Renault Fuego aprit 40 gadi 6

 

Foto: Publicitātes attēls

Renault | 1.maijs 2020 11:32

Fuego modeļa debija notika 1980. gada martā Ženēvas auto izstādē, un šis modelis kļuva par Renault coupé modeļu priekšteci.

Divi modeļi – Renault 15 coupé un Renault 17 coupé – pavēra ceļu jaunajai sērijai Fuego. Jaunie modeļi, kuri tika pozicionēti kā populārie coupé automobiļi, tika radīti uz Renault 18 šasijas pamata. Pārtraucot uz skaitļiem balstīto nosaukumu tradīciju, tika uzsvērts Fuego starptautiskais raksturs un dinamika.

Automašīnas oriģinālais dizains asociējās ar ātrumu. Platās durvis ļāva ērtāk iekļūt salona aizmugurē. Virsbūves projekts – futūristisks ķīlis ar noapaļotām malām – tika prezentēts 1976. gada beigās slēgtā prezentācijā Renault valdei. Savukārt  Fuego modeļa publiskā debija notika 1980. gada martā Ženēvas auto izstādē. Jaunā līnija bija īstens 80. gadu stila pieteikums. Tehnoloģijas ziņā virsbūve līdz B stienim bija gandrīz identiska Renault 18 virsbūvei. Būtiskākās atšķirības vērojamas virsbūves aizmugurējā daļā.

Neraugoties uz sportisko līniju, četriem pasažieriem paredzētais, Fuego bija arī funkcionāls. Lielais panorāmas atloks ļāva vieglāk ievietot bagāžniekā lielākus priekšmetus, bet aizmugures sēdekļi bija saliekami. Bagāžnieka tilpums – 375 dm3 (saskaņā ar DIN - litri) neatšķīrās no standartiem, kas bija raksturīgi tā saucamajām ģimenes kompaktajām automašīnām, savukārt pēc sēdekļu salikšanas tilpums palielinājās pat līdz 814 dm3.

Salonā tika iekļauti aviācijas tipa priekšējie sēdekļi, kā arī tahometrs, pieejami tikai dārgākajās auto versijās. Papildus tam, pārdotākajam Fuego modelim bija elektriski paceļamie logi, velūra apdare, stūres pastiprinātājs un zaļā krāsā ietonēti logi. Visdārgākā no Fuego versijām – GTX – auto pasaules vēsturē zināms kā pasaulē pirmais masveidā ražotais automobilis ar infrasarkano tālvadības centrālo atslēgu.

Fuego mērķis bija kļūt par auto, kurš interesētu visas patērētāju grupas, neatkarīgi no potenciālo pircēju budžeta. Šī iemesla dēļ sērijai pievienojās gan TL pamata versija, gan Turbo modelis, gan GTL, TS, GTS, TX, GTX versijas. Tāpat bija pieejama Fuego versija ar dīzeļdzinēju. Motora tilpums bija no 1400 līdz 2000 cm3.

Fuego Turbodiesel versija, kas bija pieejama tikai Eiropā, bija aprīkota ar J8S dzinēju ar 2068 cm3 tilpumu un 88 ZS. Pirmās turbodīzeļa coupé sniegums bija lielisks. Maksimālais ātrums bija 177 km/h, paātrinājums 0-100 km/h - 13,2 s, tas vidēji patērēja apmēram 8 litrus dīzeļdegvielas uz 100 km. Līdz 1983. gada pavasarim, Renault Fuego Turbodiesel bija ātrākais dīzeļdzinēja auto pasaulē. Ārpus Francijas automašīna guva lielu popularitāti arī Beļģijā un Itālijā. Laižot klajā modeli 25 (1984. gadā), Fuego papildaprīkojums tika papildināts ar inovatīvo audio sistēmas vadību stūrē, elektrisku spoguļa regulēšanu un borta datoru.

GTS versija bija pieprasītākā starp 226 000 Fuego modeļiem, kas tika saražoti piecu gadu laikā. 1997. gadā Renault pasauli iepazīstināja ar Megane Coupe – automašīnu, kuru var uzskatīt par Fuego pēcteci.

Īsāk sakot

1982. gada Renault Fuego bija pirmā automašīna ar centrālo atslēgu ar infrasarkano tālvadības pulti. Šis auto ir pazīstams arī ar to, ka bija aprīkots ar stūres pogām, ērtākai audio sistēmas vadībai. Kā pirmais coupé turbodīzeļa auto pasaulē, tas bija ātrākais sērijveida automobilis ar šādā veida piedziņu.

 
Visi komentāri
 
vhhyh 1.maijs 2020 13:39
2 0 Atbildēt

interesanti fakti par šo glīto auto, bet....atloks ?

DALJNOBOJS 1.maijs 2020 21:50
3 4 Atbildēt

Es kā franču auto fans iauto liels paldies par super rakstu par superīgi auto.

WALA 1.maijs 2020 23:19
0 0 Atbildēt

Šāds viens kadu laiku bija vienam Dobelē, netālu no videnes, kādus vaitākus gadus redzeju braukājam.

Lmnk 4.maijs 2020 10:13
4 2 Atbildēt

Ne toreiz, ne tagad nevienam to sūda hlamu nevajag, franču auto būtība...

Rr19 4.maijs 2020 12:52
0 3 Atbildēt

Tev līdz franču auto vēl jāizaug.

Lmnk 4.maijs 2020 17:06
0 0 Atbildēt

Tev taisnība, tad kad es būšu tik vecs, ka domāšu un filozofēšu par to, ka vajadzēja vairāk sportot, braukt ar velo un iet ar kājām, tad atcerēšos, ka man nekad dzīvē mav bijis tik grūti, lai būtu jābrauc ar franču mēsliem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 22

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti