Jaunais segmenta līderis Toyota Yaris ierodas autosalonos (+ FOTO) 6

 

Foto: Publicitātes attēls

Toyota | 28.septembris 2020 11:54

Jaunais, ceturtās paaudzes Yaris ir automobilis, kas ideoloģiski saskan ar pilsētas dzīvesstila vajadzībām, taču tai pašā laikā sagādā prieku ceļojumā pa vairākjoslu šoseju. Tas ir radīts, lai būtu veikls un izmanīgs šaurās, ļaužu un citu automobiļu pārpildītās ielās.

To apliecina Yaris kompaktie izmēri un klasē labākais apgriešanās apļa rādiuss. Vienlaikus automobilim ir plašs, ērts, augstas kvalitātes interjers ar aprīkojumu, kas atbilst moderna pircēja prioritātēm un izpratnei par drošību, savienojamību un neierobežotu piekļuvi informācijai.

Vairāk telpas mazākā virsbūvē

Kamēr daudzi B segmenta automobiļi kļūst garāki, jaunais Yaris ir nedaudz īsāks par aktuālo modeli. Tomēr, lai arī automašīnas garums ir samazinājies līdz mazāk nekā četriem metriem, riteņu bāze jeb attālums starp asīm ir par 50 mm lielāks un dod plašāku pasažieru telpu.

Jaunā GA-B tehnoloģiskā platforma, kas izmantota pirmo reizi, ļāvusi modeļa augstumu samazināt. Tai pašā laikā virsbūves palielināšanās platumā par 50 mm, kā arī papildus 57 mm, ko ieguvusi šķērsbāze, akcentē modeļa zemo, plato un spēcīgo stāju.

Platformas arhitektūra un virsbūve ir veidotas ap mērķi samazināt trokšņu līmeni salonā. Lai sasniegtu mērķi, Toyota inženieri precīzi noteica tās zonas, caur kurām salonā iekļūst visvairāk ārējo trokšņu – tas ir priekšējais panelis un grīda – un attiecīgi pielāgoja to dizainu tā, lai nevajadzīgās skaņas tiktu atsijātas.

Jaunā Yaris interjerā uzskatāmi atspoguļojas koncepcija “mazāk ir vairāk”. Tā ir tieši un precīzi dizainēta telpa ar stingrības, sensorās kvalitātes un plašuma sajūtu, kas raksturīga klasi augstāk stāvošiem automobiļiem. Jaunajā Yaris ir vairāk vietas starp vadītāju un priekšējo pasažieri (+20 mm), kas pavēra iespēju ierīkot plašāku viduskonsoli.

Augstākās kvalitātes aprīkojums, ko var pasūtīt jaunajam Yaris, ietver apsildāmu stūri un zilganu salona apgaismojumu kāju, durvju paneļu un centrālās konsoles zonā, viedtālruņa bezvadu uzlādes paneli, viedtālruņa integrācijas sagatavi (ar Apple Carplay un Android Auto atbalstu) un pat 10 collu projekcijas ekrānu. Modelim pieejama arī pilna LED ārējā apgaismojuma pakotne, ieskaitot miglas lukturus.

Labas bagāžas novietošanas iespējas nodrošina 630 mm dziļa novietne ar 286 litru tilpumu.

Segmenta līderis drošības jomā

Lai stiprinātu reputāciju kā segmentā vadošajam automobilim drošības jomā, Toyota Yaris standartus jau atkal ceļ jaunā līmenī. Yaris ir īsts ieguvējs Toyota centienos demokratizēt drošību, jo plašā klāstā saņēmis Toyota Safety Sense aktīvās drošības sistēmas. Ar jauno pakotni Yaris piedāvā vairāk iespēju nekā citi šā brīža Toyota modeļi un jebkurš cits B segmenta automobilis. Tajā ietilpst: pirmssadursmes sistēma ar transportlīdzekļu atpazīšanas funkciju (Pre-Collision System), gājēju atpazīšanas funkcija, kas strādā dienā un naktī, velosipēdistu atpazīšana dienā, asistents pagriezieniem krustojumos ar transportlīdzekļu un gājēju noteikšanas funkciju (Intersection Turn Assistance), stūres vadības asistents ārkārtas situācijās (Emergency Steering Assistance), inteliģentā adaptīvā kruīza kontrole, kas Yaris Hybrid darbojas visā ātruma diapazonā (Intelligent Adaptive Cruise Control), ceļa zīmju asistents (Road Sign Assist), asistents, kas brīdina par izbraukšanu no joslas (Lane Departure Alert) un kurā ietilpst aktīvā stūres kontrole (Steering Control), joslas sekošanas funkcija (Lane Trace Assist), automātiskā tālo gaismu pārslēgšana (Automatic High-Beam) un citas.

Jaunā Yaris sadursmes novēršanas atbalsta sistēma ir pilnveidota un ieguvusi paplašinātu darbības diapazonu. Visvairāk šeit jāizceļ, ka pirmssadursmes sistēma (Pre-Collision System jeb PCS)  tagad darbojas pat tad, ja ātruma atšķirība starp diviem auto ir 180 km/h. Uzlabotā PCS ieguvusi arīdzan spēju atpazīt gājējus, kas atrodas mašīnas ceļā gan dienā, gan naktī, ja braukšanas ātrums nepārsniedz 80 km/h. Velosipēdu vadītājus Toyota drošības sistēma atpazīst gaišajā diennakts laikā.

Stūres vadības asistents ārkārtas situācijās ir vēl viena jauna Toyota drošības sistēma. Tā sniedz atbalstu vadītājam situācijās, kad pastāv risks sadurties ar gājēju vai kādu citu šķērsli, kurš atrodas tajā pašā brauktuves joslā, un, lai izvairītos no sadursmes, nepieciešams straujš manevrs. Sistēma ar papildus griezes momenta pievadu stūrei palīdz nostabilizēt auto un neļauj tam izbraukt no savas joslas.

Jaunais Yaris ir vienīgais B segmenta automobilis, kurš kā izvēles aprīkojumu piedāvā krāsainu head-up jeb projekcijas ekrānu ar 10 collu diagonāli. Atbilstoši “rokas uz stūres, acis uz ceļa” koncepcijai šis ekrāns projicē vadītājam būtiskāko informāciju viņa skatiena zonā pie vējstikla pamatnes.

Jaunais Yaris ir arīdzan pirmais Toyota automobilis, kam uzstādīti centrālie SRS drošības gaisa spilveni. Tie ietilpst standarta aprīkojumā un avārijas gadījumā pasargā vadītāju un priekšējo pasažieri no savstarpēju traumu gūšanas.

Ar šiem risinājumiem un GA-B platformai raksturīgo stingrību Toyota cer panākt, lai Yaris kļūst par drošāko automobili mazajā klasē.

Efektīvais auto kļuvis vēl efektīvāks

Inženieru komanda, kas veica Yaris izstrādi, koncentrējās ne tikai uz efektivitātes jautājumiem, bet arī baudījumu, kas gūstams no braukšanas. Šim nolūkam auto regulēšana un kalibrēšana tika veikta atbilstoši Eiropas ceļu specifikai.

Bet tas nav viss. Yaris hibrīda izstrādes gaitā iegūtie dati liecina, ka inženieriem vienlaicīgi ir izdevies uzlabot dinamiku un paaugstināt efektivitāti. Kopumā ņemot, automobiļa efektivitātes rādītājs ir uzlabojies par 20%. Citkārt tas būtu panākts uz veiktspējas rēķina, tomēr patiesībā jaunais Yaris Hybrid ir par 16% jaudīgāks (sistēmas kopējā jauda ir 116 ZS). Ar asāku reakciju uz akseleratora pedāli mašīnas paātrinājuma laiks līdz 100 km/h tikmēr ir uzlabojies par 15% un tagad ir 9,7 sekundes.

Pārmaiņas ir piedzīvojušas arī modeļa spējas braukt tikai ar elektrību: tās ietver Yaris Hybrid spēju EV režīmā attīstīt līdz pat 130 km/h un spēju pilsētā ilgāku laiku braukt ar bateriju enerģiju vien. Tas nozīmē, ka Yaris Hybrid lietotājs var izbaudīt virkni elektromobiļu priekšrocību, taču par zemāku cenu. Arī par bateriju lādēšanu viņam nav jādomā.

CO2 izmešu apjoms ir samazinājies līdz 87 g/km, savukārt vidējais degvielas patēriņš atbilstoši WLTP testu procedūrai ir 3,8 l/100 km. Tas ir uzlabojums par 20%. Šādām vērtībām nav precedenta Toyota modeļu klāstā, un tās demonstrē hibrīda tehnoloģiju spēju celt efektivitāti vēl augstāk, neupurējot veiktspēju.

Jaunajā Toyota Yaris Hybrid tiek izmantota jauna litija jonu hibrīda baterijas tehnoloģija ar paaugstinātu spriegumu no 144 līdz 177,6 voltiem. Šūnu skaits baterijā ir samazināts no 120 līdz 48. Tā kā enerģijas blīvums baterijā ir lielāks, tā ir mazāka un par 12 kilogramiem vieglāka. Nelielā izmēra dēļ bateriju ir iespējams novietot zem aizmugurējā sēdekļa, kur tā atrodas līdzās elektrosistēmu papildu baterijai un neaizņem lietderīgi izmantojamo vietu bagāžniekā.

Jaunais Yaris ir pieejams arī ar 1,5 litru benzīna motoru. Šis būtībā ir tas pats trīs cilindru dzinējs, kas veido daļu no hibrīdsistēmas. Salīdzinot ar konkurentu mazajiem trīs cilindru turbomotoriem, Toyota dzinējs piedāvā gan labus izmešu, gan arī patēriņa rādītājus. 1,5 litru benzīna motors būs pieejams ar 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu vai arī nepārtraukti mainīgo transmisiju jeb variatoru (CVT).

1 litra trīs cilindru dzinējs, kas līdzinās iepriekšējās paaudzes Yaris piedāvātajam motoram, būs pieejams kā ieejas punkts jaunā Yaris klāstā.

Yaris mantojums

Toyota Yaris ir mazs auto, kurš nes līdzi milzīgu novatora mantojumu. 1999.gadā izlaistais pirmās paaudzes modelis kļuva par pirmo Toyota automobili, kurš izcīnījis Eiropas Gada auto titulu. Ārkārtīgi plašā salona dēļ Yaris lieliski atbilda apzīmējumam “lielais mazais”.

Otrās paaudzes Yaris bija pirmais B segmenta auto, kurš Euro NCAP jauno automobiļu programmā ieguva piecu zvaigžņu novērtējumu, savukārt trešā paaudze bija tā, kas mazās klases automobiļu tirgū sāka piedāvāt hibrīda elektrodzinējus un turpināja pilnveidot drošības sistēmu piedāvājumu ar uzlaboto vadītāja atbalsta sistēmu kopumu Toyota Safety Sense.

Jaunajā modelī izmantota ceturtās paaudzes hibrīdsistēma, kas automobilim nodrošina labāku degvielas ekonomiju, zemākus izmešus un plašākas iespējas darboties elektrorežīmā - braukt lielākus attālumus un lielākā ātrumā. Faktiski ir tā, ka pilsētas apstākļos jaunais Yaris ievērojamu daļu laika var darboties ar elektrību vien, gluži kā elektroautomobilis, taču bez bažām par uzlādes vietas meklēšanu.

Aprīkojums un cenas

Hybrid bāzes modelim Active ir virkne vērtīgu standarta aprīkojuma funkciju, piemēram:

-          Toyota Touch 2 multimediju sistēma ar 7 collu ekrānu, viedtālruņa integrāciju un sešiem skaļruņiem

-          Adaptīvā kruīza kontrole

-          Toyota Safety Sense

-          Atpakaļskata kamera

-          Apsildāmi priekšējie sēdekļi

-          Automātiskā gaisa kondicionēšanas sistēma

Yaris Hybrid Active sākuma cena ir 18 800 Eur.

Standard aprīkojuma līmeņa Yaris ar 1.0 l benzīna motoru maksā no 13 900 Eur

 

 
Visi komentāri
 
aizejošais 28.septembris 2020 13:03
0 0 Atbildēt

Nu kā gan var teikt, ka tas ir kaut kā līderis, ja tikko parādās tirdzniecībā?

anoagask 28.septembris 2020 17:27
2 0 Atbildēt

pozitīvā domāšana no reklāmas aģentūras puses. kur var redzēt mazās klases tirgus statistiku LV? Trijniekā varbūt arī būs, aiz polo un clio

Martins 29.septembris 2020 13:07
1 0 Atbildēt

Līderis

Strunts 29.septembris 2020 16:58
3 0 Atbildēt

Cilvēki mīļie,aizejiet uz salonu un apskatiet šo brīnumu. Štrunts ar lētas plastmasas salonu, praktiski divvietīgs ar bagāžnieku kuru labāk neatvērt. Tik briesmīgu vairs autobūvē neatrast - varbūt Tata. Un par to ar 1,5 motorīti prasa 21500 eur! Ātri aizmirstiet, ja cienat sevi

anoagask 29.septembris 2020 20:47
1 2 Atbildēt

Nemuldi, salonā viņu vēl nav. Latvijas milzīgajiem attālumiem četrvietīgs, gan jau ka salona izmēri neatpaliek no aizpagājušā golfa. Kurai mašīnai ir premium salons mazajā klasē? Otrais auto ģimenē vai tiem, kas meklē vienkāršu un uzticamu pārvietošanās līdzekli. GR versijā vispār konfekte, tas gan ir divvietīgs un ar 260zs 1.5 motorīti

Strunts 29.septembris 2020 21:02
3 0 Atbildēt

Šodien biju Wess Jugla, apkārts ar baloniem. Tā ka nevajag. Un par to salona apdari un salīdzināšanu ar Golf vispār trūkst vārdu..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti