Češīras grāfistē, Lielbritānijā, sadedzis angārs ar 70 kolekciju auto, starp tiem spēkrats, kura vērtība pārsniegusi trīs miljonus mārciņu.
Ziemeļrietumanglijā notikusi ugunsnelaime, kas atnesusi milzīgus zaudējumus kādam kolekcionāram. Kā vēsta britu mediji, uguns iznīcinājusi angāru, kurā uzglabāti aptuveni 70 dārgi automobiļi, tajā skaitā Ferrari, Lamborghini, Porsche un Jaguar. Saskaņā ar policijas informāciju, sadeguši pilnīgi visi automobiļi. Starp zaudētajiem spēkratiem bijis arī kāds automobilis, kura vērtība pārsniegusi trīs miljonus mārciņu (3,1 miljons eiro), taču marku policija nemin.
Izmeklēšana turpinās, bet par galveno versiju policija pašlaik izvirzījusi tīšu aizdedzināšanu.
Šis mani izbrīna tik vērtīgi auto bet automātiskas uguns dzēšanas nav, angārs ar acimredzot "ļoti ugunsdrošs" ...
Ja baidas ka ūdens bojās auto, tad ir dažādas gāzes dzēšanas iekārtas.
"tad ir dažādas gāzes dzēšanas iekārtas."
Aha. Projekts, uzstādīšana, sertifikācija, līgums ar firmu ( tādu, kurai tiesības apkalpot attiecīgās iekārtas ) par uzturēšanu un regulārām pārbaudēm.
Ja lasīji, tad tas nebija pasātu šrots. Klasisko auto uzturēšana paredz arī apstākļu un drošības nodrošināšanu. Ja nevar to nodrošināt, tad auto jātirgo nost.....
Kā jau te pirms manis teica - nav jau gluži šroti, un ja pareizi uzstāda inertu gāzi, tad pat situācijā ja nebūs tas apkalpošanas līgums, pasākums tāpat būs par vairākām pakāpēm drošāks nekā tas ko mēs šeit redzam. Kaut arī ja tas bija tēmēts uzbrukumus, saprotams nekas netraucē sačakarēt pat mehānisku sistēmu un pielaist uguni ...
Es sākotnēji nepievērsu uzmanību vārdam "angārs". Tu vari iedomāties cik daudz gāzes vajag "angāram" ? 15x2.5x6 m telpai vajag divus 300 kg smagus balonus un tas jau vien maksā vairākus tūkstošus. Angāram vajadzēs kādas 20x vairāk. Inertās gāzes ugunsdzēšana ir piemērota nelielām slēgtām viegli hermetizējamām telpām, arhīviem, datu centriem.
Es gan vairs neatceros no Gaismas pils projekta vai grāmatu glabātuvēm bija vai nebija gāzes dzēšana (domāju ka bija), bet atceros ka bija telpas kas pēc kvadratūras stabili pārsniedz vairākus angārus ....
LV datu centros ar vairs neatceros cik baloni kopā bija (atceros vienu pēdējo kur kādi 8 bija, jeb 2 skapju rindas ne pārāk garas, tur kur biju tagad - loģiski ka baloni izvietoti ārpus DC citā drošā telpā, nebija iespējas tos redzēt, bet kādreiz man bija pie tiem visiem pieja, lai ik pa laikam ieietu palūrētu vai viss norm.).
Bet nu vienmēr ir iespējas lietot "aqua mist" tipa ūdens dzēšanas sistēmas, ja ar gāzi izrādas neefektīvi. Un varb't ka par LNB Gaismas Pilī toreiz ieprojektēja to, bet tā kā tas man bija tīri teorētisks izpētes subjekts LNB sakarā, tas varu sameloties par to kas tur tika ielikts ( jo esmu tur pat bijis visur iekšā, bet "kaut nosit" - neatceros).
Fantasti. Gāzes dzēšanas iekārtas faktiski ir iespējams ierīkot tikai hermētiskās telpās, kur neuzturas cilvēki.
Nu ja un datu centros piem. Lv kur ir šīs sistēmas biezā slānī - neviens cilvēks nekad neuzturas. Nupat iepriekšējās 2 nedēļas es 2 vietās pa 5 stundām diennaktī tur uzturējos - datu centra hermētiskās telpās ar inertas gāzes dzēšanu.
P.S. un neviens pat instruktāžu man neveica ( bet nu man tā īsti nav problēma - ar to ir bijusi darīšana tikko kā Lattelekomā Datu Cetros tās pirmoreiz parādījās. Tāpat arī ar visām dubult durvīm kuras nav atveramas reizē utt.
Tā kā no par to fantastu būšanu - pastāsti kādam citam, jo kur LV atrodas tādas gāzes dzēšanas sistēmas es tevi varu aizvest un ar pirkstu iebakstīt - zinu vismaz vietas 10 kur pats esmu bijis, un ja padomāšu, moš zinu vēl pat vairāk.
Klasiska shēma, nosvilina un dabū kompensāciju no apdrošinātāja.
To gan ir vērts darīt tikai tad ja ir apdrošināšana kas pārsniedz auto vērtību ... vai ja tev ir viena ļoti reta auto 2 eksemplāri , nu kuriem 1 paliks vesels ;)
JO tirgū kurā "apgrozas" auto kolekcionāri - krīzes nav t.i. pircēju var atrast vienmēr, un to auto vērtība ļooooooti reti kad ir kritusies, lai nodedzināt būtu izdevīgāk ;)