Norvēģija pērn kļuvusi par pirmo valsti pasaulē, kurā elektriskie automobiļi veidojuši vairāk par pusi no visiem pagājušajā gadā reģistrētajiem jauniem automobiļiem, liecina otrdien publicētā valsts automašīnu tirgu uzraugošās grupas OFV informācija.
Jaunu elektrisko automobiļu tirgus daļa Norvēģijā 2020.gadā veidoja 54,3%, salīdzinot ar 42,4% pirms gada.
Četri pārdotākie modeļi bijuši "Audi e-tron", "Tesla Model 3", "Volkswagen ID.3" un "Nissan Leaf".
Decembrī jaunu elektroautomobiļu tirdzniecība Norvēģijā sasniedza rekordaugstu līmeni mēneša izteiksmē, tiem veidojot 66,7% no šajā mēnesī reģistrētajiem jauniem automobiļiem.
Norvēģija piedāvā ļoti izdevīgus nodokļu režīmus videi draudzīgiem automobiļiem, padarot tos ievērojami konkurētspējīgus izmaksu ziņā salīdzinājumā ar benzīna un dīzeļautomašīnām.
Norvēģijas noteiktais mērķis paredz, ka 2025.gadā visi pārdotie jaunie automobiļi būs bezemisiju automašīnas.
Joprojām gaidu ziņu par elektroauto braucēju sadalījumu pēc tā vai juridiskā/privātpersona, ienākumu līmeņa un dzīves vietas tipa. Par to diez kāpēc nekad neraksta. Pagaidām izskatās, ka vairākums ar elektro braucējiem ir "baltie cilvēki" ar privātmājām.
Melnie getto, lai sēž mājās vai pārvietojas ar divriteņiem. Nav auto pirmā nepieviešamības prece. Tikām galā ar smēkētājiem publiskās vietās, tiksim galā arī ar smirdinātajiem.
Tikait nedirs. man tuvāk autobusu pietura 5 km tuvākais veikals un skola 15 km... Lielveikali depo utt 50 km
Ja par Norvēģiju, tad no tiem, kas pērk jaunus auto, vismaz puse pērk elektriskos. Iemesls ir ļoti vienkāršs - Leaf un Qashqai maksā vienādi, kamēr Latvijā Leaf ir divreiz dārgāks (Norvēģijas lielie auto nodokļi attiecas tikai uz dīzeli, elektriskajam nav pat PVN). Un kāpēc lai neizliktos par videi draudzīgāku utt., ja to var izdarīt bez maksas.
Ar lielo Audi tāpat - viņš ir turpat vai divreiz lētāks par Q7 un tie, kas līdz šim varēja atļauties vecu Q7 vai XC90, tagad var braukt ar supermodernu un pilnīgi jaunu auto.
Tikai tieši tāpat kā Tesla 3 gadu iepriekš, arī e-tron tagad bija pasūtīti iepriekš un šajā gadā visi saskrēja iekšā.
Vēl viena lieta - nu jau sāk ar valdības noteikumiem uzspiest lādēšanas stacijas garāžu kompleksos pie mājām (tādi Latvijā ir maz, Norvēģijā daudz, gandrīz visām daudzdzīvokļu mājām ārpus centra). Tā ka lādēšana kamēr auto stāv mājās jau tagad ir pieejama ne tikai privātmājās, bet arī guļamrajonos.
Tavs pieprasījums nav skaidri definēts, jo nav pateikts, par kuru valsti tu to statistiku gribi. Par Latviju diezgan skaidrs - auto koplietošanas firmas tos auto pērk visvairāk:
Šobrīd Fiqsy mobilajā lietotnē līdzās skrejriteņu un kravas autobusu īrei būs pieejams veikt braucienus arī ar 100 “Renault ZOE” elektromobiļiem
iauto.lv/zinas/latvija...lietosana-foto
Un daudzdzīvokļu nama iedzīvotājam Latvijā nemaz nav iespējams patlaban to auto pa nakti uzlādēt, tāpēc nav jēgas tādu pirkt, pat ja nauda būtu.