Porsche Taycan ar žurnālistu Kailu Koneru pie stūres aizbraucis no Ņujorkas līdz Losandželosai 44 stundās 25,59 minūtēs uzstādot jaunu Cannonball Run rekordu elektriskās piedziņas automobiļiem.
Iepriekšējā rekorda autors ir jau minētais Kails Koners, kurš to pašu pārbraucienu 2019.gadā ar Tesla Model 3 paveica 45 stundās un 14 minūtēs. Par to, cik „vienkārši tas dodas” liecina fakts, ka pēc 2019.gada rekorda nākamo vajadzēja gaidīt līdz pat 2020.gada pašai nogalei, bet neveiksmīgi līdz Porsche Taycan rekordam izrādījās visi 10 iepriekšējie braucieni.
Arī šoreiz žurnālists atzina, ka rekordbrauciens drīzāk ir sacīkste starp uzlādes staciju Electrify America un Tesla Supercharger efektivitāti nekā abu automobiļu ātruma salīdzinājums.
Jauno rekordu Koners uzstādīja ar 2020.gada Taycan 4S, kas bez papildu uzlādes var nobraukt 460 km. Rezultāts varēja būt arī labāks, taču papildu grūtības sagādāja problēmas ar elektroniku un zemā temperatūra, kas dažos štatos nokritās līdz mīnus 15 grādiem pēc Celsija.
Piebildīsim, ka benzīna auto Cannonball Run rekords ir 25 stundas 39 minūtes un to pērnā gada augustā uzstādīja trīs amerikāņi ar Audi A6.
Vietējie dīvāna eksperti saka, ka ar elektrisko auto knapi līdz Dpilij var aizbraukt. Ko nu?
Vajadzētu arī experiem un ne tikai expertiem ņemt vērā, ka rakstā minētais elektroauto maksā tuvu pie 200 000€. Bet LV vidējais auto vecums ir pāri 10 gadiem un vidējā pirkuma cena ir ap 6000€, līdz ar to Dpils no Rīgas ar 6000€ vērtu elektroauto nav tik viegli sasniedzams mērķis kā kādam varētu šķist.
Iespējams, ka tomēr vietējiem dīvāna expertiem ir taisnība?!