Bateriju auto, hibrīdi, benzīna un dīzeļa mašīnas - jauno auto tirgus ES pirmajā ceturksnī 20

 

elektroautomobilis Volkswagen ID.4 Foto: iAuto.lv

iAuto | 3.maijs 2021 14:20

2021. gada pirmajā ceturksnī transportlīdzekļi ar hibrīddzinējiem veidoja 18,4% no kopējā vieglo automašīnu pārdošanas apjoma ES, gada laikā gandrīz divkāršojot savu tirgus daļu.

Arī šo trīs mēnešu laikā palielinājās pieprasījums pēc automašīnām, kuras var uzlādēt ar elektrību: ar akumulatoriem aprīkoti elektriskie transportlīdzekļi veidoja 5,7% no visām jaunajām automašīnām, savukārt uzlādējamie hibrīdi veidoja 8,2% no visām ES reģistrētajām automašīnām. Tradicionālo fosilā kurināmā automobiļu pārdošanas apjomi Eiropas Savienībā turpināja samazināties, lai gan benzīns un dīzeļdegviela joprojām veidoja 65,4% no automobiļu tirgus.

Benzīna un dīzeļdzinēju automašīnas

No 2021. gada janvāra līdz martam dīzeļauto apjoms samazinājās par 20,1%, salīdzinot ar gadu iepriekš, sasniedzot 593 559 automašīnas, kas tika pārdotas visā Eiropas Savienībā. Dīzeļauto tirgus daļa tagad ir 23,2%, salīdzinot ar 29,9% 2020.gada pirmajā ceturksnī. Lielākajā daļā ES tirgu šajā segmentā samazinājums mērāms ar divciparu skaitli, tostarp trīs no četriem galvenajiem tirgiem: Vācijā (-29,4%), Spānijā ( -28,3%) un Francijā (-11,1%).

Turpināja kristies arī pieprasījums pēc mašīnām, kas aprīkotas ar benzīna dzinējiem, pārdošanas apjomiem samazinoties par 16,9% no 1,3 miljoniem vienību, kas pārdotas 2020. gada 1. ceturksnī, līdz 1,1 miljonam šogad. Tā rezultātā benzīna auto daļa ES automobiļu tirgū samazinājās no 52,3% 2020. gada pirmajā ceturksnī līdz 42,2% tajā pašā laika posmā 2021. gadā. Izņemot Franciju (+ 8,3%), benzīna automašīnu reģistrācija samazinājās visos lielākajos ES tirgos trīs mēnešu periodā: Vācijā (-30,0%), Spānijā (-25,7%) un Itālijā (-4,8%).

Alternatīvi darbināmie transportlīdzekļi (APV)

Gada pirmajā ceturksnī bateriju elektrisko transportlīdzekļu (BEV) reģistrācija ES palielinājās par 59,1%, sasniedzot 146 185 automašīnas, un pieprasījums joprojām aug, saņemot stimulu no valdību programmām attiecībā uz bezemisiju transportlīdzekļiem. Šo izaugsmi veicināja lielie panākumi galvenajos ES tirgos, īpaši Vācijā (+ 149,0%) un Itālijā (+ 145,6%). 12,6 procentu pieprasījuma kritums pēc elektriskajiem automobiļiem fiksēts vienīgi Spānijā.

Uzlādējamo hibrīdautomobiļu (PHEV) reģistrācija pieauga par 175,0%, kopā sasniedzot 208 389 vienības. Viens no šīs izaugsmes virzītājiem bija Itālija, kur pirmajā ceturksnī tika reģistrētas 16 103 plug-in automašīnas - salīdzinājumā ar iepriekšējā gada atbilstošo periodu pieprasījums audzis par 445,7%. Arī ES trijos citos lielākajos tirgos PHEV segmentā šogad fiksēts divkāršs vai pat trīskāršs pieaugums: Vācijā (+ 195,4%), Francijā (+ 231,4%) un Spānijā (+ 116,1%).

Hibrīdautomobiļi (HEV) joprojām ir lielākā alternatīvo dzinēju vieglo automobiļu kategorija ES - no 2021. gada janvāra līdz martam reģistrētas 469 784 vienības (pieaugums par 101,6% salīdzinājumā ar šo pašu periodu pagājušajā gadā). Hibrīdu reģistrācija pieauga gandrīz visos reģionos, tostarp Itālijā (+ 246,8%), Francijā (+ 135,0%), Vācijā (+ 60,5%) un Spānijā (+ 39,4%).

Pirmajā ceturksnī pieprasījums pēc transportlīdzekļiem, kas var darboties ar dabasgāzi Eiropas Savienībā samazinājās par 10,1% līdz 14 300 vienībām, neskatoties uz to, ka Itālijā (kas ir lielākais šo transportlīdzekļu tirgus ES) reģistrācija palielinājās par 24,5%. Savukārt ar sašķidrinātu naftas gāzi darbināmo automašīnu pārdošanas apjoms gandrīz dubultojās (+ 92,7%), sasniedzot 46 037 vienības, ko veicināja ievērojams pieaugums Francijā (+ 1748,6%; tagad otrais lielākais ES LPG automobiļu tirgus) un Itālijā (+23,9 %), kas veidoja vairāk nekā pusi no visiem LPG pārdošanas apjomiem.

 
Visi komentāri
 
R(8) 3.maijs 2021 15:05
7 2 Atbildēt

Man patik par tiem e-auto , vajpratigi % pieaugumi , bet uz kopeja fona tikai 5,7% no visiem notirgotajiem auto , ta ka kladzinat jau var daudz , bet 94% eiropas iedzivotaju vel joprom izvelas to fosilo dzineju , kas vinam ir daudz parocigaks ikdiena neka tas elektriskais

Motorolers 3.maijs 2021 16:11
3 2 Atbildēt

Pie tam tas ir ar vājprātīgu marketinga kampaņu, pat šeit katrs otrais raksts nu jau ir par elektro vāģiem,pofig, ka pa kaut kādu Teslu, kuru šeit pat saskrūvēt nevari, tik publicē!

R(8) 3.maijs 2021 19:13
4 2 Atbildēt

Sodien vel trakaka zina izskaneja no Briseles , ta ka cilveki tos e-auto neperk ar visam tam dotacijam un privilegijam , jau piesojija , ka varetu but vel visam tam klat nodoklu atlaides , kas iegadajas to e-auto , zalie ir sapratusi , ka ar to e-auto ir iebraukusi galigi auzas un nezin kada veida to meslu iesmeret cilvekiem

imzz 3.maijs 2021 17:06
5 0 Atbildēt

Spriežot pēc dažiem rakstiem ārzemju portālos hibrīdiem ir tikai apm. 5 gadu handikaps salīdzinot ar iekšdedzes dzinēju auto, pēc tam tie tāpat tiks atzīti par grēcīgiem attiecībā pret klimatu un ekoloģiju :-/

Shiirs 3.maijs 2021 19:05
3 7 Atbildēt

Psc kur daudz bomārheiteru šajā forumā spieto. Banu tiem mudakiem Māri.

Es izvēlos elektro. Ne sekundi nenožēloju.

R(8) 3.maijs 2021 19:19
9 4 Atbildēt

E-auto ir ka akcijas prece pie lielveikala ieejas , kuru tu noperc , bet vina nekam nav deriga

Shiirs 3.maijs 2021 20:00
2 7 Atbildēt

Tu esi pīzdabols. Pie tam nabags

R(8) 3.maijs 2021 20:56
8 2 Atbildēt

Man liekas , ka nabags esi tu , kurs pat nav stavejis 5m ataluma no e-auto un kur nu vel ar tadu braucis , bet tik mak platities ar tuksiem vardiem , ja patiesam tev butu e-auto , tad tagad stavetu klus , jo tev butu kauns pasam par sevi , ka tevi ta ir apcakarejusi

Shiirs 3.maijs 2021 22:09
0 6 Atbildēt

Tev liekas bomzi.

Iedzer soļki ubag.

R(8) 3.maijs 2021 22:21
5 0 Atbildēt

Ja es esmu bomzis , tad tu esi vel nabadzigas par bomzi , bet tas tev vel nav pielecis

Pļurkt 4.maijs 2021 7:15
0 0 Atbildēt

Ne jau visi šķiežas ar naudu paplātīšanās pēc!

Šķiežas kā likums vai nu pēdējie muļķi vai nu ar sazagto.

Jau te blakus topikā noskaidroju, ka rēķināt tu nemāki pat 2. klases līmenī!!

msh 3.maijs 2021 21:23
0 4 Atbildēt

Ja nenožēlo, tātad mašīna tev nav vajadzīga.

msh 4.maijs 2021 13:46
0 0 Atbildēt

Četriem mīnusu licējiem atgādinājums - mašīna ir domāta tam lai ātri un ērti pārvarētu lielākus attālumus.

R(8) 4.maijs 2021 14:13
0 0 Atbildēt

Seit komentaros varam redzet , ka ir pietiekosi daudz e-auto fanu , kas to e-auto pat dzive vel nav redzejusi , bet pa viniem baigi fano , tapat sie cilveki nesaprot , ka auto ir domats , lai ar to varetu braukt , nevis stavetu stundam cela mala pie staba

Shiira paziņa 4.maijs 2021 18:30
0 0 Atbildēt

Viņš tiešām brauc ar teslu. Taka nebūsi tu tas, kurš šeit gudro mētās

msh 4.maijs 2021 19:45
0 0 Atbildēt

Tu gribēji teikt - pabraukājas. Ja viņam vajadzētu šad un tad dienā nobraukt kādus 600 km, tad viņš noteikti no tā teslas izstrādājuma kratītos vaļā...

Shiirs 4.maijs 2021 21:51
0 0 Atbildēt

Man gribētos atbraukt pie tevis rižik uz grobiņu un parādīt kā tas viss strādā. Diemžēl nav laika kaut ko pierādīt lohiem. Jāmin pedeļi, jāražo elektrība lai varu kaut kur aizbraukt.

Ps. Paldies labdari par komentāru lai kas tu arī nebūtu.

Patiesība 4.maijs 2021 7:40
2 3 Atbildēt

Heitot ekoloģisku dzīvesveidu, piedirst apkārtni un skaitīt svešu naudu - to postpadomju atraugas un viņu atvases prot vislabāk.

msh 4.maijs 2021 13:48
2 0 Atbildēt

Zināma taisnība tev ir, tik jāprasa - kur tās postpadomju atraugas tik daudz saradušās rietumvalstīs? Reku, piemēram, Norvēģijā jaunu tačku pārdošanas apjomi liecina ka tur ir daudz postpadomju atraugu...

R(8) 4.maijs 2021 14:06
2 0 Atbildēt

Norvegija ir pavisam cits dzives limenis un to mes nevaram salidzinat ar Latviju vai kadu Dienvideiropas valsti un tas ir jasaprot visiem

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 6

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti