2021. gada pirmajā ceturksnī transportlīdzekļi ar hibrīddzinējiem veidoja 18,4% no kopējā vieglo automašīnu pārdošanas apjoma ES, gada laikā gandrīz divkāršojot savu tirgus daļu.
Arī šo trīs mēnešu laikā palielinājās pieprasījums pēc automašīnām, kuras var uzlādēt ar elektrību: ar akumulatoriem aprīkoti elektriskie transportlīdzekļi veidoja 5,7% no visām jaunajām automašīnām, savukārt uzlādējamie hibrīdi veidoja 8,2% no visām ES reģistrētajām automašīnām. Tradicionālo fosilā kurināmā automobiļu pārdošanas apjomi Eiropas Savienībā turpināja samazināties, lai gan benzīns un dīzeļdegviela joprojām veidoja 65,4% no automobiļu tirgus.
Benzīna un dīzeļdzinēju automašīnas
No 2021. gada janvāra līdz martam dīzeļauto apjoms samazinājās par 20,1%, salīdzinot ar gadu iepriekš, sasniedzot 593 559 automašīnas, kas tika pārdotas visā Eiropas Savienībā. Dīzeļauto tirgus daļa tagad ir 23,2%, salīdzinot ar 29,9% 2020.gada pirmajā ceturksnī. Lielākajā daļā ES tirgu šajā segmentā samazinājums mērāms ar divciparu skaitli, tostarp trīs no četriem galvenajiem tirgiem: Vācijā (-29,4%), Spānijā ( -28,3%) un Francijā (-11,1%).
Turpināja kristies arī pieprasījums pēc mašīnām, kas aprīkotas ar benzīna dzinējiem, pārdošanas apjomiem samazinoties par 16,9% no 1,3 miljoniem vienību, kas pārdotas 2020. gada 1. ceturksnī, līdz 1,1 miljonam šogad. Tā rezultātā benzīna auto daļa ES automobiļu tirgū samazinājās no 52,3% 2020. gada pirmajā ceturksnī līdz 42,2% tajā pašā laika posmā 2021. gadā. Izņemot Franciju (+ 8,3%), benzīna automašīnu reģistrācija samazinājās visos lielākajos ES tirgos trīs mēnešu periodā: Vācijā (-30,0%), Spānijā (-25,7%) un Itālijā (-4,8%).
Alternatīvi darbināmie transportlīdzekļi (APV)
Gada pirmajā ceturksnī bateriju elektrisko transportlīdzekļu (BEV) reģistrācija ES palielinājās par 59,1%, sasniedzot 146 185 automašīnas, un pieprasījums joprojām aug, saņemot stimulu no valdību programmām attiecībā uz bezemisiju transportlīdzekļiem. Šo izaugsmi veicināja lielie panākumi galvenajos ES tirgos, īpaši Vācijā (+ 149,0%) un Itālijā (+ 145,6%). 12,6 procentu pieprasījuma kritums pēc elektriskajiem automobiļiem fiksēts vienīgi Spānijā.
Uzlādējamo hibrīdautomobiļu (PHEV) reģistrācija pieauga par 175,0%, kopā sasniedzot 208 389 vienības. Viens no šīs izaugsmes virzītājiem bija Itālija, kur pirmajā ceturksnī tika reģistrētas 16 103 plug-in automašīnas - salīdzinājumā ar iepriekšējā gada atbilstošo periodu pieprasījums audzis par 445,7%. Arī ES trijos citos lielākajos tirgos PHEV segmentā šogad fiksēts divkāršs vai pat trīskāršs pieaugums: Vācijā (+ 195,4%), Francijā (+ 231,4%) un Spānijā (+ 116,1%).
Hibrīdautomobiļi (HEV) joprojām ir lielākā alternatīvo dzinēju vieglo automobiļu kategorija ES - no 2021. gada janvāra līdz martam reģistrētas 469 784 vienības (pieaugums par 101,6% salīdzinājumā ar šo pašu periodu pagājušajā gadā). Hibrīdu reģistrācija pieauga gandrīz visos reģionos, tostarp Itālijā (+ 246,8%), Francijā (+ 135,0%), Vācijā (+ 60,5%) un Spānijā (+ 39,4%).
Pirmajā ceturksnī pieprasījums pēc transportlīdzekļiem, kas var darboties ar dabasgāzi Eiropas Savienībā samazinājās par 10,1% līdz 14 300 vienībām, neskatoties uz to, ka Itālijā (kas ir lielākais šo transportlīdzekļu tirgus ES) reģistrācija palielinājās par 24,5%. Savukārt ar sašķidrinātu naftas gāzi darbināmo automašīnu pārdošanas apjoms gandrīz dubultojās (+ 92,7%), sasniedzot 46 037 vienības, ko veicināja ievērojams pieaugums Francijā (+ 1748,6%; tagad otrais lielākais ES LPG automobiļu tirgus) un Itālijā (+23,9 %), kas veidoja vairāk nekā pusi no visiem LPG pārdošanas apjomiem.
Man patik par tiem e-auto , vajpratigi % pieaugumi , bet uz kopeja fona tikai 5,7% no visiem notirgotajiem auto , ta ka kladzinat jau var daudz , bet 94% eiropas iedzivotaju vel joprom izvelas to fosilo dzineju , kas vinam ir daudz parocigaks ikdiena neka tas elektriskais
Pie tam tas ir ar vājprātīgu marketinga kampaņu, pat šeit katrs otrais raksts nu jau ir par elektro vāģiem,pofig, ka pa kaut kādu Teslu, kuru šeit pat saskrūvēt nevari, tik publicē!
Sodien vel trakaka zina izskaneja no Briseles , ta ka cilveki tos e-auto neperk ar visam tam dotacijam un privilegijam , jau piesojija , ka varetu but vel visam tam klat nodoklu atlaides , kas iegadajas to e-auto , zalie ir sapratusi , ka ar to e-auto ir iebraukusi galigi auzas un nezin kada veida to meslu iesmeret cilvekiem