Austrieši pārveido Tesla par hibrīdu; tagad tā nobrauc 1500 km 19

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 12.septembris 2021 11:47

Austrijas uzņēmums Obrist Powertrain strādā pie projekta ar nosaukumu HyperHybrid. Tas ir Tesla Model 3, kas pārbūvēts par hibrīdu, spēj nobraukt vairāk un uzpildīts ar eko-degvielu var būt ne mazāk videi draudzīgs, kā jebkurš pilnībā elektrisks spēkrats.

Vai pāreja uz pilnībā elektriskiem automobiļiem būtu kļūda?, retoriski vaicā vācu izdevums Focus un turpina – kamēr Vācijā un citur pasaulē tiek tērēti miljardi jaunu elektromobiļu ražotnēm, tehnoloģijām un iekārtām, nākamie miljardi aizplūst subsīdijām e-mobilitātes veicināšanai un cenu ierobežošanai ātrās uzlādes stacijās. Nav noslēpums, ka šo naudiņu samet tie, kas brauc ar benzīna un dīzeļa automašīnām, maksājot arvien vairāk par degvielu, kuras cena „skrien debesīs”.

Bet kā var būt tā, ka tehnoloģija, kas it kā visos aspektos ir pārāka par iekšdedzes dzinēju, ir atkarīga no milzīgām subsīdijām visur? Iespējams, ir labāks risinājums, un to piedāvā Obrist Powertrain no Austrijas.

Uzņēmums ir izstrādājis konceptauto Hyper Hybrid, aprīkojot pilnībā elektrisko Tesla Model 3 ar sērijveida hibrīda piedziņu. Patiesībā tas nav nekas jauns, jo, piemēram, BMW piedāvājumā bija mazauto i3 ar "Range Extender" ar nelielu benzīna motoru, kas darbojās kā ģenerators, papildinot strāvas krājumus un arī pirmais Chevrolet Volt darbojās pēc līdzīga principa. Tomēr detaļās ir atšķirības, proti, līdz 65 kilometru stundā HyperHybrid paliek elektromobilis, bet iekšdedzes dzinējs pieslēdzas tad, kad tiek sasniegts lielāks ātrums. Iekšdedzes dzinējs nav piesaistīts “pa tiešo” – tas darbina elektromotoru, kas darbojas kā ģenerators, ražojot strāvu otram elektromotoram, kas griež mašīnas riteņus.

Taču tas vēl nav viss – šāda shēma un šāds automobilis gala rezultātā sanāktu lētāks nekā pilnībā elektriskais analogs Pateicoties konstrukcijā iekļautajam iekšdedzes dzinējam, var izmantot mazāku litija jonu akumulatoru, kam vajadzētu samazināt automobiļa svaru un izmaksas. Obrist Powertrain pieļauj, ka Tesla Model 3 vai VW Golf izmēru hibrīds izmaksātu tikai 21 000 eiro. Protams, uzņēmumam tas vēl jāpierāda tālākos izmēģinājumos.

Sākums solās būt cerīgs – pirmie izmēģinājumi rāda, ka 17,5 kWh baterija nodrošina līdz 100 km pilnībā elektriskā režīmā, bet kopējais kilometru skaits, ņemot vērā, ka automašīna patērē vidēji 2 litrus uz 100 km no savas 30 litru degvielas tvertnes, var sasniegt 1500 km.  Kā kopējo patēriņu ražotājs uzrādījis 3,3 litrus uz 100 km, kas atbilst CO2 izmešiem 24 g/km.

Zināms, ka šādā izpildījumā automobilis ir 250 kg vieglāks par donoru (Tesla Model 3), to var uzlādēt no mājas elektrotīkla vai Wallbox, turklāt nākotnē Obrist Powertrain plāno padarīt to vēl „zaļāku”, izmantojot metanolu vai sintētisko degvielu.

 
Visi komentāri
 
eko 12.septembris 2021 11:53
4 1 Atbildēt

Ja jūs nezinājāt - arī benžu/dīzeli parasto var saukt par eko-degvielu, jo ražotas no organiskiem, atjaunojamiem materiāliem.

Pļurkt 12.septembris 2021 17:59
1 3 Atbildēt

Jā, jā - visu iekulto labību pārdzīt spirtā un iegūt eko-degvielu, pārstājot cept maizi???

Nafta 13.septembris 2021 7:06
0 0 Atbildēt

Vai cepēja k-gs nav dzirdējis, ka nafta ir seno augu atliekas?

Pļurkt 13.septembris 2021 11:32
0 1 Atbildēt

Vai dalbajoba kungs nav dzirdējis, ka akmeņogles ir seno augu paliekas, bet nafta ir sīko organismu paliekas!!!

Ne tavā mūžā, nedz tavu mazbērnu mūžā atliekas nepaspēs pārvērsties nedz par naftu nedz par akmeņoglēm!

Atliekas 13.septembris 2021 18:53
1 0 Atbildēt

A kurš teica, ka tam jānotiek tava mūža laikā? Dabai laika gana, viņa nelīdzinās uz cilvēka mūža garumu, kas tai ir tikai tāds mirklis - pļurkt, un viss.

Ha 14.septembris 2021 11:53
0 0 Atbildēt

Un tev nepietiek maizes? Ja paliek pārpalikums kāpēc tos graudus nepārvērst degvielā?

eko-šmeko 12.septembris 2021 11:58
5 4 Atbildēt

labi zinu, ka ar savu golf dīzeli braucot, varētu tos 1500 ar vienu bāku. Nav nekad bijusi tāda vajadzība, bet braucot tālos reisus, borta dators pirms uzpildes nereti ir rādījis nobrauktos 1150 km+100 km vēl braucamus, tas nozīmē, ja es būtu pacietīgs un turētu 90 km/h, 1500 km ir sasniedzami

12.septembris 2021 12:52
0 1 Atbildēt

Un praktiskais labums no tā būtu....? Var braukt neapstājoties ilgāk, kā spēj izturēt urīnpūslis?))

eko-šmeko 12.septembris 2021 13:03
1 0 Atbildēt

rekordu uzstādītāji tā arī dara - ņem līdzi pudelīti, es tev stāstu par to, kā ir dzīvē - savā dīzeļ golf borta datorā ne reizi vien esmu redzējis 1150 km, plus vēl simtiņš rezervē - tas ir panākts absolūti nedomājot par degvielas patēriņu un nemēģinot ksaut ko ekonomēt, jā, protams, tās ir vairākas dienas ikdienas reisi+tālie (ap 600 km)

Anonīms 13.septembris 2021 10:32
0 0 Atbildēt

Ar tavu golf dīzeli,nevairāk kā 1000km. Būsim reāli,nemelo sev un citiem.

eko-šmeko 13.septembris 2021 11:49
0 0 Atbildēt

Ja tas bija domāts man, tad es braucu līdz 1000 km un neiespringstu, melot nav nekādas vajadzības. Šobrīd 840 km un vēl varu braukt vairāk par 400 km. Kādēļ tā? - es braucu viens, turklāt pagājušajā nedēļā bija 2 tālie braucieni

Lietotājs 12.septembris 2021 14:05
0 2 Atbildēt

Ko var muldēt - Tesla 3 baterija maksā 15k USD. Kā, papildinot šo auto ar ICE, var dabūt 21k EUR???

msh 12.septembris 2021 14:10
0 0 Atbildēt

Lasi uzmanīgāk - tās kastes izmēru hibrīds, nevis tā kaste ar ģeneratoru.

Lietotājs 12.septembris 2021 14:27
1 0 Atbildēt

Tev taisnība, stāsts ir par "līdzīgu izmēru".

Kā jau rakstā minēts, tāda pieeja nav jaunums, ir BMW i3 un bija arī Opel Ampera. Nez kādēļ abi šie maksā bargu naudu - laikam ka BMW un GM nemāk būvēt auto, Obristi no Austrijas parādīs kā tas jādara

WALA 12.septembris 2021 22:07
0 0 Atbildēt

BMW nevar būt lēts pēc definīcijas,un ex-GM produktu Opeli iespējams saprata ka ja tirgotu lēti finansiālas atdeves tāpat nebūtu.

Asaris 13.septembris 2021 8:26
0 0 Atbildēt

Par tām subsīdijām gan bija jāsmej. Raksta autori varēja arī pieminēt cik miljardus maksā naftas industrijai subsīdijās katru gadu.

Rembo 13.septembris 2021 9:07
1 2 Atbildēt

1) Šāds hibrīds nebūs energoefektīvāks un videi draudzīgāks nekā Model3;

2) Raksta, raksta, bet skaidri nepasaka, ka tā hibrīda "sāls" ir energoefektivitātes uzlabošana tikai salīdzinājumā ar iekšdedzes. Nepazaudē enerģiju bremzējot un bieži mainot iekšdedzes dzinēja apgriezienus.

Kristaps 13.septembris 2021 13:26
0 1 Atbildēt

Beidzot kāds to izdarīja!!! Šo es nopirkšu, ir pilnīgi bezjēdzīgi ziemā sildīt elektromobili ar elektrību jo benzīna dzinējs kā papildus ekstru piedāvā siltumu

Un tādā veidā iespējams izmantot gandrīz visu degvielas enerģiju

Jautājums 15.septembris 2021 12:03
0 0 Atbildēt

Ja jau šāda veida Golfs maksātu 21k, tad kāpēc visi PHEV maksā tuvāk ap 40K?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ieķeras “gāzes” pedālis - Tesla aptur Cybertruck piegādes 6

Tesla uz vairākām nedēļām apturējusi Cybertruck pikapu piegādes klientiem, kamēr tiks novērsts ārkārtīgi bīstams defekts. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 19

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Rīgas dome ārkārtas sēdē lems par 10 miljonu eiro novirzīšanu ielu seguma atjaunošanai 3

Šodien izsludināta Rīgas domes ārkārtas sēde, kurā deputāti lems par vairāk nekā 10 miljonu eiro novirzīšanu ielu seguma remontiem, liecina ārkārtas sēdes darba kārtība. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 2

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti