Audi, Opel, Volkswagen, BMW, Mercedes, Toyota, Subaru, General Motors, Ford – teju visi pasaules lielākie autoražotāji cits pēc cita spiesti paziņot par ražošanas pārtraukšanu vai apjomu samazināšanu.
Jaunākā informācija pienākusi no Audi – vācu uzņēmums paziņo par darbības traucējumiem divās rūpnīcās: Ingolštatē un Nekārsulmā. Pirmajā no tām šonedēļ tiek apturēts A3 un Q3 konveijers, kā arī ražošanas līnija uz kuras tapa A4/A5 un A3. A4 un A5 ražošana notiek vienā maiņā. Savukārt Nekārsulmā līdz piektdienai neražos A6 un A7. Bez ierobežojumiem turpinās E-Tron GT un R8, bet A8 ražo tikai viena maiņa.
Pusvadītāju trūkuma dēļ darbs šajā rūpnīcā uz nedēļu tika pārtraukts arī augusta beigās, bet jūlijā bija laika posms, kad iztrūka vairākas maiņas abās rūpnīcās.
Septembrī analītiķu veiktās aplēses liecina, ka 2021.gadā visā pasaulē netiks saražoti vairāk nekā 7,7 miljoni automobiļu, ienākumos zaudējot 210 miljardus dolāru.
Un Ķīnā vis iet uz grunti! Bankrotē celtniecības firmas, naudu zaudē pasūtītāji, bankas nedod kredītu! Iestājas ķēdes reakcija.
arī Ķīna seko zaļajai politikai - vācieši raksta, ka 60% pusvadītāju izgatavošanai vajadzīgā silīcija nāk no Ķīnas, 20% no tā no Junnanas provinces, bet tur kopš septembra spēka jauns regulējums, kas atļauj ražot tikai 10%, jo citādi nevar izpildīt vides prasības. Līdz ar to silīcija, pirmkārt nav, otrkārt, cena uzskrējusi debesīs - 7700 EUR par tonnu
Tamēr Lohi protestē pret acīmredzami taisnīgiem secinājumiem.Jo tie (labi/ka,pagaidām) nezin, cik šobrīd maksā ķīniešu ražojumu nogāde līdz viņu (atejas) durvīm.Vajag passteigties, krautā un deppo visas z-riepas tūliņ taps izpirktas.