Vācijā trūkst autobusu šoferu 21

 

Foto: Pexels.com

iAuto | 5.decembris 2021 8:00

Vācijas Autobusu kompāniju federālā asociācija ceļ trauksmi: 85 procenti privāto nozares uzņēmumu sūdzas par vadītāju trūkumu.

Vācu izdevums Auto-medienportal.net, atsaucoties uz Bundesverband Deutscher Omnibusunternehmen (BDO) ģenerāldirektores Kristiānas Leonardas teikto raksta, ka šoferu trūkums ietekmē ne tikai vietējās nozīmes sabiedrisko transportu, bet arī skolēnu transportu, pārvadājumus tūrisma sfērā  un tālsatiksmes līnijas. Gandrīz 70 procenti autobusu uzņēmumu norāda, ka jau tagad nespēj atrast pietiekami daudz vadītāju, lai izpildītu visas līgumsaistības, nemaz nerunājot par izaugsmi un piedāvājuma paplašināšanu.

Lai novērstu šo problēmu, BDO sākusi šoferu vervēšanas kampaņu. Dalībuzņēmumi ar reģionālo asociāciju starpniecību var piekļūt dažādiem reklāmas materiāliem, kurus var pielāgot un izmantot individuāli, uzņēmumi, kuriem ir vakances vai mācekļa vietas, var iepazīstināt ar sevi asociācijas centrālajā tīmekļa vietnē, bet ieinteresētie pretendenti var izmantot pasta indeksa meklēšanas funkciju, lai atrastu piemērotus uzņēmumus savā reģionā.

Biedrība bažījas, ka bez politiskā atbalsta vērā ņemams pavērsiens diez vai izdosies. Tāpēc BDO aicina noteikt elastīgākas un finansiāli ilgtspējīgākas pamatprasības autobusa vadītāja apliecības iegūšanai. Kristiāna Leonarda piedāvā pārskatīt šoferu apmācību procesu, padarīt to pievilcīgāku un samazināt izmaksas, uzsvaru liekot uz nodarbībām digitālajās autoskolās un obligāto stundu samazināšanu.

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 5.decembris 2021 9:20
8 4 Atbildēt

Zaļo afēras reālie auglīši!!

Neviens kaut cik normāli domājošs jaunietis neies tērēt laiku un gadiem ilgi mācīties par autobusa šoferi, ja tūlīt pat tiks ieviesti autonomie braucamie! Respektīvi šoferis vispār nebūs vajadzīgs. Ko darīt esošajiem...... bezdarbnieks? Vēl tērēt laiku lai pārkvalificētos?

Hmm 5.decembris 2021 9:24
12 3 Atbildēt

Varbūt, ka cien.ļaudis, kas pulcējas pie Polijas robežas dodas turp, lai tieši šo problēmu atrisinātu?

Pļurkt 5.decembris 2021 13:29
4 2 Atbildēt

Dienvidnieki nav raduši strādāt un negrib!!

Juziks no ADUGSa ar indiešiem jau iegrābās (nezinādams viņu darba tikumus)!

Jaunietis 5.decembris 2021 10:16
2 0 Atbildēt

3 mēn. kursi un aiziet jūrjiņjā! Lai pasažieri sprādzējas, j nu kas noiet greizi!

Pļurkt 5.decembris 2021 13:27
2 3 Atbildēt

Kādi 3 mēneši????? Jucis esi vai mucā audzis!!

Lai iegūtu gan D vai E kategoriju ir gadi!! Sāksi ar C pašu mazāko, tad pēc reālās pieredzes apgūšanas tiksi uz tālākiem kursiem, nevis pirmo tiesību sildīšanas kabatā un mobiļņika pogu spaidīšanas.

Rr19 5.decembris 2021 15:44
1 0 Atbildēt

Padomju laikos Zubkova akadēmijā d kat. ražoja 6 mēnešos.

eses 7.decembris 2021 15:04
0 0 Atbildēt

Ja nav tizls, tad max 2 mēneši vajag. Pa vienu C, pa otru D. Un ar visu 95. Nekas neizdarāms.

imzz 5.decembris 2021 13:17
16 0 Atbildēt

Tas vēl nekas. Interesantākais sekos, kad neviens vairs negribēs strādāt lopkautuvē un visiem nāksies kļūt par veģetāriešiem.

reku 6.decembris 2021 20:54
0 0 Atbildēt

" tūlīt pat tiks ieviesti autonomie braucamie" -ātrāk pūcei aste uziedēs nekā tas notiks.Pirms tam izbeigsies šoferi ja tā turpināsies.

ZZZZ 5.decembris 2021 11:39
0 0 Atbildēt
Fux 5.decembris 2021 14:35
4 0 Atbildēt

Kad maksās,tad netrūks!

Šoferis 5.decembris 2021 15:45
0 0 Atbildēt

Vācijā ir iespējams nokārtot D un DE bez C kategorijas iegūšanas,tā ka 3 mēneši un pie stūres ar pasažieriem,tā te ir realitāte!

Pļurkt 5.decembris 2021 17:19
1 1 Atbildēt

... ar čučmeku valodas zināšanām??

msh 5.decembris 2021 17:41
1 0 Atbildēt

Latvijā nav, vai vairs nav? Es sen atpakaļ, laikam autoskolā, dzirdēju ka savulaik LAP bijuši noorganizējuši autobusu šoferu kursus priekš cilvēkiem bez vadītāja apliecības lai pavairotu šoferu skaitu - tas piemērs tika minēts jo gala rezultātā sanāca cilvēki kas drīkstēja stūrēt autobusu ar 50 cilvēkiem bet nedrīkstēja sevi aizvest mājās ar personīgo mašīnu...

Rr19 5.decembris 2021 19:17
1 0 Atbildēt

Pareizi esi dzirdējis, par LAP nezinu, bet Rīgas AP bija.

Andis 5.decembris 2021 20:39
2 1 Atbildēt

Tā ir ka salašņas miljoni salastie no irākas ,sīrijas,āfrikas un citām tuvo austrumu valstīm 90% vācijā dzīvo uz pabalstiem .Atšķirībā no austrumeiropiešiem ,kas brauc uz Vāciju piepelnīties ir ļoti smagi jāsrrādā.

Pļurkt 6.decembris 2021 8:23
1 0 Atbildēt

Aha un ja laika apstākļu pēc Vācijā celtniecība nevar notikt, tad no A-Eiropas valstīm strādniekiem vispār neko nemaksā!!! Vācijas pilsoņiem maksā...

Bus driver 7.decembris 2021 7:01
0 0 Atbildēt

LV arī trūkst,gan autobusu,gan kravas auto šoferi ir deficītā.

Pļurkt 7.decembris 2021 8:55
1 0 Atbildēt

A ko var gribēt, ja tos šoferus jāj visos caurumos un vēl mazdrusku!!!

Redzu kādi tie šoferi atbrauc pakaļ pēc preces!! Plkst 12-00 šis jau ir nobraucis 300 + km, 5 - 6 vietās izkrāvies un vismaz 2 vietās jau iekrāvies!! Vēl viņam ir jānovīlē 200 km un vismaz 1 vietā jāiskraujas!!!!!

Viņš takš 4 no rīta ir cēlies un ne ātrāk kā 6 vakarā tiek mājās!!

Ingus 7.decembris 2021 10:08
0 0 Atbildēt

4000 eiro pēc nodokļiem ja Vācietis ir spējīgs maksāt tad uzreiz piesakos pie viņa darbā par autobussa vadītāju. Rakstit uz epastu ingusfr@inbox.lv

pats 7.decembris 2021 11:45
1 0 Atbildēt

Braukt ar autobusu un atbildēt par autobusa pasažieru dzīvībām ar to mazo algu ,nav tas pats kas aizsnausties pie PC jeb kompjūtera vai kāda cita rakstāmgalda .Un zinot "B" kategorijas vadītāju zemo braukšanas kultūru un apmācības līmeni ,tad labāk tīrīt tualetes nekā vadīt autobusu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti