Vācijas Autobusu kompāniju federālā asociācija ceļ trauksmi: 85 procenti privāto nozares uzņēmumu sūdzas par vadītāju trūkumu.
Vācu izdevums Auto-medienportal.net, atsaucoties uz Bundesverband Deutscher Omnibusunternehmen (BDO) ģenerāldirektores Kristiānas Leonardas teikto raksta, ka šoferu trūkums ietekmē ne tikai vietējās nozīmes sabiedrisko transportu, bet arī skolēnu transportu, pārvadājumus tūrisma sfērā un tālsatiksmes līnijas. Gandrīz 70 procenti autobusu uzņēmumu norāda, ka jau tagad nespēj atrast pietiekami daudz vadītāju, lai izpildītu visas līgumsaistības, nemaz nerunājot par izaugsmi un piedāvājuma paplašināšanu.
Lai novērstu šo problēmu, BDO sākusi šoferu vervēšanas kampaņu. Dalībuzņēmumi ar reģionālo asociāciju starpniecību var piekļūt dažādiem reklāmas materiāliem, kurus var pielāgot un izmantot individuāli, uzņēmumi, kuriem ir vakances vai mācekļa vietas, var iepazīstināt ar sevi asociācijas centrālajā tīmekļa vietnē, bet ieinteresētie pretendenti var izmantot pasta indeksa meklēšanas funkciju, lai atrastu piemērotus uzņēmumus savā reģionā.
Biedrība bažījas, ka bez politiskā atbalsta vērā ņemams pavērsiens diez vai izdosies. Tāpēc BDO aicina noteikt elastīgākas un finansiāli ilgtspējīgākas pamatprasības autobusa vadītāja apliecības iegūšanai. Kristiāna Leonarda piedāvā pārskatīt šoferu apmācību procesu, padarīt to pievilcīgāku un samazināt izmaksas, uzsvaru liekot uz nodarbībām digitālajās autoskolās un obligāto stundu samazināšanu.
Zaļo afēras reālie auglīši!!
Neviens kaut cik normāli domājošs jaunietis neies tērēt laiku un gadiem ilgi mācīties par autobusa šoferi, ja tūlīt pat tiks ieviesti autonomie braucamie! Respektīvi šoferis vispār nebūs vajadzīgs. Ko darīt esošajiem...... bezdarbnieks? Vēl tērēt laiku lai pārkvalificētos?
Varbūt, ka cien.ļaudis, kas pulcējas pie Polijas robežas dodas turp, lai tieši šo problēmu atrisinātu?
Dienvidnieki nav raduši strādāt un negrib!!
Juziks no ADUGSa ar indiešiem jau iegrābās (nezinādams viņu darba tikumus)!
3 mēn. kursi un aiziet jūrjiņjā! Lai pasažieri sprādzējas, j nu kas noiet greizi!
Kādi 3 mēneši????? Jucis esi vai mucā audzis!!
Lai iegūtu gan D vai E kategoriju ir gadi!! Sāksi ar C pašu mazāko, tad pēc reālās pieredzes apgūšanas tiksi uz tālākiem kursiem, nevis pirmo tiesību sildīšanas kabatā un mobiļņika pogu spaidīšanas.
Padomju laikos Zubkova akadēmijā d kat. ražoja 6 mēnešos.
Ja nav tizls, tad max 2 mēneši vajag. Pa vienu C, pa otru D. Un ar visu 95. Nekas neizdarāms.
Tas vēl nekas. Interesantākais sekos, kad neviens vairs negribēs strādāt lopkautuvē un visiem nāksies kļūt par veģetāriešiem.
" tūlīt pat tiks ieviesti autonomie braucamie" -ātrāk pūcei aste uziedēs nekā tas notiks.Pirms tam izbeigsies šoferi ja tā turpināsies.