Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Salā pārbauda elektromobiļu gaitas rezervi; tā sarūk uz pusi 71

 
iAuto | 22.decembris 2021 5:37

Ķīnas auto tematikai veltītais izdevums MyDrivers pārbaudījis četrdesmit elektroautomobiļu funkcionalitāti 20 grādu salā. Testā piedalījās arī pie mums pazīstamie Audi, Tesla un Porsche ražojumi.

 MyDrivers eksperiments notika Ķīnas ziemeļos un tajā piedalījās vairāk nekā četri desmiti elektroautomobiļu. Vairums no tiem pazīstami tikai Ķīnā, taču daži, tostarp Tesla Model Y un Model 3, Porsche Taycan, Audi e-tron, Volkswagen ID.3, Geely Geometry C un Polestar 2 ir labi pazīstami arī mūsu platuma grādos.

Pirms testiem visi elektromobiļi tika uzlādēti līdz 100 procentiem un atstāti pa nakti stāvvietā. No rīta testi sākās ekonomiskā braukšanas režīmā ar kinētiskās enerģijas atgūšanas funkciju bremzēšanas laikā, salonā atradās vadītājs un viens pasažieris, bet klimata iekārta bija ieslēgta un noregulēta uz 24 grādiem pēc Celsija.

Lielākā daļa automašīnu 20 grādu salā zaudēja 40 līdz 60 procentus no ražotāja uzrādītās sniedzamības. Ķīnas modelis Weilai EC6 izrādījās labākais: tas saglabāja 54,8 procentus no uzlādes un spēja nobraukt 336,9 kilometrus no dokumentācijā ražotāja uzrādītajiem 615 km.

Procentu attiecībās labāko rezultātu uzrādīja populārais mazcenas modelis Wuling Hongguang Mini EV, kas no deklarētajiem 170 km spēja nobraukt 103,2 kilometrus (60,7 procenti).

Tesla Model Y lielajā aukstumā saglabāja vairāk nekā 47 procentus enerģijas, kas ļāva sasniegt 279,6 km no teorētiski iespējamajiem 594 km, savukārt Eiropā vairāk pazīstamo automobiļu rezultāti bija sekojoši: Geely Geometry C (50,2 procenti, 276,2 kilometri no 550), Audi e-tron (58,6 procenti, 272,3 kilometri no 465), Polestar 2 (48,2 procenti, 246,6 kilometri no 512), Porsche Taycan (54,6 procenti, 226,2 kilometri no 414), Tesla Model 3 (42,8 procenti, 200,2 kilometri no 468) un Volkswagen ID.3 (38,91 procents, 167,3 kilometri no 430).

 
Visi komentāri
 
Pļurkt 22.decembris 2021 7:53
14 4 Atbildēt

Ne re.... sākās!!

.... un tad ir jāizlasa apakšā maziem burtiem rakstītais!!

Mazie burti 22.decembris 2021 8:50
8 1 Atbildēt

Bet rakstīts tur sekojošais - " gadījumā, ja esat iekļuvuši sastrēgumā un baterijas uzlādes līmenis samazinās, meklējiet bēdubrāļus un sakāpiet vienā auto, lai varat to piesildīt ar savu elpu. Ja ticība un priekšstati ļauj, izmantojiet dziļā apskāviena metodi, lai sasildītos, ja palīdzība kavējas".

Pļurkt 22.decembris 2021 11:05
1 2 Atbildēt

Jā, jā - saelpos un aizsvīdīs visi logi, tā ka neredzēs ka tas korķis jau sāk kustēties!!

Hmm 22.decembris 2021 7:58
4 2 Atbildēt

man viens nav saprotams - nav dzirdēts, ka Norvēģijā kādu tas uztrauc, turklāt, ir lasīts, ka ICE motoru tur drīzumā vairs nebūs

Norge 22.decembris 2021 9:43
12 2 Atbildēt

Viņiem VW Golf dēļ nodokļiem izmaksā iegādāties dārgāk nekā Tesla Model , nemaz nerunājot par visiem Nissan Leaf.

Turklāt visur uzlādes ir bezmaksas, daudzi aizbraucit uz darbu pielade auto bezmaksas un vel vakara elektribu no elektroauto izmanto mājas vajadzībamām.

Bet elektroauto problēmas ar aukstumu viņiem ir un nekur nav pazuduši. Viņiem vienkārši poh jo sanāk lētāk nekā ar parasto.

Jau rakstiju 22.decembris 2021 8:20
27 5 Atbildēt

Paziņa stāstija. Norvēģija, stiprs sniegputenis, vairāku joslu šoseja, satiksme stāv vairākas stundas. Pārsalušajiem elektro auto īpašniekiem ar tukšām baterijām sarkanais krusts iznēsā karstu tēju. Sastrēgums turpinājās vēl ilgi, kamēr izlādējušās ''zaļās'' automašīnas neekoloģiskie dīzeļevakuatori novāca no ceļa. Iespējams kāds spēj aprēķināt cik lieli zaudējumi radās dēļ zaļo auto nobloķētas šosejas?

iAuto 22.decembris 2021 13:34
1 2 Atbildēt

Paldies par komentāru

Lietotājs 22.decembris 2021 22:12
2 2 Atbildēt

Paziņa stāstīja...tas ir pats uzticamākais info avots.

Ar ICE esmu piedzivojis apstāšanos bez benzīna, jo bija neparedzēta stāvēšana un sildīšanās. Pilnīgi loģiski ka tad, ja ir mazs akumulatora atlikums/maz benzīna, var nepietikt līdz sastrēguma beigām.

:-) 22.decembris 2021 8:40
4 1 Atbildēt

Publiski paziņojumi par lietu, kas bija zināma jau sen!

Hdivi 22.decembris 2021 9:47
5 2 Atbildēt

Cik saprotu tad Toyota ir risinājums šai problēmai, Toyota Mirai.

Kanibaals 22.decembris 2021 15:58
2 2 Atbildēt

Kādu tieši problēmu tā atrisina? Mirai pats par sevi ir jauna problēma, bez risinājuma.

Risinājums 22.decembris 2021 19:24
3 0 Atbildēt

Problema bez risinajuma ir 1 uzlades stacija priekš elektroauto, kad tur atbrauc vienalaicigi 10 auto.

Pie tam pa eiropas naudām.

Savukārt

Virši A jau pateica ka viņu prioritāte nākotnē ir biogāzes un ūdeņraža stacijas pa visu valsti.

Kanibaals 22.decembris 2021 23:33
1 2 Atbildēt

Nu nebrauc visi uz vienu, rindu redz onlainā.

Kā Viršiem iet ar dabasgāzes uzpildi?

Ūdeņraža auto ir ļoti neefektīvs plug-in hibrīds. Atliek tik izgudrot lādējamas baterijas, kur elektrolīts ir gaiss un tas ūdeņradis nafig nebūs vajadzigs.

Dirsis 23.decembris 2021 22:12
0 0 Atbildēt

Viršiem ar CNG ir šādi

Kopš 2019. gada “Virši” atklājuši sešas CNG uzpildes stacijas - Krustpilī, Rīgā (Lubānas ielā), Babītē, Rēzeknē, Olainē un tagad arī Brocēnos. Līdz gada beigām CNG tīklu plānots paplašināt Rīgā, kā arī Liepājā un Daugavpilī.

www.virsi.lv/lv/sesta-cng-...virsi-brocenos

Kanibaals 24.decembris 2021 1:40
0 1 Atbildēt

Un kāda peļņa?

imzz 22.decembris 2021 23:41
3 2 Atbildēt

Elektroauto var lādēt arī mājās , starp citu, ūdeņradis mājās nebūs.

"Pie tam pa eiropas naudām. Savukārt Virši A jau pateica ka viņu prioritāte nākotnē ir biogāzes un ūdeņraža stacijas pa visu valsti."

Tie Virši nespēs uzbūvēt pat vienu ūdeņraža staciju bez Eiropas naudām, pareizāk , nolīgt firmu no Nīderlandes, kas to uzbūvē, nemaz nerunājot "pa visu valsti"

hytr 23.decembris 2021 12:10
3 1 Atbildēt

Drīz ūdeņradis sildīs visas mājas.

Tā kā ūdeņradis mājās būs un ļoti daudz.

Gason.lv tādas būs H2 uzpildes stacijas un nemaksas viņas dārgi.

RS korupcijas H2 skandāls bija tikai lai nozagt piķi.

Pļurkt 23.decembris 2021 14:38
2 1 Atbildēt

Jā jā.... ūdeņradis rada H2O, kas ir vēl liekāka siltumnīcas efekta gāze kā CO2!!

Žubīte 22.decembris 2021 10:17
8 3 Atbildēt

Cik atceros iauto bija ari raksta par to,ka gadijumos kad lade elektroauto atraja uzlade tad pazud 15% elektrības un te vel info par videji 50% zudumiem del aukstuma, tad kopumā sanāk 65% zaudējumi.

Nu sakān efektivitāte nav lielāka kā dīzeļauto.

Tad vai ir vērts mainīt savu efektīvo dīzeli, pret superdārgu elektroauto, kurš noteikti nenoripos ne 300, ne arī 500 tūkstošus km, kā tas ir ar dīzeļauto.

anonimikis 22.decembris 2021 11:22
7 14 Atbildēt

Vairums lv lietoto efektīvo dīzeļu pie mīnus 20 stāv pagalmā paceltiem kapotiem un to vadītāji ar vadiem rokā cer noķert kādu, kurš palīdzēs piešķilt.

Jo 22.decembris 2021 11:41
7 1 Atbildēt

Tiem dīzeļiem jau arī tā pati akumulatora neefektivitāte vien traucē.

Starp citu vairumam baterijauto arī jārūpējas par 12v aķi, savādāk pat ar uzlādētu Li-ion nekur nebrauks.

Testos uzvar auto, kurš tehnoloģiski nevar sasniegt 24°C salonā

650 22.decembris 2021 11:46
1 3 Atbildēt

Iebāz labāk to vadu (sev) pa kādi 20cm dsā.Varbūt tas palīdzēs. Jā.

Pļurkt 22.decembris 2021 14:49
2 1 Atbildēt

Ja rokas aug no dirsas, tad bez šaubām vadi jāvadā līdzi pat vasarā!

Man pat pie -32 ar vecu dīzeli nebija problēmu.

Pagājušā gada salos ar 4 ziemas brauktu akumulatoru dīzelis leca ka nemetas. -28 bija točna.

rezumējums 22.decembris 2021 10:27
6 0 Atbildēt

Bargaa salaa paarvietojies elektriskaa vada garuma attaalumaa bez straavas zudumiem!

R(8) 22.decembris 2021 10:54
6 0 Atbildēt

Neko jau jaunu saja raksta nepateica un ja kads vel ir izbrinijies par to , ka pie minusiem zud e-auto baterijas kapacitate , tad sim cilvekam ir jaatgriezas skolas sola un japievers uzmaniba Fizikai , vel jau ir otra galejiba KARSTUMS , ari tas ietekme e-auto km nobraukumu un to var samazinat pa 60 un vairak % , ideali e-auto baterijas strada pie +20 gradiem un ar zemu veja pretestibu

Asaris 22.decembris 2021 11:22
2 1 Atbildēt

Tirliņi varēja jau uztaisīt normālu testu, kur būtu vasarā izbraukuši to pašu maršrutu ar tām pašām mašīnām, nevis ņem kaut kādus teorētiskos standartus kā salīdzinājumu, kas ķīnā vispār jau ir 30% virs realitātes. Tad cik reāli sanāk 20% kritums?

aizejošais 22.decembris 2021 11:55
3 5 Atbildēt

+24? Pilnīgi pietiek ar +18.

18 22.decembris 2021 12:03
4 2 Atbildēt

vasarā jā, ziemā nē

Asaris 22.decembris 2021 14:31
1 1 Atbildēt

Tieši ziemā kurš griež vairāk par 20 grādiem, kad pufaikās visi sēž

msh 22.decembris 2021 23:40
0 0 Atbildēt

Nu tad nesēdi tajā pufaikā...

ZZZZ 22.decembris 2021 12:13
1 0 Atbildēt

Tak ir mazie autonomie ģeneratori, iemet grabažniekā. Lohi

progress 22.decembris 2021 12:37
0 3 Atbildēt

Tad jau Tu reklamee gjeneratorlohauto! Vai taadam ir kaadas priekshrociibas saliiidzinot ar vidusmeera diizeljauto?

WALA 22.decembris 2021 13:48
4 0 Atbildēt

Jā - stāvi un brauc tur kur zilie EX numuri drīkst, bet kurini dīzeli ja baterija nevelk ...

raimondsm 22.decembris 2021 19:24
0 0 Atbildēt

Nu, vispār jau kāds 2-3 kilovatu propāna ģenerators vismaz dalu no šīm problēmām atrisina. Vislabāk rūpnīcas variantā.

Iekšdedzes auto ir visādi webasto motora un auto salona sildīšanai. Kāpēc lai nebūtu elektroauto. Akumulatoram un salonam.

Nav jau visiem auto ziemā jābūt uz ielas.

Pļurkt 24.decembris 2021 9:30
0 0 Atbildēt

10 - 15 Ampēri!!! Cik DIENNAKTIS tu lādēsi STĀVOŠU elektriķi??

Ja to ģeneratoru gribi izmantot salona apsildei, tad uzreiz liec gāzes plītiņu, būs krietni lietderīgāk!!

raimondsm 24.decembris 2021 21:12
0 0 Atbildēt

Tad jau tam auto jāstāv pie meža būdiņas, kur nav ne elektrības, ne siltuma.

Nu 22.decembris 2021 14:01
1 0 Atbildēt

Fiziku jau neviens vēl nav atcēlis.

Pļurkt 22.decembris 2021 14:52
0 0 Atbildēt

Nu un ko darīt ar elektriķi kad uznāks -30?? A ja -40!!

Kanibaals 22.decembris 2021 15:59
1 4 Atbildēt

Ņemt un braukt, tik vienkārši.

Kanibaals 22.decembris 2021 17:06
1 0 Atbildēt

Do not expose Model S to ambient temperatures above 140° F (60° C) or below -22° F (-30° C) for more than 24 hours at a time."

Lietotājs 24.decembris 2021 10:05
1 0 Atbildēt

Lasīju arī sava auto instrukciju, kur ir rakstīts kas līdzīgs. Ko gan man darīt, ja ārā ir zem -30 grādiem un nav siltas garāžas?

Par laimi šāda situācija mums ir ļoti reti, bet tomēr...

Kanibaals 25.decembris 2021 14:34
0 0 Atbildēt

Brauc uz savu atbildību, tas arī viss, nevarēsi piešūt bumbas ražotājam.

Lietotājs 26.decembris 2021 15:09
0 0 Atbildēt

Te nav stāsts par braukšanu, bet par "ekspozīciju"...

Moroz 22.decembris 2021 19:49
3 0 Atbildēt

Kanibaals 22.decembris 2021 16:17
0 1 Atbildēt

Ja un ko fizika saka, ka aukstums izsūc elektrību?

Nedzen tuftu, zudums ir tik cik apsildīt/atdzesēt bateriju, salona sildīšana/dzesēsana nav zudums.

Redz kur dronam, siltā laikā lidojuma laiks 30min, aukstā lietojot ar bateriju apsildi - 25min. Cik ir zudums? Ne puse, ne 25%, bet gan vien 16%.

Pļurkt 22.decembris 2021 16:40
2 0 Atbildēt

Cik nu gan stulbs var būt!!!

Salonu tu nekad nesildi???

Kanibaals 22.decembris 2021 16:58
0 2 Atbildēt

Nē es nesildu, tas sildās no zudumiem, kas citādi silda pasauli.

Pļurkt 22.decembris 2021 18:34
1 0 Atbildēt

Stāvot korķī ar elektroauto pie -30 grādiem aiz borta!

Kanibaals 22.decembris 2021 20:58
0 0 Atbildēt

Man nav elektro. Ja būs, uzlikšu pečku.

Kanibaals 24.decembris 2021 1:43
0 0 Atbildēt

Tikai nedirs neesi braucis ne ar priekšpiedziņu, ne ar elektro.

Pļurkt 24.decembris 2021 9:32
0 0 Atbildēt

Jēziņ kāds glupiņš!!! Savā galviņā izdomāji = nosapņoji, jeb kāds pateica priekšā??

Kanibaals 25.decembris 2021 14:36
0 0 Atbildēt

Tavs rakstītais ir pierādījums viszini. Ā un jā gāze sūds un smird.

Pļurkt 28.decembris 2021 8:56
0 0 Atbildēt

Jēziņ kāds glupiņš!!! Savā galviņā izdomāji = nosapņoji, jeb kāds pateica priekšā??

Tavs rakstītais ir pierādījums tavam totālajam glupumam!

Lietotājs 22.decembris 2021 21:31
2 0 Atbildēt

Interesanti ka te tusē ICE fani, kuriem ir viedoklis...

Jā, puse no vasaras nobraukuma ir reāli. Par ko savukārt e-fani kliedz ka nav taisnība. Tagad, stumdoties pa sastrāgušo Rīgu, liela daļa enerģijas aiziet akumulatora sildīšanai (uzsākot braucienu aukstumā) un apkurei, kurai gan vairāk par 2kW neaiziet, ja ir siltumsūknis. Tomēr ja jāpārvietojās lēni, tad kW/100km sanāk iespaidīgi.

Rexx 22.decembris 2021 22:38
0 0 Atbildēt

Kāda ir šobrīd reālā 100km cena ar elektroauto?

Ampērs 22.decembris 2021 22:53
1 0 Atbildēt

8,57€

Lietotājs 23.decembris 2021 8:37
0 1 Atbildēt

E-mobi lādētājos joprojām ir 0,15 EUR/min. 50kW jauda, reāli ņemam 40kW. Auto tērē 20kWh/100km (vasarā drusku mazāk, ziemā vairāk). 30minūtēs ielādē 100km, tas ir 4,5 EUR.

LU 25.decembris 2021 15:41
2 0 Atbildēt

15 centi par Kw.

Pieskaiti sadali un tur jau ir pār 30centiem par 1 kw, pluss vel japieskaita bizness, jo pagaidam CSDd ar Latvenergo sponsorē šo pasākumu, līdz ar to pie biznesa nosacījumiem (lai atsist uzlādes stacijas cenu un vel nopelnit naudu) 1kw nemaksā lētāk par 80 centiem.

20kw vasarā 100km - 80*20= 16,00 Eur

35kw ziemā 100km - 80*35= 28Eur

Un te nav irkļautas nekadas akcīzes, ko maksajama par dīzeli.

Elektroauto ir izdevigs tikai tad, ja mašīnu vinnē loterijā un mantojumā saņem no vecmammas māju uz kuras ir saules paneļi ar vēja turbīnu un vēl klāt 100kw baterija šīs elektribas uzkrāšanai lai var uzpildīt mašīnā.

raimondsm 27.decembris 2021 14:46
0 0 Atbildēt

kWh, nevis kW.

Reģereracija 22.decembris 2021 22:51
1 1 Atbildēt

Nu te tu mazliet nošāvi par greizu, jo elektroauto ir īsti pilsētu karaļi, jo tiem stāvot nekas netiek tērēts un tiem vel ir regeneracija (pie normālas temperaturas).

Problēma aukstā pilsētā ir ka baterija salst un kw tiek tērēti gan lai sildītu salonu gan bateriju, beaukšana nepaņem daudz ja nedod ruchka pie katra krustojuma, bet gan normali paatrinies.

Lietotājs 23.decembris 2021 8:44
0 0 Atbildēt

Kur te greizums? Es rakstu par tagadējo situāciju, ziemu, par ko arī ir raksts. Izlasi manu komentāru uzmanīgāk!

Estiboy 25.decembris 2021 15:34
1 1 Atbildēt

Muļķibas pie mīnuss 20 grādiem , 20 kw uz sildīšanu aiziet. Tā kā 100km sanāk ap 40 kw.

Lietotājs 26.decembris 2021 15:08
0 0 Atbildēt

Vai Tavam auto ir 20kW uzsildīšanas jauda?

Manam ir novēroti kādi 5kW. Kopā ar "apkuri" 7kW. Akumulators tiek sasildīts līdz +7 grādiem un siildīšana tiek izslēgta. Pietiek ar akumulatora silšanu no motora patēriņa.

Ivars 23.decembris 2021 0:18
2 2 Atbildēt

Nu nezinu gan. Man pašlaik ziemā nekādu problēmu vēl nav bijis. Pabraukāju arī pa Norvēģijas ziemeļu daļu novembra beigās - normāli. Par nobraukumu nesatraucos. Nesaprotu ko viņi tajā eksperimentā darīja, bet es ar savu Leaf ar 40 kW baču no pases 270km pie -23C nobraucu 232 km. Laikam agrāk baterijas labākas taisīja. Nu i dīzeļgalvas jau arī šūmi taisa...

Lietotājs 23.decembris 2021 8:42
0 0 Atbildēt

Kur te greizums? Es rakstu par tagadējo situāciju, ziemu, par ko arī ir raksts. Izlasi manu komentāru uzmanīgāk!

TTTmrots 23.decembris 2021 9:01
1 0 Atbildēt

iespējams, daudziem vēl prātā Timrota eksperiments pirms pāris gadiem, kad viņš no Rīgas līdz, neatceros kur, bet laikam kādi 100 km tik ar e-auto nobrauca. Te jau arī ir visādi žurnālisti-experimentētāji, bet neviens netestē vairāk par pusstundu, tāds iespaids.

Krotow 23.decembris 2021 14:20
0 1 Atbildēt

Jā, taču toreiz Timrots brauca ar 10 gadus vecas elektroauto teholoģijas braucamo. Pēdējā desmitgadē tiešām ir panākts progress - labāka bateriju uzbūve, siltumsūkņi utt. kas pozitīvi ietekmē arī nobraukumu.

Lietotājs 23.decembris 2021 19:32
1 1 Atbildēt

Timrots ar e-golfu brauca uz Liepāju. Pa ceļam piestāja pie lādētāja, iesprauda AC kabeli un brīnījās ka nav ne vella uzlādējies, kamēr ēda bulciņu. Viņš nezināja, ka jāsprauž CCS 50kW kabelis. Savu nezināšanu pasniedza kā e-auto trūkumu...

Zbrots 25.decembris 2021 22:12
1 1 Atbildēt

Timrots mēģina kopēt Klarksonu no Topgear, bet viņam sanāk 100rrizes lētāk, jo visi jau redzējuši Klarksona izpildījumā šo joku ar BMW i8.

Timrota joki tapec izskatās pēc krievu RTR raidījumiem kas nokopeti no ieriekšejos sezonu amerikas raidījumiem - golos v maske.

Kanibaals 24.decembris 2021 1:45
3 2 Atbildēt

Timrots ir pērkama sunene. Tagad reklamē ceļu netīrīšanu, kaut pats pret stabiņiem, jo nevarot notīrīt.

Pļurkt 28.decembris 2021 8:59
0 0 Atbildēt

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tesla slikti, Honda – labi: vācu TÜV atklāj, kas ir labākais 8

Ja jūs esat Honda Jazz īpašnieks, tad varat priecāties – jūsu auto nelūzīs un kalpos uzticami vismaz pirmos 2-3 gadus. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām budžeta elektroauto Citroen e-C3 (+ VIDEO) 3

Citroen e-C3 ir pirmais Eiropā radītais un ražotais budžeta elektromobilis, kura cena, ieskaitot valsts un tirgotāja atbalstu, ir zemāka par 19 000 eiro. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 10

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti