Vācu mediji vēsta, ka nerentablo Audi rūpnīcu Briselē varētu pārņemt ķīnieši, turklāt, iespējams, Nio nav vienīgais Ķīnas ražotājs, kas šādā veidā cer tikt pie iespējas apiet ES uzliktās importa nodevas.
Audi ir atzinis, ka pircējiem par elektrisko Q8 e-tron ir maza interese, ražotne Briselē nenes peļņu un vienīgais risinājums, kas varētu glābt rūpnīcas kolektīvu no atlaišanas, ir atrast tai pircēju.
Saskaņā ar vācu medija Süddeutsche Zeitung (SZ) informāciju, interesi par rūpnīcu izrādījis Ķīnas Nio, kas Briselē varētu izveidot savu automobiļu montāžu no detaļu komplektiem, šādā veidā apejot muitas nodevas, ko ES uzlikusi Ķīnā ražotajiem elektromobiļiem.
Oficiālā apstiprinājuma no Audi nav, taču avoti no ražotāja aprindām ziņo, ka Nio delegācija jau pabijusi rūpnīcā un darījums varētu tikt apstiprināts tuvāko dienu laikā.
Ķīniešiem tā būtu legāla iespēja apiet līdz pat 37% lielās muitas nodevas, savukārt Eiropas Savienībai tas būtu smags trieciens šī brīža situācijā, kad tā daudz runā par to, kā aizstāvēt Eiropas industriālo nākotni – īpaši pret Ķīnas draudiem.
Tiek minēts arī tas, ka Nio nebūt nav vienīgais Ķīnas uzņēmums, kas Audi un tā mātesuzņēmuma Volkswagen šī brīža smagajā situācijā saredz savu iespēju.
ES tas nebūt nebūs smags trieciens. Ražošana notiks Eiropā un būs reāla konkurence. Auzim laiks atzīt, ka tas ražo automobiļus veciem perdeļiem, nav spējis pielāgoties jaunās paaudzes prasībām.
Kādas tad ir tās "jaunās paaudzes prasības"? Planšetes un elektroniskie gadžeti visās malās? "Zaļais kurss"? Vai patīk, ka auto ir tāds palieto un izmet variants?
Manuprāt, audi bija audi, kad ražoja kvalitatīvus un izturīgus auto līdz kādiem 2000 gadu sākuma gadiem. Pēc tam viss gāja uz leju. Protams, līdzīgs stāsts arī ar pārējiem ražotajiem. Tie laiki ir pagājuši.
Ja naudas vērtība ir atkarīga no apgrozījuma, tad ražo un izmet ir labāks variants.