Vācijas autobūves grupa "Volkswagen" šogad trešajā ceturksnī strādāja ar 1,58 miljardu eiro tīro peļņu, kas ir par 64% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, liecina autoražotāja trešdien publiskotais paziņojums.
Peļņas kritums tiek skaidrots ar izmaksu pieaugumu un automobiļu tirdzniecības apjoma samazināšanos, jo sevišķi Ķīnā.
Klientiem piegādāto automobiļu skaits jūlijā-septembrī samazinājies par 7%, tostarp Ķīnā reģistrēts kritums par 15%.
Tikmēr grupas elektrisko automobiļu tirdzniecība ceturksnī sarukusi par 10%.
"Volkswagen" septembra sākumā pavēstīja, ka uzņēmumam nepieciešama ievērojama restrukturizācija konkurētspējas saglabāšanai, un tas apsver iespēju pirmo reizi savā 87 gadus ilgušajā vēsturē valstī slēgt ražotnes.
Uzņēmuma komiteja, kas pārstāv darbinieku intereses, pirmdien paziņoja, ka autoražotājs plāno valstī slēgt vismaz trīs rūpnīcas un likvidēt desmitiem tūkstošu darbavietu.
"Volkswagen" septembrī atcēla vienošanos ar darba ņēmējiem Vācijā, kas nepieļauj piespiedu atlaišanu līdz 2029.gada beigām. Šī vienošanās bija spēkā kopš 1994.gada. Tagad uzņēmumam iespējams likvidēt darba vietas, sākot no 2025.gada vidus.
Tautas vāģis nogulēja paaudžu un pircēju sentimenta maiņu auto tirgos. Tipiska problēma kompānijām ar pensijas vecuma menedžmentu. Jaunās paaudzes pircējiem nav nekāda sentimenta pret ICE vāģiem, kuri sen jau nav tautas vāģu cenu kategorijā. Ķīnieši pāriet uz EV ātrāk kā pārējā pasaule un arī nepērk dārgos vw hlamus. Nespēja piedāvāt produktus pircēju pieprasītiem dzinējiem un atbilstošās cenu kategorijās arī galvenais iemesls stagnācijai un peļņas kritumam.
Ķīnas kompānijas ir jaunas, jā tās kāps uz dažādiem grābekļiem, bet tās piedāvā masu pircējam saistošu cenas un funkcionalitātes komplektu. Tāpēc arī R-Eiropā uz ielām tik daudz ķīniešu auto. Un vairums kā reiz elektrisko.
Nezinu, kur Jūs redzat tos daudzos ķīniešu auto? Nu kkas jau ir, bet lai teiktu, ka daudz?
Saksim ar Spaniju , saja gada ir notirgoti 29 tukstosi MG , 3930 Lynk&Co1 , 2628 DR Automobile , 2510 SWM , 1361 DSFK un ie vel kadas desmit auto markas , kas nesasniedz 1000 notirgotas vienibas un Italija panorama ir lidziga , ari Francija ar MG modeliem ir pilnas ielas , Anglija ari visi MG modeli ir liderpozicijas , atver acis eiropa savu autoindustriju ir iedzinusi bedre
->anonimikis
VW neko nav nogulējis…Diemžēl arī spried visai sekli un virspusēji. Diemžēl pēdējos 15 gadus ir novērojama nežēlīga ķīniešu ekspansija visos pasaules tirgos. Diemžēl Eiropa ar savu liberālo politiku pieļāva neatgriezenisku kļūdu ļaujot Ķīnas izstrādājumiem brīvi pārpludināt EU dalībvalstu tirgus. Kā zināms, tad Ķīnā ražoto produktu, tai skaitā, automašīnu cenas ir tik ļoti tīkamas tikai viena apstākļa dēļ. Ķīna ļoti aktīvi subsidē savus ražotājus. Bet tā ir tikai viena medaļas puse. Ķīnas slēptais mērķis ir padarīt mūs atkarīgus no viņu ražojumiem paralēli gremdējot un iznīcinot vietējos Eiropas ražotājus. Un tieši tagad tas notiek…Es neesmu tik naivs, lai neredzētu šīs kopsakarības.