Kauņā ieradies kravas vilciens ar 220 Baltijas tirgum paredzētām automašīnām "Škoda", un to piegāde no Čehijas uz Lietuvu pirmo reizi notikusi pilnībā pa Eiropas standarta platuma sliežu ceļu, otrdien paziņoja Lietuvas valsts dzelzceļa kompānija "Lietuvos geležinkeliai".
Kompānijas kravu pārvadājumu uzņēmuma "LTG Cargo" ģenerāldirektore Egle Šime informēja, ka 22 vagonu vilciens Lietuvā nogādāja tik automašīnu, cik varētu atvest 25-35 autovedēji.
"LTG Cargo" informēja, ka vilciens 1000 kilometrus no Čehijas uz termināli Kauņas pievārtē veica 50 stundās bez kravas pārkraušanas.
Čehijā pārvadājumu veica vietējā dzelzceļa kompānija "ČD Cargo", Polijā līdz Lietuvas robežai to veica "LTG Cargo" meitasuzņēmums "LTG Cargo Polska".
No termināļa Palemonā uz tirdzniecības vietām Baltijas valstīs "Škoda" automašīnas nogādāja Lietuvas kompānija "AV Terminal".
"LTG Cargo" turpina paplašināšanos Rietumeiropā un sniedz kravu pārvadājumu, loģistikas un ekspedīcijas, kravu pārkraušanas, lokomotīvju un vagonu remonta un vagonu nomas pakalpojumus Lietuvā un ārvalstīs.
"LTG Cargo" ir meitas uzņēmumi Ukrainā un Polijā "LTG Cargo Ukraine" un "LTG Cargo Polska".
Ko braļukas vedīs uz EU?
Kad pabeigs atzarojumu uz Klaipēdu, tad tranzītu no Klaipēdas ostas. Un, var gadīties, ka vairāk uz Ukrainu, nekā uz ES. Jo Ukrainas Rietumos arī iebūvēs kādu gabalu Eiropas platuma sliežu.
Kāda huja pēc vajadzētu tik tālu un ar tik lielu līkumu kaut ko vest no Ukrainas?
Uz Ukrainu pēc kara visādus materiālus atjaunošanai, ko izkraus ostās, Klaipēda, piem. tuvu Zviedrijai, Dānijai. No Ukrainas ? Nu, kaut vai graudus, minerālus varbūt. Protams, ir Gdaņska u.c. ostas, bet leiši varētu piedāvāt zemākas cenas. Katrā ziņā leiši nepazudīs, nav jau mūsējie "defektīvie menedžeri".
Lejšiem attiecībā uz ostu darbību ir "savi" plāni.Īpaši ņemot vērā iespējamās "pēckara atjaunotnes".To jau ne gluži kuram katram Loham viņi tagad ies stāstīt.Līdzīgi kā ķiniešiem,Valsts attīstības Plāns tuvākajiem 900 gadiem.