Japānas autobūves uzņēmumam Nissan atlicis vien gads vai nedaudz vairāk, uzskata eksperti. Ja risinājums netiks rasts, Nissan var šos grūtos laikus arī nepārdzīvot.
Novembra sākumā Nissan paziņoja par ievērojamu pusgada peļņas kritumu un ieceri likvidēt 9000 darbavietu, par 20 procentiem tiks samazināti ražošanas apjomi un samazināta sev piederošo akciju daļa "Mitsubishi Motors", pārdodot tās atpakaļ kompānijai. Vadība arī paziņojusi, ka par 50% samazinās izpilddirektora un visas augstākās vadības algas.
Tomēr tas viss var izrādīties par maz un par vēlu, jo pēc ekspertu vērtējuma, Nissan var izdzīvot vien 12-14 mēnešus, ja vien netiks rasts kardināls risinājums.
Uzņēmums saskaras ar nopietnu finansējuma trūkumu pēc tam, kad Renault nolēma samazināt savu akciju daļu Nissan no 46 līdz 40 procentiem. Līdz ar to Nissan jāmeklē jauns ilgtermiņa investors, piemēram, kāda banka vai liela apdrošināšanas grupa, kas aizstātu daļu no Renault līdzdalības.
Nissan izskatīs visas iespējas, tostarp partnerību ar Honda (un Mitsubishi) ar kuriem tas jau sadarbojas jauna elektroautomobiļa projektā. Ir izskanējis pieņēmums, ka savu daļu akciju Renault varētu pārdot Honda, kas pēdējam varētu nākotnē ļaut pārņemt arī Nissan un citus mazākus ražotājus.
Nissan atskaite par biznesa gada pirmajiem sešiem mēnešiem, kas noslēdzās septembrī, rāda, ka uzņēmums strādājis ar 19,2 miljardu jenu (116 miljoni eiro) tīro peļņu, kas ir par 93% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada.
Eiropā Nissan nav izplatīta marka, tomēr tādi modeļi kā Qashqai un Juke, ir labi pazīstami arī pie mums.
Viena no nepieciešamībām ir atkal sākt aprījot NISSAN automobīlus ar dzinējiem. Šī problēma, jeb 1.2 l 3 cilindru dzinēji to gremdē. Smagi cietis arī eiropas Fordu ar uzsvaru uz 1.0 l
Tam 1.3 nav ne vainas... Iet daudz labāk par veco 2.0...
Nav, nav! Galīgi nav nekādas vainas! Nevienam no mazmotoriem...
www.youtube.com/watch?v=0SASSFjIt5I
Iet labi, bet dažiem konstruktīvi defekti, kuru dēļ resurss ir stipri samazināts.