Vācijas autobūves koncerna "Volkswagen" strādājošie deviņās rūpnīcās valstī pirmdien rīkos jaunu streiku, pieaugot saspīlējumam starp arodbiedrību un uzņēmuma vadību par ieplānotajiem restrukturizācijas pasākumiem.
Šīs nedēļas sākumā Vācijā ietekmīgās arodbiedrības "IG Metall" organizētajos brīdinājuma streikos piedalījās gandrīz 100 000 "Volkswagen" strādājošo.
"Tagad mēs pastiprināsim savus pūliņus 9.decembrī un palielināsim uz uzņēmumu radīto spiedienu pie sarunu galda," ceturtdien norādīja "IG Metall" reģionālais līderis Lejassaksijā Torstens Grēgers.
Arodbiedrība vēstī, ka pirmdien iecerētajā streikā darbinieki "Volkswagen" ražotnēs Vācijā nestrādās četras stundas, kas būs divreiz ilgāk nekā šonedēļ, kad streiki ilga divas stundas.
Jaunais streiks ieplānots vienlaikus ar nākamo sarunu kārtu starp arodbiedrībām un "Volkswagen" vadību par uzņēmuma iecerētājiem izmaksu samazināšanas plāniem.
"Volkswagen" pieprasa Vācijā strādājošo algas samazināt par 10% un norāda, ka nevar izvairīties no ražošanas jaudas samazināšanas rūpnīcā, kurās tā pašreizējā līmenī vairs nav nepieciešama. Darbinieku pārstāvji vēstī, ka uzņēmums ierosinājis Vācijā slēgt trīs rūpnīcas.
"Volkswagen" smagi skāris ražošanas izmaksu kāpums, nepārliecinošā pāreja uz elektroauto ražošanu un spēcīgā konkurence nozīmīgajā Ķīnas tirgū, un septembra sākumā tas pavēstīja, ka uzņēmumam nepieciešama ievērojama restrukturizācija konkurētspējas saglabāšanai, un tas apsver iespēju pirmo reizi savā 87 gadus ilgušajā vēsturē Vācijā slēgt ražotnes.
Autoražotājs septembrī atcēla vienošanos ar darba ņēmējiem Vācijā, kas nepieļauj piespiedu atlaišanu līdz 2029.gada beigām. Šī vienošanās bija spēkā kopš 1994.gada. Tagad uzņēmumam iespējams likvidēt darba vietas, sākot no 2025.gada vidus.
Eiropas autoražotājiem bažas rada arī Eiropas Savienības lēmums noteikt papildu ievedmuitas tarifus Ķīnā ražotiem elektromobiļiem, kas var izraisīt Pekinas atbildes reakciju.
Grūtības valda visā Eiropas autorūpniecības sektorā, jo pieprasījums ir vājš un pāreja uz elektromobiļiem ir kūtrāka par gaidīto.
Volkswagen AG
Berliner Ring 2
Wolfsburg, 38440
Germany
49 5361 9 0
www.volkswagen-group.com
Sector:
Consumer Cyclical
Industry: Auto Manufacturers
Full Time Employees:
651,917
Market Cap (intraday)
41.933B
Lai iegūtu 51% un pilnu teikšanu par notiekošo uzņēmumā šiem būtu jāsametās pa 32000 (nav nekas nepaceļams, manuprāt), tai vietā lai bezjēģa mīcītos pa ielām un taurētu.
Nu ir tur tūtē salaists daudz kas (hi, zaļais kurss) un lai izlīstu no pakaļas nu jau vajadzīgi radikāli un drastiski lēmumi. Tas ka menedžmentam vajadzētu radīt piemēru un samazināt savu atalgojumu līdz 1 eur gadā uz šo laiku (ir uzņēmumi kur augsta ranga vadība tā dara) tas jau cits stāsts.
Piekrītu Tev par 1 EUR, tikai problēma šeit viena: tie "augstā ranga" darbinieki ir tādi paši darbinieki, bet ne īpašnieki. Viens efektīgs īpašnieks to visu "izsmeltu" labāk un strādātu par 1 EUR, ja viņam būtu interese un zināšanas.