Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

"Volkswagen" darbinieki Vācijā pirmdien rīkos jaunu streiku 8

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 6.decembris 2024 12:05

Vācijas autobūves koncerna "Volkswagen" strādājošie deviņās rūpnīcās valstī pirmdien rīkos jaunu streiku, pieaugot saspīlējumam starp arodbiedrību un uzņēmuma vadību par ieplānotajiem restrukturizācijas pasākumiem.

Šīs nedēļas sākumā Vācijā ietekmīgās arodbiedrības "IG Metall" organizētajos brīdinājuma streikos piedalījās gandrīz 100 000 "Volkswagen" strādājošo.

"Tagad mēs pastiprināsim savus pūliņus 9.decembrī un palielināsim uz uzņēmumu radīto spiedienu pie sarunu galda," ceturtdien norādīja "IG Metall" reģionālais līderis Lejassaksijā Torstens Grēgers.

Arodbiedrība vēstī, ka pirmdien iecerētajā streikā darbinieki "Volkswagen" ražotnēs Vācijā nestrādās četras stundas, kas būs divreiz ilgāk nekā šonedēļ, kad streiki ilga divas stundas.

Jaunais streiks ieplānots vienlaikus ar nākamo sarunu kārtu starp arodbiedrībām un "Volkswagen" vadību par uzņēmuma iecerētājiem izmaksu samazināšanas plāniem.

"Volkswagen" pieprasa Vācijā strādājošo algas samazināt par 10% un norāda, ka nevar izvairīties no ražošanas jaudas samazināšanas rūpnīcā, kurās tā pašreizējā līmenī vairs nav nepieciešama. Darbinieku pārstāvji vēstī, ka uzņēmums ierosinājis Vācijā slēgt trīs rūpnīcas.

"Volkswagen" smagi skāris ražošanas izmaksu kāpums, nepārliecinošā pāreja uz elektroauto ražošanu un spēcīgā konkurence nozīmīgajā Ķīnas tirgū, un septembra sākumā tas pavēstīja, ka uzņēmumam nepieciešama ievērojama restrukturizācija konkurētspējas saglabāšanai, un tas apsver iespēju pirmo reizi savā 87 gadus ilgušajā vēsturē Vācijā slēgt ražotnes.

Autoražotājs septembrī atcēla vienošanos ar darba ņēmējiem Vācijā, kas nepieļauj piespiedu atlaišanu līdz 2029.gada beigām. Šī vienošanās bija spēkā kopš 1994.gada. Tagad uzņēmumam iespējams likvidēt darba vietas, sākot no 2025.gada vidus.

Eiropas autoražotājiem bažas rada arī Eiropas Savienības lēmums noteikt papildu ievedmuitas tarifus Ķīnā ražotiem elektromobiļiem, kas var izraisīt Pekinas atbildes reakciju.

Grūtības valda visā Eiropas autorūpniecības sektorā, jo pieprasījums ir vājš un pāreja uz elektromobiļiem ir kūtrāka par gaidīto.

 
Visi komentāri
 
Sergejs 6.decembris 2024 12:17
0 1 Atbildēt

Volkswagen AG

Berliner Ring 2

Wolfsburg, 38440

Germany

49 5361 9 0

www.volkswagen-group.com

Sector:

Consumer Cyclical

Industry: Auto Manufacturers

Full Time Employees:

651,917

Market Cap (intraday)

41.933B

Lai iegūtu 51% un pilnu teikšanu par notiekošo uzņēmumā šiem būtu jāsametās pa 32000 (nav nekas nepaceļams, manuprāt), tai vietā lai bezjēģa mīcītos pa ielām un taurētu. 

 Nu ir tur tūtē salaists daudz kas (hi, zaļais kurss) un lai izlīstu no pakaļas nu jau vajadzīgi radikāli un drastiski lēmumi. Tas ka menedžmentam vajadzētu radīt piemēru un samazināt savu atalgojumu līdz 1 eur gadā uz šo laiku (ir uzņēmumi kur augsta ranga vadība tā dara) tas jau cits stāsts.

Lietotājs 6.decembris 2024 18:54
2 0 Atbildēt

Piekrītu Tev par 1 EUR, tikai problēma šeit viena: tie "augstā ranga" darbinieki ir tādi paši darbinieki, bet ne īpašnieki. Viens efektīgs īpašnieks to visu "izsmeltu" labāk un strādātu par 1 EUR, ja viņam būtu interese un zināšanas.

Teslists 6.decembris 2024 13:08
1 2 Atbildēt

Serjoga, nu ko tu tur atkal pļūtī? Kurbulē savu koūpošo luzni un min uz Tallinu. Tikai pagaidi ziemu.

imzz 6.decembris 2024 14:18
3 1 Atbildēt

Toties tev ceļš būs uz Viļņu :ASV elektroauto ražotājs "Tesla" šoziem Viļņā atvērs "Tesla" pastāvīgo tirdzniecības un servisa centru, teikts kompānijas paziņojumā.

Sergejs 6.decembris 2024 14:36
1 1 Atbildēt

Pļutu es to, ka ir kompānijas kur gan to vadība, gan darbinieki parastie grūtos laikos savilka jostas un tādā veidā visi izdzīvoja. Te šķiet katrs, kam nav sliņkums, dara ko vien var lai kantoris tiešām noslīktu.

 P.S. Pārbaudi vai tavam lūznim skotčs, ar kura palīdzību bampers un stūre pietīti, nav nodilis, citādi kāda no detaļam vēl notrūks un vai batjurka jau pēc ampēriem neož😉

Lietotājs 6.decembris 2024 18:56
1 1 Atbildēt

"Lūžņa" radītājs ir gulējis zem galda fabrikā, lai tikai tas kantoris nenogrimtu😳

Pļurkt 6.decembris 2024 14:15
1 1 Atbildēt

Un pareizi darīs!!!!!!!!!!

Jo vergturi jebkurā gadījumā izbrauks uz darbinieku rēķina.

Vācijā jau ir labs piemērs, kad valdības miljadiem lielās subsīdijas Opel autobūves sanācijai aizgāja vadības premēšanai un PILNĪGI NEKAS netika darbiniekiem!!!

Kanibaals 6.decembris 2024 21:18
3 1 Atbildēt

Tik cītīgi strādāja, ka bankrotēja.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krištianu Ronaldu tiek pie dienesta auto 200 000 eiro vērtībā 6

Saūda Arābijas futbola klubs Al-Nassr slavenā futbolista rīcībā nodevis aptuveni 200 tūkstošus eiro vērto BMW XM Red Label. Lasīt vairāk

 

Kia Syros Indijas tirgum; varbūt arī Eiropai? (+ FOTO) 11

Dienvidkorejas autoražotājs Kia prezentējis jaunu modeli Syros, kas paredzēts Indijas tirgum. Lasīt vairāk

 

Rīgas pašvaldības policija pieķer daudz ātrumpārkāpēju (+ VIDEO) 23

Kopš oktobra beigām galvaspilsētas ielās automašīnu braukšanas ātrumu uzrauga arī Rīgas pašvaldības policijas trīs netrafarētie auto. Tas policistiem palielinājis darba apjomu, jo ik dienu sistēma fiksē vairākus simtus pārkāpēju. Galvenokārt patruļas notiek vietās, kur šoferi ātruma ierobežojuma zīmes ignorē, kā arī skolu tuvumā. Lasīt vairāk

 

ReTV: Alūksnes pusē ieslīd grāvī un apgāžas autobuss; ko saka ceļu uzturētāji? (+ VIDEO) 23

Kamēr lielākajā Latvijas daļā līdz ar silto laiku sniegs un ledus jau nokusis, Alūksnes pusē autoceļus, īpaši jau lauku apvidos, vēl klāj krietna ledus kārta. Uz viena no tādiem ledainiem ceļiem vakar pēcpusdienā kāds šoferis nespēja savaldīt autobusu, tas apgāzās grāvī. Par laimi, negadījuma brīdī autobusa salonā nebija neviena pasažiera. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti