Nesen auto nozares eksperti nāca klajā ar drūmu prognozi Japānas autobūves uzņēmumam Nissan, paziņojot, ka uzņēmumam atlikuši vien 12-14 mēneši.
Eksperti brīdināja, ka neatrodot spēcīgu investoru, Nissan var beigt pastāvēt jau pēc 12-14 mēnešiem. Arī ražotājs atzina pamatīgas problēmas, atklāja, ka peļņa kritusies par 93 procentiem salīdzinājumā ar 2023. gadu un paziņoja par restrukturizācijas plāniem, ieskaitot 9000 darbinieku atlaišanu.
Peļņas kritums tika skaidrots ar tirdzniecības apjoma samazināšanos Ziemeļamerikā un Ķīnā un, taču aģentūra Reuters min “īstos iemeslus”, kādēļ Nissan nonācis tik lielās nepatikšanās.
Saskaņā ar Reuters informāciju vaina meklēja nepareizā stratēģijā, proti, pirms vairākiem gadiem Nissan izpilddirektors Makoto Učida nolēmis resursus koncentrēt uz “tīrajiem” elektromobiļiem, atsakoties no hibrīdu ražošanas. Tā bija kļūda, jo hibrīdi, kā izrādījies, pircējiem ir daudz interesantāki kā pilnībā elektriskie transporlīdzekļi.
Šāds nepareizs aprēķins var maksāt Učidam viņa amatu, un Nissan būs jācīnās par savu pastāvēšanu: analītiķi uzņēmumam dod tikai gadu, lai izkļūtu no krīzes.
Učida lēmuma rezultātā japāņiem tik svarīgais ASV tirgus palika bez Nissan hibrīdauto. Kā vēsta Reuters, Japānas uzņēmuma vadība nebija gaidījusi, ka pieprasījums pēc benzīna-elektriskajiem automobiļiem turpinās pieaugt lielā ātrumā. To apstiprināja pats Učida, atzīstot savu kļūdu.
Uzņēmums saskārās ar nopietnu finansējuma trūkumu pēc tam, kad Renault nolēma samazināt savu akciju daļu Nissan no 46 līdz 40 procentiem. Līdz ar to Nissan jāmeklē jauns ilgtermiņa investors, piemēram, kāda banka vai liela apdrošināšanas grupa, kas aizstātu daļu no Renault līdzdalības.
Nissan izskatīs visas iespējas, tostarp partnerību ar Honda (un Mitsubishi) ar kuriem tas jau sadarbojas jauna elektroautomobiļa projektā. Ir izskanējis pieņēmums, ka savu daļu akciju Renault varētu pārdot Honda, kas pēdējam varētu nākotnē ļaut pārņemt arī Nissan un citus mazākus ražotājus.
Apbrīnojami, ka par tik lielu kompāniju vadītājiem tiek domāt nespējīgi indivīdi. Ieslēdzot mazliet loģisko domāšanu uzreiz saprastu, ko nepieciešams ražot. Kamēr arābiem u.c. ir atlicis kaut galons naftas, tie ir auto ar hibrīda dzinēju!!! Par ko gadiem esmu norādījis arī auto.lv komentāros. Pilsētas sastrēgumos stundām brauc un nedūmo, pa šoseju 200 km nolido ar 10L vienā mirklī. Ja nepatikšanas radīs apmātie "zaļie" vai beigsies nafta, tad būs ****, jo ūdeņraža tehnoloģiju pagaidām cilvēce nevar vai negrib attīstīt.
Latviešiem, kā jau feodālās krievijas paspārnē augušiem, ir tendence apskatīt vadītājus kācarus. Tā ir spriežot par Trampu, tgd par Učidu.
Attīstītās valstīs lēmumus pieņem komanda, ne viens Priekšnieks.