Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Jauna veida Golf? Korejieši piedāvā jaunu redzējumu par kompaktu elektroauto 4

 
Velocita | 8.janvāris 2025 10:10

Jau gadiem tiek runāts par to, ka apvērsumu elektroauto segmentā izraisīs nevis lieli un grezni modeļi, bet kompakti un pieejami automobiļi. Vai jaunāko elektroauto vilnis beidzot nesīs gaidītās pārmaiņas?

Jauns virziens populārākajā klasē

Eiropas auto tirgū gadu desmitiem ir dominējuši kompaktklases pārstāvji. Šo segmentu ilgu laiku dēvēja arī par Golf klasi - leģendārais Volkswagen modelis pelnīti bija kļuvis par tā etalonu. Šie auto lieliski iederējās Vecajā kontinentā - tiem bija kompakti gabarīti, praktisks, ietilpīgs salons, laba gaita un vadāmība, teicama drošība un modernas tehnoloģijas. Citiem vārdiem - tie piedāvāja ideālu īpašību apvienojumu.

Tomēr laiki mainījās, un, lai gan Golf saglabāja līderpozīcijas, konkurenti to ielenca aizvien ciešāk. Sāncenši saradās no Vācijas, Francijas, Dienvidkorejas un Japānas. Par plaši pazīstamiem oponentiem kļuva, piemēram, Kia Ceed, Peugeot 308 un Hyundai i30.

Volkswagen pirmais mēģinājums laist tirgū jauna veida līderi nebija slikts, taču arī ne perfekts. ID.3 izraisīja lielu interesi, taču pārlieku askētiskais salons un augstā cena mudināja cilvēkus lūkoties nedaudz dārgāko, bet arī lielāko un praktiskāko krosoveru virzienā. Drīz vien cilvēku uzmanība pārslēdzās uz krosoveriem, kas ļāva gan braukt pa sliktākiem ceļiem, gan arī justies drošāk.

Tai pašā laikā Eiropā sākās elektrifikācija, kas mudināja domāt, vai nav pienācis laiks kompaktklasi dēvēt citā vārdā un pārdomāt, ko šis formāts vispār nozīmē mūsdienu pasaulē.

Sākotnējie vērtējumi ir pozitīvi

Reaģējot uz sabiedrības pieprasījumu, ražotāji vispirms radīja lielākus modeļus, bet tagad atkal pievērsušies kompaktajam segmentam. Tā darīja, piemēriem, Dienvidkorejas uzņēmums Kia - nesen tas izlaida EV3. Ar šo modeli korejieši transformācijai pakļautajā auto tirgū nāk ar svaigu skatījumu uz mazo klasi - viņi nereplicē vecās tradīcijas, bet tajā pašā laikā saglabā veiksmīgu automobiļu pamatvērtības.

Rezultāts ir inovatīvs krosovers, kura konstrukcija piedāvā vairāk vietas nekā līdzīga izmēra SUV. Tas var lepoties ar ietilpīgu akumulatoru, kam ir vairāk nekā 600 km sniedzamība (WLTP), tajā ir iestrādātas augstākas klases tehnoloģijas, turklāt jaunais modelis tiek piedāvāts par pievilcīgu cenu.

Lai gan EV3 vēl ir tikai ceļā pie pirmajiem īpašniekiem, tas jau guvis atzinīgu novērtējumu starptautiskajā autopresē. Piemēram, britu žurnāls Top Gear tam piešķīris Gada krosovera titulu, savukārt ikgadējā Zelta Stūres konkursā, ko rīko Vācijas izdevumi Bild am Sonntag un Auto Bild, tas ieguva titulu "Labākais auto līdz 40 000 eiro".

"Ņemot vērā līdzšinējos dienvidkorejiešu panākumus elektroauto laukā, šāds novērtējums nav nekāds pārsteigums. Mūsu kolēģi ārzemēs noteikti zina, ko dara," saka žurnāla Klubs auto apskatnieks Toms Timoško.

Ar labiem parametriem vien nav gana

Gan Kia EV6, gan Kia EV9 ir ieguvuši vairākus apbalvojumus, un tagad ar tiem var lepoties arī EV3. Ar ko šie panākumi ir nopelnīti?

Pirmkārt, ar dizainu. Top Gear uzslavē jaunā modeļa unikalitāti, norādot, ka tas ir veiksmīgi sabalansēts, bez liekiem pārspīlējumiem.

Uzmanību izpelnījusies arī ietilpība. EV3 piedāvā 460 litru bagāžnieku, kaut arī šis ir kompaktais krosovers - tikai 4,3 metrus garš, 1,56 metrus augsts un 1,85 metrus plats. Tas ļauj EV3 konkurēt ar vismaz 20 cm garākiem šīs kategorijas modeļiem. Kas svarīgi, šāds salikums neietekmē aizmugurējo pasažieru komfortu. Pateicoties elektroauto arhitektūrai ar akumulatoru bloku zem grīdas un priekšējo riteņu piedziņai, virsbūve tiek izmantota efektīvāk un salons ir negaidīti plašs.

EV3 izceļas arī ar akumulatoru opcijām: standartā tam ir 58 kWh akumulators, bet Longe Range versijai ir 81 kWh, kas dod pat 605 km sniedzamību (WLTP). Savukārt 204 ZS motors nodrošina šāda veida automobilim atbilstošu veiktspēju.

Tomēr iespaidīgi rādītāji ne vienmēr ļauj būt pārākam. Kad Golf dominēja savā klasē, konkurenti centās to pārspēt pēc konkrētiem parametriem. Piemēram, Ford Focus izcēlās ar mazliet labāku vadāmību, bet Renault Megane pretī lika komfortu, tomēr Golf panāca nepārspējamu īpašību līdzsvaru un tādējādi uzrunāja ļoti daudzus. Lai EV3 kļūtu par jauno klases līderi, tam jābūt apveltītam ar līdzīgu balansu.

"Kad testējam automašīnas, mūsu uzdevums ir gan novērtēt to, kas izdevies, gan norādīt uz trūkumiem. EV3 gadījumā ir ļoti jāpacenšas, lai atrastu ko kritizējamu. Tā drīzāk ir piesiešanās sīkumiem. Protams, subjektīvie kritēriji, piemēram, estētika, ir diskutējama lieta, bet objektīvai kritikai te pamata ir pavisam maz - EV3 ir saprātīga izmēra lielas sniedzamības elektroauto ar atzīstamām braukšanas īpašībām un pieņemamu cenu. Tiešām veiksmīgs modelis," saka Auto Bild Lietuva redaktors Vitolds Miļus, kuram jau ir bijusi iespēja izmēģināt šo korejieti.

Pats galvenais - pieejamība

Kia EV3 trūkums, ko min gan Vitolds, gan ārvalstu izdevumi, ir salīdzinoši nelielā uzlādes jauda. Ātrajā stacijā EV3 lielākais akumulators spēj pieņemt 135 kW jaudu, bet mazākais -100 kW. Salīdzinājumam Volkswagen ID.3 ar mazāko akumulatoru var izmantot 124 kW, bet ar lielāko - 170 kW jaudu. Tiesa, 10-80% uzlāde visiem šiem modeļiem aizņem aptuveni pusstundu, un starpība starp ātrāko un lēnāko uzlādi ir tikai 4 minūtes.

Lielākie Kia elektroauto ir pazīstami ar savu spēju pieņemt īpaši lielu jaudu un šajā ziņā tieši konkurē ar tādiem premium klases pārstāvjiem kā Porsche Taycan. Iemesls, kāpēc EV3 lādējas lēnāk, ir elektriskā sistēma, kurai ir 400, nevis 800 voltu spriegums. Tiesa, te vietā atgādināt - šāda sistēma ir lētāka, tāpēc EV3 būs pa kabatai plašākam cilvēku lokam.

Foto: Publicitātes attēls

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 8.janvāris 2025 17:26
0 2 Atbildēt

Nekas nav labāks par Škoda Fabia, brauc un baudi.

Vērotājs 9.janvāris 2025 1:58
0 0 Atbildēt

Katram savs krekls tuvāks

Modžo 9.janvāris 2025 10:53
0 1 Atbildēt

Labākais auto līdz 40000 eur.. tad kāda mārrutka pēc Latvijas dīleri pieliek klāt vēl 4-5 tūkstošus? Aaa. Nu, ja. Pelnīsim uz EKII rēķina. Tieši tik precīzi. Un konkurences  padome, Ekonomikas ministra, patērētāju aizstāvji neko neredz? Skaidrs, ka pirks ari par 44 45 un vairāk tūkstošiem euro, jo nav jau variantu..

Hmmm 9.janvāris 2025 12:48
1 0 Atbildēt
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepilni 24 000 eiro – Dacia Bigster ir klāt (+ FOTO) 3

Dacia Duster lielākais brālis būs pieejams dīleru centros no maija par cenu, kas Vācijā sākas no atzīmes 23 990 eiro. Lasīt vairāk

 

857 Zs un krabja režīms: Lynk & Co piesaka jauno SUV saimes flagmani 1

Ar Volvo saistītais Lynk & Co parādījis 900 saimes flagmani, sešvietīgu luksusa SUV ar bagātīgu aprīkojumu un dažādām tehniskām iespējām, kas pārdošanā nonāks 2025. gada pavasarī. Lasīt vairāk

 

Par 3800 eiro – blogeri iegādājas Range Rover kopiju no Alibaba (+ VIDEO) 15

Blogeri no Youtube kanāla Supercar Blondie pasūtījuši Alibaba platformā dažus tūkstošus vērto Range Rover kopiju, lai salīdzinātu to ar 140 000 eiro vērto oriģinālu. Lasīt vairāk

 

Rēzeknes novadā autovadītājs alkohola reibumā bēg un nepakļaujas likumsargiem (+ VIDEO) 7

Aizvadītajās brīvdienās Valsts policijas Latgales reģiona pārvaldes Ziemeļlatgales iecirkņa Reaģēšanas nodaļas amatpersonas, pildot dienesta pienākumus, Rēzeknes novada Griškānu pagastā pamanīja automašīnu “Mercedes Benz” un pieņēma lēmumu to apturēt. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti