Jaunais Citroen Berlingo pilnīgi nomainījis savus "vaibstus". Tā radītāji ir ļoti radoši strādājuši, lai jauno modeli varētu uzskatīt par izdevušos.
Bieži apkārtējos valda uzskats , "nu kāds tur komercniekam dizains". Taču jaunais Berlingo ir ar izteiktu tikai savu "seju". Diezgan "uzpūsts" priekšgals. Priekšējie lukturi divos līmeņos, markas logo izstiepts visa auto platumā(izskatās stilīgi). Miglas lukturiem akcentētas brilles, plati sānu moldingi. Jumta reliņi šādam auto kā tāds pipariņš asumam.
Pēc skata arī Berlingo vairāk atgādina minivenu kā bulku vāģi. Viss kopā izskatās labi. Berlingo uzrunā, uzprasās testam. Mums divreiz nav jāsaka, lecam auto un laižamies iekšā satiksmes burzmā.
Pirmais iespaids salonā kā maršruta taksometrā. tiešām plašums ievērojams. Lielais priekšējais logs un platais mērinstrumentu panelis rada tādu autobusīgu iespaidu, taču ne sliktā nozīmē. Sajūta, ka būs ērti. Auto salona dizains laikmetīgs, tomēr atbilstošs segmenta kopējām vadlīnijām (komercdarbība, ceļojumi). Salona "iekārtojumā" izmantotie materiāli nav tie dārgākie, bet apdare ir gaumīga un kvalitatīva. Arī durvju dizains ir gaumīgs un iet kopasolī ar visa salona arhitektūru. Ērti izvietoti durvju rokturi, logu elektriskās regulēšanas slēdži. Roka uz elkoņbalsta un klimpinē pa pogām. Vispār salona plastmasīgās detaļas veiksmīgi tiek maskētas ar dizaina palīdzību. Tas priecē.
Stūre Berlingo tīri tā nekas, gar kājām neberžas, Stūres diametrs nav liels, taču parocīgs, viegli manevrēt. Konkrētajā auto tā ir multifunkcionāla ar ādas apdari. Dīvaini, bet kruīzs nav starp šīm funkcijām uz stūres. Kruīzkontroles vadība noslēpusies zem stūres, blakus pagrieziena rādītājam. Principā jau netraucē, bet pāris reizes pirksti ķērās. Iespējams ar laiku varētu pilnībā pierast? Ļoti praktisks risinājums pielietots logu apmazgātājam. Izsmidzināšanas sprauslas atrodas pie pašām logu slotiņām.
Salonā daudz dažādu kabatiņu un nodalījumu sīklietām. Viens no plauktiem atrodas paneļa centrā tieši aiz vertikālā ekrāna un tāpēc ir grūti pieejams.Interesants risinājums. Cimdu nodalījums nepārsteidz, ietilpība stndarta, taču pār vāku stiepjas ādas(gan jau mākslīgās) siksna. It kā sīkums, bet reāls akcents salona dizainā. Bonuss. Pārnesumu pārslēgšanas svira kā jau tagad bieži "gadās", atrodas neviss grīdā , bet centrā uz izciļņa pie paneļa. Praktisks risinājums. Ņemot vērā precīzo slēgšanos, pārslēgšanas sviras lietošana varētu teikt, bija patīkama. Tas viennozīmīgi apstiprināja labo iespaidu par Berlingo vadības ierīču lietošanu un kopējo ergonomiku. Starpcitu pieminētais izcilnis vismaz testu laikā ceļgalam problēmas neradīja. Bet nišas un nodalījumi joprojām visās malās. Zem cimdu nodalījuma vieta zīmuļiem un marķieriem, Virs priekšējā loga liels plaukts visa auto platumā kartēm, rēķiniem un žurnāliem. Durvīs kabatas pudelēm un citiem sīkumiem. Zem ekrāna izvietojušās ventilācijas lūkas, savukārt vēl zemāk savirknēti galveno funkciju vadības slēdži. Lai ieslēgtu apsildi nav jābakstās ekrānā. Interesantā vietā sēdekļu apsilde - uz tā pamatnes. Neierasti, bet nekādu problēmu. Multimedijs darbojas apmierinoši, sagrupēts labi, daudz laika neaizņem. Viss nepieciešamais "ir uz vietas".
Ieslēdzam aizdedzi un te pēkšņi paceļas stikliņš, kurā projecējas ātrums, ceļazīmes, kruīzs un līniju asistents. patīkams pārsteigums(jāpaskatās cenu lapā cik maksā). Aiz mazās projekcijas paveras "mega" priekšējais logs. Skaidrs, ka šādam logam būs arī iespaidīgi sānu statņi. Berlingo gadījumā to izvietojums tik ļoti netraucē pārskatāmībai. Taisnību sakot gan jāpiebilst, ka te būtisks ir vadītāja augums(testētājam 1,9m)un sēdpozīcija. Interesanta fīča otrs atpakaļskata spogulītis, kurš paredzēts aizmugurē sēdošo uzmanīšanai(domājams bērnu, bet kas to zina...). Atsevišķās modifikācijās tiek piedāvāts panorāmas jumts(arī konkrētais auto bija ar stikla jumtu). Ņemot vērā, ka sī opcija nav gluži par velti, tās lietderību ir vērts apsvērt. Bet ja daudz bērnu un ceļotprieks, tad... Ikdienā no spožas saules braucējus pasargās aizvelkams aizkariņš. Iespaidīgs ir kinoteātra cienīgs apgaismes ķermenis zem stikla jumta, radot sadzīviskas telpas atmosfēru. Salonam vispār ir ļoti labs apgaismojums gan kopējais, gan dalītais.
Vietas salonā kā jau minēts gana. Sēdošajiem nav jāspiežas, bet kā tad ar sēdēšanu. Sēdekļi apmierinoši, taču garākā ceļā liekas pēcpusi varētu nospiest. Salona otrajā rindā vietas arī pietiekoši. Ērti ne tikai kājām un pleciem, bet arī pasažieru izkāpšana. Te "vaina " jāuzņemas bidāmajām dūrvīm. Šāda konstrukcija nodrošina plašu durvju aili. Durvju aizvēršana un atvēršana problēmas nesagādā, rokturis un slēdzis īstajā vietā. Saulainā dienā sānu logus iespējams aizsegt ar jau zināmo sietiņu. Aizmugurējā sēdekļu rinda vedina uz domām, ka sēdekļu galvenā nozīme ir plašo transformācijas funkciju izmantošana. Sēdekļi salokās viss dažādākos veidos, tā palielinot auto salonu atbilstoši braucēju konkrētā brīža vajadzībām.
Kā jau var noprast, bagāžas nodalījuma apjoms ir gana liels. Ražotājs ir bagāžas telpā iemontējis dažādus āķīšus mantu nostiprināšanai drošai transportēšanai. Dažādās bagāžas telpas vietās izvietoti nodalījumi un plauktiņi visam nepieciešamajam. Viss amizantākais atrodas pie griestiem, kuru uzreiz grūti pamanīt. Plauktu drīzāk varētu saukt par tumbīti. Tajā var iekļūt gan no sēdekļu puses, gan no salona aizmugures. Plaukta atrašanās vieta ir ļoti neuzkrītoša un nebūs ziņkārīgu garāmgājēju redzeslokā. Bagāžas nodalījuma grīda tajā pašā laikā ir arī plaukts. Pateicoties īpašiem robiņiem, grīdas dziļumu var mainīt pēc vajadzības. Bagāžas telpas durvis atveras vertikāli. Lai arī tās ir samērā lielas, to aizvēršana grūtības nesagādā. Iespējams te lomu spēlē laba durvju amortizatoru darbība. Vāks atveras diezgan augstu, zem tām braucējs var paiet nenoliecoties.
Kā tad Berlingo ripo? Gaita ir līgana un pārliecinoša. Auto liek to uztvert tādu, kāds tas ir. Galvenais, ko Berlingo grib "pateikt", "es esmu ērts un praktisks". Pārējais nāk līdzi. Auto piekare ir tīri laba, ne tikai glūdos asfalta lielceļos, bet arī bedrainos un lāpītos ceļos. Auto ir patīkami kluss, braucot pa bruģi negrab. Berlingo varbūt nav tik precīzs un stingrs straujā lidojumā Suntaži - Ērgļi līkločos, taču tas ir gana stabils un pārliecinošs ģimenes izbraucienā un kaimiņu iedzīves pārvešanā. Neskatoties uz saviem izmēriem, auto labi manevrējas. Testa spēkrats bija aprīkots ar 100zs dīzeļdzinēju. Ko lai saka, auto brauc varbūt pat pietiekami, tomēr laikam pamatā pilsētas satiksmē. Uz šosejas vajadzētu mazliet lielāku jaudas rezervi. Var rasties dažādas situācijas, kad dzinēja atsaucība ir gluži vienkārši nepieciešama. Tāpēc izvēloties Citroen Berlingo, pareizāk būtu savu izvēli likt uz 130zs dīzelīti. Jaunais Berlingo sevi apliecina kā lielisks ģimenes auto. Labs "draugs" jaukās ekskursijās. Tomēr tā funkcionalitāte var lieti noderēt arī maza uzņēmuma ikdienā. Ražotājs aprīko auto arī ar 1,2 litru trīs cilindru benzīna dzinēju un pavisam miermīlīgu 75zs dīzelīti. Tas gan derīgs laikam tikai pastniekiem. Berlingo tiek aprīkoti arī ar 8 pakāpju automātisko transmisiju. Viennozīmīgi auto cena atkarīga no pircēja vēlmēm aprīkojuma izvēlē.Tāpēc auto cena arī svārstās no 15500 - 25250 eiro.
Tas nu gan īsts Kvazimodo.