Tā vien šķiet, ka populārākais Volkswagen markas modelis joprojām ir Golfs. Vēsturiski tas joprojām ir nepārspēts markas bestsellers un otrs pārdotākais modelis autobūves vēsturē – vairāk nekā 35 miljonu vienībās. Taču pēdējos gados karalis VW grupas ietvaros (un arī citās statistikās) ir gāzts, jo šobrīd pārdotākais Volkswagen modelis ir kompaktais apvidus auto Tiguan. Šogad klajā nāca Tiguan trešās paaudzes modelis, kuru izmēģinājām.
Jaunā paaudze ir evolucionējusi dizainā un tehnoloģijās, bet ārējie izmēri gan kopumā ir teju identiski otrās paaudzes modelim. Jaunais ir par 3 cm garāks, par nepilniem 2 cm zemāks. Riteņu bāze un platums ir palicis gandrīz nemainīgs. Bet par spīti tam, jaunais Tiguan spēj uzņemt par 37 litriem vairāk bagāžas, nelaupot aizmugurējo pasažieru ērtības.
IZMĒRI
- Garums: 4539 mm
- Platums: 1842 mm
- Augstums: 1658 – 1660 mm
- Riteņu bāze:
- 2676 mm
- 2679 mm (eHybrid versijai)
- 2680 mm (versijai ar 4motion)
- Pašmasa: 1598 – 1890 kg
- Bagāžas nodalījuma ietilpība: 652 litri (490 l eHybrid) – 1650 litri
DZINĒJI
Jaunais Volkswagen Tiguan tiek komplektēts ar trīs spēka agregātiem sešās jaudas versijās no 130 līdz 272 zirgspēkiem.
Versija | 1.5 eTSI OPF | 1.5 eTSI OPF | 1.5 TSI eHybrid | 1.5 TSI eHybrid | 2.0 TDI SCR | 2.0 TDI SCR 4MOTION |
Tips |
benzīna vieglais hibrīds |
benzīna vieglais hibrīds | benzīna lādējamais hibrīds | benzīna lādējamais hibrīds | dīzeļdzinējs | dīzeļdzinējs |
Piedziņa | FWD | FWD | FWD | FWD | FWD | AWD |
Jauda, ZS | 130 | 150 | 204 | 272 | 150 | 193 |
Griezes moments, Nm | 220 | 250 | 350 | 400 | 360 | 400 |
Transmisija | DSG7 | DSG7 | DSG6 | DSG6 | DSG7 | DSG7 |
0-100 km/h | 10.6 | 9.1 | 8.2 | 7.2 | 9.4 | 7.7 |
Degvielas patēriņš (WLTP) l/100 km | 6.1 | 6.2-6.4 | 0.4 | 0.4 | 5.3-5.5 | 6.2-6.4 |
Enerģijas patēriņš (WLTP), kWh/100 km | - | - | 16.7-17.3 | 17.8 | - | - |
CO2 izmeši (WLTP), g/km | 139 | 140-146 | 8-9 | 10 | 139-145 | 163-168 |
Degvielas tvertne, l | 55 | 55 | 45 | 45 | 55 | 58 |
Gaitas akumulators (neto), kWh | - | - | 19.7 | 19.7 | - | - |
iAuto izmēģināšanai tika piešķirts Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI OPF vieglais hibrīds ar 150 Zs jaudu, “R-Line” aprīkojuma versijā. Šādas komplektācijas auto maksā sākot no 44 120 EUR (šobrīd akcijas laikā no 39 880 EUR), bet ar papildus ekstrām testētā auto cena ir 49 759 EUR.
Tiguan ārējā dizainā sastopamas vēsmas gan no jaunajā Passat izmantotās dizaina valodas, gan elektrisko ID. modeļu saimes. Virsbūves formas kļuvušas noapaļotākas. Priekšdaļā dekoratīvā radiatora režģa imitācija rombveida tekstūrā novirzīta zemāk buferī, īstas gaisa atveres vien šaurā joslā virs bufera apakšējās “lūpas”. Markas logotips tradicionāli novietots starp priekšējiem lukturiem, to ietver šaura melnas plastmasas josla, kuras augšmalā stiepjas LED dekoratīvais apgaismojums, vizuāli savienojot abus priekšējos lukturus. Profila skatā jaunais Tiguan nedaudz atgādina otrās paaudzes Touareg modeli, pateicoties noapaļotajai sānu logu līnijai. Savukārt auto aizmuguri šķērso horizontāla lukturu josla – arī šeit visā garumā dekoratīvs LED apgaismojums. Līdzīgs risinājums ir redzams mazajos T-Cross un Taigo modeļos. Līdzīgi kā priekšējais buferis, arī aizmugurē tas noformēts ar tādu pašu rakstu. Virsbūve pieejama pelēkā vai baltā pamatkrāsā, taču par piemaksu pieejamas septiņas krāsas ar metālisku vai perlamutra efektu. Vēl plašāks ir pieejamo disku klāsts. Tiesa gan, vienkāršākajā “City” pamata komplektācijā būs jāsamierinās ar 17” vieglmetāla diskiem ar dekoratīvajām uzlikām, bet bagātākajās aprīkojuma versijas tiek komplektētas ar vieglmetāla diskiem 17-19 collu izmēros. Papildaprīkojumā pieejami vēl 9 dažādi disku veidi 17-20 collu izmēros.
Salons iekārtots lakoniski – elektrisko ID modeļu manierē. Liels ekrāns, maz fizisku slēdžu. Tiesa, Tiguan gadījumā vislielākā līdzība būs ar jauno Passat modeli, starp kuriem priekšējā paneļa atšķirības ir vien detaļās. Paneļa centrā novietots 32 cm skārienekrāns. Uz reiz zem tā atrodas iepriekšējos modeļos gānītās skārienjutīgās virsmas jeb slaideri salona temperatūras un skaļuma regulēšanai. Taču tie šeit ir uzlaboti – tagad tos tumsā var redzēt, jo tie ir izgaismoti. Bet zem ekrāna divas gaisa atveres. Priekšējo paneli šķērso dekoratīva melnas plastmasas josla – no ekrāna uz pasažiera pusi tajā iestrādāts izgaismots raksts, kas izgaismojams 30 krāsās (tikai Elegance un R-Line komplektācijās). Aiz stūres atrodas VW modeļos ierastais digitālais mērinstrumentu panelis.
Volkswagen ir ņēmuši vērā sūdzības par nepraktisko multistūri ar skārienjutīgajiem slēdžiem, tāpēc Tiguan ir saņēmis vecā parauga stūri ar fiziskiem taustiņiem. Jāsaka, ka lai arī šo stūri pazīstam jau vairāk nekā 10 gadus, tā joprojām izskatās gana moderni. Taču tagad jauna kārtība (ierasta elektriskajiem modeļiem) vadības ierīcēm aiz stūres – svira pa labi no stūres paredzēta tikai pārnesumkārbas režīmu izvēlei, savukārt svira kreisajā pusē regulē tālo gaismu, virzienrādītājus, un logu tīrītāju režīmus. Viduskonsolē novietots elegants slēdzis ar ekrānu tā vidusdaļā, ar kuru regulē gan audio skaļumu, gan braukšanas režīmus, bet virs tā ir niša divu telefonu uzlādei. Šo nišu nosedz vāciņš, kas kalpo arī kā sīklietu nodalījums.
Salona apdarē ir izmantoti mīksti, taustei patīkami materiāli – vien ceļu zonā un zemāk ir atrodama cieta plastmasa. Bet tas runājot par bagātīgāko “R-Line” aprīkojuma versiju. Iespējams, vienkāršākajā “City” komplektācijā būtu cita aina. “R-Line” komplektācijā arīdzan ir sportiski kausveida sēdekļi, kas nodrošina augstu komfortu un visdrīzāk sniedz labu atbalstu, veicot dinamiskākus manevrus. Ar testēto 150 zirgspēku Tiguan to gan neizmēģinājām.
Jaunā Tiguan salons vizuāli šķiet šaurāks nekā iepriekšējai paaudzei, taču tas visdrīzāk tādēļ, ka priekšējais panelis ir stāvāks un nedaudz augstāks. Kopumā auto spēj nodrošināt daudz vietas un ērtu sēdēšanu četriem cilvēkiem. Arī aizmugurē ir ļoti daudz vietas kājām un galvas zonā, nelaupot bagāžas telpu. Turklāt aizmugurējie sēdekļi ir bīdāmi garenvirzienā. Tiesa trijatā aizmugurē gan jārēķinās saspiestu sēdēšanu.
No tehnoloģiskiem jaunumiem jāizceļ jaunā adaptīvā balstiekārtas kontroles sistēma DCC Pro, kas automātiski pielāgo piekares stingrību katram ritenim, ņemot vērā stūres, bremžu un gāzes pedāļa darbību. Salīdzinot ar iepriekš pieejamo sistēmu, šeit amortizatori tiek regulēti ar divu vārstu sistēmu, kas līdz šim pārsvarā tika izmantota daudz sviru piekares sistēmās premium un luksusa klases modeļos. Volkswagen šādi regulējamus amortizatorus jaunajos Tiguan un Passat modeļos integrējuši McPherson piekares sistēmā. Tādējādi panākta ātrāka un precīzāka adaptīvās piekares darbība.
Jauns ir arī paplašinātās realitātes head-up displejs, kas ar dažādām animācijām rāda gan navigācijas paziņojumus, gan joslas apzīmējumus. Arī informācijas un izklaides sistēma Tiguan ir pieejama jaunā versijā. Lietotāja saskarne šķiet nav būtiski izmainījusies, salīdzinot ar modeļu klāstā jau kādu laiku esošajiem elektriskajiem modeļiem un arī astotās paaudzes Golf. Taču ir uzlabota sistēmas darbība un dažādas nianses tās ērtākai lietošanai.
Izmēģinātais 150 Zs 1.5 eTSI OPF vieglais hibrīds varētu būt pieprasītākais spēka agregāts, ņemot vērā tā cenu un veiktspēju. Šī ir arī saprātīga versija braukšanai ikdienā. Dzinējs ļauj pārliecinoši iekļauties satiksmē un arī apdzīšanas manevri uz šosejas nesagādā raizes. Taču 150 Zs vairāk būs piemērots mierīgas braukšanas cienītājiem, jo dinamiskākiem manevriem un straujākam paātrinājumam auto negrib ļauties. Bet tāpēc var izvēlēties 193, 204 un 272 zirgspēku dzinējus. Lai gan Tiguan trumpis joprojām ir teicami sabalansēts piekares regulējums, kas vienlaicīgi nodrošina labu komfortu un precīzu vadāmību. Šķiet jaunajā paaudzē tas deķītis ir pavilkts vēl vairāk komforta virzienā. Protams, ar adaptīvo balstiekārtu to var mainīt, izvēloties dažādus braukšanas režīmus, bet tik un tā jaunā Tiguan vadāmība vairs nešķiet tik asa, cik iepriekšējās paaudzes modelī.
Visā visumā jaunais Tiguan brauc patīkami, ikdienā ar to pārvietoties nav nogurdinoši. Lai arī auto ir liels, pie stūres to nejūt un tā gabarīti arī šaurākās ielās ir labi saprotami. Vienīgā lieta, ar ko vairāku dienu garumā tā arī nesanāca sadzīvot, bija bremzes. Auto stājas labi - ar to viss kārtībā. Bet vienmērīga, plūdena bremzēšana gan ir izaicinājums. Ja ir ierasts, ka bremzēšanas spēks palielinās proporcionāli tam, cik daudz ir nospiests bremžu pedālis, tad Tiguan gadījumā tas tā ir līdz vienam brīdim, jo pēkšņi bremzes spēcīgi ‘iekožas’ un auto sāk stāties daudz straujāk. Līdz ar to apstāšanās ir tāda diezgan saraustīta, kas īpaši varētu nepatikt pasažieriem. Šķiet, ka ‘pie vainas’ šādai auto uzvedībai varētu būt rekuperācijas režīms, jo to iestādot mazāk intensīvu, arī problēma nedaudz mazinājās, bet nepazuda pavisam. Diemžēl, Tiguan šis režīms nav pilnībā atslēdzams – tas ir automātisks ar divām intensitātes izvēlēm. Pēc ilgstošas braukšanas pārsvarā pilsētas apstākļos, izmēģinātā Tiguan vidējais patēriņš bija 7.5 l uz 100 km, taču uz šosejas ir iespējams patēriņš zem 6 litriem uz 100 km.
CENAS
Tiguan cenu lapā norādīts, ka lētākais modelis ar 130 Zs vieglo hibrīdu pieejams no 34 900 EUR. Lai gan šobrīd akcijas periodā Tiguan cena sākas no 31 300 un par 33 810 EUR šis Tiguan jau ir pieejams ievērojami bagātākajā “Life” komplektācijā.
Versijas | City | Life | Elegance | R-Line |
1.5 eTSI 130 Zs | 31 300 | 33 810 | - | - |
1.5 eTSI 150 Zs | - | 35 430 | 38 470 | 39 880 |
1.5 TSI eHybrid 204 Zs | - | 39 450 | 42 380 | - |
1.5 TSI eHybrid 272 Zs | - | - | - | 44 650 |
2.0 TDI 150 Zs |
- | 37 280 | 40 460 | 41 820 |
2.0 TDI 4MOTION 193 Zs | - | - | 45 020 | 46 380 |
Bāzes jeb “City” komplektācijā būs jāsadzīvo ar vienkāršāku apdari un necilāku izskatu, kā arī ar daudz mazāk komforta ekstrām. Taču drošības asistentu daudzums gan ir teju vienāds visās aprīkojuma versijās. “City” izpaliks vien adaptīvā kruīza kontrole un adaptīvā piekares regulēšana.
PLUSI UN MĪNUSI
+ Balanss starp komfortablu gaitu un precīzu vadāmību;
+ Daudz vietas salonā un prāva bagāžas telpa;
+ Ražotājs ņēmis vērā sūdzības par ergonomiku un tās uzlabojis, runājot par vadības pogām uz stūres un skārienjutīgajām joslām zem infosistēmas ekrāna;
- Rekuperācijas sistēma traucē vienmērīgi bremzēt, to nav iespējams izslēgt.
Televizors drīz būs lielāks par vējstiklu
Bezgaumības paraugstunda!