Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes - Lapa Nr.104 - iAuto

Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
vārdam nav nozīmes, 24.maijs 2012 19:07
Labdien!
Atvainojos, ka jautājums nav gluži par ekspertīzi un apdrošināšanu, bet varbūt varat man, ja ne sniegt atbildi, tad vismaz parādīt virzienu, kur atbildi meklēt.
Mani interesē, vai ir obligāta tahogrāfa lietošana gadījumā, ja tiek veikti pasažieru komercpārvadājumi tepat Latvijas teritorijā?
Ēriks Griģis:

Ir izņēmums, kad autobusa vadītājs reģistrē manuāli. Parasti autobusa vadītājam jāreģistrē vadītāja darbu un atpūtas laiki ar tahogrāfu.
Reģistrēšanas kārtību un izņēmumus nosaka Regula EK 561/2006

Transportlīdzekļu vadītāju sociālie nosacījumi Eiropas tiesību aktos:
1. Padomes 1985.gada 20.decebmra Regula (EEK) Nr. 3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā
2. Padomes 1998.gada 24.septembra Regula (EK) Nr. 2135/98 ar ko groza Regulu (EEK) Nr.3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā un Direktīvu 88/599/EEC par Regulas (EEK) Nr.3820/85 un Regulas (EEK) Nr.3821/85 piemērošanu
3. Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Regula (EK) Nr.561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu, groza Padomes Regulu (EEK) Nr.3821/85 un Padomes Regulu (EK) Nr.2135/98 un atceļ Padomes Regulu (EEK) Nr.3820/85
4. Komisijas 2009.gada 23.janvāra Regula (EK) Nr.68/2009, ar kuru devīto reizi tehnikas attīstībai pielāgo Padomes Regulu (EEK) Nr. 3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā
5. Komisijas 2009. gada 16. decembra Regula (EK) Nr.1226/2009 ar kuru tehnikas attīstībai pielāgo Padomes Regulu (EEK) Nr. 3821/85 par reģistrācijas kontrolierīcēm, ko izmanto autotransportā
6. Padomes 2009.gada 21.oktobra Regula Nr. 1071/2009 ar ko nosaka kopīgus noteikumus par autopārvadātāja profesionālās darbības veikšanas nosacījumiem (piemēro no 2011.gada 4.decembra)
7. Komisijas 2010. gada 1. jūlija Regula Nr. 581/2010 par maksimālajiem termiņiem, kuros jāveic attiecīgo datu lejupielāde no transportlīdzekļa datu saglabāšanas ierīces un vadītāja kartes.
Par instruktoru, 22.maijs 2012 9:57
Vēlos mācīties par instruktoru. Kad sāksies otrā pusgada apmācības kursi? Paldies!
Ēriks Griģis:

05.06.2012. plkst. 10:00
WilliBetz vadītājs, 18.maijs 2012 23:42
Kāpēc Krustpils-Katlakalna ielu krustojumā no Slāvju apļa braucot ir tāds sastrēgums?
Ēriks Griģis:

Atbildīgajiem trūkst zināšanas un prasmes!
Tur nepieciešama papildsekcija, kas ļauj braukt taisni pie luksofora sarkanā signāla.
Pēteris, 18.maijs 2012 17:13
Labdien!
Vai man ir iespēja iegūt 95 kodu, ja man uz šo brīdi ir atņemta autovadītāja apliecība un ir soda punkti?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Nē nevar!
Jo Latvijā [95] koda iegūšana ir saistīta ar vadītāja apliecības maiņu.

No MK noteikumiem Nr.103 "Transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanas un atjaunošanas kārtība un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas un atjaunošanas kārtība":
"...
11. Aizliegts izsniegt jebkādu vadītāja apliecību un atļauju personai:
11.1. kurai atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības (vai noteikts aizliegums tās iegūt);
11.2. kurai konstatētas medicīniskās pretindikācijas transportlīdzekļu vadīšanai vai kura nav veikusi veselības pirmstermiņa pārbaudi 45 dienu laikā no lēmuma paziņošanas dienas;
11.3. kura uzlikto naudas sodu par administratīvo pārkāpumu ceļu satiksmē nav samaksājusi normatīvajos aktos noteiktajā termiņā;
11.4. kurai pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ietvaros ir piemērots ietekmēšanas līdzeklis – transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums.
..."
No Satiksmes ministrijas, 2.maijs 2012 13:53
Vai Profesionālās kompetences sertifikāts, kuru ieguvu pēc divu nedēļu mācībām un eksāmeniem Satiksmes ministrijā, ir derīgs CSDD [95] koda iegūšanai?
Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

Nē, nav derīgs!
CSDD nepieciešams autoskolas apliecinājums (reģistrācija CSDD grupā un sertifikāts) par periodiskām apmācībām pēc 35 stundu programmas tiem vadītājiem, uz kuriem tas attiecas!
Autoskola, 28.aprīlis 2012 9:36
Vai ir kādas izmaiņas grupu reģistrācijā CSDD autoskolām? Kāpē par to nekur nav rakstīts? Paldies!
Ēriks Griģis:

Jā, ir gan!
1. Jebkura mācību grupa (piemēram, A,B,BE,CE,C,D, [95] kods u.c.) CSDD reģistrējama pirms apmācības uzsākšanas, vēlākais apmācības uzsākšanas pirmajā dienā.
2. Pēc mācību grupas reģistrēšanas divu darba dienu laikā ir iespējams veikt izmaiņas reģistrētajā grupas sastāvā dalībnieku datos vai kādu izslēdzot no saraksta.
3. Šo divu darba dienu laikā nedrīkst grupā piereģistrēt jaunas apmācāmās personas.
5. CSDD informatīvās vēstules norādījumi sājas spēkā ar 07.05.2012.
6. No MK noteikumiem Nr.358 Noteikumi par transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām
"...
4.2. Mācību grupu reģistrācija
39. Mācību grupas autoskola elektroniski reģistrē CSDD. Izmaiņas mācību grupas sastāvā atļauts veikt ne vēlāk kā divu darbdienu laikā pēc mācību uzsākšanas.
40. Mācību grupā nereģistrē personu:
40.1. kurai piemērots administratīvais sods – aizliegums noteiktu laiku iegūt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības vai atņemtas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības;
40.2. kurai ir transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegums;
40.3. kura nav sasniegusi attiecīgās kategorijas transportlīdzekļu vadītāju apmācībai atļauto vecumu;
40.4. kurai konstatētas medicīniskās pretindikācijas transportlīdzekļu vadīšanai;
40.5. kurai nav tiesību uzturēties Latvijā ilgāk par 185 dienām kalendāra gadā.
41. Pēc mācību grupas reģistrācijas tajā neiekļauj jaunas apmācāmās personas.
42. Ja mācību grupā reģistrētā persona neapmeklē nodarbības, autoskola saskaņā ar šo noteikumu 36.punktā minēto līgumu to atskaita no mācību grupas un svītro no mācību grupas žurnāla. Par atskaitīto personu autoskola informē CSDD.
43. Ja tiek mainīts teorētisko priekšmetu nodarbību grafiks vai pasniedzēji, autoskola par to iepriekš informē CSDD.
... "
Daunis, 24.aprīlis 2012 17:32
1) B - mehāniskie transportlīdzekļi, izņemot A kategorijas motociklus, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kg un sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja vietu, nepārsniedz astoņas vietas,
2) šādas kategorijas vilcēja savienojums ar piekabi, kuras pilna masa nepārsniedz 750 kg
Ēriks Griģis:

Cik saprotami un vienkārši, vai ne!
dainis, 24.aprīlis 2012 12:55
Par tām pašām piekabēm! Ko var, ko nevar vilkt ar B kat (3500kg vilcējs+750kg piekabe=B kat)? Lūdzu paskaidrojiet ar konkrētu likumu, lai visi saprot un visiem beidzot būtu skaidrs, (arī tiem, kam galva grūta :) )! Jautājums radies tādēļ, ka viens man mēģina ieskaidrot, ka 750kg piekabi nedrīkstu vilkt, ja sastāva pm ir vairāk, kā 3500kg!

Jau iepriekš pateicos
Ēriks Griģis:

Es jau atbildēju!
"Visus" gaidu autoskolā, kur par BE kategorijas vadītāju apmācībām saņemu atalgojumu, vai prasiet skaidrojumus Satiksmes ministrijā!
Dainis, 23.aprīlis 2012 22:50
Es vēlētos uzzināt! Kā ir ar piekabēm? Vai 750kg piekabe ietilpst E kat. vai nē! Piemērs 3500kg vilcējs + 750kg piekabe = pietiek ar B kat
Ēriks Griģis:

750 kg pilnas masas piekabe ietilpst B kategorijā.

Atbilde.
Pietiek ar B kategoriju.
Anafilaktiskais šox, 23.aprīlis 2012 22:43
Sveiks, Ērik! Pamanīju jaunizdotajās "zaļajās" CSN/CSL grāmatiņās - termins "mopēds" pēc CSN - mehāniskais transportlīdzeklis, termins "mopēds" pēc CSL - nemehāniskais transportlīdzeklis.

Grāmatiņa, protams, nav oficiāls "likuma izdevums", bet autoskolu kursantiem var raisīt pamatīgu neizpratni.

Vēl Noteikumu terminiem, kas ir 1. nodaļas "apakšpunkti", nav numerācija.
Ēriks Griģis:

Taisnība!
Bet grāmatiņas jau neizdod cilvēki, kas nodarbojas ar satiksmes noteikumiem.
vārds, 18.aprīlis 2012 16:03
Četrvirzienu krustojumā divi virzieni ne vienmēr pieder galvenajam ceļam, piemēram ja krustojums ir vienādas nozīmes. Tas, ka jebkādā krustojumā tranvajam ir priekšroka pret auto, ja tie tuvojas no viena virziena (virziena nevis nozīmes) ceļa ir fakts.
Atbilde:
Ēriks Griģis:

Vienādas nozīmes krustojumā tramvajam ir priekšroka! Tas salasāmi ir ierakstīts CSN.

Tikai tad, ja abi (auto un tranvajs) tuvojas no viena virzien, ja no dažādiem - tad nē! (Saistībā ar patreizējām izmaiņām).
Ēriks Griģis:

Viss jau tika agrāk pateikts.
Mārtiņš, 18.aprīlis 2012 10:16
Liels paldies! :)
Ēriks Griģis:

Lai Tev veicas Vācijā, Mārtiņ!
Mārtiņš, 18.aprīlis 2012 0:41
Labdien, Ērik!
Gribēju pajautāt, kā Vācijā saucās tas likums, kas ir Latvijās CSN "analogs", un arī kas Vācijā ir "Ceļu satiksmes likums", ja tāds vispār ir. Ā, un vēl - kas Vācijā ir analogs mūsu Administratīvo pārkāpumu kodeksam, nu, kur visi sodi apkopoti par satiksmes noteikumu pārkāpumiem.
Patiesā cieņā,
Mārtiņš
Ēriks Griģis:

1. Ceļu satiksmes noteikumi >>>Straßenverkehrs-Ordnung (StVO)
http://www.gesetze-im-internet.de/bundesrecht/stvo/gesamt.pdf
2. LAPK (Administratīvie pārkāpumi ceļu satiksmē) >>> Bußgeldkatalog
http://bussgeldkataloge.de/index2.html
3. Ceļu satiksmes likums >>> Straßenverkehrsgesetz (StVG)
http://www.verkehrsportal.de/stvg/stvg.php
Anafilaktiskais šox, 18.aprīlis 2012 0:35
Vienādas nozīmes ceļu krustojumā VISPĀR NAV galvenais ceļs (tikalab kā nepastāv "mazāk svarīgs" ceļš). Tur VISI ceļi ir VIENĀDAS NOZĪMES. Šādā krustojumā, kā Ēriks pareizi norādīja, tramvajam ir ABSOLŪTA priekšroka. Bez variantiem.

(P.S. Neba lai precīzētu Ērika teikto, vienkārši tā... domas skaļi...).
Ēriks Griģis:

Tā ir!
Denis, 17.aprīlis 2012 18:39
Labdien,ja izņemu digitālo tahogrāfa karti ATD un ja sāku strādāt pēc mēneša vai man ir jāveic kāda uzskaite par to laiku kad neesmu vēl braucis?
Ēriks Griģis:

Nepieciešama darbības apliecinājuma veidlapa no darba devēja ar diviem parakstiem!
http://www.likumi.lv/doc.php?id=160663
http://www.atd.lv/lat/normativieakti/ministrukabinetanoteikumi/?doc=982
Gunārs, 17.aprīlis 2012 18:35
Labdien,vēlētos uzzināt kur var uzzināt informāciju par iebraukšanas atļaujām Krievijā ar fūri?
Ēriks Griģis:

Krievijas vēstniecības Konsulārā nodaļā Dzirnavu ielā 57, Rīgā.
Konsulārās nodaļas vienotais uzziņu tālrunis: +371 67212579
e-pasts: ruskons@apollo.lv
vārds Juris, 17.aprīlis 2012 13:58
Četrvirzienu krustojumā divi virzieni ne vienmēr pieder galvenajam ceļam, piemēram ja krustojums ir vienādas nozīmes. Tas, ka jebkādā krustojumā tranvajam ir priekšroka pret auto, ja tie tuvojas no viena virziena (virziena nevis nozīmes) ceļa ir fakts.
Ēriks Griģis:

Vienādas nozīmes krustojumā tramvajam ir priekšroka! Tas salasāmi ir ierakstīts CSN.
vārds Juris, 16.aprīlis 2012 17:12
Patiesībā, vietām LR CSN tādi murgi sarakstīti, ka nevar saprast - raudāt vai smieties. Visprastākais juridiskais brāķis. CSDD juridiskā daļa! WTF?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Iemesls ir vienkāršs - satiksmes noteikumus gatavo tie, kuri no tiem neko nesaprot!
Sinonīms - satiksmes noteikumus gatavo tie, kuriem par to nemaksā vai kuri ar to cenšas parādīt "savu kompetenci" ministrijā.

Pilnībā piekrītu abu kungu augstāk teiktajam (kā āmurs uz naglas).

Tomēr tolkojot šo normu gramatiski (patreizējā redakcijā) - sanāk, ka tranvajam nav priekroka!
P.S. N0 viena virziena nevar tulkot - kā vienādos apstākļos, krustojumā (ja tas nav trīsvirziena krustojums) ir tomēr četri dažādi braukšanas virzieni.
Ēriks Griģis:

Četrvirzienu krustojumā divi virzieni pieder galvenajam ceļam. Atlikušajos divos virzienos ir vienādas nozīmes brauktuve, kur tramvajam ir priekšroka! Arī gadījumā, ja krustojumam tramvajs ar auto tuvojas no viena virziena. Pat jebkura veida krustojumā.
Tev būs vien jāpiekrīt šim secinājumam, ja ne redakcionālajam tekstam satiksmes noteikumos!
Anafilaktiskais šox, 16.aprīlis 2012 12:45
Patiesībā, vietām LR CSN tādi murgi sarakstīti, ka nevar saprast - raudāt vai smieties. Visprastākais juridiskais brāķis. CSDD juridiskā daļa! WTF?
Ēriks Griģis:

Iemesls ir vienkāršs - satiksmes noteikumus gatavo tie, kuri no tiem neko nesaprot!
Sinonīms - satiksmes noteikumus gatavo tie, kuriem par to nemaksā vai kuri ar to cenšas parādīt "savu kompetenci" ministrijā.
Anafilaktiskais šox, 16.aprīlis 2012 12:29
"Vienādos apstākļos" (uz tādas pašas nozīmes ceļa) neregulējamam nevienādas nozīmes krustojumam var tuvoties arī no dažādiem virzieniem.

CSN 148.: "nevienādas nozīmes ceļu krustojumā, ja transportlīdzekļi tam tuvojas no viena virziena, tramvaja vadītājam [..] ir priekšroka...". Tātad, ja mēs īpaši iceļam tramvaja tiesības konkrētajos apstākļos, tad citos apstākļos tramvajam tiesību nav.

Te pietiek ar parasto gramatiskas interpretācijas metodi, lai saprastu teikuma un normas jēgu. Tā ir propozicionālā (izteicienu) loģika virknējumos "ja - tad" (piem.: 1) "cilvēki ir mirstīgi", 2) "JA esmu cilvēks - TAD esmu mirstīgs" ;)

Juridisko fakultāšu pirmais semestris. Izskatās, tie (tas), kuri (kurš) raksta LR satiksmes noteikumus, ir vāji (vājš) formālās loģikas pazinēji (-s), lai rakstītu likuma normas.
Ēriks Griģis:

Satiksmes noteikumos nav loģikas! Tajos ir nauda valsts budžetam un cietušo asinis.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti