Fotoradars, 1.jūlijs 2012 13:15
Sakiet lūdzu, kāpēc stacionāri fotoradari ir novietoti tuvāk ceļam, nekā tie paši radari izņemti no baltajām kastēm? Vai radara attālums no ceļa var ietekmēt braukšanas ātrumu fočenējot? Paldies.
Ēriks Griģis:
1. Fotoradari "pareizi" strādā noteiktā leņķī pret autotransporta braukšanas trajektoriju. Stacionāriem radariem šis leņķis (ap 20-21 grādu) ir ievērots.
2. Radari, ko pārvieto un uzstāda tālāk no brauktuves aiz kokiem, meža ielokos vai aiz objektiem ceļmalās, šis leņķis ne viemēr ir ievērots. Ja vēl radara darbība pret plūsmu daudzmaz apmierina leņķiskās uzstādīšanas prasības, tad, fotogrāfējot un fiksējot automobiļa braukšanas ātrumu no aizmugures, radara uzstādījuma leņķis ir jāpagriež stāvāks - ap 30 līdz 50 grādiem.
Fotoradara uzstādījuma leņķis pret fiksējamā automobiļa braukšanas trajektoriju ārpus noteiktā ietekmē fiksēto braukšanas ātrumu nofotogrāfētam automobilim.
Piemērs, kuram šobrīd man trūkst pietiekoši daudz apstiprinājuma fotoradara uzstādītajai kļūdas noteikšanai Latvijā.
Radara fotogrāfijā no automobiļa aizmugures braukšanas ātrums palielinās proporcionāli uzstādītajam fiksējamam maksimālajam ātrumam. Ja ātruma fiksācija ir veikta 25 līdz 50 grādu lielā radara uzstādīšanas leņķī pret ātrumu nosakāmā automobiļa braukšanas trajektoriju. Ja ātruma pārsniegšana ir minimālā soda robežā - ātrāka par līdz 20 km/h, tad radara fiksētais ātrums to palielina par apmēram 20% līdz 25%. Par šāda ātruma pārsniegšanu aprēķina soda naudas apmēru automobiļa īpašniekam.
Tas nozīmē, ja vadītājs pārsniedz 90 km/h, braucot uz 110 km/h, tad nepareizā leņķī uzstādītais radars fiksē ātrumu 135 līdz 140 km/h. Par šo pārkāpumu, no kura atņem radara kļūdu - 3 km/h, īpašniekam apmaksai piesūta soda kvīti.
Precīzāk varētu komentēt Jūsu jautājumu, ja būšu mēģinājis pārkāpt, tādējādi iegūstot pieredzi secinājumiem!
Ceru, ka studenti Vācijas universitātēs pastrādās pie šīm radaru novirzēm un publicēs rezultātus.
P.S.
Paredzu, ka nākošā "kļūda" soda naudu sakarā būs leņķis, kādā nofotogrāfē dzeltenā vai sarkanā luksofora signāla pārkāpēja automobili attiecībā pret luksoforu!
Andris, 1.jūlijs 2012 13:13
Kad būs mācības uz 95 kodu? Paldies!
Ēriks Griģis:
Pieteikšanās līdz 13.07.2012. Nodarbības sāksies pēcpusdienā.
Es, 30.jūnijs 2012 17:41
Es iegādājos auto no stāvplaci, man izrakstija rēķinu uzziņu ar kuru 5 dienas var pārvietoties, braucot mājās apstādināja policija un uzlika sodu par to ka nav TA. Man ir 3 jautājumi. 5dienas ir pagājušas, es varu auto vienalga tāpat uzlikt uzskaitē? Jeb būs vel kādas izmaksas? Ja nesamaksaju sodu tad vispar varu uzlikt uzskaitē un iziet TA?
Ēriks Griģis:
Man tā nav gadījies. Tālrunis uzziņām 67025777
Dace, 28.jūnijs 2012 18:34
Sveicināti!Vēlos mācīties pat pasniedzēju. Kad sāksies CSDD pasniedzēju kursi?
Ēriks Griģis:
03.07.2012. plkst. 10:00 tiem, kas noteiktā kārtībā pieteikušies uz kursiem, vispirms atsūtot savus datus uz e-pastu: egrigis@gmail.com
Valdis, 26.jūnijs 2012 11:54
Sveiki!
Kur var noskaidrot atbildīgo apdrošinātāju? OCTA polisi pirku internetā, derīga līdz gada beigām. Oriģināla nav, ne epastā ne drukātā veidā. Jūnija sākumā auto pārdevu, un jaunais īpašnieks apdrošināja baltā, līdz ar to ltab.lv uzrāda spēkā esošo polisi, kas noslēgta pēdējā. Nezinu, kam lai adresē iesniegumu prēmijas atmaksai :(
Ēriks Griģis:
Meklējiet šeit:
http://services.ltab.lv/lv/apdrosinataja-meklesana
ievadot to datumu, kad automobilis bija reģistrēts uz Jūsu vārda.
Vai Lomonosova iela 9, Rīga LV - 1019, t. 67114300
Juris, 22.jūnijs 2012 12:30
Labdien,
Kur vai kam ir pieejams atslēgu komplektācijas katalogs?
Ēriks Griģis:
Tiem, kas nodarbojas ar auto zādzībām, to identificēšanu, atklāšanu, izmeklēšanu.
Anita, 21.jūnijs 2012 22:17
Labdien! Lizinga iegadata automasina komplektacija naca lidzi viena parasta aizdedzes atslega un viena atslega ar pulti. ir irginalais imobilaizers. Kasko apdrosinasanu nokartoja lizinga kompanija mums nekad informacija sniegta netika iznemot to ka pie ikmenesa maksajuma jamaksa ari maksajums par kasko. Masinai nebija nekada skanas signalizacija. Tagad masinu nozaga no daudzdzivoklu majas pagalma nakts laika. Masina tradas un var skaidri redzet ka masinu nav varejusi palaist un tapec aplaupijusi un pametusi (masinu nozaga aizvelkot). Pie manis atradas tas pats atslegu komplekts ko sanemu pie masinas pirkuma. No pazinam izskan versijas ka atlidzibu nesanemsim jo nav 2 pulsu un nav signalizacijas. Bet kapec tad masinu apdrosinaja? Apdrosinatajiem tika iesniegtas tas pasas atslegas kas ari man bija. Kasko apdrosinats Gjensidige. Nekur noteikumos nevaru atrast kur butu minets ka nepieciesamas tiesi 2 pulsu atslegas un signalizacija. Vai mums ir ceriba sanemt atlidzibu?
Ēriks Griģis:
Pēc rakstītā, manuprāt, ir cerības!
Vajadzētu apdrošinātājam (AS) sakārtot Jūsu rakstīto tā, lai apdrošinātājs to saprot.
1. A/m, apdrošinot to KASKO, bija viena pults un viena atslēga. Kad Jūs vaicājāt, vai var apdrošināt KASKO ar vienu pulti un atslēgu, tad apdrošinātāji to apstiprināja, izrakstīja un noslēdza ar Jums līgumu. Arī citi lieto auto no rūpnicas ar vienu pulti un atslēgu. Ja ir nepieciešama otra pults, tad atsevišķiem modeļiem tā ir jāpieprasa pie iegādes, ja komplektā tāda nav paredzēta. Atslēgu komplektāciju var uzzināt pie dīlera vai ielūkojoties atslēgu komplektācijas katalogā.
2. Skaņas signalizāciju KASKO apdrošināšanā ne vienmēr pieprasa KASKO AS.
3. Par to liecina fakts, ka auto nevarēja nozagt ar imobilaizera drošības sistēmu.
4. Svarīgi, kas rakstīts KASKO AS noteikumos par atlīdzības saņemšanu apzagšanas gadījumā. Ne visas AS šo risku piedāvā savā KASKO paketē.
Lai Jums izdodas saņemt atlīdzību!
Artis, 20.jūnijs 2012 19:21
Vai motorollerim 49 cm3 ir jāiet tehniskā apskate???
Ēriks Griģis:
Vai Jūsu motorollers ir motocikls vai mopēds - tas Jums jānosaka pašam.
No MK noteikumi Nr.466 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem" :
"...
2. Valsts tehniskā apskate netiek veikta mopēdiem un sniega motocikliem.
..."
http://www.likumi.lv/doc.php?id=88101&version_date=30.12.2011&from=off
Anna, 20.jūnijs 2012 10:19
Pagalmā stavēja mana mašina, ta nebija apdrošināta, jo beidzas octa un man nevajadzeja braukt nekur kādu laiku, kādu dienu tajā ietriecas cita mašina. Ko darīt tādos gadījumos? Vai var sastadīt saskaņoto paziņojumu? Vai es varēšu saņemt kompensaciju? Kur vērsties tada gadijumā? Paldies!!!
Ēriks Griģis:
1. Saskaņoto paziņojumu nav aizliegts sastādīt dēļ tā, ka kāds no CSNg iesaistītajiem nav noslēdzis OCTA apdrošinājuma līgumu. Ir citi nosacījumi, kas to aizliedz.
2. Kompensāciju OCTA likums neparedz atteikt Jūsu aprakstītajā situācijā, ja nav blakus apstākļi, ko noklusējāt.
3. Jāgriežas pie zaudējumus izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieka OCTA apdrošinātāja.
Arnolds, 14.jūnijs 2012 8:39
Braucu ar tālsatiskmes autobusu. Tahogrāfam (šaibiniekam) ir tikai trīs pozīcijas - gultiņa, āmuri un aploksne (dežūra). Stūre vispār nav. Kāds režīms tad man jāuzliek, kad vadu busu?
Ēriks Griģis:
1. Braukšanas režīmu - [stūrīti] automātiski ieslēgs jebkurš tahogrāfs, kad autobuss sāks kustēties. Tāpēc ir analogie tahogrāfi, kuriem piktogramma [stūrīte] manuālai ieslēgšanai nav paredzēta.
2. Kad auto apstāsies, sekojiet līdzi piktogrammai, kas ieslēgsies. Te nu Jums ar roku būs jāpagriež slēdzis uz to piktogrammu, kuras režīmu ievērosiet. Pieturvietās, pie krustojumiem tie būs citi darbi - divi sakrustoti āmurīši!
3. Ir analogie tahogrāfi, kuriem pēc braukšanas apstājoties ieslēdzas pirmsbraukšanas režīms. Tad nepieciešams ieslēgt izpildāmo režīmu un turpmāk autobusam apstājoties tahogrāfs ieslēgs uzstādīto.
4. Ir citi tahogrāfi, kuriem pēc braukšanas apstājoties ieslēdzas tikai piktogramma -[āmurīši] citi darbi. Ja nepieciešams, atkal jāveic manuāla korekcija pārslēdzot režīmu slēdzi.
5. No jebkura režīma uzsākot braukt, automātiski tahogrāfs ieslēgs braukšanas režīmu - [stūrīti].
Pieteikties lekcijām profesionālo vadītāju apmācībām, zvanot pa tālruni 29720001
Marika, 12.jūnijs 2012 21:51
Braukšana bez apdrošināšanas, kāds īsti ir soda apmērs 30-50vai 60-80?? ir paredzēts arī brīinājums?vai var kaut kā apstrīdēt šo sodu?
Ēriks Griģis:
Privāti ar personīgo auto sods ir no 60 līdz 80 Ls. Brīdinājums nav paredzēts.
No LAPK:
"... 149.24 pants. Transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa un iekārtojuma nosacījumu pārkāpšana
Par tāda transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē, attiecībā uz kuru nav izdarīta tā īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no sešdesmit līdz astoņdesmit latiem.
Par norīkojuma došanu lietot transportlīdzekli, attiecībā uz kuru nav izdarīta tā īpašnieka civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana, — uzliek naudas sodu personai, kas atbildīga par transportlīdzekļa ekspluatāciju, no divsimt līdz trīssimt latiem.
..."
Anafilaktiskais šox, 9.jūnijs 2012 22:41
Regula nosaka [..Ja tiek ņemts saīsinātais iknedēļas atpūtas periods, to kompensē ar ATBILSTOŠI ILGU atpūtu, pieskaitot to citam atpūtas laikam, kas nav mazāks par 9 h..]
Citiem vārdiem, ātrāk par 24 h iknedēļas "atstoju" pārtraukt nedrīkst. Tātad, jākompensē 21 stunda, ko jāpieskaita 9, 11, citām 24 vai citām 45 stundām. No regulas tieši neizriet, ka "kompensācijas" laiku drīkstētu dalīt kā smalkāk. Drīzāk otrādi, - to nevar dalīt.
Ēriks Griģis:
Pareizi, kompensāciju nedala. To atradu vienā aprakstā par praksi Vācijā.
No Regulas vācu valodā saprotu, ka reducējums (saīsinājums) ir jāizlīdzina ar līdzvērtīgu atpūtas laiku:
Artikel 8
(6) In zwei jeweils aufeinander folgenden Wochen hat der Fahrer mindestens folgende Ruhezeiten einzuhalten:
- zwei regelmäßige wöchentliche Ruhezeiten oder
- eine regelmäßige wöchentliche Ruhezeit und eine reduzierte wöchentliche Ruhezeit von mindestens 24 Stunden. Dabei wird jedoch die Reduzierung durch eine gleichwertige Ruhepause ausgeglichen, die ohne Unterbrechung vor dem Ende der dritten Woche nach der betreffenden Woche genommen werden muss
Rudik, 9.jūnijs 2012 16:38
Ja ceļa posmā (nevis krustojumā) ir ceļa zīme "Braukšanas virzieni joslās", un 2 joslas ir mūsu virziena taisnī, bet treša josla ir preteja virziena josla, tad mēs varam nogriezties pa kreisi vai apgriezties braukšanai preteja virzienā no kreisas malējas joslas mūsu virzienā vai nē?
Ēriks Griģis:
Virzienu rādītāju un informācijas zīme "Braukšanas virzieni joslās" informē vadītāju par joslu skaitu katrā virzienā ceļu posmā un joslu skaitu.
CSN 305.12.
Manevrus - nogiešanās blakus teritorijā vai apgriešanās ceļa posmā, pirms kura uzstādīta 718. ceļa zīme, šī zīme neaizliedz! Braukšanas virzienu maiņas kārtību nosaka CSN 7. nodaļa no 70. līdz 94. punktam.
Iespējams, ka dotajā ceļu posmā darbojas citi satiksmes organizācijas līdzekļi - ceļu zīmes vai ceļu apzīmējumi.
Par manevriem krustojumos - autovadītāju kvalifikācijas apmācībās lasu savās lekcijās.
Rudolfs, 3.jūnijs 2012 22:01
sveiki, taads jautaajums. Notika celju satiksmes negadiijums, kuraa par vainiigo tika atziits otra iesaistiita tranporta liidzeklja vadiitaajs, auto tika nogaadaats maajaas, naakamajaa diena ieradaas ekperts, kursh apsaktiija auto un teica, ka auto ir norakstaams. Kaa apdroshinaashanas kompaanija nosaka auto veertiibu pirms celju satiksmes negadiijuma, jo tirgus cena shim auto ir no 700ls liidz 2000ls kaa riikoties taadaa gadiijumaa, ja par izmaksaato summu es newaru iegaadaaties liidzveertiigu auto?
Ēriks Griģis:
1. Pirmsavārijas vērtību nosaka pēc Transportlīdzekļu vērtību kataloga. Par sertificēto ekspertu piekļuvi katalogam vērsties LTAB pa tālruni 67114328; 67114332
http://www.ltab.lv/lv/informacija-ekspertiem/page183
2. Auto vērtību nosaka atbilstoši noteiktajam LTAB
„Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīžu metodika”
http://www.ltab.lv/data/articles/451/421.pdf
3. Metodikas noteikumi neparedza, ka par automobiļa zaudējuma atlīdzības summu būtu jāiegādājas līdzvērtīgs auto.
Zane, 3.jūnijs 2012 21:31
Vai apdrošinātāju kompānija sniedz ziņas Csdd, par ceļu satiksmes negadījumu, ja sastādīts saskaņotais paziņojums par negadījumu. Negadījuma laikā mašīnas tehniskā apskate bija beigusies pirms divām nedēļām, un negadījumā radīties bojājumu nebija saistīti ar mašīnas tehnisko stāvokli.Interesē kāda būs turpmākā kārtība, jo šajā gadījumā esmu vainīgā persona. Kā arī ja sniedz ziņas, tad kādi ir soda mēri, par šada veida pārkāpumu.
Ēriks Griģis:
1. CSDD ziņas nesniedz, jo Saskaņotais paziņojums nav paredzēts vainas noteikšanai. Ziņas tiek ievadītas apdrošinātāju datu bāzē. Atbildīgais īpašnieks saņem bonus/malus klasi, kas palielina turpmāko gadu OCTA prēmijas apjomus.
http://www.ltab.lv/lv/bonus-malus/bonus-malus_sistemas
2. Skaidroju ar tehnisko apskati saistīto!
No OCTA likuma:
"... 41.pants. Apdrošinātāja un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa prasība
... 2) ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai — transportlīdzekļa līzinga gadījumā — līzinga ņēmēju, ja:
... d) transportlīdzeklim nav noteiktajā kārtībā izdarīta valsts tehniskā apskate un ceļu satiksmes negadījumā nodarītajam zaudējumam ir cēlonisks sakars ar transportlīdzekļa tehnisko stāvokli,
..."
Tas nozīmē un tāda varētu būt arī turpmākā kārtība:
> ja apdrošinātājs pierādīs, ka ceļu satiksmes negadījumā cietušajam radītais un atlīdzinātais zaudējums ir saistāms ar Jūsu automobiļa tehnisko stāvokli, piem., gaisa spiediens riepās nav atbilstošs izgatavotāja noteiktajam, bremžu efektivitāte kreisajam un labajam ritenim ir atšķirīga, kas veicināja uzbraukumu cietušajam, tā īpašumam vai transportlīdzeklim,
> tad Jūsu OCTA apdrošinātājs trīs gadu laikā no atlīdzības izmaksas dienas ir tiesīgs Jums piestādīt regresa prasību par izmaksāto atlīdzības summu un ar to saistītajiem blakus izdevumiem.
3. Soda mēri, kā jau rakstīju, būs OCTA prēmijas palielinājums nākošajiem OCTA līgumiem 3 līdz 5 turpmāko gadu laikā un regresa prasība, kuru Jums var piestādīt trīs gadu laikā, skaitot no atlīdzības izmaksas dienas cietušajam.
Regresu var arī nepiestādīt, ja, piem., cietušajam atlīdzība nav izmaksāta, automobiļa tehniskā stāvokļa cēloniskā ietekme uz negadījumā radīto zaudējumu cietušajam nav noteikta vai nav nosakāma.
Jelena, 3.jūnijs 2012 18:57
Vai ir vajadzīga kaut kada pilnvara uz vieglo auto, kura reģistrēta Latvijā, braucot no Latvijas uz Vāciju, ja auto ir pierakstīta uz manu vīru, bet es braukšu viena? Paldies.
Ēriks Griģis:
Nē, par prasību pēc pilnvaras nav dzirdēts.
Agrāk pilnvaru prasīja iebraucot Polijā. Tad šo prasību atcēla.
Informācija par Poliju: Polijas Republikas diplomātiskā pātstāvniecība, Mednieku iela 6B, Rīga, t. 67031500 vai 67031510
Lai Jums veiksmīgs brauciens!
vārds, 2.jūnijs 2012 10:55
Par darba un atpūtas laikiem. Ja vadītājs ir ņēmis saīsināto iknedēļas atpūtu, tad šo atpūtu jākompensē līdz 3 nedēļas beigām. Bet vai var kompensēt pa daļām pieskaitot piemēram 9 stundu atpūtai 2 stundas un tādā veidā salasīt tās kompensējamās stundas? Vai obligāti visas stundas vienā reizē jākompensē?
Ēriks Griģis:
Nav rakstīts, ka obligāti jākompensē vienā reizē.
Iesaku kompensēt vienā reizē, jo Vācijā neizmantotās iknedēļas atpūtas stundas pieskaita ikdienas, vismaz 9 stundu, vai iknedēļas atpūtai vienā reizē!
iepriekšējam jautātājam, 1.jūnijs 2012 21:50
vai persona kas tiek saukta pie kriminālatbildības vai viņai var atņemt autovadītāja apliecību? (c)
Var atņemt tiesības vadīt transportlīdzekli (nevis apliecību) gadījumā, ja attiecīgā Krimināllikuma panta sankcijā kā sods ir paredzēta transportlīdzekļa vadīšanas tiesību atņemšana.
Ēriks Griģis:
Var teikt arī tā!
vārds, 1.jūnijs 2012 21:04
Labvakar,vai persona kas tiek saukta pie kriminālatbildības vai viņai var atņemt autovadītāja apliecību?
Ēriks Griģis:
Ar vai bez tiesību atņemšanas - to lemj tiesa.
Bonifācijs, 30.maijs 2012 1:06
Labvakar!
Jautājums par atpūtas un darba laikiem autovadītājiem.
Situācija šāda - vairāki vadītāji strādā uz 2 automašīnām, viens auto aprīkots ar digitālo tahogrāfu - otrs ar analogo tahogrāfu. Vadītāji strādā maiņās, līdz ar to sanāk ka vienā maiņā brauc ar auto kam digitālais tahogrāfs, citā maiņā brauc ar auto kam analogais tahogrāfs. Kas vadītājam jāuzrāda ceļu policijai, ja tiek pieprasīta informācija par darba un atpūtas laiku pēdējo 28 dienu periodā?
Paldies!
Ēriks Griģis:
Ja vadītājam ir, tad policijas kontrolei par iepriekšējām 28 dienām un tekošo dienu jāuzrāda:
1. Tahogrammas
2. Bojātā tahogramma kopā ar rakstiski aizpildīto
3. Brīvdienu tahogrammas
4. Vadītāja karte ("čips")
5. Vecā vadītāja karte, ja ir saņemta jaunā
6. Uzņēmuma apliecinājums
7. Ar roku aizpildītais iknedēļas braucienu uzskaitījums, ja ir bijis "izņēmuma" brauciens, maršruts, norīkojums
8. Izdrukas ar skaidrojuma aprakstu otrajā pusē par atkāpēm atbilstoši EK 561/2006 pielikumiem 1-6
9. Policijas pārbaudes apliecinājums, protokols (Latvijā - zaļā veidlapa vai protokols)
10. Pietiekošs skaits izdrukas papīra jauni rullīši, atbilstoši tahogrāfa markai un modelim
11. Atbilstošo dienestu rakstiski apliecinājumi par neparedzētām novirzēm laikā vai maršrutā, satiksmes negadījumiem, avārijām, zemestrīcēm, liegumiem
12. Policijas personalizēts apliecinājums ar zīmogu uz tahogrammas par analogā tahogrāfa atvēršanu 28 dienu periodā vai maršrutā
13. Līdz 7 dienām ar roku aizpildīta laiku uzskaite tahogrāfa bojājuma gadījumā
14. Ar roku aizpildīta laika uzskaite vadītāja kartes nozaudēšanas gadījumā līdz 15 dienām, vai maršruta beigām, ja tas nerada draudus satiksmes drošībai
15. Iepriekšējā gadījumā atzīme, ka vadītājs pirmajās 7 dienās par notikušo ir paziņojis savai ATD nodaļai
16. Kajītes, kupejas vai viesnīcas biļete/rēķins, kas apliecina vadītāja atpūtu.