Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes - Lapa Nr.64 - iAuto

Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Valdis, 27.septembris 2015 20:43
Kadas ir atsauksmes par Toyota Carola verso 2.2D
Ēriks Griģis:

Otram eksāmenu periodam nepaņēma! Testēju citas, pats nebraucu ar Toyota. Svarīgs ir serviss un apkopes izmaksas!
andrejs, 27.septembris 2015 8:38
Cik liels daudzums jalej 5pak. Karba ellas
Ēriks Griģis:

Izlasiet to a/m lietošanas instrukcijā vai sameklējiet a/m un tam atbilstošo pārnesumkārbas veidu internetā!
Jebkurā a/m eļļu vai rezerves daļu veikalā jābūt eļļu katalogiem, kur var uzzināt, cik attiecīgajam a/m un kādu eļļu vajag.
Meklēšana internetā:
https://www.google.lv/search?q=p%C4%81rnesumk%C4%81rba&biw=1745&bih=895&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CDEQsARqFQoTCM6JyLbtlsgCFUkILAodsrUIkg
vai
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf/id/li_domb9zteaf.html

Atrastais piemērs:
http://lsoutback.filatelija.lv/2010/02/17/subaru-outback-04-skidrumu-tipi-un-tilpumi/
Jāzeps, 25.septembris 2015 20:48
Ta jau Griģa kungam pieklibo apmācības kvalitāte, ja pats ir rakstijis ieteikumu MK un saņēmis atteikumu, par apmācību dzīvojamās zonās.
Ēriks Griģis:

Tāpēc turpinu mācīties, bet ieteikumus tā arī nepieņem!
Jāzeps, 25.septembris 2015 7:25
Varbūt ieteikt CSDD nebraukt pa dzīvojamām zonām? Tas būtu godīgi un ētiski no CSDD puses.
Ēriks Griģis:

Atbilde jau ir!
Tā ir apmācības kvalitāte - demonstrēt drošas braukšanas prasmes tur, kur nav braukts, pie kam, ne visai sarežģītos satiksmes apstākļos un ar ierobežotu ātrumu.
Jāzeps, 24.septembris 2015 22:20
Labvakar. Strādāju par instruktoru un man ir nesaprotams fakts, ka es nedrīkstu mācīt elementu ,kurš tiek prasīts eksāmenā. Proti dzīvojamās zonās apmācību veikt aizliegts, bet eksāmenā tiek pārbaudītas prasmes vadīt auto dzīvojamas zonās.
Ēriks Griģis:

Uzrakstīju ieteikumu MK komisijai to izmainīt Satiksmes noteikumos!
Atteica...
Roberts, 21.septembris 2015 21:36
Labvakar Ērik! Man ir problēma ar VW PASSAT B5.5 Atverot šofera durvis, panelī rāda, ka būtu atvērtas blakussēdētāja durvis. Aizmugurējās rāda pareizi. Kur meklējama vaina, un kā to novērst?
Ēriks Griģis:

Servisā!
No pieredzes, reizēm gadās, ka kontrolpanelis sāk mānīties.
Vlads, 19.septembris 2015 22:31
Labvakar , man notika avarija krievija ar lv numuriem bija Zalja karte bet nebiju skaidra . ka vis notiks kad vini saks man pieprasit naudu jau pagaja gads
Ēriks Griģis:

Man būs grūti pateikt, kad no Jums kāds sāks prasīt naudu!
Geez Louise, 19.septembris 2015 21:57
Parasts divu ceļu krustojums 90 grādu leņķī. Tuvojamies šādam krustojumam no mazāk svarīga ceļa virziena. Šķērsojamais ceļš ir galvenais un ir vienvirziena (no mūsu skatu punkta - kustība atļauta no kreisās uz labo pusi), proti, mums ir uzstādītas 503. un 206. ceļazīmes. Ceļš visiem iedots (neviena nav) un nekādus šķērsļus nevienam neradam. Vai drīkst apgriezties šādā krustojumā? Paldies!
Ēriks Griģis:

Nekas jau to neaizliedz!
aija, 12.septembris 2015 9:30
labdien! Vai Eiropas valstīs,piem. Francijā,Vācijā,Itālijā, smago auto vadītājiem,ja darba laiks skar nakts stundas no 1 līdz 5, tad kopējais darba laiks nedrīkst pārsniegt 10 stundas? Vai ir kādi izņēmuma gadījumi? Paldies!
Ēriks Griģis:

Precizēšu! Kravas auto vadītājiem ar LV reģistrētu automobili (vilcēju)!
Andris, 11.septembris 2015 16:18
Labdien!
Ir strīds ar apdrošinātāju par auto atlieku vērtību pēc negadījuma. Atradu šādu dokumentu www.ltab.lv/wp-content/uploads/2..., kurā ir minēts normatīvais nobraukums, bet nekur nevaru atrast, kāds tad tas ir. varbūt varat palīdzēt šajā jautājumā?
Ēriks Griģis:

Vērtība a/m tiek noteikta atbilstoši normatīvajam nobraukumam un ... . Šai sakarā LTAB mājas lapā ir rakstīts:
"...Atbilstoši grozījumiem 2005.gada 23.aprīļa “Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīžu metodikā”, kas stājas spēkā 2010.gada 1.janvārī, turpmāk Transportlīdzkļu vērtību katalogs pieejams tiešsaistē:
https://trlcat.ltab.lv/apex/f?p=104:LOGIN:3816186579102
Transportlīdzekļu vērtību katalogs (spēkā no 01.01.2010.)
Par sertificēto ekspertu piekļuvi katalogam, lūdzam, vērsties Birojā pa e-pasta adresi
..."
Strīdus jautājumus OCTA risina LTAB! Tur arī varēsiet uzzināt aktuālo normatīvo nobraukumu.
ineteresents, 9.septembris 2015 11:48
Sveiki!
Vai ir iespējams no vainīgā OCTA apdrošinātāja pieprasīt cietušā auto vērtības samazinājumu pēc CSNg? Cik reāli būtu ko tādu piedzīt? Varbūt ir kāds normatīvais akts, kur kaut kas tāds ir norādīts?
Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Ir iespējams.
2. Domāju, ka reāli!
3. Ir OCTA likums, kurā noteikts, ka cietušajam jāsaņem atlīdzība par CSNg rezultātā radīto mantisko zaudējumu. Pēcavārijas vērtības mazinājums ir mantisks zaudējums transportlīdzeklim.
šembele, 2.septembris 2015 20:44
Labdien!kāpēc nemainās bonus klase,parasti 1.09. bija jauna bonus klase,tagad nevienam nav mainījusies,visiem parādās vēl vecās 2014.g. bonus klase,līdz ar to polises cena arī paliek vecā,nevis jaunā,kā vajadzētu būt,paldies,noskaidrojiet un atsūties uz e-pastu atbildi.
Ēriks Griģis:

Ticu, ka dēļ naudas!
Patiesību uzzināsiet šeit:
https://www.ltab.lv/
cita autoskola, 2.septembris 2015 10:11
Vai ir lūdzu iespējams kaut kur iepazīties ar jaunajiem noteikumiem apmācībām autoskolās? Paldies!
Ēriks Griģis:

Lūdzu!
Pirmais projekts no augšas:
http://www.sam.gov.lv/satmin/content/?cat=553
gita, 31.augusts 2015 16:07
Vai ir iespējams tā,ka noticis CSNG un policija apskates protokolā(attiecībā uz bojāto t/l) norāda tā ārējos bojājumus.Savukārt eksperts,apskatot bojāto t/l,papildus norāda ārējos bojājumus.Respektīvi,vairāk nekā policija norādījusi. Vai ir iespējams apstrīdēt eksperta lēmumu,ja pēc avārijas ir pagājuši vairāki mēneši,kā arī veikt jaunu ekspertīzi, pamatojoties uz policijas dokumentiem un paša fotogrāfijām no notikuma vietas? Iespējams,ka bojātais t/l ir salabots. Vai vispār praksē tiek veiktas atkārotas ekspertīzes CSNG? Kur var iepazīties ar neatkarīgo ekspertu sarakstu?
Ēriks Griģis:

1. Eksperts jau ir kas vairāk par policistu, tāpēc ir iespējams.
2. Transportlīdzekļa tehniskā ekspertīze tiek veikta pēc transportlīdzekļa bojājumiem, ko attiecīgā apskatē dokumentē, fotogrāfē un nosaka eksperts vai arī policijas speciālists.
3. Par satiksmes negadījuma izraisīšanā radīto zaudējumu atbildīgo vai vainojamo personu nosaka pēc visu materiālu apkopojuma, kādi ir nepieciešami noteiktajam procesam. Ja ir atrastas kļūdas eksperta darbā, neskaidrības eksperta slēdzienos, tie ir pretrunā ar notikušo vai ir konstatētas krāpniecības pazīmes eksperta datorprogrammas vai citu faktu izmantošanā, tad ir iespējams. Šeit papildus var iesniegt un izmantot paša uzņemtās fotogrāfijas, ja tām ir noteikta atbilstība vai saistība (ja tas nepieciešams) ar notikušo CSNg.
4. Ja ir pietiekošs fotomateriāla apjoms, apskates protokols (-i), tad ekspertīzei par negadījuma izraisīšanu (mehānismu, atbildīgā vai personas saistāmās rīcības noteikšanai) transportlīdzeklis nav nepieciešams.
5. Praksē ir veiktas papildus, atkārtotās un komisijas ekspertīzes attiecībā par CSNg mehānisma un tā atbildīgās personas noteikšanu.
6. Tādu neatkarīgo ekspertu LV nav. Par ekspertu speciālists vai lietpratējs kļūst tikai tad, kad viņu procesa darbībā izteikt savu viedokli uzaicina tiesa.
juris, 30.augusts 2015 16:30
interesē auto teh. apliecības maiņa - no benzīns/gāze, un benzīns, vai iespējams to izdarīt, ja izņemts tikai gāzes balons, un iekārta paliek virsū,? respektīvi neredzu nekādus draudus ceļu satiksmei, kā arī auto eksplotācijai, līdz ar to, iemeslu nereģistrēt auto kā - benzīns!
Ēriks Griģis:

Izklausās tā, ka Jūs varētu to mēģināt iestāstīt CSDD!
Lai izdodas!
Bet ne jau tikai gāzes balons ir gāzes iekārta!
gita Kalniņa, 28.augusts 2015 15:27
Vai Jums ir eksperta sertifikāts uz CSN?
Ēriks Griģis:

Ja runa ir par satiksmes negadījumu, tad tāda man nav. Eksperta statusu iegūstu ar to brīdi, kad Tiesa mani uzaicina veikt CSNg ekspertīzi.
Ieva, 26.augusts 2015 10:37
Mans auto cieta satiksmes negadījumā. A/m sānos no ietves diezgan lielā ātrumā iebrauca velosipēdists. Policija sastādīja protokolu, kur minēts, ka negadījumā vainīgs velosipēda vadītājs. Man ir OCTA un KASKO diemžēl gan ar pašrisku 140 EUR. Gala rezultātā iznāk, ka velosipēdistam nekas, bet man skāde 140 EUR, jo tas neesot OCTA gadījums. Kā man rīkoties, kā atgūt zaudējumu?
Ēriks Griģis:

Prasot zaudējumus atlīdzināt velosipēda vadītājam. Nākošreiz izvēlēties KASKO līgumu bez pašriska.
cita autoskola, 24.augusts 2015 3:33
Kas tie par "bezdarbnieku un citi ES finansētie proketi", kas paredz pasniedzējam atalgojumu, lielāku par advokātu atalgojumu valstī?
Ēriks Griģis:

Tie var būt dažādi projekti. Reiz vienam projektam gatavoju dokumentu paketi, kur pasniedzējam bez zinātniskā grāda pirms nodokļu nomaksas bija paredzēts līdz 50 Ls liels atalgojums stundā.
Ak, jā! Lai šodien pietuvotos projektiem, jāiegūst vismaz projektu vadītāja vai projektu apguves vadītāja apliecinošs apstiprinājums vai sertifikāts.
Autoskola, 21.augusts 2015 23:27
Labdien! Mums būs divi amācāmie par instruktoriem. Abiem ir pieredze uz apļiem, bet tikai vidē'jā izglītība. Latvijā abi atgriezīsies gada beigās. Vai tiesa, ka ar jauno gadu vajadzēs kārtot iestājeksāmenus CSDD teorijā un braukšanā un varēs mācīties tikai ar augstāko? Vai tas būs perspektīvi? Vai gada beigās būs vēl iespēja mācīties? Paldies
Ja pretendenti pieteiksies skaitā, lai varētu reģistrēt grupu, tad gada beigās būs iespēja vēl uzsākt mācības pa vecam. Ja nepieteiksies, tad šogad pēdējās mācības klasē sāksies 14.09. plkst.10:00.
Prognozes nākošajam gadam nav publicētas, ir tikai minējumi, kas saistāmi ar iepriekšēju iespējamību izpēti. Iestājeksāmenu B kategorijas teorijā jau kārto gan pasniedzēju, gan instruktoru pretendenti.
1. Ir paredzamas augstākas prasības pretendentiem, kas gatavosies kļūt par pasniedzējiem un instruktoriem autoskolās.
Ja iedomājamies augstākās izglītības nepieciešamību pasniedzējam, tad tas būtu saprotams. Tāda pat prasība izglītības jomā instruktoram nenestu labumu projekta ietvaros un samazinātu iespēju tieši profesionālo autovadītāju apmācībai un viņu kļūšanai par instruktoriem. Līdz ar to nedaudz samazināsies pasniedzēju, bet ievērojami - instruktoru skaits tirgū, kas profesiju iegūst no jauna. Autoskolām radīsies iespēja veidot rindas uz braukšanas nodarbībām un tirgot vietas šajās rindās. Kad tas sāks atklāties un pieaugs pieprasījums pēc instruktoriem, prasības pretendentiem izglītības jomā vajadzēs atcelt.
2. Iestājeksāmens pretendentiem instruktoru apmācības grupā nestu ieņēmumus projekta ietvaros, jo tas, ticami, nebūtu bezmaksas pakalpojums. Bez tam tie paši šoferi "no apļiem" nespēs to nokārtot pirmajā reizē bez iepriekšējas praktiskās braukšanas apmācības pie cita instruktora vai autoskolā. Tātad arī labums tiem, kas spēs sagatavot>>>pārmācīt taksistu, kravinieku vai businieku un vēl citus ar vismaz trīs gadu braukšanas pieredzi par "lietpratēju" braukšanas eksāmenā. Ja šie gatavošanās izdevumi tiktu noņemti no patreizējām 26 obligātajām braukšanas stundām, samazinot to skaitu, tad Jūsu jautātā iespējamība "iestājeksāmens braukšanā" būtu apsveicama.
No algas viedoļa tad instruktors vai pasniedzējs autoskolā varēs cerēt saņemt no 40 līdz 50 eiro stundā, kā to šobrīd pasniedzējiem paredz apmaksāt bezdarbnieku vai citi ES finansētie apmācības projekti.
Kad izmaiņas tiks publicētas, tad jau varēsim tās apspriest!
Agnese , 21.augusts 2015 21:33
Labdien man ir tāds jautājums vai serviss drīkst mainīt cenu izjaukt auto ja uzņemoties taisīt auto viņi man pateica tas izmaksās 270 eiro.viņi tagad paziņo vai nu maksā 480 vai savāc izjaukto auto.viņiem pirms remonta sākšanas bija jāvienojas ar mani.
Ēriks Griģis:

Jāsastāda tāme, jāvienojas ar Jums un jāparedz papildus izdevumi par neredzamajiem bojājumiem, arī par kuriem jāpaziņo Jums un jāsaskaņo remonta izmaksas.
Izjauktais auto jāsaliek atpakaļ pirmsremonta stāvoklī, ja Jūs neapmierina neparedzētās izmaksas! Tam jābūt atrunātam pieņemšanas - nodošanas aktā vai tam pievienotā remonta līgumā (noteikumos).

Lasītākie raksti

Jaunie raksti