Didzis, 14.jūnijs 2015 10:49
Sveiki!
Vēlējos uzzināt vai avārijā, kurā avarējis viens TL un ir cietuši mašīnas pasažieri, pasažieriem no TL vadītāja OCTA apdrošinātājiem pienākas atlīdzība par ārstēšanos un par apbedīšanas izdevumiem bojā gājušajam?
Runa ir par avāriju kas pāris nedēļas atpakaļ notika Krustpils novadā netālu no Jēkabpils.TL vadītājs nobrauca no ceļa un avarēja.Rezultātā bija 3 cietušie un viens gāja bojā! Vadītājam jau droši vien nepienākas atlīdzība, bet bet kā ir ar cietušajiem pasažieriem un bojā gājušo pasažieri?Avārijā bija iesaistīts tikai viens TL.
Jau iepriekš paldies par atbildi!
Ēriks Griģis:
Jā, pienākas!
Tikai katram pašam atsevišķi vai radiniekiem, un bojā gājušā radiniekam jāraksta paziņojums par negadījumu un iesniegums par zaudējumu atlīdzināšanu.
Ja cietušais pasažieris ir auto īpašnieks vai turētājs, tad viņam nekas nepienākas!
Harijs, 13.jūnijs 2015 14:09
Man ir Latvija registreta automasina,es pieregistreju vinu Anglija .Tagad man ir viena automasina registreta divas valstis,ar divu valstu numuriem ,un tehniskajam pasem,tas ir likumigi
Ēriks Griģis:
Tālrunis uzziņām: 67 025 777
Aleksejs, 5.jūnijs 2015 13:47
Sveiki, man drīz beigsies 95. koda derīguma termiņš, es iešu uz periodiskas apmācības kursiem, bet autovadītājā apliecībai man ir vēl 3 gadu derīguma termiņš. Vai man ir obligāti jānomaina apliecību uzreiz pēc kursu beigām, vai arī varu nomainīt to pēc 3 gadiem un strādāt ar tagadējo apliecību? Un intereses pēc - kas būs, ja es neiešu uz kursiem tagad un man beigsies 95. kods, vai man būs atkal jākārto visus profesionālus eksāmenus, vai tikai jānoklausās periodiskas apmācības kursus? Paldies!
Ēriks Griģis:
1. 95.kodam ir jābūt vadītāja apliecībā, ja profesionālā kvalifikācija Jums ir nepieciešama!
Tātad obligāti jāmaina!
2. Ja nebūs 95.kods, bet vadīsiet transportlīdzekli, kura vadīšanai kods ir vajadzīgs, gan administratīvi, gan no apdrošinātājiem konsekvences būs par transportlīdzekļa vadīšanu bez attiecīgās kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām.
3. Ja 95. kods netiks pagarināts, Jūs nevadīsiet kravas automobili vai autobusu, bet pēc gadiem atsāksiet to darīt un tam Jums būs atbilstoša mediciniskā uzziņa, tad 95.kodu iegūsiet kā atkārtotu - bez eksāmena, tikai apmeklējot periodiskās apmācības kursus!
P.S.
Ja prasības šai jomā nemainīsies!
Jautajums, 31.maijs 2015 17:53
Sveiki. Cik ilgā laikā pēc autoskolas teorijas eksāmena nokārtošanas ir jānokārto CSDD teorijas eksāmens.
Ēriks Griģis:
MK noteikumi Nr.103 "Transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanas un atjaunošanas kārtība un vadītāja apliecības izsniegšanas, apmaiņas, atjaunošanas un iznīcināšanas kārtība" no 02.02.2010. nosaka, ka Braukšanas mācību atļaujas derīguma termiņš ir trīs gadi.
No atļaujas saņemšanas trīs gadu laikā CSDD jānokārto teorijas eksāmens.
Savukārt, ja CSDD vadīšanas eksāmens netiek nokārtots vai netiek kārtots, teorētiskā eksāmena rezultāti ir spēkā vienu gadu no tā kārtošanas dienas. Beidzoties minētajam termiņam, teorētiskā eksāmena rezultāti tiek anulēti un eksāmens jākārto vēlreiz.
http://likumi.lv/doc.php?id=205042
Jāzeps, 27.maijs 2015 19:19
Vai braucot uz eiropu ar pasažieru autobusu, kuram ir pašpārvadājumu licence, ir nepieciešams pirkt Lietuvā vinjeti un Polijā vitatolu? Paldies
Ēriks Griģis:
1. Uz robežas ir norādes - kādam transportlīdzeklim un kādā apmērā, nevis ar kādu licenci!
Lietuvai:
http://www.lra.lt/en.php/road_charges_and_tolls/user_charge_vignettes/8591
un Polijai:
http://www.viatoll.pl/en/home
2. Pārbaudiet, lai Jums būtu starptautisks ES parauga pašpārvadājumu sertifikāts!
Andris, 27.maijs 2015 18:32
Sveicināti! Sakiet, vai apdrošinātājs var atteikt atlīdzību, ja vadītājs pārbraucis vienu 4h periodu?
Ēriks Griģis:
1. OCTA nedrīkst!
2. KASKO var, ja apdrošinātāja noteikumos tas ir ierakstīts!
Piemērs no KASKO noteikumiem!
Ja, notiekot ceļu satiksmes negadījumam, tiek konstatēts, ka transportlīdzekļa lietošanas laikā ir pārkāptas EK regulas vai attiecīgās valsts tiesību aktos noteiktās prasības attiecībā uz transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika organizēšanu, ievērošanu un to uzskaiti, tad apdrošinātājs zaudējuma atlīdzību neizmaksā.
Tas nozīmē to, ja apdrošinātājs atradis vadītāja pārkāpumu iepriekšējās 28 dienās darba un atpūtas laiku uzskaitē, tad pēc satiksmes negadījuma atlīdzību neizmaksās.
No sadarbības ar tādu apdrošinātāju ir jāizvairās, jo KASKO noteikumos jau ir paredzēts meklēt un atrast pārkāpumu, lai atlīdzības nebūtu!
Dzintara rūpnīca, 23.maijs 2015 22:37
Kraveniekam divas katrā virzienā!
Ēriks Griģis:
Tā ir!
Vairis, 19.maijs 2015 19:08
Vai pie Dzintara rūpnicas, kur brauc mācībnieki, drīkst apdzīt? Palds
Ēriks Griģis:
Nedrīkst, jo tur uz brauktuves katrā virzienā ir divas vai pat vairāk braukšanas joslu vieglajam automobilim!
Guntis, 18.maijs 2015 18:14
Sakarā ar iepriekšējo jautājumu. Vai šajā gadījumā nedarbojas KL 58. panta 2. daļa?
Ēriks Griģis:
Nē, jo KL58.2. attiecas, ja cietušais ir gājis bojā.
Bet jautājums bija par īpašuma bojājumu un neatļautu aizbraukšanu no negadījuma vietas!
Anonimus, 18.maijs 2015 17:36
Labdien! Ir tāda situācija: bijis CSNg, cieta nekustamais īpašums, tika atstāta CSNg vieta, un iesniegts iesniegums pret šoferi, bet šoferis uz negadījuma vietu atgriezās pēc pāris dienām un tika panākts izlīgums. Vai šajā gadījumā panākot izlīgumu izmeklēšanas process tiek pārtraukts un vai policija piemēro sodus??
Ēriks Griģis:
1. Izlīgums ir panākts par mantisko bojājumu ar īpašnieku.
Tam nav nekādas saistības par vienošanos ar valsts policiju administratīvā lietā par ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanu un neatļautu negadījuma vietas atstāšanu. Vienošanās mēģinājumu ar policiju sauc citādi un par to ir paredzēta kriminālatbildība!
2. Attiecībā uz administratīvo pārkāpumu vienošanās ar īpašnieku varētu būt vainu mīkstinošs apstāklis soda mēra izvēlē, bet varētu arī nebūt!
3. Vienošanās ar īpašnieku par atlīdzības nepieprasīšanu OCTA apdrošinātājam var neietekmēt Jūsu atrašanos esošajā BM prēmijas klasē.
Inna, 13.maijs 2015 11:38
Labdien, vai var apbraukt autobusu, kurš ir apstājies pieturā lai cilvēki izkaptu / iekāptu autobusā caur nepārtrauktu ceļa apzīmējumu, izbraucot uz pretēja virziena brauktuves daļu. Un cilvēkus kuri iekāpj / izkāpj no autobusa ir ļoti daudz, autobuss tur ļoti ilgi stāv.
Ēriks Griģis:
Apbraukt drīkst, bet nepārtraukto šai gadījumā šķērsot nedrīkst!
Tātad, apbraukšanas manevrs jāuzsāk pirms tas nav aizliegts!
viesturs medvedskis, 3.maijs 2015 13:08
kad beidzas apdrosināšana opel vectra FV 8565
Ēriks Griģis:
https://services.ltab.lv/lv/CheckOcta
Aivars, 1.maijs 2015 19:04
Lavakar, Kāds ir sods par sagrozitu spidometru?
Ēriks Griģis:
CSN projektā ir ieviests jauns punkts 226. Aizliegts veikt izmaņas transportlīdzekļa odometra datos.
No LAPK šobrīd atbilst:
" ... Par citu šajā kodeksā neminētu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu —
izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam septiņu euro apmērā.
..."
vārds, 28.aprīlis 2015 20:29
Un vēl jautājums: Palasīju Ulda sāpi pāris lapas iepriekš par darba laika pārsniegšanu un ikdienas atpūtas laika saīsināšanu. Kāds būtu risinājums, ja jūti, ka 15 stundas tuvojas, jo bija neparedzēts auto remonts uz ceļa, kabīnē nav guļvietas, bet līdz bāzes vietai ir piemēram 100 km. Ārā ziema, webasto nav. Riskēt ar sodu, vai gulēt kaut kur Gardenes mežā apdraudot sevi? Arī es kaut kā atceros, ka kodā runāja -nostrādā savas 15 h, un met mieru uz 11 h, tikai nezināju, ka to visu jāietver 24h periodā. Reisi nav bieži, parasti iekļaujos 15 h darbs un 3+9h atpūta, tad 2 dienas brīvs, bet pagājušo reizi izšāva riepu un un pie iekraušanas bija jāgaida.
Ēriks Griģis:
Kas vadītājam jāievēro, aprakstījāt pieņemami!
Ticu, ka zināt, kā jārīkojas, lai tāpat atrisinātu jautājumā ietverto situāciju!
Mans ieteikums - zvanīt savam pārvadājuma vadītājam.
Risinājums - tikt pie maiņas šofera!
Esmu vedis otro vadītāju pat uz Marijampoli, ne tikai 100 km!
vārds, 28.aprīlis 2015 16:08
Sveiki! Vai traktoram, piemēram vecajam kāpurniekam vajadzīga tehniskā apskate, OCTA un vadītājam jābūt vadītāja apliecībai un reģ.apliecībai, ja šis traktors brauc tikai un vienīgi pa lauku. Dzirdēju baumas, ka policija iet klāt un jautā visu šo komplektu.
Ēriks Griģis:
Ja traktors ir paredzēts reģistrēt VTUA, tad vajag!
Daina, 21.aprīlis 2015 13:25
Labdien,
Man ir sekojosh jautajums, nosleedzu Kasko uzneemumaa SIA Baltikums, visi dokumenti ir iesniegti lai sanemtu atlidzibu, liigumaa ir noraadiits, ka eksperam ir jaapstiprina taame 5 darba dienu laikaa bet, amn atbildeeja ka to nevar apsoliit, kur es varu griesties, lai celtu prasiibu par vinniem un kaads ir sods apdroshinaashanas kompaanijaam, kas nepilda savaa liigumaa noteiktos terminnus? paldies(p.s visi dokumenti vinniem ir iesniegti arii taame no autoservisa)
Ēriks Griģis:
Vajadzēja agrāk izlemt un "negriezties", nevis pēc notikušā meklēt strīdu ar to, ko Jūs labprātīgi, esot pie pilnas veselības un saprašanas, izvēlējāties!
1.Latvijas Apdrošinātāju asociācijas ombudā!
LAA ombuds izskata sūdzības par apdrošinātāja, kam Latvijā ir tiesības sniegt apdrošināšanas pakalpojumus, pieņemto lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksāšanu vai atteikumu to izmaksāt nelaimes gadījumu, palīdzības, dzīvības, īpašuma un sauszemes transportlīdzekļu (KASKO) apdrošināšanā.
http://www.laa.lv/klientiem/instituciju-kompetence-apdrosinasanas-pakalpojumu-klientu-sudzibu-izskatisana-un-stridu-risinasana/
2.Varētu arī FKTK.
Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir pilntiesīga autonoma valsts iestāde, kas regulē un pārrauga Latvijas banku, krājaizdevu sabiedrību, apdrošināšanas sabiedrību un apdrošināšanas starpnieku, finanšu instrumentu tirgus dalībnieku, privāto pensiju fondu, maksājumu iestāžu un elektroniskās naudas iestāžu darbību.
http://www.fktk.lv/lv/komisija/par_mums/2012-10-26_misija_un_vizija/
Anita, 21.aprīlis 2015 12:51
Labdien, vai gājējam ir atļauts šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam ir 2 joslas, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos un šis joslas ir atdalītas viena no otras ar 920. ceļa apzīmējumu? Vai var šo 920. ceļa apzīmējumu interpretēt kā sadalošo joslu vai ceļa nožogojumu gājējām? Paldies!
Ēriks Griģis:
Nav aizliegts, jo sadalošā josla ir ceļa daļa! Bet 920. ceļa apzīmējums nav ceļa daļa un 920. ceļa apzīmējums nevar būt nožogojums!
Satiksmes noteikumus nedrīkst interpretēt!
No CSN:
"...
1.38. sadalošā josla — ceļa daļa, kas norobežo blakus brauktuves vienu no otras un nav paredzēta transportlīdzekļu braukšanai vai apturēšanai;
...
27. Gājējiem aizliegts:
27.1. šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam ir sadalošā josla, vai vietās, kur uzstādīti nožogojumi gājējiem vai ceļu nožogojumi;
27.2. šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos, ir četras vai vairākas braukšanas joslas;
..."
Elita Andruško, 15.aprīlis 2015 9:53
Labdien! Kur var veikt neatkarīgu ekspertīzi auto videoreģistratoram? Kaut kas nedarbojas un uz garantijas remontu nav ticības. Paldies!
Ēriks Griģis:
Ticību vajadzētu atgūt!
Jebkurā remontdarbnīcā, kas ir sertificēta pārbaudīt un remontēt attiecīgās markas videoreģistratorus.
Linda, 4.aprīlis 2015 22:39
Ēriks Griģis:
Tam, kas nogriežas no A7 un brauc taisni uz D-tiltu.
Iebraucot krustojumā, pirms brauktuves, kas piekļaujas no kreisās puses, ir uzstādīts luksofors, kura zaļais signāls ar bultām nosaka braukšanas virzienus taisni un pa kreisi. Papildsekcija norāda iespēju veikt arī vēl labo manevru.
Tas, kas nogriežas pa kreisi uz D-tiltu, dod ceļu tam, kas brauc taisni uz D-tiltu vai nogriežas pa labi.
Komentāros jau bija, ka tas neattiecas uz zaļo signālu ar papildsekciju:
CSN 142. Braucot bultas norādītajā virzienā, kas iedegta papildsekcijā kopā ar luksofora sarkano vai dzelteno signālu, transportlīdzekļa vadītājam (arī tramvaja vadītājam) jādod ceļš no citiem virzieniem braucošo transportlīdzekļu vadītājiem.
Ja iepriekšējais rada neskaidrības, tad:
CSN 91. punkts. Ja transportlīdzekļu braukšanas trajektorijas krustojas, bet braukšanas secība šajos noteikumos nav reglamentēta, ceļu dod transportlīdzekļa vadītājs, kuram transportlīdzeklis tuvojas no labās puses.
Kristīne , 31.marts 2015 16:55
Labdien!
vīrs vadīja vieglo automašīnu piepilsētā un iebraucot līkumā pēkšņi pamanīja savā joslā pretī - tieši virsū braucošu smago kravas automašīnu. tā kā labajā pusē ir dziļš grāvis un mežiņš, stūri grieza pa kreisi. arī kravas automašīnas šoferis griezās uz to pašu pusi- atpakaļ savā joslā. sadursme notika apmēram ceļa vidū ar abu automašīnu labajām priekšējām daļām. pēc sadursmes kravas automašīna vēl pastūma vieglo uz priekšu savā joslā. kravas automašīnas vadītājs noliedz, ka iebraucis pretējā joslā. apdrošināšanas eksperts uzskata, ka vainīgs vīrs ar vieglo automašīnu, jo sadursme esot notikusi pretējā joslā. kā pierādīt savu nevainību? ko varētu norādīt sūdzībā?
Ēriks Griģis:
Tipisks gadījums, ko jau desmit gadus savās lekcijās izmantoju par piemēru, lai atbildētu uz jautājumu, kāpēc autovadītājam vajadzīgs fotoaparāts un/vai videoreģistrators!
1.Pēc pēdām, kas rāda, kā stumta vieglā mašīna.
2.Nofotogrāfētās pēdas, videoreģistratora datus ar pretī braucošo kravas auto, kas ir pretrunā un apgāž eksperta viedokli!