Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

neskaidras CSN situacjas

vmaxer Reģ.: 03.06.2004

Interesētu komentāri par sekojošām neskaidrām situācijām, sākšu ar nopietnākām un nobeigšu ar ne tik nopietnām:

1. Merķeļa iela vai Kalpaka bulvāris Rīgā. Labā josla ir atvēlēta sabiedriskajam transportam. Pa kuru joslu būtu jābrauc visiem tiem transportlīdzekļiem, kuriem atļauts braukt tikai pa labo malējo joslu? Vai traktoram un ceļa veltnim ir jārullē pa vidējo joslu vai pa sabiedriskā transporta joslu? Cik joslas ir šim ceļam? Ja pieņemam, ka šeit būtu vēl viena vai divas papildus joslas kreisajā pusē, tad kravas auto vadītājam joslu skaits būtu jāskaita sākot ar kuru joslu?

2. Slokas ielas krustojums ar Mārtiņa vai Krēslas ielu. Varbūt kāda no šīm ielām ir vienvirziena, tomēr jautājums ir sekojošs: No kāda stāvokļa ir jāizdara kreisais pagrieziens uz Mārtiņa vai Krēslas ielām, braucot pa Slokas ielu virzienā uz Kalnciema ielu? Kā zināms uz Slokas ielas ir tramvaja sliedes un virs tramvaja sliedēm ir zīme – sabiedriskā transporta josla. Vai kreiso pagriezienu ir jāveic no sliedēm vai no labās malējās joslas? Sabiedriskā transporta joslā var iebraukt tikai tad, ja tā atrodas labajā pusē, lai nogrieztos pa labi vai lai izlaistu pasažierus.

3. Krišjāņa Barona ielas posms pirms VEF tilta. Šajā posmā tramvaja sliedes atrodas brauktuvei abās pusēs. Vai auto drīkst braukt pa tramvaja sliedēm, kas atrodas brauktuves labajā pusē? Ja šajā situācijā braukt pa tramvaja sliedēm nedrīkst, tad rodas jautājums: kā ir iespējams nokļūt uz trotuāra, kurš atrodas ceļa labajā pusē, lai tur novietotu auto? Tur pat ir zīme, ka auto jānovieto uz trotuāra.

4. Pa gājēju ceļiem ar auto braukt nedrīkst, bet ir iespējams saņemt pašvaldības atļauju, lai legāli piemēram piebrauktu pie savas dzīvesvietas, ja citu iespēju tur nokļūt nav. Ar kādu ātrumu šajā situācijā atļauts pārvietoties auto ar pašvaldības izdoto atļauju pa gājēju ceļu?

5. Ceļa zīme „apstāties aizliegts” ir spēkā arī aiz izbrauktuvēm no blakus teritorijām, benzīntankiem utt. Kādā attālumā no ceļa jāatrodas blakus teritorijai, lai tā vairs nebūtu blakus teritorija, bet jau kā pilnvērtīgs krustojums? Parasti blakus teritorijas ir atdalītas ar trotuāru vai šauru zālāju, bet teorētiski taču var būt situācija, ka zāliens un trotuārs kopā ir teiksim 100 metrus plats un tādējādi blakus teritorija atrodas jau samērā tālu no ceļa. Bet ja attālums ir 5km? Kāds ir minimālais attālums? Vai arī ir citi nosacījumi, lai blakus teritorija zaudētu statusu un kļūtu par krustojumu?

6. Baltu nepārtrauktu līniju, kas novilkta ceļa malā, šķērsot ir aizliegts. Kā rīkoties velosipēdistam, kurš ir iznācis no meža un tālāk vēlas turpināt ceļu pa asfaltu?

7. Pa velosipēdistu ceļu gājējiem pārvietoties ir aizliegts. Kā rīkoties velosipēdistam, kurš brauc pa velosipēdistu ceļu, ja viņš ir tā piekusis, ka vairs nespēj pabraukt ar velosipēdu?

8. Vadītājam ir jāpakļaujas ceļu policista prasībām. Kā rīkoties situācijā, kad policists auto vadītājam piedāvā iedzert 100 gramus alkohola?

 
1 2 3 4
Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

1. Jep par to lokveida vēlreiz padomājot atcerējos tādu lietu, ka ja pirms loka nav zīme "dodiet ceļu" tad pa loku braucošajiem ir jālaiž visi no labās puses braucošiem "labās rokas likums" - attiecīgi loks ir iela. Tā kā laikam parasti ir arī vēl zīme apstāties aizliegts.

2. Bet saproti vienlaicīgi pārkārtojoties pa labi viens auto otram netraucē un griežoties pa labi nemaz nepārkāpjot CSN nevar vienlaicīgi pārkārtoties pa kreisi, jo pirms manerva ir jārāda signāls. Lai pagrieztos pa labi un vienlaicīgi pārkārtotos pa kreisi ir jāslēdz avareikas tad var braukt abos virzienos Attiecīgi visi nogriežoties brauc pa savām joslām un TIKAI TAD, kad ir manervs veikts var pārkārtoties, tad arī darbojas tās priekšrocības. Dzīvē gan tā nenotiek un reāli griežoties laižu visus ko vajag skatoties no situācijas.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Kanibaals rakstīja: 1. Jep par to lokveida vēlreiz padomājot atcerējos tādu lietu, ka ja pirms loka nav zīme "dodiet ceļu" tad pa loku braucošajiem ir jālaiž visi no labās puses braucošiem "labās rokas likums" - attiecīgi loks ir iela. Tā kā laikam parasti ir arī vēl zīme apstāties aizliegts.

Parasti tādas zīmes nav. Bet lai aizliegtu apstāšanos, tā ir vajadzīga. Pie tam nebūt ne kopā ar "dodiet ceļu", jo to ir jāuzstāda AIZ brauktuvju krustošanās vietas.

jaaanis Reģ.: 29.06.2004
0 0 Atbildēt

Kanibaals rakstīja: 1. Jep par to lokveida vēlreiz padomājot atcerējos tādu lietu, ka ja pirms loka nav zīme "dodiet ceļu" tad pa loku braucošajiem ir jālaiž visi no labās puses braucošiem "labās rokas likums" - attiecīgi loks ir iela. Tā kā laikam parasti ir arī vēl zīme apstāties aizliegts.

2. Bet saproti vienlaicīgi pārkārtojoties pa labi viens auto otram netraucē un griežoties pa labi nemaz nepārkāpjot CSN nevar vienlaicīgi pārkārtoties pa kreisi, jo pirms manerva ir jārāda signāls. Lai pagrieztos pa labi un vienlaicīgi pārkārtotos pa kreisi ir jāslēdz avareikas tad var braukt abos virzienos Attiecīgi visi nogriežoties brauc pa savām joslām un TIKAI TAD, kad ir manervs veikts var pārkārtoties, tad arī darbojas tās priekšrocības. Dzīvē gan tā nenotiek un reāli griežoties laižu visus ko vajag skatoties no situācijas.

Tu neuztvēri, ko es gribu pateikt. Tatad CSN nav pateikts kurā joslā jābrauc nogriežoties krustojumā piemēram pa labi (izņemot 98.un 99. punktu). No tā izriet, ka ja es braucu pa akmens tilta labo malējo joslu un griežos pa labi uz 13.nov.krastmalu es varu

pirmajai joslai pabraukt garām un nogriezties otrajā (vai pat trešajā ja nepieciešams apgrizties braukšani pretējā virzienā), CSN to neaizliedz. Ja pa otro rindu braucošais auto tajā pat laikā arī vēlas nogrizties otrajā joslā tad viņam jādod ceļš tiem, kas brauc pa labi.

Droši vien esi iedomājies, ka "vienlaicīgi pārkārtojoties" attiecināms tikai uz taisnu ceļa posmu, bet neredzu nevienu pamatojumu kāpēc to nevar attiecināt arī uz krustojumiem

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Neteicu, ka kopā, bet gan uz loka.

Nākošā neskaidrā vieta - Rekonstruētais Viestura/Meža prospekta krustojums. Braucot pa Tilta ielu un veicot kreiso pagriezienu uz Viestura prospektu pēc CSN ir jālaiž tie kas brauc taisni vai pa labi, bet tai pat laikā braucošajiem no Meža prospekta puses ir papildsekcija. Rodas pretruna, jo tiem kam ir papildsekcija jālaiž visi, bet tie kas veic kreiso nezin(nevar zināt), ka tur ir papildsekcija. Kuram priekšroka?

Ja nav zināma tā vieta, tad analoģiski ir Zemitāna tilts uz centra pusi un Pērnavas ielas krusts, kur veicot kreiso pagriezienu no Čaka ielas uz Pērnavas ir papildsekcija no tilta lejā braucošajiem.

Kaut kad Zebrā to jau rādija, bet pamatots nebija.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

jaaanis rakstīja:

Kanibaals rakstīja: 1. Jep par to lokveida vēlreiz padomājot atcerējos tādu lietu, ka ja pirms loka nav zīme "dodiet ceļu" tad pa loku braucošajiem ir jālaiž visi no labās puses braucošiem "labās rokas likums" - attiecīgi loks ir iela. Tā kā laikam parasti ir arī vēl zīme apstāties aizliegts.

2. Bet saproti vienlaicīgi pārkārtojoties pa labi viens auto otram netraucē un griežoties pa labi nemaz nepārkāpjot CSN nevar vienlaicīgi pārkārtoties pa kreisi, jo pirms manerva ir jārāda signāls. Lai pagrieztos pa labi un vienlaicīgi pārkārtotos pa kreisi ir jāslēdz avareikas tad var braukt abos virzienos Attiecīgi visi nogriežoties brauc pa savām joslām un TIKAI TAD, kad ir manervs veikts var pārkārtoties, tad arī darbojas tās priekšrocības. Dzīvē gan tā nenotiek un reāli griežoties laižu visus ko vajag skatoties no situācijas.

Tu neuztvēri, ko es gribu pateikt. Tatad CSN nav pateikts kurā joslā jābrauc nogriežoties krustojumā piemēram pa labi (izņemot 98.un 99. punktu). No tā izriet, ka ja es braucu pa akmens tilta labo malējo joslu un griežos pa labi uz 13.nov.krastmalu es varu

pirmajai joslai pabraukt garām un nogriezties otrajā (vai pat trešajā ja nepieciešams apgrizties braukšani pretējā virzienā), CSN to neaizliedz. Ja pa otro rindu braucošais auto tajā pat laikā arī vēlas nogrizties otrajā joslā tad viņam jādod ceļš tiem, kas brauc pa labi.

Droši vien esi iedomājies, ka "vienlaicīgi pārkārtojoties" attiecināms tikai uz taisnu ceļa posmu, bet neredzu nevienu pamatojumu kāpēc to nevar attiecināt arī uz krustojumiem

314.6. 925.ceļa apzīmējums - pārtraukta līnija, kurai svītru garums ir vienāds ar atstarpēm starp tām, -

apzīmē braukšanas joslas krustojuma robežās;

Ievēro šo un nebūs lieki jāuzdod jautajumus. Ja kādā krustojumā ir atļāvuši nogriešanos no vairākām joslām, bet šo CHA aizmirsuši, raksti sūdzību satiksmes departamentam.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

jaaanis rakstīja:

Tu neuztvēri, ko es gribu pateikt. Tatad CSN nav pateikts kurā joslā jābrauc nogriežoties krustojumā piemēram pa labi (izņemot 98.un 99. punktu). No tā izriet, ka ja es braucu pa akmens tilta labo malējo joslu un griežos pa labi uz 13.nov.krastmalu es varu

pirmajai joslai pabraukt garām un nogriezties otrajā (vai pat trešajā ja nepieciešams apgriezties braukšanai pretējā virzienā), CSN to neaizliedz.

Visu uztvēru, bet tur jau arī slēpjas tā pretruna, ka drīkst nogriežoties ieņemt jebkuru joslu, bet nav pateikts ko lai dara pārējie un vai tas vispār ir pārkārtošanās manevrs. Lai gan tai pat laikā neprasa arī rādīt signālu, tomēr CSN pirms katra menevra to prasa. Loģikas cilpa.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Ievēro šo un nebūs lieki jāuzdod jautajumus. Ja kādā krustojumā ir atļāvuši nogriešanos no vairākām joslām, bet šo CHA aizmirsuši, raksti sūdzību satiksmes departamentam.

Akmens tilts ir tas gadījums, jo joslas "izbeidzas", lai atsāktos uz krastmalas.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Vēl viens: laacz.lv/...

JJJ Reģ.: 22.03.2004
0 0 Atbildēt

Kanibaals rakstīja:

Seene rakstīja:

Ievēro šo un nebūs lieki jāuzdod jautajumus. Ja kādā krustojumā ir atļāvuši nogriešanos no vairākām joslām, bet šo CHA aizmirsuši, raksti sūdzību satiksmes departamentam.

Akmens tilts ir tas gadījums, jo joslas "izbeidzas", lai atsāktos uz krastmalas.

joslas tajā vietā vēl aizpagājušā gadā bija sazīmētas - trekas nepārtrauktās līnijas no tilta - pēc Kanibala teorijas otrā josla no tilta bija kā kreisā malējā uz Krastenes, pirmā josla no tilta sadalījās kā vidējā un pirmā ar sab transporta pieturu, domājams, ka tās tur pēc papīriem paredzētas arī tagad, tikai šogad 'nedaudz ietaupīja" uz jauniem ceļu apzīmējumiem

ursis Reģ.: 11.07.2002
0 0 Atbildēt

Kanibaals rakstīja: Neteicu, ka kopā, bet gan uz loka.

Nākošā neskaidrā vieta - Rekonstruētais Viestura/Meža prospekta krustojums. Braucot pa Tilta ielu un veicot kreiso pagriezienu uz Viestura prospektu pēc CSN ir jālaiž tie kas brauc taisni vai pa labi, bet tai pat laikā braucošajiem no Meža prospekta puses ir papildsekcija. Rodas pretruna, jo tiem kam ir papildsekcija jālaiž visi, bet tie kas veic kreiso nezin(nevar zināt), ka tur ir papildsekcija. Kuram priekšroka?

Ja nav zināma tā vieta, tad analoģiski ir Zemitāna tilts uz centra pusi un Pērnavas ielas krusts, kur veicot kreiso pagriezienu no Čaka ielas uz Pērnavas ir papildsekcija no tilta lejā braucošajiem.

Kaut kad Zebrā to jau rādija, bet pamatots nebija.

ir daudzi kas nezin ka griezjot pa kreisi nav jaadod celsh. ir redzeeti. bet tur parasti griezjas divas joslas un tad jau visi mauc.

kaa tu piedaavaa salikt celja ziimes???

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

Kanibaals rakstīja: Vēl viens: laacz.lv/...

CSN jostas un ķiveres ir sadalītas, bet APK ir paredzēts vienāds sods. Tāpēc ar šo APK pukntu soda par viena vai otra CSN punkta pārkāpumu...

Bet pirmajā mirklī izskatās rēcīgi...

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

ursis rakstīja:

kaa tu piedaavaa salikt celja ziimes???

Nekā nepiedāvāju, standartā tādu zīmju nav, kas varētu ieviest skaidrību...luksofora režīms jāmaina.... Papildsekcijas LV vispāº nepatīk kā suga, jo izslēgta papildsekcija(sevišķi tumsā) neizskatās pēc aizliedzoša signāla, bet melna cauruma Tiešām tik grūti uzlikt, lai izslēgta bultiņa ir sarkana...oi par daltoniķiem aizmirsu...tad lai izslēgta ir nokrustota

JJJ: pirmā josla no tilta sadalījās kā vidējā un pirmā ar sab transporta pieturu

Jā ideāls risinājums, pretruna tāpati Krustojums ir īstā vieta, kur pēkšņi joslu skaitam mainīties, derētu vidējā joslā vēl kādu ozolu iestādīt.

vilkss Reģ.: 09.10.2006
0 0 Atbildēt

Vajag padomu.

Vai kāds ir saķēries ar poličiem šķērsojot Struktoru ielu braucot pa Āraišu ielu, virzienā no Biķernieku ielas?

Tur ir tā situācija, ka Struktoru iela nekrusto Āraišu ielu (vienvirziena iela) taisnā virzienā, bet ar nobīdi. tie kas mīt tajā rajonā pamanās Struktoru ielu šķērsot ieslīpi pa labi, jo izbraucot uz Struktoru ielas ir zīme \"Vienvirziena ceļš, virziens pa kreisi\", bet nav \"Ķieģelis\". te ir arī nedzudz aprakstīta situācija www.diena.lv/...

vienu vakaru mani aptur CP un apgalvo, ka šķērsojot šo krustojumu ieslīpi, esmu pārkāpis zīmi - izbraukšana uz vienvirziena ielu.

protokols sastādīts - 40LVL + 1punkts. mana pārliecība bija, ka šis manevrs ir raksturojams kā vienvirziena ielas šķēršošana, nevis braukšana pretējā virzienā.

Kādam ir bijusi pieredze? Vai ir vērts parsūdzēt spriedumu, piesaistīt kādu juristu?

kalfonso Reģ.: 27.03.2002
0 0 Atbildēt

no otras puses - ir zīme "

kalfonso Reģ.: 27.03.2002
0 0 Atbildēt

jebal tie komentāri

bet tu parāvi pa labi... likuma punktam pofig, ka krustojums bik pa kreisi nobīdīts.

kalfonso Reģ.: 27.03.2002
0 0 Atbildēt

kalfonso rakstīja: ******* tie komentāri

bet tu parāvi pa labi... likuma punktam pofig, ka krustojums bik pa kreisi nobīdīts.

pa labi nobīdīts, gribēju rakstīt.

piedodiet, jel

gguniss Reģ.: 20.11.2008
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Yukki, domāju ka e jautājums nevietā - vainīgs būš tas auto kas dabūja pa sāniem, jo pirms jebkura manevra veikšanas ir jāpārliecinas par tā drošību. Un otrs kads izvelk CSN un apstās no kuras puses uz kuru pārkārtojoties bija priekšroka !!! Īsti pats neatceros bet IMO, tur NEBIJA "labās rokas likums".

tā kā Audi nepārkārtojās, nav nekādas runas par roku likumiem.... reizē pārkārtojoties priekšroka ir labajā pusē esošajam.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

arī nepārkārtojoties darbojas labās rokas likums, pie trajektoriju krustošanās.

gguniss Reģ.: 20.11.2008
0 0 Atbildēt

Kanibaals rakstīja: arī nepārkārtojoties darbojas labās rokas likums, pie trajektoriju krustošanās.

es vairāk tā kā par šo situāciju:

"81. Pārkārtojoties transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas, nemainot braukšanas virzienu, brauc blakus. Vienā virzienā braucošiem transportlīdzekļiem pārkārtojoties vienlaikus, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzeklim, kas atrodas pa labi."

CRDI Reģ.: 10.01.2008
0 0 Atbildēt

Jautājums zinošiem cilvēkiem:

Vai vieta kur gājēju/ vellapedistu ceļš krusto normālu ceļu ir krustojums vai nav? Un vai uz šādu vietu var attiecināt CSN 135.6 punktu. Izbūros cauri CSN, Ceļu satiksmes likumam, bet tā arī nesapratu kas ir kas.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Precīzi gan nepateikšu, bet šķiet ka atbilde ir meklējama krustojuma kā tāda definīcijā, kur par krustojumu tika uzskatītas vietas kur krustojas ceļi/brauktuves vienā līmenī vai kaut kā tā !!! Bieži gājeju/velosdipēdistu ceļš atrodas uz "paaugstinājuma" - trotuāra/gājēju ietves, un tur attiečīgi tas nebūtu uzskatāms par krostojumu, bet ir aºī vietas kā V-Rīgā kur tas ir vienā līmenī - tur tie ir krustojumi !!!

CRDI Reģ.: 10.01.2008
0 0 Atbildēt

Bet tomēr vai precīzāks nebūtu 135.5 punkts, kur tieši ir pieminets vellapedistu ceļš.

Skaidrības labad situācija. Vecrīga. Tirgoņu un Krāmu T veida "krusts" Krāmu iela apzīmēta ar zīmi 415. Auto tur tika novietots stāvēšanai regulari, ja vien bija brīva vieta, no oktobra meneša. Pie tam bieži vien klātesot patrulējošiem, gan kājiniekiem, gan motorizētiem, PP, nekad neviens nebija izteicis aizrādījumu, ka tā darīt nav labi. Vakardien pēkšņi viens inspektors Desainis (pilnīgi nopietni tāds uzvards) pielipinājis dzelteno zīmīti par 135.6 punkta parkāpšanu.

CRDI Reģ.: 10.01.2008
0 0 Atbildēt

CRDI rakstīja: Bet tomēr vai precīzāks nebūtu 135.5 punkts, kur tieši ir pieminets vellapedistu ceļš.

Skaidrības labad situācija. Vecrīga. Tirgoņu un Krāmu T veida "krusts" Krāmu iela apzīmēta ar zīmi 415. Auto tur tika novietots stāvēšanai regulari, ja vien bija brīva vieta, no oktobra meneša. Novietots pretī Krāmu ielai. Pie tam bieži vien klātesot patrulējošiem, gan kājiniekiem, gan motorizētiem, PP, nekad neviens nebija izteicis aizrādījumu, ka tā darīt nav labi. Vakardien pēkšņi viens inspektors Desainis (pilnīgi nopietni tāds uzvards) pielipinājis dzelteno zīmīti par 135.6 punkta parkāpšanu.

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

tas, ka visu laiku varēja pārkāpt un neviens neaizrādīja, nebūs attaisnojums pārkāpumam

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Piedod CRDI, bet ja reiz šiem "gājēju ceļiem" ir pat dots savs nosaukums, būtu tā kā jāsaprot ka gadījumā ja tie krustojas vienā līmenī - tad ir automātiski krustojums !!!

1.24. krustojums - vieta, kur krustojas, piekļaujas vai atzarojas ceļi vienā līmenī.

Krustojums ir norobežots ar iedomātām līnijām, kas savieno brauktuves pretējo malu

noapaļojuma sākumu. Šis termins neattiecas uz vietu, kur uz brauktuves izbrauc no

blakusteritorijas (pagalma, stāvvietas, degvielas uzpildes stacijas, uzņēmuma u.tml.);

==========================

135.5. uz gājēju pārejām, vietās, kur brauktuvi šķērso velosipēdu ceļš un tuvāk par 5 m no

tām;

135.6. brauktuvju krustošanās vietā un tuvāk par 5 m no šķērsojamās vai šķērsotās

brauktuves malas, izņemot apstāšanos un stāvēšanu pretim sānceļam trīsvirzienu krustojumā,

kur ir nepārtraukta 920. vai 921.ceļa apzīmējuma līnija vai sadalošā josla. Šajā apakšpunktā

minētās prasības neattiecas uz vietām, kur uz brauktuves izbrauc no blakusteritorijas

(pagalma, stāvvietas, degvielas uzpildes stacijas, uzņēmuma u.tml.);

Un tam ka tur ir gājēju/velosipēdu ceļš absolūti nemaina situāciju - tu esi pārkāpis CSN. ja nu vienīgi tev pašam ir atšķirība maksājamās soda naudas lielumā.

1 2 3 4
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti