Sretsked rakstīja: Ja uzliki tos pašus riteņus ( diski&riepas) ,kuras pavasarī noņēmi, balansēt nevajag.
Domā, pa vasaru šīs sametušās ?
Gaiss vienā stūrī sabijies un saspiedies – un tur tad arī smagāk
Sretsked rakstīja: Ja uzliki tos pašus riteņus ( diski&riepas) ,kuras pavasarī noņēmi, balansēt nevajag.
Domā, pa vasaru šīs sametušās ?
Gaiss vienā stūrī sabijies un saspiedies – un tur tad arī smagāk
Es gan vienmēr balansēju, jo ne jau ideāli vienādi riepas nodilst. Parast kādām 2-3 arī ir atsvariņi jāpārliek.
Sretsked rakstīja: Ja uzliki tos pašus riteņus ( diski&riepas) ,kuras pavasarī noņēmi, balansēt nevajag.
Domā, pa vasaru šīs sametušās ?
Pa vasaru jau ne. Bet braucot gan rodas nelielas deformācijas un pirmkārt jau nodilums - 5 grami, kas ir balansēšanas precizitāte, bez problēmām mainās nevienmērīgi nodilstot milimetra daļām no protektora gumijas, īpaši lielajām riepām. Pārbalansēt pēc ~10000km nobraukuma ir gana veslīgi - gan tālākas nevienmērīgas dilšanas, gan braukšanas komforta pēc.
Riepas labāk saglabājoties nomontētā stāvoklī, tas vēl viens pluss tiem, kas katreiz pārmontē, otrs- ka nav jādomā par šādiem balansēšanas jautājumiem. Izmaksas 2x 10 Ls gadā (pie mana meistara).
brmbrmm rakstīja: Riepas labāk saglabājoties nomontētā stāvoklī, tas vēl viens pluss tiem, kas katreiz pārmontē, otrs- ka nav jādomā par šādiem balansēšanas jautājumiem. Izmaksas 2x 10 Ls gadā (pie mana meistara).
Šis risinājums nekādi nederēs autoram, kas vēlas braukt vasarā ar zemāka profila riepām.
Bet citādi taisnība - es tieši šī iemesla dēļ pat nemēģinu iegādāties otru disku kompletu.
Nez - nekad neesmu pārbalansējis, un problēmas arī neizjūtu.Tiesa uz 140 km/h sen neesmu braucis
P.S. sencis 412 MOskābelim vispār ritņus nebalansēja - problēmas parādījās apmēram pie 110 km/h - sāka rati drebēt. Tā kā visiem tiem kam sancis prasa "mīlestību" un ātrumus virs 100 km/h neattīsta - var pat nepūlēties ar balansēšanu - protams ja rati ir standarta nevis ūber mega 18" orģinālo 13" vietā uz Corollas.
WALA rakstīja: Nez - nekad neesmu pārbalansējis, un problēmas arī neizjūtu.Tiesa uz 140 km/h sen neesmu braucis
P.S. sencis 412 MOskābelim vispār ritņus nebalansēja - problēmas parādījās apmēram pie 110 km/h - sāka rati drebēt. Tā kā visiem tiem kam sancis prasa "mīlestību" un ātrumus virs 100 km/h neattīsta - var pat nepūlēties ar balansēšanu - protams ja rati ir standarta nevis ūber mega 18" orģinālo 13" vietā uz Corollas.
Vispār jau spēcīga vibrācija parādās nevis vienkārši pieaaugot ātrumam, bet brīdī, kad rodas rezonanse starp riepas pašsvārstību frekvenci (t.i. lēkāšanu) un uzspiesto apgriezienu vibrāciju. Parasti tā ir ~10km/h diapazonā kaut kur starp 80-120. Konkrēti manam auto - 110-120 (215/55 R16 @ 2,4BAR). Mazāks izmērs un mazāks spiediens veidos rezonansi pie mazāk ātruma un otrādi.
Mazākiem riteņiem, protams, ir mazāka kopejā masa, līdz ar to arī vibrācijas radītā ietekme. Bet nepiekritīšu, ka tā ir iespēja ietaupīt - vibrējošs ritenis pastiprināti deldē riepu un tērē amortizatora un piekares detaļu resursu, kas ir zaudējumi tīri finansiālā izteiksmē, pat ja esi ar mieru samierināties ar braukšanas komforta zudumu.
ržu , ņemogu
vienk. fisķec korifeji/teorētiķi
jugasvilli rakstīja: Tā kā neesmu diži tehnisks cilvēks, radās jautājums.
Nomainīju autiņam apavus, tobiš, noliku gulēšanai vasaras R17 un uzliku ziemas R16. Vai ir riteņi jābalansē? Stūre nepurina (līdz 140 km/h pamēģināju, ātrāk pa slapjo ceļu neriskēju).
nau .
TDIOTS rakstīja: ržu , ņemogu
vienk. fisķec korifeji/teorētiķi
Nu tak... Balansēšanu vispār ir izdomājuši tikai naudas noslaukšanai, ne jau tādēļ, ka no tās būtu kādā jēga.
Sretsked rakstīja: Nē, nu gaisu jau ar var riepās nomainīt katru mēnesi. Mazums, riepa saskābs no iekšas un tur iemetīsies Skābene. Nevis Seene, bet Skābene.
Vot sorry par oftopiku, bet nehren balansēt to,kas nevibrē un kas pirms tam noņemts un nevibrēja.
Pļē - teicu tak tev... Ja nav padomā tāli braucieni, tad nevajag ar. Pats to daru profilaktiski, jo nav ne mazākā vēlēšanās konstatēt, ka ir sasniegts kritiskais brīdis, piemēram, 3 naktī uz bāņa.
Seene - lai es uz 200+ kkm savai toyotai satrauktos ka 1 gultnis aizlidos pa pieskari !??!? Mani tas nekrata, jo iespēja iesipt pa kaut ko cietu un piebiegt to gultni ir lielāka nekā to sajāt ar balansētiem bet ne katru uzlikšanas reizi (vai nx10kkm nobraukušām) riteņiem.
Pie kam man kaut kā tas tavs komentārs par to ka mazāks diametrs sūdīgāķ uzvedīsies nebalansēts - k-kā šķiet kļūdains, kaut vai tikai tadēļ ka lielaka diametra disku gadījumā rats caurmērā parasti ir smagāks par tādu kuram ir mazāka diametra disks !!!
Sretsked rakstīja: Nē, nu gaisu jau ar var riepās nomainīt katru mēnesi. Mazums, riepa saskābs no iekšas un tur iemetīsies Skābene. Nevis Seene, bet Skābene.
Vot sorry par oftopiku, bet nehren balansēt to,kas nevibrē un kas pirms tam noņemts un nevibrēja.
Jo vairāk pa bedrainiem ceļiem braukts, jo lielākas izredzes, ka kāds atsvariņš nokritis, vai kā savādāk riepa "izbalansējusies". Ja liekas, ka iepriekšējā sezonā nekas tāds nebija, tad nav iemesla atkārtot balansēšanu, ja nu vienīgi "ķeksīša pēc" un ja vēl ļoti mīl meistaru un gribas to finansiāli pabalstīt, bet tad var vienkārši tam naudiņu atdot tāpat un ietaupīt laiku.
Seene rakstīja:
brmbrmm rakstīja: Riepas labāk saglabājoties nomontētā stāvoklī, tas vēl viens pluss tiem, kas katreiz pārmontē, otrs- ka nav jādomā par šādiem balansēšanas jautājumiem. Izmaksas 2x 10 Ls gadā (pie mana meistara).
Šis risinājums nekādi nederēs autoram, kas vēlas braukt vasarā ar zemāka profila riepām.
Bet citādi taisnība - es tieši šī iemesla dēļ pat nemēģinu iegādāties otru disku kompletu.
Neviens jau neliedz arī otram disku komplektam pēc sezonas noņemt riepas. Tikai montāžas izmaksas x2, bet tas var atsvērt lētākas ziemenes uz 15" ierasto vasaras 16" vai 17" vietā.
WALA rakstīja: Seene - lai es uz 200+ kkm savai toyotai satrauktos ka 1 gultnis aizlidos pa pieskari !??!? Mani tas nekrata, jo iespēja iesipt pa kaut ko cietu un piebiegt to gultni ir lielāka nekā to sajāt ar balansētiem bet ne katru uzlikšanas reizi (vai nx10kkm nobraukušām) riteņiem.
Pie kam man kaut kā tas tavs komentārs par to ka mazāks diametrs sūdīgāķ uzvedīsies nebalansēts - k-kā šķiet kļūdains, kaut vai tikai tadēļ ka lielaka diametra disku gadījumā rats caurmērā parasti ir smagāks par tādu kuram ir mazāka diametra disks !!!
Gultni ir gandrīz neiespējami nojāt ar nenobalansētu riepu, tur tev varu piekrist. Tas ir paredzēts krietni lielākām slodzēm - es biju domājis sailentblokus, kuru darba mūžu lieka vibrācija var saīsinat vērā ņemami. Tieši tāpat kā amortizatora manžetes, kas rezultāta pat uz gluda asfalta tiek deldētas nepārtraukti. Ja nu pārsvarā tiek brauks pa Latvijas izcilākajiem ceļiem vai gruntenēm, tad tiešām starpība ir nebūtiska.
Un par izmēru tev pilnīga taisnība. Izlasi vēlreiz ko rakstīju - acīmredzo ne pietiekami nepārprotami, bet tieši to pašu ko tu
brmbrmm rakstīja:
Seene rakstīja:
brmbrmm rakstīja: Riepas labāk saglabājoties nomontētā stāvoklī, tas vēl viens pluss tiem, kas katreiz pārmontē, otrs- ka nav jādomā par šādiem balansēšanas jautājumiem. Izmaksas 2x 10 Ls gadā (pie mana meistara).
Šis risinājums nekādi nederēs autoram, kas vēlas braukt vasarā ar zemāka profila riepām.
Bet citādi taisnība - es tieši šī iemesla dēļ pat nemēģinu iegādāties otru disku kompletu.
Neviens jau neliedz arī otram disku komplektam pēc sezonas noņemt riepas. Tikai montāžas izmaksas x2, bet tas var atsvērt lētākas ziemenes uz 15" ierasto vasaras 16" vai 17" vietā.
Riepu glabāšanas kvalitāte TIK ļoti nemainās Un 15" daudziem auto nemaz nevar uzlikt, lai vai kā gribētos. Arī man ir izvēle tikai starp 16" un 17" (vai ārpus ražotāja paredzētajiem standartiem - 18", kas dažiem liekas superkrutas bezriepas)
brmbrmm rakstīja:
Sretsked rakstīja: Nē, nu gaisu jau ar var riepās nomainīt katru mēnesi. Mazums, riepa saskābs no iekšas un tur iemetīsies Skābene. Nevis Seene, bet Skābene.
Vot sorry par oftopiku, bet nehren balansēt to,kas nevibrē un kas pirms tam noņemts un nevibrēja.
Jo vairāk pa bedrainiem ceļiem braukts, jo lielākas izredzes, ka kāds atsvariņš nokritis, vai kā savādāk riepa "izbalansējusies". Ja liekas, ka iepriekšējā sezonā nekas tāds nebija, tad nav iemesla atkārtot balansēšanu, ja nu vienīgi "ķeksīša pēc" un ja vēl ļoti mīl meistaru un gribas to finansiāli pabalstīt, bet tad var vienkārši tam naudiņu atdot tāpat un ietaupīt laiku.
Ja cilvēks nejūt nokritušu atsvariņu, tad viņam tiešām nav jādomā par riepu balansēšanu Bet "ķeksīša pēc" to ir jādara, lai nesagādātu sev nevajadzīgus "priekus" tālu no mājām.
TDIOTS rakstīja:
jugasvilli rakstīja: Tā kā neesmu diži tehnisks cilvēks, radās jautājums.
Nomainīju autiņam apavus, tobiš, noliku gulēšanai vasaras R17 un uzliku ziemas R16. Vai ir riteņi jābalansē? Stūre nepurina (līdz 140 km/h pamēģināju, ātrāk pa slapjo ceļu neriskēju).
nau .
+1.
Centis_Nuudele rakstīja:
TDIOTS rakstīja:
jugasvilli rakstīja: Tā kā neesmu diži tehnisks cilvēks, radās jautājums.
Nomainīju autiņam apavus, tobiš, noliku gulēšanai vasaras R17 un uzliku ziemas R16. Vai ir riteņi jābalansē? Stūre nepurina (līdz 140 km/h pamēģināju, ātrāk pa slapjo ceļu neriskēju).
nau .
+1.
+2
braucu pa bedrēm īpaši uz tām neskatīdamies. neviens atsvariņš vēl nekad nav nokritis.
anonimikis rakstīja: braucu pa bedrēm īpaši uz tām neskatīdamies. neviens atsvariņš vēl nekad nav nokritis.
Pa bedrēm var arī disku deformēt, arī tad vainu jāpārbalansē vai jāremontē disks.
Seene - jā sorry, k-kā ne tā smadzeneš salikāš tavs raxtītais.
Bet runājot par pārējiem piekares elementiem - nu LV ceļi pa lielam toč ir tāda pakaļa, ka tur riteņu disbalanss pie vienas vietas. Pie kam daudzas lietas vairāķ beidz kopā "līks" sagāzums/savērsums, kuru LV apstāķļos ar var regulēt bezmaz katru otro dienu ( jā protams paºspīlēju, bet nu apmēram tas pats kas tevis izveiktā regulārā ratu balansēšana.)
BTW - savu balansējamo neesi iepricis, jeb tev moš vispāº serviss pieder ?!?!?
Sretsked rakstīja:
anonimikis rakstīja: braucu pa bedrēm īpaši uz tām neskatīdamies. neviens atsvariņš vēl nekad nav nokritis.
Tu tos pārskaiti pēc tam ?
nepārskaitu gan. bet diski nav mazgāti labi sen un ļoti labi varētu redzēt vietu, kur bijis atsvariņš
lietie diski jau īpaši nedeformējas.
anonimikis rakstīja:
nepārskaitu gan. bet diski nav mazgāti labi sen un ļoti labi varētu redzēt vietu, kur bijis atsvariņš
lietie diski jau īpaši nedeformējas.
Bet tagad sanāk pretruna - ja tev neviens nav novēlies - tad kā tu zini kā izskatāš tā vietā kurā jams ir bijis !??!?
pārmontējot ziemas/vasaras riepas kādu nedēļu divas tās atsvariņu vietas vēl rēgojas.
Riteņu balansēšana
jugasvilli rakstīja: Tā kā neesmu diži tehnisks cilvēks, radās jautājums.
Nomainīju autiņam apavus, tobiš, noliku gulēšanai vasaras R17 un uzliku ziemas R16. Vai ir riteņi jābalansē? Stūre nepurina (līdz 140 km/h pamēģināju, ātrāk pa slapjo ceļu neriskēju).
Cik saproti, esi pārskrūvējis riteņus komplektācijā, nevis mainījis riepas. Mana atbilde - ja ripo gludi, tad gaumes jautājums. Es pārbalansētu, ņemot vērā, ka tas necik daudz nemaksā. Bet tas vairāk tādēļ, ka braukāju garus gabalus un negribētu sasniegt kritisko "purināšanas" brīdi, esot tālos ceļos. Ja braukā tikai uz vietas, neko nenokavēsi - ja sāksi just, ka parādās disbalanss, aizbruksi nobalansēt.