Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Elektriskais auto

Karlis_P Reģ.: 30.06.2015

Labdien,

Vēlos noskaidrot, vai kāds no foruma lietotājiem ir iegādājies elektrisko auto? Aizvien biežāk izskan informācija, cik tie ir ekonomiski, cik tie videi draudzīgi un, ka tādā veidā var nošaut divus zaķus vienlaicīgi – būt zaļi domājošam un finansiāli ieekonomēt uz degvielas rēķina. Bet man ir aizdomas, ka ne viss ir zelts, kas spīd. Labprāt uzklausītu dažādākus viedokļus par un pret elektriskā auto iegādei un lietošanai. Vai kādam ir pieredze?

 
1 2
kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Esmu tikai lasījis par TESLA no Norvēģijas lietotāju pieredzes, arī paziņa stāstījis no pieredzes, dzīvojot kādu laiku tur.

Un starp citu nupat Ulmaņa gatvē ar tādu man garām pabrauca visai simpātiska dūda pie stūres kā reiz tādai TESLA Arī CSDD stāvvietā pie slavenā uzlādes aparāta manīta kāda TESLA.

Uz doto brīdi vienīgais ļoti reālais aparāts no baterijas kapacitātes viedokļa (viena uzlāde Norvēģijas ziemā, pilsētā - 400km). Dzīvojot pilsētā - absolūta fantastika, jo, piemēram, ar ģimenes auto mēnesī nobraucam tikai ap 800 km ;)

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Viens klients pirms pusgada apdrošināja. Kad satikšu, uzjautāšu. Pats esmu vairākas reizes uz dienām braucis ar Leaf.

Pirmkārt, elektroauto tuvākajā nākotnē nebūs kā ģimenes galvenais auto. Vismaz Latvijā noteikti. Jo uzlādes staciju valstī ir ļoti maz, faktiski, auto paredzēts braukšanai pa pilsētu. Un ar to visu ir jāplāno, kur un kā dosies.

Otrkārt, jābūt vietai, kur lādēt auto pa nakti (vai pa dienu) - rozete pie ofisa vai privātmāja (iespējams, kādos jaunajos projektos arī stāvvietās tādas ir).

Uz degvielas rēķina, protams, ieekonomēsi - 100 kilometri izmaksās kādis 2-3 euro, arī apkopes tādam būs lētākas (nav jāmaina eļļa, siksna u.tml. iekšdedzes dzinējam raksturīgas īpatnības. Bet, no otras puses, paskaties, cik maksā tevis noskatītais auto ar līdzīgu benzīna dzinēju (piemēram, parastais Golf via e-Golf vai, teiksim, Leaf via Pulsar). Plus, jārēķina, ka KASKO apdrošināšana maksā stipri dārgāk, jo apdrošinātāji šobrīd raustās no elektromobiļiem - nav vēl izveidojusies pieredze, kas notiek, kad tādi jāremontē un cik tas izmaksā. Nofinansēt līzingā arī varētu būt problemātiski, īpaši, ja gribēsi operatīvo līzingu - noteikti būs lielāka pirmā iemaksa un mazāks atpakaļpirkums tieši tā paša iemesla dēļ - nav pieredzēs par šādiem auto second-hand tirgū.

Bet braukšana ir patīkama un cēliens labs - griezes moments vienāds visos diapazonos. Pirms kāda laika ar Līfu uz krustojuma skrējos ar S80 T6 volvo

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Tu tāpat tādu nevari atļauties tā kā beidz sapņot.

Karlis_P Reģ.: 30.06.2015
0 0 Atbildēt

Nevajag pēc sevis spriest, ja Tu nevari atļauties, tas nenozīmē, ka neviens nevar atļauties

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Par Norvēģiju, tur valsts subsīdija elektroauto iegādei - 50% no iegādes summas :o

Īsā laikā ideja kļuva megapopulāra, piemēram, atļauja pilsētā braukt ar elektroauto pa sab.transporta joslām. Tagad viņiem cita dilemma, kā tam visam piegriezt O2, jo sabiedriskajam tās joslas kļūst stipri aizņemtas

AnK Reģ.: 06.10.2014
0 0 Atbildēt

Tā kā Latvijā nav nekādas subsīdijas (cik zinu) vai citas baigās priekšrocības/nodokļu atlaides, šaubos, ka elektroauto var atmaksāties, jo iegādes cena ir tik daudz lielāka par parasto.

Tas pats Leaf maksā no 35000, bet Pulsar no 15000. Pieņemsim, ka Pulsar paņem pilnībā nopakotu ar sazinkādām ekstrām, sanāks gan jau visi 20000.

Par 15000 EUR pašreiz nopirksi 12500 litrus degvielas. Ja autiņš reālajos apstākļos patērē 8 EUR/100, bet elektroauto 2 EUR/100, tad nobrauksi 200 000 km un vēl pat nebūsi sasniedzis "break even".

Vārdu sakot, dārgi maksāsi par vides saudzēšanu.

Protams, par Tesla nerunāsim - bet tā jau ir pavisam cita kategorija.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Cik man ir informācija (no kolēģa, kurš nesen tusiņā bija par šo pļāpājis ar Nissan Leaf īpašnieku plus Nissan pārdevēju no tās valsts), nav Norvēģijā nekādas subsīdijas. Taisnība - ir atļauja pa sabtransa joslām braukt plus daudzās vietās pilsētā bezmaksas stāvvietas. Nu, jā, par subsīdiju varētu varbūt nosaukt to, ka elektromobiļi neapliekas par PVN.

Vispār jau līdzīga subsīdija vismaz kādu laiku atpakaļ bija tepat Igaunijā un 2012.gadā gribēja ieviest arī LV, tikai mūsu ierēdnīši kārtējo reizi sačakarēja labu ideju un tas viss apstājās pie viena konkrēta KPFI projekta pagājušajā gadā, kurš arī bija, tā saudzīgi izsakoties, ļoti nepilnīgs, kā rezultātā daudzi nemaz tam projektam nepieteicās.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Biju izīrējis VW eUP uz nedēļu.

Kā auto pa Jelgavas (piemēram) izmēra pilsētu vai pa savu pagastu - ir OK.

Izmaksas ziemā tuvākas 4 EUR/100 km

Garākiem gabaliem vajag citu auto.

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
0 0 Atbildēt

Cik zinu tad Teslas aķiem 7 gadu garantija,it kā pēc 7 gadiem ražotājs par brīvu nomaina aķus.Nez vai tā ir patiesība.

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

GB12

nav Norvēģijā nekādas subsīdijas.

.........

Nepārzinu tēmu . Bet cik esmu dzirdējis lasījis ,tad viņiem ir liela ieved muita autiņiem . Svukārt elektro nav . It kā gala cena tāda pati kā kaškajam . Un ja pie vienas cenas nāk klāt pārvietosanās stavesanas atvieglojumi , iespējams ikgadējie nodokļi .

Kā jau minēja kashins79 sab trans joslas jau pilnas , stavietas pilnas . Skaidrs ka sāks griezt likumdošanu citā virzienā

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

Vispār tas raksts par to 0 ievedmuitu tika lasīts pasen , tā kā nemaz nebrīnīšos ,ka ar tā subsīdijām uz šo brīdi jau paknapāk

torkjis Reģ.: 05.10.2013
0 0 Atbildēt

Vides saaudzēšana ir visai nosacīta.

Akumulatoru ražošana nebūt nav videi draudzīga. Tā kā uzražojot "videi draudzīgo" auto, iespējams kaitējums viedei ir lielaks, nekā tas tiek radīts braucot ar iekšdedzes dzinēju,

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
1 0 Atbildēt

Man ir Traxxas elektriskais auto. Puika griež pa pagalmu, ka putekļi kūp.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

>Akumulatoru ražošana nebūt nav videi draudzīga. Tā kā uzražojot "videi draudzīgo" auto, iespējams kaitējums viedei ir lielaks, nekā tas tiek radīts braucot ar iekšdedzes dzinēju,

Bet akumulatorus izmanto un pārstrādā atkārtoti. Tā kā nākotnē vairs nevajadzēs iegūt no izrakteņiem.

jaaanis Reģ.: 29.06.2004
0 0 Atbildēt

Manuprāt, ar elektroauto būtiskākā neskaidrība ir ar to akumulatoriem, cik ilgi tie kalpos, cik maksās tos nomainīt un vai to nomaiņa vispār atmaksāsies. Attiecīgi tas var būtiski ietekmēt tālāk pārdošanas iespējas, jeb cenu. Ja piemēram, parastam auto pēc 5 gadiem tirgus vērtība ir 50%, tad elektroauto atlikusī vērtība varbūt būs tikai 20%. Kas būtiski sadārdzina kopējās viena km izmaksas un gala rezultātā braukt ar elektroauto var izrādīties kritni dārgāk nekā ar parasto. Papildus iegādājoties elektroauto iegūsti nobraukuma ierobežojumus un katru dienu jāatceras par lādēšanu. Un ja vēl uznāk rudens vētras un kādu nakti palikt bez elektrības tad no rīta varēs braukt ar sab.transp. Vēl iepriekš esmu lasījis, ka elektroauto cena pieaug ģeometriskā progresijā atkarībā no akumulatoru ietilpības, attiecīgi jo vairāk gribēsi nobraukt ar vienu uzlādi, jo dārgāks būs auto.

Te ir Latvenergo pieredze un atsauksmes par elektroauto

www.latvenergo.lv/lat/Jaunumi/preses_relizes/5992-as-latvenergo-elektroauto-ekspluatacija-ziema-un-vasara-neatskiras

ilgis Reģ.: 10.06.2015
0 1 Atbildēt

Dabai draudzīgums tiešām diskutējams, ne tikai par akumulatoru kā tādu kaitīgumu dabai, bet arī ar kādu elektrību uzlādē e-auto, saražota TEC, AES vai HES, nu mums draudzīgāk sanāk ar visiem Daugavas HESiem.

www.pacelauto.lv

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
1 0 Atbildēt

Lūk Jums videi draudzīgs auto!

JJJ Reģ.: 22.03.2004
0 0 Atbildēt

Ar elektroauto kilometriem un 1 uzlādi ir visai teorētiski. Tas ir, praksē rāda, ka varēs nobraukt 100 km, bet nobraucot 20 km pēc auto restartācijas parāda, ka varēs nobraukt 50 km. Apmēram tā. Un arī akumulatoru darbība apmēram straji samazinās līdz ar auto vecumu. Nu apmēram tā. Līdzīgi kā telefoniem. Un lietojot stipri jāpārdomā, kur un kad braukt. Ņemot vērā īepriekš minēto, tad, protams, ja uz darbu un uz māju, tad ok. Bet, ja dienas laikā nezināms grafiks, tad diezgan slikti. P.s. Bet uzrāviens un iet super

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Paņemiet kalkulatoru. VW golf labs piemērs, ir modelis ar benz, diz, un elektro. Galu galā par km maksasiet vienādi. Ja mašīna lēta, dārga degviela, un otrādi. Brīvpusdienu nebūs.

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

patīk tīra vide .

BET mūsdienās visas zaļās , klimata sasilšanas org ir kļuvušas par troristiskām izspiedēj organizācijām .

Tagad visa likumdošana it kā stimulē elektro auto . Domāju nav aiz kalniem laiks kad svārsts svērsies citā virzienā .

Piemēram braukšana ar LPG , jau grib celt nodokli jo redz nav īsti eko ..nāk no naftas . Protams ar laipnu "zaļo " piekrišanu .

Bija jau trādi rīdis ar bio degvielu ,sāka izcirst brazīlijas mūža mežus u t t . Bija laiks kad TV , žurnālos i netā visu laiku kāds raksts par bio degvielu . Pēc mana subjektīvā viedokļa šis pasākums pamatīgi pieklusis

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Elektroauto iegādei (teorētiski gan) man vajadzētu:

- nopietnu valsts subsīdiju iegādes cenai

- atļauju braukt pa sabiedriskā transporta joslām pilsētā

- bezmaksas parkingus ar uzlādes vietām tajos

Un tad jau varētu apsvērt elektroauto iegādi par adekvātu un, iespējams, pat lietderīgu. Jo otrais auto ģimenē tiek izmantots praktiski tikai Rīgā, visai īsos braucienos Rīgas tuvumā (līdz 70km dienā), zem mājas jaunajā projektā ir ērta stāvvieta, kur elementāri var uzstādīt papildus rozeti un pa nakti auto lādēt utt. Sapņoju

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

kasinsh79

nopietnu valsts subsīdiju iegādes cenai

- atļauju braukt pa sabiedriskā transporta joslām pilsētā

- bezmaksas parkingus ar uzlādes vietām tajos

......

Domāju tieši uz šo arī paklups ,kad sasniegs kritisko massu ( tie paši sastrēgumi + neieņemtie nodokļi ), un tas jau tūlīt pienāks ,.

R eiropā cilvēku skaits kuri negrib strādāt dinamiski pieaug gan no tur dzimušo vidus , gan no pēdējo gadu masveida imigrācijas . Bet pabalstus ( vēlams lielus ) grib visi . Kur ņemt .

andzins1111 Reģ.: 14.01.2014
0 0 Atbildēt

Akumulatori visticamāk nav lielākais klupšanas akmenis, jo pat pavisam zaļie un līdz galam neizstrādātie pirmās paaudzes Priusi vēl ripinās pa ielām. Un tām lamatām jau 15 gadi tomēr.

Bet nafig Latvijā būtu jāsubsidē elektro transports, ja elektrību mēs jau tā nespējam saražot pietiekamā apjomā un iepērkam no citiem? Kāpēc mājsaimniecibām uz tarifu paaugstināšanas rēķina būtu jāmaksā par citu privilēģijām izmantot bezmaksas stāvvietas un sabiedriskā transporta joslas?

Gaisa kvalitāti pilsētas centrā tas arī nuzlabos, jo lielākā problēma Rīgā ir putekļi (netīri auto un ielas) un troksnis. CO2 un NO2 ir zemi.

Uggga Reģ.: 04.01.2006
0 0 Atbildēt

Izrādās, manam kaimiņam ir darba e-up. Vidēji varot nobraukt 70km, tāpēc ne uz visiem laukiem var aizbraukt, kondicionieris vai apsilde vēl vairāk samazina nobraucamo attālumu.

Ja tikai uz darbu un mājām, turklāt ne par savu naudu, tad vēl ok, bet ģimenes vajadzībām pilnīgi nelietojama rotaļlieta.

nomiks Reģ.: 30.10.2002
0 0 Atbildēt

Atškirībā no kasinsh79 man pietiktu ar valsts atbalstu subsīdiju 50% apmērā, lai nopietni apsvērtu domu par elektroauto iegādi. Tā kā man viens auto arī ikdienā brauc nelielus attālumus, bet regulāri, tad eletroauto būtu īpaši piemērots. Turklāt privātmājā nav nekādu problēmu atstāt uz nakti uzlādēties. Tikko apskatījos, ka labi nopakots Nissan Leaf maksā ap 40 000 eur. Ja valsts pusi subsidētu, tad 20 000 eur jau būtu diezgan reāla summa, ko varētu maksāt. Lai gan par 20 000 eur noteikti var nopirkt labāku tās pašas klases auto, kuru rotā labāka zīmola uzraksts un, kas aprīkots ar iekšdedzes dzinēju.

1 2
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti