Pie malas stereotipus un pagātnes auras, autobūve kardināli mainījusies, vairs galīgi nav prātīgi salīdzināt 2016.gada un 1986.gada identiskas markas auto.
Sākumā latvijas presē lasīju ,ka acord vispār vairs neražos .Tas viss bija kontekstā ar pārējiem šis klases sedaniem ,kuri izejot no modes ...pārdošana krītot visiem ražotājiem .Izņemot pasat .
Bet jau toreiz kāds komentā precizēja . Tiek runāts par eiropu . USA viss notiek .
smaidiigais rakstīja: Parunāsimies par JAUNIEM auto.
Lētākā cena? Dacia
Uzticamākais? Dacia - no jauna līdz 10 gadu vecumam ne reizi nav bijis kaut kur jāvelk/ jāved. Tikai degviela, eļļa, filtri, kluči, kāds lodbalsts, pirksts. Aizmugures atsperes mainīju.
Pirms nedēļas nopirku jaunu.
Ja pērku reizi 10 gados, tad izmaksā 1400 eur gadā. Apdirsināšana - ap 300e kasko, ap 70 octa. Nesparotu, kāpēc manu auto octas cena ir atšķirīga, ko es braucot ar Mini sataisu risku par 8 eiro, ar Volvo par 25 eiro, bet ar jaunu Dacia - par veseliem 70?
Lodgy ir 7 vietas, arī 6. un 7. var iesēsties mana izmēra rumpītis (184 cm, 90 kg). 1.5 dīzelis, 110 zs.
Laba viela pārdomām un salīdzināšanai, cik izmaksā 10+ gadīgs dīzeļauto ar 300 000 + uz odomentra, kas nav ticis pirkts jauns, cik Dacia. Pat ielūkojos Dacia cenu lapā.
Tikko atceros, ka līdzīgā situācijā es biju. Ar paziņu pagājušajā gadā Rumbulā pirkām mašīnu . Bija viens Kia Carens. Visai normāls, vienīgais ,kas mani mulsināja bija tirgotāji uzreiz "līzings,maiņa ". Anyway, paziņas atbilde bija tieši tāda - ko par mani džeki darbā padomās. Nākošajā dienā paņēma 06 gada Ford Mondeo. Uznāca vasarā un autiņš sāka vārīties augšā, vēl izrādījās, ka slīkonis.
Tā, tā, tā... Karlo Motors zaudē SKODA dīlera statusu. Pieļauju, tas dēļ izvairīšanās no nodokļu nomaksas utt.
Burtiski šonedēļ FB redzēju arī KNAB, VID adresētu vēstuli arī par Euro Auto It kā ilgākā laika posmā nav maksāts neviens Soc.nodoklis par darbiniekiem, uzrājies vairāku mlj. eur nodokļa parāds utt. WTF, bāleliņi?
Ar Euro Auto jau sen bija skaidrs, ka tur kapu zvani - vieni uzmetēji pārdeva kantori otriem uzmetējiem, tie izsūca naudu un VIDam/darbiniekiem vairs nepalika. Tas, kas mani Euro-Auto sāgas sakarā pārsteidz, kā tur vēl vispār dajebkādi darbinieki ir palikuši. Nozarē gan sakarīgi auto pārdevēji, gan mehāniķi, gan servisa pieņēmēji, gan virsbūvju speciālisti ir uz izķeršanu - nenormāls deficīts. Acīmredzot, tiem, kas tur palikuši, ar to kompetenci un prasmēm tā ir, kā ir...
Par šo baumas jau pirms kādiem 3-4 mēnesīem dizrdēju. Arī par to, ka būs pie Bentley salona blakus. Autotirgotāju vidū šī ziņa jau sen bija izplatījusies!
EURO AUTO ilgu laiku turējās, pateicoties Rīgas Taksometru parkam, kas ilgtsoši pirka tikai Renault (Scenic, Trafic un Master). Tagad RTP ir pamatā uz Ford un MB pārgājuši.
smaidiigais rakstīja: Parunāsimies par JAUNIEM auto.
Lētākā cena? Dacia
Uzticamākais? Dacia - no jauna līdz 10 gadu vecumam ne reizi nav bijis kaut kur jāvelk/ jāved. Tikai degviela, eļļa, filtri, kluči, kāds lodbalsts, pirksts. Aizmugures atsperes mainīju.
Pirms nedēļas nopirku jaunu.
Ja pērku reizi 10 gados, tad izmaksā 1400 eur gadā. Apdirsināšana - ap 300e kasko, ap 70 octa. Nesparotu, kāpēc manu auto octas cena ir atšķirīga, ko es braucot ar Mini sataisu risku par 8 eiro, ar Volvo par 25 eiro, bet ar jaunu Dacia - par veseliem 70?
Lodgy ir 7 vietas, arī 6. un 7. var iesēsties mana izmēra rumpītis (184 cm, 90 kg). 1.5 dīzelis, 110 zs.
Tāpat, lai saprastu ko no saekonomētā var izlabot. Tā jau logans atstāja pa pusei pozitīvu iespaidu; nullto gadu mašīna kas domāta cilvēkiem, nevis staigājošiem naudas maisiem, vienīgi nenormāli smird pēc lētuma/ekonomijas + šādi tādi tizli tehniski risinājumi - pagaidām tikai esmu ieraudzījis pārīti elektrosistēmā, jo maz sanākusi darīšana, bet gan jau nākotnē ieraudzīšu vairāk. Līdz rudenim būs mana mācītāja loganam jāuzliek priekšas lukturiem resni vadi un releji; redzot kā tur tas risinājums izveikts, skaidrs ka tur brillēs var iedzīvoties, cenšoties kaut ko tumsā saskatīt.
Ja man tagad vajadzētu citu un tik jaunu mašīnu, loganu pat varētu paņemt, vienīgi tur esošo nemotoru būtu jānomaina pret kådu divlitrīgu vagīnas motoru lai tā mašīna vismaz kaut cik kustētos uz priekšu; ķīseļ-nemotoriņi gan velk uz naudas maisu variantu - bet nu tā kā tava lodžija ir jauna, gan jau kādu laiku ies.
Biju brīvdienās paņēmis no Nippon testā jauno Honda Civic ar 1.5 l benzīna motoru maksimālajā komplektācijā. Tādam jaunam cena 27,5 kEUR.
Teikšu tā, ka šādi aprīkotu auto gribētu savu nākamo auto. Nevar teikt, ka mans CRV būtu slikti aprīkots, bet ir vairākas lietas, kas man tiešām patika, kā praksē darbojas:
1) adaptīvā kruīzkontrole. Nekad tā nebiju ar tādu saskāries, bet tā ir super opcija. Distanci līdz priekšējam auto var regulēt 3 pozīcijās (tālu, vidēji, tuvu) un priekšē'jā auto ātrums tiek monitorēts ļoti precīzi, gan samazinot ātrumu, gan palielinot ātrumu.
Te gan es iedomājos, ka diez vai iedegas bremžu signāli, smazinoties ātrumam, līdz ar to aizmugurē braucošajam diez cik omulīgi nav, redzot, ka strauji samazinās ātrums, bet bremžu ugunis nedeg. Varbūt kļūdos.
2) Brake Hold funkcija. Apstājoties D režīmā, nav jātur nospiests bremžu pedālis. Zinu, ka VW šāda opcija jau sen ir, bet Hondām līdz šim nebiju manījis.
3) bezvadu uzlādes stacija. Ar Samsung Galaxy S8 strādā perfekti. Ar Iphone 6S bija problēmas - nestrādāja
4) automāts strādā klusi, nemanāmi, nodrošina ļoti labu dinamiku (182 ZS);
5) braukšanas joslas saglabāšanas palīgsistēma arī ir laba štelle - tā notur auto joslas vidū un samazina nepieciešamību manuāli veikt korekcijas ar stūri. Tas tiešām reāli strādā. Apzināti izmēģināju.
6) par lietus sensoriem, adaptīvajām gaismām, joslu maiņas brīdinājuma sistēmu, aklās zonas sensoriem neko nerakstu, jo tas viss ir pat manā Jazz, līdz ar to priekš manis nebija nekāds jaunums.
Nobraucu kopā 680 km, no kuriem par pilsētu kādus 15 km, pārējais šoseja un grants ceļš (kādi 50 km).
Borta kompis rādīja vidējo patēriņu 6,7 l/100. Reāli pēc bākas metodes bija 7,0 l/100 km. Protams, tas ne tuvu neatbilst ražotāja solītajam degvielas patēriņan, bet melošu, ja teikšu, ka braucu ekonomiski. Nebūt ne.
- Neliels, bet tomēr mīnuss, ir tas, ka trūkst saules briļļu novietnes (griestos vai priekšējā panelī).
- Biju pārsteigts, ka nav start&stop sistēmas. Man CRV un Jazz tāda ir. Personīgi es šādas sistēmas trūkumu novērtēju ar plus zīmi, jo saviem auto tāpat to vienmēr izslēdzu, kad braucu.
- Lielākais jaunā Honda Civic (hečbeka) trūkums ir troksnis salonā. Ja līdz 100 km/h vēl ir normas robežās, tad, piemēram, pie 130 km/h sarunāties salonā jau kļūst apgrūtinoši un ceļa+vēja skaņas jau kļūst kaitinošas. Pie 150 km/h pat radio uzgriezts uz max īpaši nelsāpē trokšņus.
Runā, ka sedani neesot tik skaļi un tā ir hečbeku īpatnība, bet negibas tam ticēt. Jazz nav tik skaļš, CRV arī ne. Pat Opel Zafira ne tuvu nav tik skaļa, neskatoties, ka fonā var dzirdēt nelielu dīzeļa rūkoņu.
Tieši iedomājos, ka Kasinsh79 šāds Civic ļoti labi derētu tālajos braucienos uz Poliju, jo ir ļoti dinamisks, salīdzinoši ekonomisks un komfortabls auto. Bet lielā trokšņa dēļ šāds variants viņam pat nebūtu apskatāms, jo tālos gabalos ilgstoši klausīties būtu pilnīgs mazohisms. Varbūt ir iespējams labāk nopakot durvis, bet nedomāju, ka tas nodrošinās izcilu klusumu salonā.
Paldies par izsmeļošo aprakstu. Es gan nevaru iedomaties, ka varētu ņemt Civic:u par 27,5k EUR, lai kā tas nebūtu aprīkots. Tiešām nešķiet labs "value for money".
Paldies par superīgo aprakstu un arī par to, ka viena nianse - par manu iespējamo izvēli Šī iemesla dēļ esmu izvēlējies Passat B8, jaudīgu benzīna auto, bet ļoti labi akustiski nopakotu (kas man būtiski).
Manam CR-V ir adaptīvā kruīzkontrole, tikai man visi 3 attālumi šķiet lieli Kad sanāk ilgāk braukt aiz kāda, kas brauc lēnāk, kā man iestādīts un netiek tam garām, parasti to slēdzu ārā, jo šķiet, ka mašīnai nepatīk ilgstoši turēties aiz kāda, pats ar kāju var vienmērīgāk uzturēt cita ātrumu.
Toyota Verso 1.6D - bišķi virs 5500 km caur Eiropu (ar startu Stokholmā). Secinājumu - gariem pārbraucieniem ar ģimeni izcili piemērots auto. Uz Vācijas bāņiem gan jaudas pārāk maz (maks ātrums 195, līdz 200 varēja izspiest pēc spidometra), ja grib pilnībā izbaudīt bāņa priekšrocības, bet līdz aptuveni 160 km/h (pēc spidometra) braukšana visai komfortabla. 170 arī OK, no 175-180 jau trokšņi sāk pārāk traucēt.
Uz 5137 km patērēti 342 litri dīzeļa, jeb 6,65/100. Pa bāņiem pārsvarā braukāts ar atļauto +15-20 pēc spidometra, pa Vācijas bāņiem parasti ar 160-180. Pēdējie aptuveni 500 km nav ieskaitīti, tur patēriņš būs stipri zemāks, jo tie nobraukti pa Poliju/Lietuvu/Latviju ar ievērojami zemāku ātrumu = patēriņu.
Visneekonomiskākais posms bija Hamburga-Lēverkūsena (aptuveni), ar vidējo patērīņu 7.7/100. Bet tur arī lielāko daļu ceļa braucām ar 180-200 pēc spidometra, kā arī pie Brēmenes pavadījām kādas 20-30 minūtes sastrēgumā. Caur Zviedriju braucot, kur ir zemāks atļautais, vidējais sanāca 5.6/100.
Verso tagad nobraucis ir ap 30 000 km. Auto ļoti patīk.
nomiks rakstīja: Biju brīvdienās paņēmis no Nippon testā jauno Honda Civic ar 1.5 l benzīna motoru maksimālajā komplektācijā. Tādam jaunam cena 27,5 kEUR.
Teikšu tā, ka šādi aprīkotu auto gribētu savu nākamo auto. Nevar teikt, ka mans CRV būtu slikti aprīkots, bet ir vairākas lietas, kas man tiešām patika, kā praksē darbojas:
1) adaptīvā kruīzkontrole. Nekad tā nebiju ar tādu saskāries, bet tā ir super opcija. Distanci līdz priekšējam auto var regulēt 3 pozīcijās (tālu, vidēji, tuvu) un priekšē'jā auto ātrums tiek monitorēts ļoti precīzi, gan samazinot ātrumu, gan palielinot ātrumu.
Te gan es iedomājos, ka diez vai iedegas bremžu signāli, smazinoties ātrumam, līdz ar to aizmugurē braucošajam diez cik omulīgi nav, redzot, ka strauji samazinās ātrums, bet bremžu ugunis nedeg. Varbūt kļūdos.
2) Brake Hold funkcija. Apstājoties D režīmā, nav jātur nospiests bremžu pedālis. Zinu, ka VW šāda opcija jau sen ir, bet Hondām līdz šim nebiju manījis.
3) bezvadu uzlādes stacija. Ar Samsung Galaxy S8 strādā perfekti. Ar Iphone 6S bija problēmas - nestrādāja
4) automāts strādā klusi, nemanāmi, nodrošina ļoti labu dinamiku (182 ZS);
5) braukšanas joslas saglabāšanas palīgsistēma arī ir laba štelle - tā notur auto joslas vidū un samazina nepieciešamību manuāli veikt korekcijas ar stūri. Tas tiešām reāli strādā. Apzināti izmēģināju.
6) par lietus sensoriem, adaptīvajām gaismām, joslu maiņas brīdinājuma sistēmu, aklās zonas sensoriem neko nerakstu, jo tas viss ir pat manā Jazz, līdz ar to priekš manis nebija nekāds jaunums.
Nobraucu kopā 680 km, no kuriem par pilsētu kādus 15 km, pārējais šoseja un grants ceļš (kādi 50 km).
Borta kompis rādīja vidējo patēriņu 6,7 l/100. Reāli pēc bākas metodes bija 7,0 l/100 km. Protams, tas ne tuvu neatbilst ražotāja solītajam degvielas patēriņan, bet melošu, ja teikšu, ka braucu ekonomiski. Nebūt ne.
- Neliels, bet tomēr mīnuss, ir tas, ka trūkst saules briļļu novietnes (griestos vai priekšējā panelī).
- Biju pārsteigts, ka nav start&stop sistēmas. Man CRV un Jazz tāda ir. Personīgi es šādas sistēmas trūkumu novērtēju ar plus zīmi, jo saviem auto tāpat to vienmēr izslēdzu, kad braucu.
- Lielākais jaunā Honda Civic (hečbeka) trūkums ir troksnis salonā. Ja līdz 100 km/h vēl ir normas robežās, tad, piemēram, pie 130 km/h sarunāties salonā jau kļūst apgrūtinoši un ceļa+vēja skaņas jau kļūst kaitinošas. Pie 150 km/h pat radio uzgriezts uz max īpaši nelsāpē trokšņus.
Runā, ka sedani neesot tik skaļi un tā ir hečbeku īpatnība, bet negibas tam ticēt. Jazz nav tik skaļš, CRV arī ne. Pat Opel Zafira ne tuvu nav tik skaļa, neskatoties, ka fonā var dzirdēt nelielu dīzeļa rūkoņu.
Tieši iedomājos, ka Kasinsh79 šāds Civic ļoti labi derētu tālajos braucienos uz Poliju, jo ir ļoti dinamisks, salīdzinoši ekonomisks un komfortabls auto. Bet lielā trokšņa dēļ šāds variants viņam pat nebūtu apskatāms, jo tālos gabalos ilgstoši klausīties būtu pilnīgs mazohisms. Varbūt ir iespējams labāk nopakot durvis, bet nedomāju, ka tas nodrošinās izcilu klusumu salonā.
Ja tas adaptīvais kruīzs bremzē ar darba bremzēm, tad noteikti arī ir lukturi, un noteikti arī bremzē ar darba bremzēm, jo neba 1.5 benzīns to pasmago mašīnu spētu "strauji samazināt ātrumu".
Degvielas patēriņš ir atbilstoši tam ka mašīna nav sevišķi viegla un ir automāts; nevar jau gribēt lai uz gaisu vien darbotos. Trokšņa līmenis - apakšgala honda. Bet sistēma kas notur mašīnu joslas vidū varētu būt laba štelle - lai galu galā nonestu kādu gājēju vai kādu citu šķērsli, jo pierodot pie tā, ka nav jāiespringst uz ceļu bet var arī skaitīt vārnas, pie tā galu galā arī var nonākt. Ko tā sistēma dara tur, kur nav līnijas - neko, vai ne?
Lielākai objektivitātei vajadzēja ar to joslas turētāju pamēģnāt uz kādu sotaku paņemt kreiso līkumu uz tāda ceļa, kur tā līnija gar malu ta ir ta nav.
Laikam jāapraksta beidzot mans jaunais ģimenes braucamais, kurš nu jau kā pāris mēnešus ir nomainījis iepriekšējo.
Pēc ļoti veiksmīgās pieredzes ar jaunu pēdējās paaudzes Subaru Legacy vagona versiju, garantijas laikam beidzoties, (ja garantija būtu garāka, noteikti nemainītu, patikās tas auto) apskatot pa ceļam arī šādus tādus citu ražotāju auto, palikām pie tās pašas markas Outback modeļa par cik Levorg, kas nācis Legacy vietā, salikās par šauru.
Sievas niķu un stiķu dēļ attiecībā uz auto krāsu tikām pie dīzeļa versijas, bet nu ekonomiska pamatojuma tam nav, jo tos 2.5k eiro degvielas starpībā es noteikti atpakaļ neatgūšu, iespējams vienīgi pārdod būs vieglāk, kad izdomās ņemt nākamo.
Šobrīd uz šiltes ir ap 8kkm, 5.5 no kuriem nule kā noripināti pa Eiropu, tā ka auto ir paspēts izmantot jau dažādos režīmos, vienīgais vēl bez sniega un dziļiem dubļiem.
Pirmais, kas salīdzinot ar iepriekšējo modeli un dažiem citiem brauktiem japāņiem, ļoti, ļoti pārsteidza auto klusums. Salonā gandrīz nedzird ne klasisko dīzeļa rūkoņu, kaut gan pats par sevi tas boxerīts ir diezgan paskaļš. Pirmie kaut kādi traucējošie vēja trokšņi parādās pie 140-150 km/h, kas, visdrīzāk, parādās no lielajiem atpakaļskata spoguļiem, par kuru saglabāšanu Subaru dizaineriem atsevišķs paldies. Vietas salonā, tā pat kā iepriekšējam, ir "kosmiski" daudz, izskatās, ka aizmugurē palicis vēl vairāk, ko garajos braucienos novērtē ātri pieaugošie bērni, nu un nedaudz nolaižamie aizmugurējie sēdekļi, izskatās, ka turpmāk būs "must have" funkcija. Sēdēšana pie stūres vairs nav gluži tik zema, kā parastā universālī, bet nu arī vēl nav tik augsta kā kādā SUVā, kaut kas pa vidu, kas mani sēdekļa zemākajā pozīcijā apmierina. Uzreiz iekāpjot likās, ka sēdeklim ir pārāk izteikts jostas vietas atbalsts, kas tā kā traucē, bet vairāk nav aizvācams, bet nobraucot pārsimts km tā sajūta pazuda un noguruma vai neērtuma pazīmes no sēdēšanas neradījās arī pēc dienā nobrauktajiem 1.5kkm. Dizains salonā laikam nav nekāds “vau”, bet nu arī es neesmu baigais estēts
Lieeeeels solis uz priekšu ir variatora darbībā, daudz klusāks un saprotamāk darbojās salīdzinot ar iepriekšējo modeli, nemēģina par visām varītēm sadzīt apgriezienus "gaisā", kad ir jāuzņem ātrums, bet nu līdz DSG kārbas komfortam vēl jāattīstās. Jāatzīst, ka baisais “nazis” tas auto nav, drīzāk apdomīgs “laineris”. Nav tā, ka par maz jaudas tam 2.0 bīdelim, bet cēliens ir vienmērīgs nevis ass, man patiktos nedaudz jestrāks paātrinājums. Patēriņš šim tandēmam normālā šosejas režīmā ap 5.5, dabūts posmā no Varšavas līdz mājām, pilsētā mīcoties pa korķiem sievai sanāk ap 8 – 8.5, apmēram tik pat rādīja bāņa režīmā kruizējot ar 150-160 km/h
Piekare ne mīksta ne cieta, teiktu ka man pašā reizē, tā, lai neskaļi «apēd » ceļa nelīdzenumus, bet negrīļojas lielākos ātrumos, vismaz ar 17’’ riepām ir komfortabli, varbūt ne tik precīzi vadās, kā pasāts, bet tuvu tam, un daudz informatīvāk par iepriekšējo paaudzi.
Pilnpiedziņa, kā parasti, rullē, nedaudz sanāca patestēt gan pa alpu stāvākām bezasfalta nogāzītēm, gan akmeņainākos neceļos meklējot foršākas pludmales vidusjūras krastos. Kamēr varēs finansiāli pavilkt šo opciju, būs grūti atteikties ;), lai gan 95% pārvietošanās gadījumu noteikti, ka var iztikt arī bez tās.
Šis man ir pirmais auto ar adaptīvo kruīzi, un jāsaka, ka man ļoti patīk kā tā darbojas, noderīga lieta gan uz šosejas gan korķos. Protams , ka tajā auto atstātajā drošajā attālumā kādam vienmēr ir jāielien, bet nu tas ir sīkums salīdzinot ar sniegto ērtību. Līniju šķērsošanas brīdinājuma sistēma gan brīžam tracināja, bet visbiežāk paša braukšanas stila vainas dēļ - tā sistēma nedaudz ātrāk grib, lai ieslēdz pagriezienu, nekā es ikdienā esmu pieradis, bet nu ārā neslēdzu, mēģinu pāraudzināties un slēgt pagriezienu ātrāk un tur, kur iepriekš to nedarītu vispār.
Ir arī lietas kas trūkst un varētu būt labākas, piemēram audio sistēma un tās darbība. Grafika un funkcijas nu nav atbilstošas šī brīža aktualitātēm. Ja, kā man, pilnīgi pietiek ar radio un muzikas atskaņošanu no USB vai telefona, tad būs OK, bet ja esat baigais «lielo televizoru » fans, tad būs dziļa vilšanās. Dažas lētās plastmasas apdares detaļas varēja būt jaukākas, uz audio sistēmas stiklotās glancētas virsmas redzams katrs pirksta nospiedums un puteklīts un nedaudz apgrūtināta saskatīšana ja saule spīd virsū, bet tas notiek diezgan reti, durvīs nevar ielikt 1.5l pudeli,
Start/stops dīzelim nav, bez tā var noteikti iztikt, bet gribētos klasisko Auto Hold funkciju. Tāda funkcija darbojās ja ir ieslēgta adaptīvā kruīze, iespējams, ka beidzot ir jāpalasa instrukcija un ir versija kā dabūt to darboties ja kruīze ir izslēgta, bet nu atsevišķa poga nav.
Pie pirkšanas reāli kandidāti bija nu jau aizejošā "pārpakotā" Opel Insignia Country Tourer versijā, bet nu dīleris negribēja īpaši ņemt pretī esošo auto, bet pašam auto liels mīnuss bija vietas daudzums aizmugurē sēdošajiem, bērni protestēja, ļoti šaurs. Pats auto braukšanā salikās ļoti smags un pat pēc papīriem dīzeļa patēriņš pilsētā tuvu 10l likās nedaudz daudz par daudz.
Reāli patika Škodas Kodiaqs, varētu teikt, ka patika viss, ietilpība, gaita, salons, sēdpozīcija, bet saliekot līdzīgu komplektu kā Outbackam cena 15 – 20% lielāka, plus ne ļoti jauks atpirkums un mēneša maksājums sanāca par 30% lielāks, nebijām gatavi maksāt par Škodu vairāk kā par Subaru.
"Budžeta" versijā, ja atvēlētajā ciparā nesagultos pilnpiedziņas auto ar paaugstināto klīrensu, tika apsvērts Renault Megane Universāls GT izpildījumā ar 1.6 benzīnu , bet nevarēja ne pasēdēt tādā ne izbraukt. Patestēt varēja tikai ar nemotoriem, pat uz izstādi neatveda tādu . Testējot bija labs, viss izņemot mazo dzinēju, nezinu, neērti man ar tādiem pārvietoties. No Talisman gaidīju gan kaut ko vairāk.
Pie pirkšanas kārtējo reizi pārsteidza lielākās daļas dīlersalonu darbinieku kaut kāda totāla neieinteresētība darboties ar mani kā ar klientu, laikam ģīmis ne tāds, vai klientu ir TIK daudz, bet Subaru pārstāvis Krasta ielā, kur veicu apkopes Legacy un arī jautāju pēc pirmā piedāvājuma ir pēdējā vieta, kur es griezīšos nākamreiz, tādu tizlumu dīlersalonā nebiju gaidījis.
Par dīlersaloniem pilnībā piekrītu. Varbūt arī es izskatos pēc kaut kāda sētas bomāra, bet nu, principā Wess Motors Berģi bija viens no retajiem, kas tiešām arī pacentās pārdot. Ja citi dīleri, pie kuriem biju agrāk (es meklēju bez īpašas steigas, brīvākos brīžos piestaigājot), iespējams, būtu ņēmis citu auto.
Auto Blitz, piemēram. Vaicāju - kāds Zafīrai ir klīrenss? Darbinieks atvainojās un teica, ka ar pārdošanu nestrādā, bet tūlīt pasauks kolēģi. Piecas minūtes mašīnu skatīju savā nodabā, neviens tā arī nepienāca.
Tad bija arī Nissan Norde, kur apskatīju Qashqai un X-Trail. Principā X-Trail dikti patika, bet izbraukt laika nebija. Konsultants uzprasīja manu numuru, teica, ka varot piezvanīt un sarunāt testa braucienu, kā arī dot labu piedāvājumu. Atstāju numuru, bet zvanu tā arī nesagaidīju. Pieļauju, ka telefona zvans+testa brauciens+pārdevējs, kas mani apstrādātu un es šobrīd sēdētu X-Trail, nevis Verso.
Vēl bija Autobrava, vienu laiku arī šķielēju uz SX4 S-Cross, galvenokārt dēļ tā, ka patika ārējais dizains + aprīkojums/cena par pilnpiedziņas auto vienkārši smieklīga, ja nemaldos, pilnībā aprīkots maksāja drusku zem 20k EUR. Protams, salons plastmasīgs, 1.6 benzīns droši vien būtu gauss... bet nu, biju apskatīt to (un citus tur esošo vāģus), dažas nedēļas vēlāk zvanīju un lūdzu sarunāt testa braucienu. SX4 uz vietas nebija, bija tikai Vitara. Labi, izbraucu ar to. Dega riepu spiediena brīdinājums, kas liecināja par vai nu paviršu dīlera attieksmi, vai elektroniku, kas tendējas čakarēties - tas tāds mīnusiņš. Lūdzu, lai zvana, kad ir SX4 S-Cross (teica, ka būs pāris nedēļu laikā). Lieki teikt, ka zvanu tā arī nesagaidīju...
Dīlersalonu attieksme galīgi neiet kopā ar visām iespējamajām radio un vides reklāmām. Visu tik pērc un visam akcijas, bet realitātē salonā diži neviens par tevi nesatraucas.
Es ar no dažiem auto saloniem par testa braucieniem "gaidu" zvanu jau pāris nedēļas. Ne jau man problēma pašam pazvanīt, bet tad lai netaisa katru otro logu mājaslapās no sērijas "piesakies testa braucienam".
Iespējams pērkot mašīnas cenās 40k+ attieksme ir savādāka.
Moller Krasta attieksme gan bija korekta. Uzreiz piedāvāja doties testa braucienā. Auto ar interesējošo dzinēju gan nebija uz vietas, taču teica, ka dos ziņu, kad interesējošais tiks atvests. Tā arī bija - pēc apmēram divām nedēļām zvanīja un teica, ka auto ar interesējošo dzinēju klāt. Sanāca būt pirmajam, kas ar to brauca. Un tad, kad tika teikts "jā" vārds, tad nepilns mēnesis līdz atveda un sagatavoja pārdošanai iecerēto vāģi. Plus palīdzēja atrast izdevīgākos finansējuma un apdrošināšanas noteikumus.
Dažus gadus atpakaļ dzirdēju stāstu par uzņēmēju, kurš copē būdams, ar draugiem saderējis, ka pa taisno aizies uz nopirks jaunu Prius. Ieradies salonā netīrā kreklā, šortos un krokšos. Darbinieki šamejo gandrīz izdzIna ārā.
Beigās, zvans grāmatvedim, rekvizīti un pārdevēji uz mutes.
Apsveru domu paņemt arī ģimenes otro auto jaunu no salona. Nupat saskaitīju, aptuveni cik izgājis gada laikā remontējot Mazdu, it kā nekas baisi daudz nav darīts, bet kopā tomēr cipars salasās. Un skatoties, cik mazās klases auto varētu sanākt oplīzī - vajadzētu varēt iekļauties kaut kādos 160-170 EUR par līzingu+KASKO+apkopi. Un nauda, par ko tiek remontēta Mazda, iet no manis kā privātpersonas, bet naudu par jaunu auto varu ņemt no juridiskās (ne-mikro) = zemāks UIN u.t.t.
Jāatrod tikai laiks bišķi pastaigāt pa saloniem, jo izvēle jau ļoti plaša...
Un es visdrīzāk meklēšu mazauto klasi, jo kā jau rakstīju, izmaksas gribu zemas un auto pārsvarā ir īsiem braucieniem, pa pilsētu, uz b/d vai tā. Stipri šaubos, ka Jazzu ar sākumcenu ap 15000 dabūtu par 100 EUR mēnesī līzingā
Konuss rakstīja: Moller Krasta attieksme gan bija korekta. Uzreiz piedāvāja doties testa braucienā. Auto ar interesējošo dzinēju gan nebija uz vietas, taču teica, ka dos ziņu, kad interesējošais tiks atvests. Tā arī bija - pēc apmēram divām nedēļām zvanīja un teica, ka auto ar interesējošo dzinēju klāt. Sanāca būt pirmajam, kas ar to brauca. Un tad, kad tika teikts "jā" vārds, tad nepilns mēnesis līdz atveda un sagatavoja pārdošanai iecerēto vāģi. Plus palīdzēja atrast izdevīgākos finansējuma un apdrošināšanas noteikumus.
Man gan ar Krasta tieši negatīva pieredze. Tas gan bija pirms vairākiem gadiem, bet, nu, līdzīgi kā te daži raksta - vispirms jau tas, ka visiem pofig, ka es tur ložņāju. Tā kā radiniece no laukiem un uz Rīgu braukā reti, mēģināju sarunāt, ka uz dienu iedod, lai varu aizvest pārādīt. Nedeva. Nebija runa par nezkādu zīmuļauto - par parastu Golf Plus.
Tad bija agrāk tur tāds virsbūvju eksperts Madars vārdā... pilnīgs @#$%^&*(). Vienkāršas tāmes taisīja 2-3 nedēļas.
Tad savā laikā, kad blakus opelī strādāju, toreiz vēl molleris nebija pārņēmis, pie mums viena dāma nopirka auto, jo atteicās no VW. Bija uz sarunāto atdošanu atbraukusi no Daugavpils. Auto nebija gatavs, ar pārdevēju bija norunājuši citu dienu. Tad nu dienu iepriekš bija zvanījusi, noprecizējusi, vai varēs atdot. Pārdevējs sasolījis, ka jā, viss OK, norunātajā laikā atdos. Atbrauca - protams, auto vēl mētājas noliktavā. Dabīgi, ka tika hajs pacelts. Pārdevējs esot teicis, ka, ja kas nepatīk, lai iet citur pērk auto. Pieļauju gan, ka damsīte biš šo to piepušķoja, bet, nu, zinot tā laika Krasta VW attieksmi, īpaši toreiz tas stāsts nepārsteidza.
Parunāsimies par JAUNIEM auto. Jūsu pieredze - kuri auto ir visuzticamākie, kuriem labākā cena
Ierosinu te parunāties par visiem aktuālo tēmu
Pie malas stereotipus un pagātnes auras, autobūve kardināli mainījusies, vairs galīgi nav prātīgi salīdzināt 2016.gada un 1986.gada identiskas markas auto.
Kā Jūs domājat?