Braucot pa galveno ceļu, autovadītājam nav jāpārliecinās, ka pa mazāk svarīgo ceļu braucošais viņu laidīs.
Gājējam pirms pārejas gan ir jāpārliecinās, ka auto to redz un apstāsies.
Braucot pa galveno ceļu, autovadītājam nav jāpārliecinās, ka pa mazāk svarīgo ceļu braucošais viņu laidīs.
Gājējam pirms pārejas gan ir jāpārliecinās, ka auto to redz un apstāsies.
jo? autovadītājam pašam ir saprotams, ka avārija ar citu trransportlīdzekli būs sāpīgāka, nekā kaut kāda tur "bojāgājēja" nonešana?
es vēl pacitēšu:
Ministru kabineta noteikumi Nr.279
Rīgā 2015.gada 2.jūnijā (prot. Nr.27 35.§)
Ceļu satiksmes noteikumi
Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma
3.panta otro daļu
3. Transportlīdzekļu vadītāju pienākumi
25.3. darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie (gājēji un velosipēdu vadītāji);
Eiropas Ekonomiskā komisija Iekšējā transporta komiteja
Konvencija par ceļu satiksmi
Vīnē, 1968.gada 8.novembrī*
3. Autovadītājiem jāizrāda īpaša piesardzība attiecībā uz mazāk aizsargātajiem ceļa lietotājiem, tādiem kā gājēji un velosipēdisti, un it sevišķi attiecībā uz bērniem, vecākiem cilvēkiem un invalīdiem.
Jo tā ir rakstīts noteikumos:
15. Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju vietās, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību.
Tu par katru cenu gribi dabūt gājēju uz brauktuves, viņam nepārliecinoties par drošību! Ar ko CSL 19. pants atšķiras gājējam no auto vadītāja? CSN 15. Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju vietās, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību. Un visos tajos punktos, kas gājējam aizliegts iestājas Nāves sods!
Tas ir savstarpējās kultūras jautājums! Gājējam tas ir viņa paša drošības jautājums. Ņemot vēro Tavu zemo kultūras līmeni, kad Tu neturi cieņā un godā savus oponentus, tad Tev, kā gājējam, atlicis dzīvot pavisam maz.
Es gribu panākt ko pavisam citu - autovadīāju braukšanas kultūras izmaiņas.
Cik droši jūtās gājējs tevis bieži pieminētajā Vācijā, Dānijā, Zviedrijā, Francija, Itālijā, salīdzinot ar to, ko tu te pa burzmu mēdz atbalstīt.
Vācijā ir neiedomājami kadri, kad Autobuss sasit vieglā auto pakaļu un uzsit to uz gājēju pārejas, vai kā tas ukraiņu video ar ģimeni, kura tā arī netiek pāri ielai pie gājēju pārejas un pēc BMW iekraušanas stabā vispār pārdomā savu gala mērķi un vēlmi nokļūt otrpus ielai.
KO vajag darīt - dot 6 soda punktus kā LT, ņēmt nost apliecību uz 3 mēnešiem par gājēju nelaišanu, visu saistit ar bremžu kluču tērīņu, dažu sekunžu saudējumu grafiku, jo lūk mašīna bezmaz pašam jāstādina, nevis ar bremžu pedāli...
"Priekšā esošam satiksmes dalībniekam ar savu rīcību, darbību vai bezdarbību, bija, ir un būs jāgarantē drošība, sev un citiem." Var patikt var nepatikt, bet diemžēl tā tas ir.
Priekšā esošais plūdeni bremzē pirms pārejas, bet audobuss pilnā cukā liek pakaļā, jo lūk gājēs esot vainīgs pie tā, ka tam ir priekšroka šķērsot ceļu, tuvākie auto to ir akceptējuši un stājās, bet dibenā braucējs ar setru visu sastumj čupā, bet vainīgie izrādās gājējs un zīmes "Dodiet ceļu gājēnjam" ievērojošo vieglo?
Es pareizi sapratu?
Bet autobusam nav ne par ko jāatbild? Tam nav jāgarantē drõšība un tiesības uz drošību priekšā esošajiem, Tam nav jāgarantē, ka arī citi varēs izmantot savas tiesības uz ceļa?
Nevarēs Tavas gājējs nevienu mirkli paļauties, ka kāds viņu palaidīs! Tādi kā Tu braucot klabina taustiņus, savu dzīvi pakļāvis telefonam, navigācijai un vēl nezin kam. Un vēl pie stūres mēdz aizmigt, nomirt, auto var palikt bez bremzēm. Man tā reklāma par vilcienu un gājēju patīk! Ar ko vilciens atšķiras no auto?
Ar to, ka auto ir iespējams apturēt DAUDZ straujāk, un auto ir DAUDZ plašākas manevru iespējamības, kaut vai stūrēšana - ar vilcienu neko neapbrauksi.
laikam jau uz satiksmes drošības konsultanta pašrocīgi modificētajām setrām tas neattiecas...
Vēl ir tāda interesanta zīme kā Dzīvojamās zonas beigas.
Par tādu dzīvojamo zonu kā tādu ir interesanti
Kolosāls piemērs Apes un Ropažu T veida krustojums un pāri sliedēm aiziet iebrauktuve reālā dzīvojamā zonā uz daudzdzīvokļu mājām un 45. vidusskolu.
Nezkāpēc no šīs blakusteritorijas izbraucošie ar putām uz lūpām uzskata, ka tiem ir priekšroka pret Apes ielas braucējiem, kuri grib veikt kreiso pagriezienu uz Ropažu ielu. jo nezkāpēc piemirsuši vienu punktu:
65. Izbraucot uz ceļa no blakusteritorijām (pagalmiem, stāvvietām, degvielas uzpildes stacijām, uzņēmumiem u. tml.), transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, kas virzās pa ceļu.
mums jau te nav diemžēl amerika, kur parauj roku augšā un ej pāri ielai, kur ienāk prātā
wannabe rakstīja: Jo tā ir rakstīts noteikumos:
15. Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju vietās, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību.
Un cik noteikumi un cik konvencijas cik punktos apraksta apmācītā un eksāmenus likušā auto "vadītāja" rīcību tuvojoties pārejai?
Paģerēt no gājēja, kiurs, iespējams, nekad nav vadījis un arī nevadīst nekādu tr. Līdzekli un kurš nav mācījies CSN spēt nekļūdīgi noprast vai var apstāties, vai 50 metri pilsētā nav par mazu, pie atļautajiem 50 lai šķērsotu ielu, kā atšķirt pārkāpējus, kam būtu laiks apstāties 3x, bet kuri tupa negrib pat piebremzēt?
Respektīvi, tu uzskati, ka gājējs ir pārāk tups, lai spētu parūpēties par savu drošību.
Šādā situācijā uzkraut visu atbildību autovadītājam gan nešķiet īpaši taisnīgi. Mēs taču nevainojam vadītāju, ja zem riteņiem metas kāds meža zvērs.
ezis71 rakstīja: Zviedrijā pat roku nav jāceļ lai tiktu pāri ielai kur nav gājēju pārejas! Mums līdz tādam līmenim augt un augt.
Par so nav vērts runāt, kamēr sazinkāda mistiska "progresa" vārdā vernoni būs gatavi braukt caur pakaļu un sabraukt topošos vai bijušos pasažierus uz viņaprāt "legālas gājēju pārbrauktuves" to pašu pasažieru prārvadajumu progresa vārdā...
Ar ko atšķiras ceļa zīmes
Jautājums gan Vernonam, bet arī pārējiem
Ar ko atšķiras ceļa zīme 206. no 535./536. zīmes
Izņemot vienu faktu - ka 206. gadījumā jālaiž transportlīdzekļi, bet 535./536. gadījumā jālaiž gājēji?
------
Citāti no
Ministru kabineta noteikumi Nr.279
Rīgā 2015.gada 2.jūnijā (prot. Nr.27 35.§)
Ceļu satiksmes noteikumi
Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma
3.panta otro daļu
258.4. 206. zīme "Dodiet ceļu". Transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzekļiem, kuri brauc pa šķērsojamo ceļu, bet, ja papildus uzstādīta 847. zīme, – jādod ceļš transportlīdzekļiem, kuri brauc pa galveno ceļu, kā arī transportlīdzekļiem, kas tuvojas pa vienādas nozīmes ceļu no labās puses, izņemot tramvaju vadītājus, kuriem saskaņā ar šo noteikumu 134. punktu šajā gadījumā ir priekšroka;
145. Transportlīdzekļa vadītājam, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, jāsamazina braukšanas ātrums vai jāaptur transportlīdzeklis pirms gājēju pārejas, lai dotu ceļu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai iziet uz tās, kā arī velosipēdu vadītājiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju vai izbrauc uz tās, ja tie varētu tikt traucēti vai apdraudēti.
276.30. 535. zīme "Gājēju pāreja". Zīmi uzstāda ceļa labajā pusē uz pārejas tuvākās robežas;
276.31. 536. zīme "Gājēju pāreja". Zīmi uzstāda ceļa kreisajā pusē uz pārejas tālākās robežas;