Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Sievietei nav vietas pie kravas auto stūres? Tas ir mīts

imzz Reģ.: 27.02.2015

Virsraksts no 8.marta TVNET. Manuprāt, grūtākais kravas auto vadītāja darbā nav vis braukšana pa trasi, bet gan kravas piegāde vai atkritumu izvešana no uzņēmumu vai dzīvojamo namu iekšpagalmiem, kur nav iespējams apgriezties, tāpēc jāiebrauc atpakaļgaitā , nereti vairākus simtus metru ar pagriezieniem. Pie kam visur parasti vēl noparkoti auto, tā, ka "fārvaters" ir tikai ar pāris metru rezervi. Kaut kā neesmu redzējis dāmu pie auto, kurš izpilda šādus manevrus, stūres.

 
darklight Reģ.: 29.10.2013
3 0 Atbildēt

Nu ar autobusiem Rīgā ļoti daudz dāmu brauc. Bet ar smagajiem, protams, ka grūtākais ir dažādi manevri. Taisni pa šoseju var maukt jebkurš, bet nav jēga nogādāt kravu citā valstī, ja galapunktā nespēj pie rampas piebraukt Ja kas, teikšu godīgi, es ar nevarētu fūri noparkot. Nav man tādas telpiskās izjūtas

VWfans Reģ.: 21.02.2004
5 0 Atbildēt

Es vieglo auto ar piekabi manevrēju nu jau virtuozi, jo daru to regulāri ceturto gadu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
5 4 Atbildēt

Sāksim ar to, ka ar autobusiem brauc ļoti maz dāmu. Nejauc ar trolejbusiem. Būtiskā atšķirība (manuprāt trolejbusa vadīšana praksē ir grūtāka, nekā pilsētas autobusa, dēļ piesaistes vadiem), kas maina šo proporciju - trolejbusam nav nepieciešama D kategorija. Un tagad sāc domāt, kas ir tas, kas šīs kategorijas ieguvē atsijā dāmas - iespējams sapratīsi kaut ko jaunu priekš sevis par dzimumu atšķirībām. Savukārt mana pirmā doma par šo "sasniegumu" bija ne tik daudz par spēju fūri nostūrēt, bet situāciju, kurā šī tālbraucēja paliks viena pret 5 migrantiem. Visa šī līdztiesības stumšana "vīriešu" profesijās diemžēl notiek ignorējot šādus "sīkumus", kas neietilpst amata aprakstā, definējot profesiju.

msh Reģ.: 16.04.2007
4 0 Atbildēt

Izskaidro par to D kategoriju

kolumbs Reģ.: 27.12.2005
3 0 Atbildēt

Ceļu satiksmes likums:

Transportlīdzekļu vadītājam, kuram ir tiesības vadīt trolejbusu un vadītāja apliecībā izdarīta attiecīga atzīme, apdzīvotās vietās atļauts vadīt arī D1 un D kategorijai atbilstošu pasažieru sabiedrisko transportlīdzekli

Tur arī atbilde, kāpēc Rīgas satiksmes autobusus pilotē dāmas..

Uggga Reģ.: 04.01.2006
3 0 Atbildēt

Manuprāt, sievietes pie autobusu stūres Rīgā parādījās pēc tam, kad tie parādījās automāti.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
4 4 Atbildēt

Kad pie traku stūres brauc bābieši, tad, vismaz, mazāk geju brauc. Citādi tur ļoti daudz zilīši braukā, kas viens otram dzenā brūno.

...

Un otrs punkts - cik man zināms, Latvijas firmās, ļoti daudz trešo valstu pilsoņi strādā, jo tiem var maksāt daudz mazāk. Es domāju, bābiešu īpapatsvars pieaug atalgojuma dēļ. Tās gatavas strādāt par mazāku algu.

...

Trešais punkts.

Bābiešu skaits pieaug visur. Armijā, celtniecībā, u.c.

Pat par prezidentiem jau lien. Visu dara, lai tik bērnus neaudzināt.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 1 Atbildēt

msh rakstīja: Izskaidro par to D kategoriju

Ko nesaprati? Ļoti maz sievietes ir gribējušas/varējušas iegūt D. Stūre tikai to, ko var bez šīs kategorijas.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Nu bet ar ko tad atšķiras TROL iegūšana no D?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Man nav ne viena ne otra. Nezinu. Vari izpētīt un pastāstīt atšķirību - domāju, ka visiem būs interesanti.

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja: Sāksim ar to, ka ar autobusiem brauc ļoti maz dāmu. Nejauc ar trolejbusiem. Būtiskā atšķirība (manuprāt trolejbusa vadīšana praksē ir grūtāka, nekā pilsētas autobusa, dēļ piesaistes vadiem), kas maina šo proporciju - trolejbusam nav nepieciešama D kategorija. Un tagad sāc domāt, kas ir tas, kas šīs kategorijas ieguvē atsijā dāmas - iespējams sapratīsi kaut ko jaunu priekš sevis par dzimumu atšķirībām. Savukārt mana pirmā doma par šo "sasniegumu" bija ne tik daudz par spēju fūri nostūrēt, bet situāciju, kurā šī tālbraucēja paliks viena pret 5 migrantiem. Visa šī līdztiesības stumšana "vīriešu" profesijās diemžēl notiek ignorējot šādus "sīkumus", kas neietilpst amata aprakstā, definējot profesiju.

Kas ir interesanti, bija kāds autoritatīva mācīta vīra pētījums (neatradīšu tagad) par to, kā tad praktiski ir ar tiem amatiem valstīs, kur var uzskatīt, ka tādas dzimumu diskriminācijas nav un visiem ir visādas iespējas.

Paradoksālā kārtā medmāsas tur bija faktiski tikai sievietes, inženieri - pārsvarā vīrieši u.t.t. Neviens nemāca sievietes iet par krāvējām, bet vīriešus par aukļiem un katrs izvēlas to, kas labāk patīk (atšķirības abu dzimumu domāšanā arī nosaka to izvēli).

Bet nu jā, tālbraucēja amats var būt arī fiziski smags un allažiņ visādiem neparedzētiem momentiem. Var jau apgalvot, ka riepu nomainīs specializēts serviss u.t.t., bet dzīvē tā ne vienmēr notiek. Šefam drīzāk noderēs cilvēks, kas pats to ratu var nomainīt, nevis izsaukt Austrijas brigādi, kas par visu izrakstīs skaistu rēķinu.

+ vēl Tevis minētais gadījums ar 5 migrantiem. Viena vienīga veču kompānija u.t.t.

Pazīstams cilvēks šajā profesijā nostrādāja kādus ~2 gadus un teicās, vienu sievieti no Latvijas esot saticis. Vienu...

eidis Reģ.: 07.11.2001
4 1 Atbildēt

Kā man mācīta psiholoģe skaidroja, vīriešiem ir labāk iedibināta abstraktā domāšana, kas nodrošina gan sniegumu matemātikā, gan orientāciju telpā (t.i. uzturēt iedomātu karti, parkoties atpakaļgaitā). Tas izriet no miljons gadu veca pienākuma iet medībās. Sieviete pa alu ar multitaskingu tikmēr nodarbojās. Attiecīgi multitaskings pie truck stūres ir mazāk noderīgs kā abstrakta domāšana un secīgi katrs ir savā vietā.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
6 1 Atbildēt

Protams, ka vīriešiem manevrēšana padodas labāk:

JanJan Reģ.: 07.02.2018
4 0 Atbildēt

Manevrēšana padodas labāk tiem, kas to ir labāk iemācījušies un vairāk praktizē ikdienā. Cik tad vispār sievietes ir pie stūres šitādiem aparātiem, nav jau ar ko salīdzināt. Gan jau arī VWfans varētu būt labs adītājs vai karsējpuisis, ja tam pieietu nopietni un regulāri trenētos.

Te vnk ir stāsts par to, ka vēsturiski ir izveidojušies "sieviešu" un "vīriešu" darbi, kam agrāk bija reāls pamatojums (kad bija nepieciešams vairāk fizisks spēks, mazāka automatizācija utt utt), bet mūsdienās daudz kur vairs to apstākļu nav.

Uggga Reģ.: 04.01.2006
4 0 Atbildēt

Viens tālbraucējs reiz lielījās kā viņš Rīgas šaurajos pagalmos ar fūri grozoties, ka blakus pieparkotajiem Poršiem putekļus noslauka, bet, kad brauca prom plašā teritorijā, pret paleti sev gabarītu nolauza.

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
6 3 Atbildēt

Zviedrījā sievietes dzelzbetona paneļus ved un ķēdes mētā kamēr latvijas vīrieši savilcēja siksnas nav spējīgi pievilkt.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt

iciks rakstīja:

Bradypus rakstīja: Sāksim ar to, ka ar autobusiem brauc ļoti maz dāmu. Nejauc ar trolejbusiem. Būtiskā atšķirība (manuprāt trolejbusa vadīšana praksē ir grūtāka, nekā pilsētas autobusa, dēļ piesaistes vadiem), kas maina šo proporciju - trolejbusam nav nepieciešama D kategorija. Un tagad sāc domāt, kas ir tas, kas šīs kategorijas ieguvē atsijā dāmas - iespējams sapratīsi kaut ko jaunu priekš sevis par dzimumu atšķirībām. Savukārt mana pirmā doma par šo "sasniegumu" bija ne tik daudz par spēju fūri nostūrēt, bet situāciju, kurā šī tālbraucēja paliks viena pret 5 migrantiem. Visa šī līdztiesības stumšana "vīriešu" profesijās diemžēl notiek ignorējot šādus "sīkumus", kas neietilpst amata aprakstā, definējot profesiju.

Kas ir interesanti, bija kāds autoritatīva mācīta vīra pētījums (neatradīšu tagad) par to, kā tad praktiski ir ar tiem amatiem valstīs, kur var uzskatīt, ka tādas dzimumu diskriminācijas nav un visiem ir visādas iespējas.

Paradoksālā kārtā medmāsas tur bija faktiski tikai sievietes, inženieri - pārsvarā vīrieši u.t.t. Neviens nemāca sievietes iet par krāvējām, bet vīriešus par aukļiem un katrs izvēlas to, kas labāk patīk (atšķirības abu dzimumu domāšanā arī nosaka to izvēli).

Bet nu jā, tālbraucēja amats var būt arī fiziski smags un allažiņ visādiem neparedzētiem momentiem. Var jau apgalvot, ka riepu nomainīs specializēts serviss u.t.t., bet dzīvē tā ne vienmēr notiek. Šefam drīzāk noderēs cilvēks, kas pats to ratu var nomainīt, nevis izsaukt Austrijas brigādi, kas par visu izrakstīs skaistu rēķinu.

+ vēl Tevis minētais gadījums ar 5 migrantiem. Viena vienīga veču kompānija u.t.t.

Pazīstams cilvēks šajā profesijā nostrādāja kādus ~2 gadus un teicās, vienu sievieti no Latvijas esot saticis. Vienu...

Es vienu britos satiku. Piebrauca pie vienas galdniecības nu ne jau lielā fūre, bet diezgan paliels kravas auto un sievišķis bija gatavs kravas uzņemšanai.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
0 5 Atbildēt

Tas nav sievišķis. Tas ir vīrietis ar sievietes dzimumorgāniem.

Sievietes funkcija ir pavards un bērni.

Volx Reģ.: 22.11.2018
3 0 Atbildēt

Tu gribi teikt, ka sievietēm nevar būt intereses par autobūvi? Man liekas otrādi, ka ir diezgan biezs slānis, kas par to intttteresējas un tāpēc pat liekas savādi, ka reti redzam sievietes pie smago stūres. Tā tak nav kkāda neiespējamā misija un autiņi ir pietiekami ērti, lai īpaši neiespringtu un komfortāā neatšķiros no vieglajiem. Nav tak ar ZILu jābrauc.

p.s. man sieva ir autoinstruktora meita un to jau aizdzina smagās mašīnas tiesības nolikt kkādos 17 gados.

Uggga Reģ.: 04.01.2006
2 0 Atbildēt

Šodien vienam fūristam apjautājos par sieviešu īpatsvaru viņu profesijā. Pie mums esot ļoti maz, bet Eiropā diezgan daudz un ne tikai uz fūrem, bet arī uz pašizgāzējiem. Somijā esot ļoti daudz un pat uz pagarinātajām fūrēm, ar kurām ne katrs vīrietis esot gatavs braukt.

iciks Reģ.: 29.05.2013
2 0 Atbildēt

Ja atmet visādus "ai, tas tak veču darbs", domāju te tiešām no svara ir tas, kas ietilpst, tā teikt, amata aprakstā. Somijā, ja autiņam pārsprāgst riepa, iespējams sauc tuvāko servisu un tas riepu maina. Mūsu kantoru gadījumā to noteikti dara pats šoferis. Attiecīgi šis un līdzīgi darbi tomēr ir fiziski smagi un vairāk večiem veicami.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Pieņemu, ka valstīs, kur kapitālisms pastāv ilgu laiku, loģistikas firmas nav izvietotas dīvainās vietās, piemēram, ar šādu piebraucamo ceļu:

www.google.com/maps/@56.9377845,24.0533751,3a,75y,87.3h,72t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxBytocLYgpnTHfL2Bj9wcA!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Kad vēlies padalīties ar ko šādu, tur augšā, kreisajā stūrī ir paņemama izvēlnīte, kurā ir "share" opcija, kas iedod lietojamu saiti, šādu - goo.gl/maps/p85A7bxva7o

GTD2 Reģ.: 18.10.2004
1 0 Atbildēt

man šķiet ka tas darbs tomēr sievietei ir par smagu tas taču neietver tikaistūres grozīšanu vien,papildus tāpat ir janostiprina krava kas citreiz ir fiziski smaga, jtapat nestādos priekšā kā sieviete tiks galā ar riepas maiņu smagajam kas ir ļoti fiziski smagii priekš sievietes. Nemaz nwerunājot par elementāriem sīkiem remontdarbiem kas atgadās uz ceļa.

JanJan Reģ.: 07.02.2018
2 0 Atbildēt

Kārtīgā firmā un arī pie attiecīgas infrastruktūras tam visam vajadzētu būt sakārtotam un šoferis, ir šoferis. Piemēram, pie moderniem loģistikas centriem tur šoferim nevajadzēs neko nostiprināt un sazin ko darīt.

Tāpat arī auto apkopi - jā, ja brauc firmā, kuru vienīgās peļņas iespējas ir braukt ar veciem aparātiem, gludām (un nelegālām) riepām un vecām bremzēm, tad gan jau priekšnieks liks pašam šoferim riepu mainīt nekurienes vidū, lai tik santīmiņu iepistu.

Nu kāds (ne jau tikai LV, bet vispār Eiropā) taču pērk tās jaunās un modernās mašīnas. Nerodas tās maģiski jau palietotas. Neticu, ka nopietnas firmas, kas var atļauties iegādāties jaunas automašīnas, kas maksā DAUDZ (vilcēji jauni ir kādi 100-150k? vairāk?), bet pēc tam pisīs santīmu un liks šoferim pašam riepu mainīt, jo redz 24/7 roadside assistance ir pārāk dārgi? Nēnu labi, ir arī cilvēki, kas nopērk 4 litrīgu cayenne džipu un tad ieliek gāzes iekārtu, lai "pa lēto" varētu braukāt.....

Rekur iciks jau rakstīja, ka citur esot daudz vairāk sieviešu. Latvijā jau daudzās nozarēs tā diemžēl ir, ka vēl tā infrastruktūra, biznesa prakse un santīmpišana nav sakārtota...

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Santīmpišana vai ne santīmpišana, bet nu, teiksim, tāds Austrijas mobilais serviss, kas atbrauks, nomainīs riepu vai kaut ko salabos, maksājot ļoti sālīti.

GTD2 Reģ.: 18.10.2004
2 1 Atbildēt

igo ir tāda dziesmiņa , ''bet dzīvē viss ir savādāk'', un riepas jau nu gan paši parsvarā maina, nav jau tādi baltocīši , runājot par kravu vadītājam pašam japārlieciņās par kravas stiprību un drošību ,ja varbūt vienā galā būs lepns loģistikas centrs tad otrā labākā gadījumā būs cilvēks ar pagruščiku, kas pateks ka viņa pienākumos tikai izkraut kravu bet pārejais gan jadara pašiem un to arī dara

msh Reģ.: 16.04.2007
3 0 Atbildēt

Man patīk tā filosofija par "loģistikas centriem" - tu laikam esi palaidis garām ka kravām, ko ved no tiem loģistikas centriem, līdz tiem ir arī jānonāk... Ir, protams, kravas, kur šoferim ir tikai jābrauc - konteineri, vai tāda veida kravas, kādas ved ar mašīnām, kurām ir piekabes ar cietajām sienām - bet ko ar pārējajām kravām? Piemēram, regulāri manu acu priekšā manā darbā tiek krāmētas fūres ar gatavo produkciju, kokmateriāliem - manas darbavietas viens vai divi kāri sakrāmē pakas fūrē - tikmēr ar piekabes aizkariem, stutēm un štropēm operē šoferis - galu galā - tā ir viņa tehnika un viņa aprīkojums, un par kravas nostiprināšanu atbildību likums arī prasa no viņa - kāpēc lai ar svešu tehniku un svešu aprīkojumu kāds mūsējais darbotos?

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti