Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5
martinslusis 02.12.2017 22:43

Jā, uzvara pelnīta. Nojautu jau, ka par pirmo vietu cīnīsies i30 un Karoq. Principā jau loģiski jo viens ir lielas brālis Gada auto 2016 ieguvējam un otrs - mazais brālis Gada auto 2017 uzvarētājam.

Godīgi sakot, pārsteigums bija Kia Stonic 3. vieta, bet patīkamā cena un arī tīri labais sniegums uz ceļa liek domāt, ka arī tas ir pelnīti.

Delfos var redzēt lielu "cepienu" par uzvarētāju trio, bet, manuprāt, viss ir pareizi - tas ir LATVIJAS gada auto. Nu nevar Latvijas gada auto maksāt 70 (XC60 un Q5 demo auto cena) vai 98 tūkstošus (BMW 5. sērijas demo auto cena). Tāpēc pelnīti vinnēja tās 3 mašīnas, kas piedāvā augstu kvalitāti par labu cenu.

Vienīgais, ka varbūt prasītos kategoriju "žūrijas simpātija", kur būtu žūrijai jāizvēlas labākais auto, neņemot vērā cenu (vai ņemot to vērā minimāli). Esmu pārliecināts, ka šogad šo balvu dabūtu Alfa Romeo Stelvio.

martinslusis 28.11.2017 0:44

Ar 9 šāvieniem 5 trāpīju. Nezināju, cik īsti liela nozīme būs cenai. Tomēr iepriekš bija Audi klājies labi, tāpēc ieliku arī viņu un Volvo S90/V90 arī pagājušajā gadā tika Top 7 un XC60 bija ļoti labs, tā kā to arī nebrīnītos redzēt vismaz Top 10.

Bet tos Top 7 gaidīju mazāk nekā Koleos (ļoti labs bezceļā, tīri ok uz ceļa un cena demokrātiska priekš tāda auto) vai Honda Civic (laba cena un daudziem patika vadāmība).

martinslusis 23.11.2017 15:04

Nevaru 100% to apgalvot, jo neesmu ar Dacia braucis, bet tomēr... Cik ir redzēts pēc, piemēram, Vācijas tehnisko apskašu datiem, Renault grupas ražojumiem ir pamatīgas problēmas ar kvalitāti, īpaši jau lētā gala ražojumiem, kā piemēram, Dacia Sondero. Tur vien ir vērts piemaksāt par krietni uzticamāku ražojumu. Ok, garantijai vajadzētu novērst defektus, bet Renault garantijas līgumā ir nosacījums, ka, ja kāda komponente ir nomainīta garantijas ietvaros, tad uz to vairs neattiecas garantija (vismaz atceros kaut ko tamlīdzīgu, kad lasīju garantijas noteikumus).

Tāpat arī būs pilnīgi nesalīdzināma apdares kvalitāte un materiāli.

Nu, un visbeidzot, protams, markas prestižs un tālākpārdošanas vērtība. Jau Renault ir dramatisks cenu kritums tālākpārdošanā, Daciai neesmu skatījies, bet pieņemu, ka ir vēl sliktāk.

Vai tas nozīmē, ka Dacia nevar ņemt? Nebūt nē, vismaz būs jauns auto ar garantiju. Bet vai es piemaksātu 7000 un ņemtu Škodu? Jā.

martinslusis 23.11.2017 14:58

Daži te tādi eksperti, ka nu tikai (to es nesaku par GA žūriju, bet gan 650 un vēl dažiem).

Vai Jūs esat ar konkrēto auto modeli braukuši, ka varat to aplikt? Kāpēc tieši šī ir konservu bundža un kas tad nav konservu bundža un kāpēc? Un ko galu galā vajadzētu tādā gadījumā par tāu naudu pirkt un kāpēc?

Brīžiem tiesām smieklīgi kļūst.

martinslusis 15.11.2017 12:46

Janis_Mezulis rakstīja: Lai arī varētu gausties, ka modelis jau vecs un tas ir tikai kārtējais facelifts, kuram nomainītas lampiņas un iebūvētas papildus drošības sistēmas, tomēr auto parādīja, ka nav nekāds opītis gados. Pārējiem ir tāpāt vēl ko darīt, lai sasniegtu šo. Tomēr vēlējos akcentēt ko citu. Proti - attieksmi. Par stilu, kā konkrētais ražotājs attiecas pret kādu no reģioniem, proti Latviju. Konkrētāk latviešiem. No BMW pārstāvja noklausījos tekstu par to, ka šis tirgus esot mazs ar vēl mazāku skaitu iedzīvotāju un vēl mazāku skaitu cilvēku, kam varētu interesēt ekzotiskās valodas. Kā smejies, neies tak mocīties pāris simtu klientu dēļ. Tās ir papildus izmaksas, tāpēc būs jāiztiek ar kādu no lielajām valodām saskarsmē ar auto... Tad VW pierāda, ka ciena jebkuru auto lietotāju, uzrunājot viņu tādā valodā, kādā lietotājam ērtāk. Arī latviešu. Visu cieņu.

Iztulkots, starp citu, ir pat ļoti korekti.

Parsti pirmais, ko daru ir pārslēdzu ierīcēm valodu uz angļu valodu, jo esmu jau pieradis pie "līka" tulkojuma (piemēram, Renault tulkojumā pašreizējais jeb "current" degvielas patēriņš ir iztulkots kā "strāva").

Savukārt Tiguanam tā arī esmu atstājis latviešu valodu un viss ir skaidri un gaiši saprotams. Pāris sīku "gļuku" maznozīmīgās frāzēs, kur turklāt tāpat domu var saprast.

martinslusis 11.11.2017 12:47

Izvēlies summu līdz xx eiro un maksā, cik ielej. Nav īpaši jārēķina.

martinslusis 07.11.2017 16:13

Es prognozēšu Top 9, nevis Top 7:

Alfa Romeo Stelvio

Audi Q5

Honda Civic

Hyundai i30

Mazda CX-5

Renault Koleos

Škoda Karoq

Volkswagen Arteon

Volvo XC60

BMW domāju, ka netiks Top7, jo kopumā neizraisīja tādu sajūsmu un cena demo mašīnai bija 98 000.

Alfa par spīti ne tik zemai cenai (bet tomēr arī ne ļoti augstai) būs Top 3.

martinslusis 06.11.2017 21:59

Ārpuses dizains tomēr krietni pārsit salona interjera dizainu. Ja ārpuse, īpaši koši zilajā krāsā, izskatījās ļoti interesanta, tad salona kvalitāte lika vilties.

Ņemot vērā, ka uz testiem bija Tekna+ komplektācijas auto, gribējās krietni nostrādātāku salonu. Man Tiguan bāzes komplektācijā ir krietni labāk daudzas detaļas nostrādātas.

Vislielākā vilšanās ir ekrāna un 360 grādu kameru kvalitāte. Ekrānam ir zema izšķirtspēja, slikts kontrasts un ļoti novecojis interfeiss gan multimediju sistēmai kopumā, gan navigācijai. 360 grādu kameras ir noderīgas, taču to kvalitāte bija slikta. 360 grādu kamera tomēr ir premium extra un tai vajadzētu izskatīties kaut cik pieņemami, bet kameras bija tikpat kvalitatīvas kā pirmajām telefonos iebūvētajām kamerām (šeit gan jāsaka, ka grēko gandrīz visi ražotāji).

Bet braukt ar Qashqai ir patīkami. Tomēr es par tādu cenu (Tekna+ ar dīzeli un priekšpiedziņu maksā 31 tūkstoti) noteikti izvēlētos kādu no VW grupas krosoveriem ar nedaudz pieticīgāku, bet labāk nostrādātu komplektāciju.

martinslusis 06.11.2017 21:50

Jā, motors bija tiešām skaļš. Jāatzīst gan, ka skaņa bija tāda samērā interesanta, ka pat īsti nesapratu vai tas ir slikti vai labi. Īsu laiku pabraucot, ir pat interesanti paklausīties, jo motora skaņa izklausās tīri neko, bet ilgi braucot noteikti nepatiktu.

martinslusis 20.10.2017 16:48

Es savā eksāmenā pat netīšām pārkāpu ātrumu, jo sāku braukt tā, kā biju pieradis.

Vienu brīdi sapratu, ka ir gandrīz +15 uz tilta un tā nemanāmi atlaidu gāzi.

Bet tieši tā - pārliecība ir ļoti svarīga. Jau vairākus gadus arī vērtē to, vai pietiekami strauji ieskrienas līdz maksimāli atļautajam ātrumam, tādejādi nebremzējot satiksmi.

martinslusis 20.10.2017 11:12

Hehe

Man atkal bija tā, ka pilnīgi negatavam lika braukt atpakaļ uz uzvaras parku pirmajā reizē. Un gabals bija ne pa jokam.

Uz kloķi gan neskatījos īsti, bet tāpat nebija nekādas nojausmas, kad tieši pārslēgties utt. Kad griezos apkārt trenējoties, tad vai nu par agru parasti ieliku zemākā vai par vēlu.

martinslusis 20.10.2017 10:30

Izklausās, ka daudz vērtīgāk Tev būs vēl patrenēties kopā ar kādu. Jo tici man - kad es liku eksāmenu, tad noliku ar pirmo un pat ļoti pārliecinoši.

Piesējās tikai par to, ka vienreiz noslinkoju no 3. roba uz 2. pārslēgt un tā vietā vienkārši lēnām laidu sajūgu vaļā un padevu gāzi. Mierīgi varēju pārslēgt, bet kaut kā izdomāju, ka tāpat tikšu galā. Tobrīd pirmo reizi braucu ar to mašīnu un sajūgs bija krietni cietāks nekā Passat B4 ar kuru trenējos braukt. Un tas bija braucot pa Rīgu, turklāt iedeva man maksimāli pretīgu maršrutu.

To es rakstīju nevis tāpēc, lai lielītos, bet gan cita iemesla dēļ - ar visu to es pirmās reizes, kad biju viens pats pie stūres biju kā stirna, kas mašīnas gaismām priekšā izskrējusi.

Pēc tava apraksta spriežu, ka Tu vēl nejūties gana pārliecināts, īpaši tad, ja tādas problēmas ir pat mazāk intensīvā satiksmē. Tici man, ja tu šobrīd dabūtu tiesības un iebrauktu, piemēram, Mūkusalas aplī brīdī, kad ir intensīva satiksme, tad tas droši vien nebeigtos labi.

Vienmēr jau gribas ātrāk tiesības dabūt, bet labāk ir ilgāk pabraukt ar instruktoru, jo tas būs lētāk nekā nošķelt mašīnu sev un citam.

Lai veicas turpmākajos eksāmenos un pabraukā galvenais arī pa Rīgu vairāk, jo tas ir īstais treniņš. Un vismaz man patika sākumā pa tādu satiksmi ar automātu pabraukāt, jo tad tu vari pilnībā koncentrēties uz ceļu, apkārtējām mašīnām un zīmēm, ja vēl neesi 100% pārliecināts braucot ar manuālo transmisiju.

martinslusis 16.10.2017 17:25

Apsveicu ar epopejas beigām! Lai nu kurš, bet es tevi lieliski saprotu. Man gan bija tas, ka tiešām bija vajadzība pēc tās otras mašīnas un regulāri pat aizņemties no kāda vajadzēja.

Bet nu es, kā jau redzams, beigās neizturēju. Un laikam jau labi vien ir, ka tā.

martinslusis 16.10.2017 13:45

Var jau būt. Neesmu nekad ar tādu mērinstrumentu paneļa novietojumu braucis pie stūres.

Bet savulaik Verso tieši tā iemesla dēļ atmetu, nepamēģinājis. Iespējams, ka tie bija nepamatoti aizspriedumi.

martinslusis 16.10.2017 13:26

Es reāli nespēju iedomāties, ka man varētu patikt vidū novietots mērisntrumentu panelis.

Nemaz nerunājot par to, ka tad visi ļoti labi redz spidometru un tad jau var sākt gatavoties komentāriem par ātrumu.

martinslusis 07.10.2017 12:00

www.theverge.com/2017/7/26/16028250/waze-android-auto-maps-navigation-carplay

Waze has no plans to bring its app to Apple CarPlay. That’s probably because Apple doesn’t seem to have any plans to allow third-party map apps to be blessed up as the default navigation applications. Android users, however, can download Waze for Android Auto right now.

martinslusis 07.10.2017 11:52

Nezinu kā aizmirsu savu, iespējams, mīļāko funkciju - lane assist. Pirms tam biju domājis, ka droši vien kaut kāds sviests un tikai kaitina, bet Tiguan ir opcija ieslēgt opciju, kas auto notur braukšanas joslā (sākot no ~65 km/h), kas nozīmē, ka garākā braucienā pa šoseju var brīžiem atpūsties, ļaujot masīnai stūrēt pašai (var kaut vai turēt virsū roku, bet ļaut mašīnai pašai piestūrēt). Tas ir tiešām forši. 100% paļauties uz to gan arī nevajag, protams.

Ā, un dzīvē nostrādāja arī automātiskā avārijas bremzēšanas sistēma. Tai gan nebija jāuzsāk bremzēšana, jo pats ievēroju bīstamo situāciju, bet nu bija klasika - dzeltenā gaisma un priekšā braucošais no sākuma uzgāzēja un tad pēkšņi pa mēmajiem nometa.

Man Front Assist uzreiz nopīkstēja un sagatavoja bremzes avārijas bremzēšanai. Tiklīdz pats sāku spiest bremzes, tā masīna uzreiz palīdzēja spēcīgi nospiest brezmes (bet arī nepārspīlējot, jo nebija ar 100% jaudu nospiestas) un apstājos veiksmīgi. Tā kā tā fīča var noderēt.

Vēl vienu reizi viņa iepīkstējās, kad pārkārtojoties paskatījos uz aklo zonu un tikmēr priekšā mašīna negaidīti apstājās, bet tur tas neko īpaši nemainīja, jo biju jau pagriezies atpakaļ un mašīna tikai pievērsa uzmanību bīstamai situācijai.

martinslusis 07.10.2017 11:46

Nu es, protams, ceru. Bet šobrīd tā neizskatās, jo Apple uztaisīja jaunu versiju saviem Maps un nevar lietot pat Google Maps.

Piekrītu, ka šobrīd nav pietiekamas motivācijas maksāt tos 300 EUR, bet, ja būs Waze, tad momentāli to izdarīšu. Nu vai arī tad jāpāriet uz Samsungu.

martinslusis 06.10.2017 18:18

Uzrakstīšu arī kaut kādas pirmās pārdomas par savu Tiguanu ar kuru pagaidām ir nobraukti gandrīz 3000 km nedaudz vairāk kā mēneša laikā.

Kopumā esmu ļoti apmierināts ar pirkumu un tiešām katru braucu un priecājos.

Pagaidām visvairāk pārsteidz tas, ka ar 115 zs un >1500 kg pašmasu jaudas tomēr ir gana. Laikam jau tāpēc, ka iepriekš braucu ar atmosfērisku 1,6 benzīna dzinēja 105 zs Toyota Corolla, kam gan bija <1100 kg, bet tomēr jau 12 gadi un turklāt automāts ar 4 pārnesumiem.

Lai nu kā, ņemot vērā, ka biju arī ar to Toyotu samācījies apdzīt uz šosejas bez īpašām problēmām, tagad to izdarīt ir vēl vienkāršāk. Ja brauc ar ~110 km/h, tad, ieliekot 4. ātrumā, dažu sekunžu laikā jau ir 130-140 km/h. Tā kā ir ļoti ok.

Vienīgais brīdis, kad izteiktāk pietrūkst jaudas ir 1. pārnesums, bet tas ir sīkums, jo ātri var ielikt 2. ātrumu un tas jau "ceļ" labi.

Vadāmība ir laba, līkumos priekš krosovera turās tīri labi. Protams, nedaudz jūtamāka sasvēršanās ir, taču vēl ne tuvu ne tik traki. Piemēram, sievastēva Mitsubishi Outlander līkumā sasveras daudz izteiktāk.

Patīk arī samērā klusais salons, ko īpaši jūtu pēc Corollas. Nu un loģiski, ka arī pati mašīna ir krietni stabilāka, jo ar Corollu pie lielākiem ātrumiem jau bija neomulīgi braukt. Te arī uz 160 jutos pavisam droši (parasti gan braucu krietni lēnāk, bet nu gribējās ātrāk arī patestēt).

Īpaši labi to jutu uz Jūrmalas šosejas, kad bija pamatīgs lietus un rises pilnas ar ūdeni. Ar veco Corollu 2. joslā tobrīd bija pilnīgs čau, jo stūri sita ārā no rokām un vispār mašīna darīja, ko gribēja pat ar labām riepām. Tiguan gadījumā vispār praktiski nejutu, ka braucu pa risi, kas pilna ar ūdeni. Elektronika savu izdarīja. Protams, labāk to tāpat nedarīt, jo var pienākt brīdis, kad elektronika vairs netiek galā.

Vidējais patēriņš pagaidām ir 6,1 litri/100km, braucot pārsvarā pa pilsētu, bet ne tikai. Pilsētā pārsvarā sanāk iekļauties 7-7,5 litros, korķos mēdz būt arī >8 litri. Principā, ja jestrāk brauc pa pilsētu, tad ir >7, arī >8 litri. Ja pavisam mierīgi, tad var pat 6,2 dabūt, bet tad jau pazūd braukšansa prieks. Uz šosejas var mierīgi dabūt <5 litriem, bet tad jābrauc lēnāk. Ar 110 braucot, jau ir ~5 litri uz 100km.

Salonā vietas ir ļoti daudz, īpaši aizmugurē sēdošajiem ir jūtami vairāk vietas nekā lielākajā daļā mašīnu, jo pat ļoti tālu atbīdoties, es ar 188cm varu aiz sevis elmentāri iesēsties.

Bagāžnieks nav ļoti liels, bet nav arī mazs. Realitātē, pateicoties vietai salonā un bīdāmiem aizmugurējiem krēsliem (var pabīdīt uz priekšu), vietu bagāžniekā ir iespējams palielināt līdz 615 litriem. Un to tiešām var arī izmantot dzīvē.

Vienīgais, ko gan brīžiem jūt - Trendline komplektācijai tomēr ir ļoti daudz kas nogriezts. Nav ne tīkliņu aiz priekšējiem krēsliem (līdz ar to arī ne atlokāmo galdiņu), ne atvilktņu zem krēsliem, ne aizmugurējā roku balsta, ne aizmugurējo krēslu nolaišanas pogas bagāžniekā utt. Toties iepriekšējais īpašnieks ir iegādājies pilnu parkošanās sensoru komplektu, atpakaļskata kameru (ar automātisko parkošanos, kas strādā ļoti labi, bet izmantoju tikai demontrējot ) un 3 zonu klimata kontroli, kas ir ļoti forši aizmugurē sēdošajiem.

Bet kopumā esmu sajūsmā. Diezgan regulāri arī novērtēju to, cik forši ir neuztraukties par augstām apmalēm, kā arī pāris reižu sanāca braukt pa nelīdzenu pļavu, kur ļoti labi varēja just augsta klīrena priekšrocības.

Tā kā man nav navigācijas, šobrīd apdomāju iespēju iegādāties Apple Carplay, Android Auto un Mirrorlink funkcionalitāti, kas laikam maksā 300 EUR aptuveni. Bet tad drīzāk jāmaina arī telefonu, jo iPhone, protams, ļauj tikai Apple Maps izmantot. Par šo vēl domāju.

martinslusis 03.10.2017 21:40

gunbox rakstīja: Passat CC nekad nav bijis flagmanis. Tā ir Pasāta Comfort Coupe vesija. Phaeton jau ir cita klase, cita tēma. A8 konkurences neveiksmes stāsts.

Bīdīts Arteon bija kā CC nomaiņai ar jaunu modeli un ar lux pieskaņu. Šīs divas pašas būtiskākās nianses, kuras bija jāmanto no pirmās skices līdz pirmajam pircējam, Arteon pazaudēja līdz ar konceptu, kā jau visi VW ražojumi. VW kā ražotājs ir viens no lielākajiem pats sev pendeļa devējiem. Ne par velti ir teiciens - medus mucu var sabojāt pat viena pile darvas. Stūres pagriešana un cits maģis nav jauna auto raksturs, tā ir tehniska īpašība tā pat kā jaudīgie motori un visdrīzāk jaunais īpašnieks tikai par to arī samaksās. Pārējais uz šo brīdi ir tas pats vecais Passat ar jaunu priekšas resti/bamperi.

Lai mēs runātu paceltā latiņā par šoferi un bosu, interjeram kā minimums vajadzēja izskatīties tādam, kāds tas bija ieplānots:

Par salonu piekrītu, ka prasās tomēr lielāku atšķirību no Passat. Ārēji gan dzīvē ļoti, ļoti glīts auto.

Patika arī liftback tipa bagāžnieks, kas apvieno universālāku bagāžnieku ar kupejas/sedana virsbūvi.

martinslusis 28.09.2017 10:53

Man nesen bija iespēja jauno BMW 5. sēriju uz nedēļas nogali dabūt un tai bija adaptīvās tālās gaismas - ļoti, ļoti laba fīča.

Protams, it kā garlaicīgāk, ka nav jāslēdz, bet grūti pašam saprast, kurā brīdī sāk žilbināt citus. Mašīna noteikti pārslēdzas vēlāk nekā pats to daru.

Konkrētajam modelim gan bija vienkārši on/off tālās, nevis tik advancēti, ka pretīmbraucošajam nespīd virsū, bet citur spīd. Zinu gan, ka BMW kopumā ir ļoti advancēti risinājumi (arī tādi, ka šosejas malā cilvēkus un dzīvniekus ar infrasarkano kameru noķer un spīdina viņiem atsevišķu staru virsū, lai šoferis viņus redzētu.

P.S. Tālās gaismas ir viena no lietām, kas man LV braukšanas kultūrā mulsina - ļoti daudzi slēdz gaismas ārā, kad vēl gandrīz kilometrs ir un jau pie 500 vai vairām metriem sāk stresot, ka jāslēdz ārā. Bet visu to laiku braucam uz aklo vienkārši.

martinslusis 27.09.2017 17:38

Visma jaunajam Tiguan it kā nevajag neko resetot. Pietiek tikai iepildīt (līdz nobeidzas sensori ).

martinslusis 20.09.2017 16:01

Doma ir kāda? Šis topiks būs CP jaunā "bad boy" datubāze?

Neredzu loģiku, ja godīgi.

martinslusis 08.09.2017 14:25

Viss ir vienkārši - sākumā tiesāšana bija ļoti par labu krieviem (Porziņģi vienkārši brutāli no laukuma noņēma) un otrajā puslaikā svilpa par labu latviešiem, līdzsvarojot pirmajā puslaikā savārīto.

Kopumā bija ļoti neprofesionāla tiesāšana abos virzienos.

martinslusis 07.09.2017 12:41

Jāvinnē šodien turkus. To arī izdarīsim, ja vien tiesneši neizvilks mājiniekus.

Ja vinnējam turkus, tad jāvinnē arī Melnkalni un tad jau smagāka 1/4 fināla spēle pret Slovēniju. Tur principā ir 50:50. Bet vinnēt var un tad jau 1/2 fināls pret Spāniju un, visdrīzāk, cīņa par bronzu.

Bet vispirms jāvinnē Turciju un tad vēl Slovēnijai jātiek garām. Vieglu spēļu vairs īsti nebūs.

1 2 3 4 5

Lasītākie raksti

Jaunie raksti