Transports un īsta ekoloģija.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004

Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2

 
WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Topinamburs, es tev te tā joka pēc iemetīšu vienu nelielu izvilkumu par dzīves realitātēm "no dzimšanas līdz pārstrādei" ar kuģiem ( un šis nav unikāls eksemplārs, daudzi kuģi tiek pārstrādāti "tajā pasaules malā" vēl "neekoloģiskākos" apstākļos:

en.wikipedia.org/wiki/Carnival_Fantasy

www.youtube.com/watch?v=rxX0W57mwhk

maps.app.goo.gl/XtSgbmUzRxWKLWTZ8

Kaut kā tā tā pārstrāde tiek reālā dzīvē veikta - kā tik tālāk no acīm, vides un ekoloģijas aktīvistiem ... utml.

Te ir cita alternatīva pārstrādes vieta:

maps.app.goo.gl/bLctqYUpf8UTDKSx6

P.S. ieslēdz satelīta foto - lai efekts labāks  ;)

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ak jā piemirsās ielikt šo :

en.wikipedia.org/wiki/Alang_Ship_Breaking_Yard

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

P.P.S. paralēli gan arī vēlos pateikt, ka Pasaulē kopš 90 tajiem ir pieņemti gan likumi, gan starptautiskas vienošanās, kas neļauj tā vienkārši "toksiskos atkritumus" ( kuģus pieņemts par tādiem uzskatīt) nogrūst trešajām pasaules valstīm ... taču tehniski nekas netraucē kuģi juridiski "pareizi pārdot" pirms dzīšanas uz "izgāztuvi" vai pārstrādi ...

Bet nu katrā gadijumā kuģi mūsdienās tiek izjaukti uz parstrādi arī Eiropā un Amerikā atbilstoši visām vides normām !

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 1 Atbildēt

Un? 

Visi tavi linki ir no sērijas - bet viņi (ievieto pats, ko)

Tāpēc mēs drīkstam arī draņķēt dabu cik uziet? Kaut kā esam vienojušies par piemēram, upju nepiesārņošanu, centralizēto kanalizāciju, un atkritumu savākšanu. Kaut gan tas arī tas maitā mūsu konkurētspēju attiecībā pret valstīm, kur tas viss ir nedaudz vaļīgāk.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Ja jau mēs nedrīkstam, tad kāpēc tu atbalsti ar visām četrām vides masveida piesārņošanu ar toksiskajiem atkritumiem?

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 2 Atbildēt

Pat ja mani 400 kg visi nonāks vidē (ko apšaubu, jo iekšā ir itin vērtīgi materiāli), tos ar uzviju pārspēsi tu, ja turpināsi dedzināt benzīnu. Cik tonnas naftas tam ir jāvelta? Jāiegūst, jāpārved, jāpārstrādā, atkal jāpārved, jāpārdod. Un sadedzināsi, un viss, čušs, nav vairs, un nekad nebūs.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Nu tāpat, kā esi gatavs apzvērēt, ka tavas lietotās riepas nav nonākušas kādā no nelegālo noliktavu ugunsgrēkiem, vai ne?

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Es tikai norādu uz reālo dzīvi - kā mums ir veicies ar dažādu lietu pārstrādi ... jo visiem jau škiet ja kaut ko krauj kaudzēs lai parstrādātu kaut kad tālākā nākotnē "kad tas kļūs" finansāli izdevīgi ir ļoti laba metode ... 

Riepas ar mums labi krāvās kaudzēs līdz smalki ar uguns palīdzību tika "pārstrādātas" .... 

Tāpēc lūdzu piedod, ka ne pārāk ticu tai "pasakai" par zaļo nākotni ...

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Elons Masks atlaiž "superčārdžeru" departamentu:

15. maijs (Reuters) - Dienu pirms Elons Masks pagājušajā mēnesī atlaida gandrīz visu Tesla elektrisko transportlīdzekļu uzlādes nodaļu, viņiem bija lielas cerības, kad uzlādes vadītāja Rebeka Tinuči devās tikties ar Masku par tīkla nākotni, pastāstīja četri bijušie uzlādes tīkla darbinieki. Pēc tam, kad Tinucci divas nedēļas iepriekš bija samazinājusi no 15% līdz 20% darbinieku, kas bija daļa no daudz plašākas atlaišanas, viņa uzskatīja, ka Masks apstiprinās plānus par masveida uzlādes tīkla paplašināšanu.

Tikšanās nevarēja būt sliktāka. Darbinieki sacīja, ka Masks nebija apmierināts ar Tinuči prezentāciju un vēlējās vairāk atlaist. Kad viņa atteicās, sakot, ka lielāki samazinājumi iedragās uzlādes tīkla biznesa pamatus, viņš atbildēja ar to, ka atlaida viņu un visu viņas 500 cilvēku komandu.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Šis jau ir pavecs. Pats tas notikums notika vai nu pagājušo vai aizpagājušo nedēļu.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja: Tieši tā - nevajag dirst šķidru. Nodrošināt tam miljardam normālus dzīves apstākļus būtu daudz lielāks ieguldījums piesārņošanas apturēšanā. Un tieši tāpat par "atjaunojamo resursu īpatsvaru" - jau tagad ir pakaļā izmaksas un tīkla stabilitāte - un paliks tikai sliktāk.

tīri interesanti - kā tu iedomājies viņiem nodrošināt normālus apstākļus? 

P.S. Komunisms ir padomju vara plus visas zemes elektrifikācija.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Jā, tev taisnība, pat splepkavnieki komunisti par spīti savam naidam pret cilvēkiem, saprata, ka elektrību tomēr ir jānodrošina. Tu diemžēl izrādies vēl nežēlīgāks par komunistiem.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Atbildi uz jautājumu, ja esi spējīgs uz kaut ko cik necik kpnstruktīvu

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nu tā kā par to naudu, kas tiek papista EV un "zaļās" enerģijas projektos "pasaules glābšanai" uzbūvēt tiem cilvēkiem energoinfrastruktūru. Kaut vai ogļu.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Bradypus rakstīja: Tikpat jautri pats esi pavilcies uz ekofašismu. Nav tādu vispārīgi definētu "mašīnu ar mazu degvielas patēriņu". Zem tava naida pret pseidodžipiem slēpjas skaudība pret pielietojumu. Tās mašīnas, kas tavā ieskatā ir ar mazu degvielas patēriņu, tērē vairāk pat par lielajiem SUViem, ja tiek izmantotas veidā, ko tu gribi aizliegt, jo visiem būtu jādzīvo tavu proletariāta dzīvi.

Neesot mašīnu ar mazu degvielas patēriņu? Nav tāpēc, ka tie ražotāji, uz kuru izstrādājumiem tu esi pavilcies, par patēriņu sevišķi neiespringst jo to mērķauditorija ir turīgi cilvēki pusmūža vecumā. Tikmēr fofāgens, kuram ir stipri plašāks modeļu klāsts, savulaik, pirms 20 gadiem ražoja divus "3L" modeļus, tā nosauktus, jo ar tiem vajadzēja varēt ierakstīties tādā patēriņā, un pirms 10 gadiem uzražoja 250 eksemplārus ar Volkswagen XL1, jeb "1L" mašīnu - tajā pielietotās tehnoloģijas pirmajā acu uzmetienā liekas mazliet kosmiskas, bet tad neaizmirstam ka BMW i3 nebija diži savādāks. Tehnoloģijas efektīvām mašīnām šeit ir, un jau sen - diemžēl ar tādām nesasniegt ne autoražotāju, ne globālistu mērķus.

Par to pārējo murgu - jā, apskaužu noteiktu indivīdu risinājumu viņu kompleksiem - nopirkt lielu kasti, kurai nevar redzēt garām, un pēc tam vilkties un pirms katras bedres piebremzēt, jo negaidītā kārtā lielajai kastei nav golfa piekare ar golfa remontu izmaksām, tāpēc jāuzmanās, ka neiebrauc kādā bedrē; sabruks piekare un būs jāmaksā tūkstoši, labāk lēni dudināt, džips tak. Es arī tā šausmīgi gribētu izrādīties, bet, bļin, man krāns ir vidējā garumā, nevis īss, vai uz iekšu, un patīk reizēm izjust paātrinājumu, tāpēc nākas braukt ar normāla izmēra mašīnu un skaust tur tos onanētājus, kuriem nākas iet garām. Un jā, tiešām ir kā tu saki - lēnām dudinot pa pilsētu, jo jāizvairās no bedrēm, tiešām var dabūt mazāku patēriņu nekā normāli braucot izmantojot gāzes pedāli, un jā, tiešām, gribētu es to onanēšanu aizliegt

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Nu ko lai tev saka. Nomā parasti ņemu mazmašīnītes. Tās tērē vairāk, nekā mani lielie ikdienas auto. Kādēļ? Tādēļ, ka normāli braucot, tās ir jāmoka "redlainā" ar pedāli grīdā, kamēr lielie var darboties optimālajā apgriezienu diapazonā. Esmu jau teicis - Ford Fiesta 0.9 ar apkaunojošu braukšanu pa bāni uz 70, fūrēm ejot garām, vidēji notērēja 14 litrus. Nevienu no saviem auto (neskaitot neizdevušos eksperimentu ar gāzēto amerikāni) virs 10 dabūt nav izdevies. Tevis nosauktie "3L", savukārt jau ir zem izmēra, kurā pat ar minimālo aviobagāžu var satilpt un neder par īstermiņa nomai. 

Un tavi murgi par vilkšanos, piekares sabrukšanu un krāniem ir un paliek tavi murgi.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 2 Atbildēt

Nu re - tu te murgo par gāšanu pa bāni un cita veida ceļošanu mašīnām, kas nav tam nemaz domātas - kamēr tāds divvietīgs XL1 ar garantiju izpildītu vismaz puses no Latvijas pseidodžipu braucēju vajadzībām. Paskaties arī uz elektriskajām mašīnītēm - arī lielākās daļas to pielietojuma tāds XL1 - vai arī A2 3L - izpildītu ar atliektiem galiem, ar to starpību ka tās mašīnas spētu arī lēti aizbraukt tālākus gabalus, pie noteikuma ka braucēji nevēlētos paņemt līdzi visu iedzīvi, kā tu. Attiecībā par normālo mašīnu nederību ceļojumiem - nu jā, briesmīgi ka mūsdienu cilvēki ir palikuši tik švaki, ka lai rullētu pa rietumu bāņiem, vajag ne tikai daudz vietas mantām, bet tam obligāti jābūt džipam, nevis universālim; laikam Vācijā var uz 160 braucot pa bāni gadīties norakties 😅 Agrākos laikos kaut kā tajā ikgadējajā ceļojumā piecieta arī tādu mašīnu, kurā visiem bija ar pleciem jābrucinās, bet tagad, kā izrādās, visu gadu jābrauc ar "džipu", jo tas esot piemērotākais transportlīdzeklis ceļojumiem uz rietumeiropu... Ā, un par to tavu nemotoru piemēru - jā, veiksmīgi izvēlēts piemērs - neadekvāti mazs turbo benzīnnieks lielākā slodzē.

Par "murgiem" - tie, diemžēl nav murgi bet realitāte. Murgi ir tava filosofija par pseidodžipu noderību, kad vismaz 90% to īpašnieku ar atliektiem galiem pietiktu ar kaut kādu Golfu - tāda izmēra mašīnu, ar kādām lielākoties brauca esošie pseidodžipisti, pirms pa televizoru sāka borēt reklāmas "parādi to publiski ar džipu!" - žēl tikai ka "džips" pārāk bieži ir nomomplektēts ar zemprofila riepām un tādēļ lietošanai pa mūsu ceļiem nederīgs.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nu re, gari, bet jau pašā sākumā atzini - gribu darīt lietas, kurām domātas mašīnas ir jāaizliedz. Tieši tas, ko teicu.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Kam domātas? Tu gribi ceļot, bet tavi džipi ir nomināli domāti lai tos pistu tepat pa grants un zemes ceļiem, nevis zāģēšanai pa asfaltu. Nē? Pastāsti ar ko Eiropas ceļojumam tavas sievas XC60 ir piemērotāks par V70, un ar ko tavs čeroki/grand čeroki par vojādžeri ;)

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Ietilpība. Iespejas galamērķī ceļot ne tikai pa asfaltu - tikai tavās iedomās visa Eiropa ir smuki asfaltēta. 

Grands gan viennozīmīgi ir LV neceļiem domāts.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Nu jā, maza ietilpība. Vai tad tas ir pluss? Ja pameklētu te 15 gadus vecas diskusijas, atklātos ka tolaik visi uz eiropu mauca ar sedaniem, hečbekiem,universāļiem, un dažādu veidu busiem, tajā skaitā tiem pašiem vojādžeriem [atceros komentāru no viena veca lietotāja ka septiņiem cilvēkiem vojādžeris ir daudz ērtāks par šarānu] - kaut kā džipus nevienam nevajadzēja

Amerikāņu lauku ceļi ļoti iespējams ir sūdīgāki par mūsējiem - jo mūsējos padomju vara spēcīgi uzlaboja.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Jā, maza ietilpība ir mīnuss. Tieši tādēļ XC60, kas ir īsāks un vienlaikus ietilpīgāks par V70 ir daudz piemērotāks ceļošanai - tie 15cm garuma dienvideiropā ir visnotaļ pamanāmi kā neērtība. Vienīgais parametrs, kurā XC60 "zaudē", ir iespēja atvilkt pa bāni uz 200. 

"Ar ko varēja, ar to brauca" nav tas pats, kas "nevajadzēja", lai vai kā tev gribētos. Tieši tāpat tu varētu pateikt, ka visi laimīgi mauca ar žiguļiem un moskvičiem un rietumu auto un pat ne partijnieku volgas nevienam nevajadzēja. 

7 cilvēki sprieda par braukšanu uz Eiropu, saspiedušies vienā busā, jo tikai to varēja atļauties, nevis izbaudīja, kā labāko iespējamo ceļošanas veidu. Tajos laikos vēl jebkas Eiropā bija jaunums un pietika ar to, ko var redzēt asfalta malā. 

Bet tava domāšana ir palikusi padomijā un komunismā. Un lieliski pieproti spriest par lietām, par kurām tev pašam nav nekāda priekšstata, jo tava "ceļošana pa Eiropu" ir līdz Klaipēdai.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

XC60 ir ietilpīgāks par V70? Kādā veidā, aizkraujot visu aizmugures logu ar bagāžu?

"Ar ko varēja, ar to brauca"? Es teicu - "pirms piecpadsmit", nevis "pirms divdesmit pieciem". Ja tev atmiņa caura, pirms 15 brauca ar ko gribēja - tik tolaik vēl caur masu mēdītājiem nebija iestāstīts ka jāgrib pseidodžips, un ar pirmo pseidodžipu vilni brauca to pirmie īpašnieki. Tas pats attiecas uz "vēl jebkas Eiropā bija jaunums".

Jā, mana domāšana ir palikusi padomijā - jo padomijā bija nelielas, jaudīgas mašīnas... 😂

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Krauj ka gribi - līdz pārsegam vai līdz jumtam, V70 ir izcili mazs bagāžnieks.

Kurā sapņu pasaulē tu esi nokļuvis, pasludinot, ka jau pirms 15 gadiem visi varēja atļauties braukt, ar ko gribēja. Man zināmajā arī mūsdienās absolūti lielākā daļa nespēj iegādāties to auto, ko gribētu. Un jā, manam pseidodžipam ir 20 gadi... Neticami, bet to tomēr kāds nopirka tad, kad tavuprāt nepirka. Tev pašam vēl šodien Eiropā jebkas būtu jaunumums, bet labi zini visu, ka tur bija pirms 15 gadiem

Un jā, ar nepacietību gaidu to padomijas nelielo jaudīgo mašīnu uzskaitījumu.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 2 Atbildēt

Bradypus rakstīja: Nu tā kā par to naudu, kas tiek papista EV un "zaļās" enerģijas projektos "pasaules glābšanai" uzbūvēt tiem cilvēkiem energoinfrastruktūru. Kaut vai ogļu.

Tas ir kā, uzbūvēt? Komunismu piedāvā? Ja kapitālisms neko tādu nepiedāvā, tad jau tur nav maksātspējīgu klientu.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tiešām nepiedāvā? Kārtējā nepieciešamiba pēc meliem, piesaucot kapitālismu tur, kur ir runa par politisko varu.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 1 Atbildēt

Es jau nezinu kur tu esi iedomājies to miljardu, bet tādu zemi nezinu, kur politiskā vara neļauj kapitālistiem ražot un tirgot elektroenerģiju.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Pārstāj melot, neko neesmu iedomājies. Jau iepriekš ieliku atsauci uz faktu, varu vēl papildināt. 

ourworldindata.org/grapher/number-without-electricity-by-region

Un pārstāj melot par kapitālismu - tas pats par sevi nespēj eksistēt, ja to neizsargā vara no laupītājiem. Vara, kas aizsargā brīvprātīgus darījumus nodrošina vietu kapitālismam. Vara, kas uzurpē laupīšanas monopolu, nedod vietu kapitālismam - vienalga vai tā ir militāra diktatūra, sociāldemokrātija vai "attīstīts komunisms".

Pamēģini tepat Latvijā bez varas atļaujas pārdot kādam savu saražoto elektrību.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 2 Atbildēt

Tu esi jocīgs kukainis.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Jā es zinu, ka esmu jocīgs. Normāli ir ticēt propagandas meliem un pašam izplatīt melus un melot pie katras iespējas.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Normālam cilvēkam nav nekāda satraukuma, ka gandrīz miljards dzīvo bez elektrības minimuma, kas ir definēts tik minimāli kā "Having access to electricity is defined in international statistics as having an electricity source that can provide very basic lighting, and charge a phone or power a radio for 4 hours per day."

Jocīgajam kukainim liekas, ka mūsdienu minimums būtu vismaz 24/7 elektrība tādā apjomā, lai pietiktu vismaz arī  ledusskapim - pirms ar šovu vākt un sūtīt humānitārās pārtikas kravas sabojāšanai, jo glabāt jau nav kur... Un vēl jocīgajam kukainim liekas, ka tie, kas pie šādas realitātes "glābj pasauli" breucot ar EV, kuru baterijas tie paši bez elektrības dzīvojošie rok drausmīgos apstākļos ar rokām, ir liekulīgi mēsli.

darklight Reģ.: 29.10.2013
1 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja:  Pamēģini tepat Latvijā bez varas atļaujas pārdot kādam savu saražoto elektrību.

Hmm... Nedomāju, ka Latvijā būtu aizliegts tirgoties ar elektrību. Ražo un tirgo kaimiņam - pa vadiem, akumulatoros vai spaiņos. Bez varas atļaujas tu nedrīksti izmantot valstij piederošās elektrības pārvades kompānijas infrastruktūru - tas gan.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Esi tā kā mēģinājis tos vadus līdz kaimiņam bez būvatļaujas ierīkot un tirgot bez atbilstošas reģistrācijas UR un VID? Vai vienkārši tukši tirs, jo nekas cits neatliek, labi saprotot, ka bez varas atļaujas tu nedrīksti NEKO.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

topinamburs rakstīja: Pat ja mani 400 kg visi nonāks vidē (ko apšaubu, jo iekšā ir itin vērtīgi materiāli), tos ar uzviju pārspēsi tu, ja turpināsi dedzināt benzīnu. Cik tonnas naftas tam ir jāvelta? Jāiegūst, jāpārved, jāpārstrādā, atkal jāpārved, jāpārdod. Un sadedzināsi, un viss, čušs, nav vairs, un nekad nebūs.

Pat ja nenonāks vidē nejauši aizdegoties, tad jā, ļoti iespējams nonāks vidē vai nu tīši aizdedzinot, vai līdzīgi kā riepas, kaut kur izmetot. Itin vērtīgi materiāli? Man necik sen atpakaļ gadījās redzēt purnagrāmatā viena pusmūža vecuma Latvijas izcelsmes teslas fanuzēna "atspēkojumu" intervijai ar Blodonu, kurā Blodons runāja no veselā saprāta skatupunkta, viens no punktiem bija "litija akumulatorus ir dārgi pārstrādāt", uz ko "atspēkojums" bija "litija akumulatoru pārstrāda izmaksā 50-200 eiro par kilovatstundu, piemēram, 40 kWh akumulatora pārstrāde izmaksātu 2000-8000 eiro, tas nav dārgi" - šeit bija runa par indivīdu, kurš gatavs melot un sagrozīt patiesību, lai tikai aizstāvētu savu pielūgto elektrisko rotaļlietu, līdz ar to, lai arī es nezinu no kurienes nāca šie cipari, man nav šaubu par to patiesumu, jo šis konkrētais cilvēks varētu tikai tos samazināt. Tātad, ko līdz ka tavs toksiskais atkritums satur vērtīgus materiālus, ja tā pārstrāda izmaksā apmēram tik, cik uzražot jaunus akumulatorus no jauniem materiāliem? Pie viena šī cena nozīmē to, ka tie akumulatori tiks kaut kur izmesti vai "nejauši" aizdedzināti - ja vien nodokļu maksātāji atkal nedabūs apmaksāt "zaļās" izpriecas.

Attiecībā par benzīna dedzināšanu - jā, es dedzinu - mašīnā, kas ir pārdzīvojusi vismaz divas elektriskās rotaļļietas. Tikmēr tu te liekuļo - jo galvenā starpība šajā ziņā starp manu golfu un tavu elektrisko rotaļļietu ir tāda, ka mans golfs darbojas ar propānu, bet tava rotaļļieta ar dabasgāzi.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 1 Atbildēt

Bradypus rakstīja: Normālam cilvēkam nav nekāda satraukuma, ka gandrīz miljards dzīvo bez elektrības minimuma, kas ir definēts tik minimāli kā "Having access to electricity is defined in international statistics as having an electricity source that can provide very basic lighting, and charge a phone or power a radio for 4 hours per day."

Jocīgajam kukainim liekas, ka mūsdienu minimums būtu vismaz 24/7 elektrība tādā apjomā, lai pietiktu vismaz arī  ledusskapim - pirms ar šovu vākt un sūtīt humānitārās pārtikas kravas sabojāšanai, jo glabāt jau nav kur... Un vēl jocīgajam kukainim liekas, ka tie, kas pie šādas realitātes "glābj pasauli" breucot ar EV, kuru baterijas tie paši bez elektrības dzīvojošie rok drausmīgos apstākļos ar rokām, ir liekulīgi mēsli.

Ok, ej, salāpi pasauli. 

Es braucu ar EV jo tā ir lētāk un ērtāk man. 

Vienmēr esmu teicis, ka EV aizies masās tad, kad kritiskā masa to sapratīs. 

Bet šis apstāklis nemaina manas domas par to, ka fosilos ir stulbi vienkārši sadedzināt. Tos vajag izmantot gudri lai veidotu tādu industriju, kas ir ar minimāliem siltumnīcas efekta izmešiem. 

To nevar ātri, aizies desmitgades. Un "naftas baroni" met sprunguļus riteņos. Un politiķi populistiski polemizē. Un dažādu kalibru diktatori rūpējas par savām kabatām un ambīcijām. Un vienkārši noderīgie idioti, un apmaksātie troļļi internetā nodirš visu ar absurdiem tekstiem.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 1 Atbildēt

Es pasauli nelāpu un nemeginu izlikties, ka to daru. Bet tev ir "lētāk un ērtāk" jo to subsidē citi - pofig par manī, nepatīk, bet varu atļauties. Bet pretīgi, ka tevi nesatrauc ne elektrības izmaksas maznodrošinātajiem, ne tas, ka globāli elektrība diemžēl joprojām ir deficīts.

Mētāties ar nodrāztām frāzēm ir viss, ko tu māki. Pateikt "Un "naftas baroni" met sprunguļus riteņos." Pēc tam, kad nespēj atbildēt uz jautājumu kādēļ tieši naftas baroni ir pirmlindnieki "zaļajā kursā" un māca citiem ka jādzīvo "zaļi" ir truli. Tieši tāpat, ka teikt "Un politiķi populistiski polemizē.", saņemot savām EV politiķu piešķirtas privilēģijas. Un tieši tāpat, nosaucot par "absurdiem tekstiem" jebko, kas neatbilst tavam naratīvam.

Stulbi ir aizliegt fosilo resursu sadedzināšanu, jo tieši fosilo resursu sadedzināšana ir mūsdienu sabiedrības labklājības pamatā. Un tieši labklājība ir tā, ka ļauj atlicināt resursus gan dabas aizsardzībai, gan zinātnei - ja zinātnei, lai spētu radīt kaut ko patiešām spējīgu aizstāt fosilo enerģētiku.

Kamēr vien noderīgie idioti teiks, ka naftas ICE ir jāaizstāj ar ogļu EV par nodokļu maksātāju naudu, es būšu pret šādu "progresu".

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Šim murgam punktu pielika 0,9 Fords vidēji 14l. Nu neteiktu, ka F ir tas ekonomiskākais dzinējs, bet nu šie Stelantis 0,9-1,3 man kaut kā nomājot tikai līdz 7l. Es piekrītu vienīgi tam, ka pagaidām nav izdevies radīt perpetuum mobile, taču masām tiešām EV nevajag. Īpaši šādi līdzīgi domājošām.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Nešaubies ne mirkli, ka ari ar XC60 var "ielīst" zem 7 litriem ekobraukšanas režīmā. Bet normāli braucot, XC patērēs savus 8-9, kamēr tas nemotors uzleks uz visiem 14.

mefisto Reģ.: 22.05.2017
1 0 Atbildēt

Jā, tie 14 L ir kaut kādi Minhauzena stāsti. Vai nu momentānais patēriņš vai pa bāni brauca 160 km/h un vairāk, kam šis auto nav paredzēts.

Esmu braucis ar Polo 1.0 bezturbo dzinēju Vācijā, 120-140 km/h robežās tas patēriņš nav lielāks par 6 l uz 100 km.

Seat Ibiza 1.0 tsi ar dsg kārbu ap 5 L pie 120-130 km/h (Rumānijas autobānis)

Rīgā i20 ar 1.0 dzinēju tērē ap 6 L.

Bradypusa minētais patēriņš ir kaut kāds kosmoss. Laikam patīk agresīva braukšana...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Ja, patīk agresīva braukšana. Uz 70 pret kalnu, traucējot fūrēm. Ar pedāli grīdā, lai vispār tiktu uz priekšu. 

Un tu precīzi nonāc tieši pie tā, ko saku par Msh - izmisīgu vēlmi aizliegt braukšanas veidus, kam šie auto nav piemēroti. Un nē tie nav ne Minhauzena stāsti, ne momentānais patēriņš, bet bākas metode - ikdienā neskaitu, bet nomas autiņiem tā pati uzbāžas, jo jāatgriež ar pilnu bāku.

Ja nu kas ir Minhauzena stāsti, tad tas, ka ar 1.0 bezturbo dzinēju tas auto vispār spēj sasniegt 140, izņemot brīžiem no kalna pa vējam.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Mazmotors kuru paņem kā īres auto kalnainās valstīs, konkrēti sūkā, tāda ir arī man pieredze. Jamie ir paredzēti 1 vai 2 pakaļu stumdīšanai, tad - jā tad lielie patēriņi nesanāk ...

Visbēdīgāk bija Horvātijā kur Renault 1.2 litri un apartamenti skaistā vietā, bet izbraukšana pret stāvu kalnu ... tad nu kad viens "Assprātis" braucot no kalna lejā uz šaurā ceļa mani nepalaida, tad iesākt no vietas ar to turbo varēja tikai tad ja rati konkrēti nospolē ( alternatīvi varēja dot atapakaļ un stratēt no lejas) ... braucām 3 pieaugušie + bērns + mantas nedēļas dzīvei ekskursijās un pludmalēs. Par momentāno es pat nemaz neminēšu kad braucām jebkurā kalnā, palīdzēja tikai tas ka braucot lejup varēja pārsvarā "ripot" ar kaut kur 1 līdz 2 litra patēriņu vai vispār bez ...

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 3 Atbildēt

Tu ērti aizmirsti vienu itin svarīgu lietiņu. Fosilo degvielu industrija saņēma un turpina saņemt ļoti nozīmīgu nodokļu maksātāju atbalstu, dažādos laikos dažādu motīvu dēļ.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Saņēma, padarīja enerģētiku lētu un visiem peejamu, atbrīvojot cilvēkus no cīņas par izdzīvošanu. Modernajai komunistu varai tas nepatīk, tādēļ tagad vajag par katru cenu iedzīt masas atpakaļ nabadzibā.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Saņēma, un turpina saņemt, pretī dodot piedirstu atmosfēru, bez jēgas patēriņa sabiedrību, un sev mega peļņu, pie kam kavējot visāda cita veida enerģētiku, ka tikai kāds no fosilo adatas nenokāptu

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Klasiskie tirliņa murgi gribot atpakaļ laikus, kad bērnus vajadzēja dzemdēt vairumā, lai vismaz kāds izdzīvotu un visiem pārējiem izdzīvošana nozīmēja garas darba stundas bez brīvdienām, kakājot skalu gaismā atejas bedrē.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Un nekas neatrodas starp šīm galējībām?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Ja politiķi ar noderīgo idiotu palīdzību mērķtiecīgi neļauj atrast, tad nē.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Interesanti lasīt to pašu sviestu latviski, ko parasti lasu angliski - pilnīgi liekas ka jūs, čaļi, vada viena un tā pati organizācija...

Sāksim ar "Tu ērti aizmirsti vienu itin svarīgu lietiņu. Fosilo degvielu industrija saņēma un turpina saņemt ļoti nozīmīgu nodokļu maksātāju atbalstu, dažādos laikos dažādu motīvu dēļ." - cik man zināms, pasaulē ir tikai viena vieta, kur fosilo degvielu industrija saņem nozīmīgas subsīdijas - ASV naftas pārstrādas rūpnīcas. Spriežot pēc tā ka pie mums tā nenotiek, un pat nenotika pirms pusotra gada, kad elektrības cena bija kosmosā, jāizdara secinājums ka tur tas tā notiek tikai tāpēc, ka ASV valdība atrodas to pašu dzimumlocekļu kabatā, kam pieder naftas kompānijas, un attiecīgi kāpēc nepaņemt vēl kādu kabatasnaudu... Pie viena 22/23. gada ziema parāda vēl vienu ekofašistu apgalvojumu par bleķi - to, ka naftas pārstrāde patērē vairāk elektrības nekā būtu uzlādēt elektrisko mašīnīti - ja tā būtu, tad pirms pusotra gada Eiropas naftas pārstrādes rūpnīcas būtu aizklapētas ciet.

"Es braucu ar EV jo tā ir lētāk un ērtāk man.  " - jā, pagaidām ir lētāk. Man ir teiciens šajā sakarā - "es šobrīd nevaru atļauties braukt ar V8 benzīnnieku, tātad nākotnē nevarēšu atļauties braukt ar elektromobīli". Piemet tām savām izmaksām klāt piecīti uz simtu akcīzē - nu, vēl joprojām ir lētāk? Un piemet to pašu piecīti komerciālo publisko lādētāju cenām - tik nenokrīti, jo šobrīd par tādiem cipariem tu toč varētu braukt ar kādu V8 benzīnnieku.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

"Vienmēr esmu teicis, ka EV aizies masās tad, kad kritiskā masa to sapratīs.  " - neesi saspiedies? Elektriskās mašīnītes sava dārguma dēļ masās nevar aiziet. Jeb kā viens kaut kur purnagrāmatā labi pateica, "tu nekad nenopirksi Teslu kas ar vienu uzlādi var nobraukt no Rīgas līdz Daugavpilij, ar svaigu apskati, par 500 eiro". Kad masas to apjēgs, tad tavi elektrosapņi nomirs dabīgā nāvē. Tādā ziņā interesanti - es nejauši purnagrāmatā esmu britu pret-elektromobīļu grupā; ir interesanti palasīt dažādas ziņas, kas netiek afišētas - kā izskatās, pie britiem elektrisko mašīnīšu burbulis taisās plīst - apdrošināšana gaisā, lietotām elektriskajām mašīnītēm vērtība lejā, dīleri elektriskās mašīnītes burtiski met pakaļ, liek lielas atlaides utt, vēl pēdējie notikumi ar Fisker un Tesla... Žēl ka valodas barjeras dēļ nevar redzēt kas notiek Lamanša šajā pusē - pieņemu ka kaut kas līdzīgs, tik ne tik izteikti.

"un "naftas baroni" met sprunguļus riteņos. Un politiķi populistiski polemizē. Un dažādu kalibru diktatori rūpējas par savām kabatām un ambīcijām. "  - tu esi muļķis, kas ir pavilcies uz sazvērestības teorijām, un neredz īstās sazvērestības. Kādi vēl nah "naftas baroni"? Naftas kompānijas pieder tiem pašiem indivīdiem, kam pieder PEF, kam pieder liela plejāde ar galēji kreisiem politiķiem, kam pieder ASV aizsardzības industrija utt. Nav tādu "naftas baronu", ir vienīgi miljardieri, kuru priekšteči palēciena platformu guvuši ar naftas industriju pirms 100-150 gadiem. Uzskatāms piemērs - BlackRock.

Krotow Reģ.: 09.09.2008
1 0 Atbildēt

Viss būs daudz vienkāršāk. Gan parasto gan elektroauto cenas uzdzīs tādos mākoņos ka vienkāršie mirstīgie varēs sev atļauties tikai divriteni. Sestdienās. Uz to viss iet.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt
raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 3 Atbildēt

Lai vispār varētu diskutēt, jānosaka kaut kādi standarti.

Piemēram, ja raksta par ogļu saražoto elektroenerģiju, tad kur to ražo, cik ražo un kur patērē.

Personas, kas uzstājīgi atkārto ogļu stāstus, noteikti jauks kopā visu ko un to argumentācija jālasa kritiski.

Googles pirmā lapa dod rezultātu. 35.7% pasaulē. 

Ķīna 50% Indija 11% ASV 9% Vācija 3%  

www.worldometers.info/coal/coal-consumption-by-country/

Šie ogļu stāstiņi ir domāti pilsoņiem, kuriem vienkārši nav zināšanu, lai tie varētu izlikties domājoši un kritiski.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 3 Atbildēt

Krievija 2,7%  Japāna 2,5%  Dienvidāfrika 2,4%  Dienvidkoreja 1,8%  Polija 1,7%

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Lieliska propagandas vāvuļošana. 

Pieliec tiem ogļu procentiem tabuliņā klāt EV procentus un ieraudzisi bēdīgu bildi. Izņēmums būs NO, kas EV pērk un uztur par naftas naudu.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt

Hyundai plāno investēt EV un pasbraucošas tehnoloģijās neskatoties uz konkurentu( GM, ford) sabremzešanos šaja lauciņa

www.reuters.com/business/autos-transportation/lg-group-invest-744-bln-over-next-5-years-2024-03-27/

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja: Nešaubies ne mirkli, ka ari ar XC60 var "ielīst" zem 7 litriem ekobraukšanas režīmā. Bet normāli braucot, XC patērēs savus 8-9, kamēr tas nemotors uzleks uz visiem 14.

Normāli? Gāzi grīdā. Bremzi grīdā🙈 Šādi normālie pilni ceļi😡 Jā X5 3,0d ap 6l...😜 Tāpēc pārējie patreiz sūkā. Stāsts nav par otrabotkām...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Gāzi grīdā tikai nemotoriem, lai iekļautos satiksmē. Ar normālu auto pamatā sanāk tas, kam msh negrib ticēt - ripināšanās zem 2K apgriezienem pat ar automātu un pat apdzenot tikai retos gadījumos sanāk gāze grīdā. Bremzi grīdā? Tikai, kad kāds mudaks nogriež ceļu - es vispār ļoti "taupu" bremzes un prognozēju situāciju, lai pēc iespējas mazāk raustītos.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Viens no abiem ir ticams, bet abi divi kopā ne pārāk. Man ir bijis kaut kas uz to pusi pārkāpjot no A90q uz mk3 1.6 mono; patēriņš vismaz tikpat, cik ar A90, un atskārsme ka es instinktīvi griežu virs 3k - bet nu tur jaudas/svara attiecība atšķīrās x2. Kamēr šeit ar mūsdienu turbo mazmotoriņu visu laiku jātur grīdā lai "iekļautos satiksmē" , kamēr pseidodžipam ar relatīvi pavārgu motoru pat nevajag pilnu gāzi lai apdzītu... Abet par to "pat ar automātu" - dīvaini izklausās, jo vispār jau tā dudināšana zemajos apgriezienos, dēļ pseido ekoloģijas/ekonomijas būs tieši ar tomātu, par cik to ir saregulējuši rūpnīcas inženieri - nevaru aizmirst pirmo izbraucienu ar C5 A6 2.5 TDI tomātu kaut kādus 17 gadus atpakaļ - Liepāja, ganībene, 60 km/h, pulkstenī 1,2k; kā bišķi stiprāk piespiež pedāli tā pulkstenis aizgriežas uz 3k... Man sanāca šonedēļ bik pabraukāt ar firmas Škoda Yeti, vārgāko 2.0 TDI ar piecinieci - vakar ievēroju ka spidometrs rāda priekšā robus - un izrādās ka šis grib lai es uz 60 km/h dudinātu piektajā, motoram ar kvēpu filtru...

Megalieli patēriņi nemotoriem ir ticami, bet tad tur ir jātur visu laiku pedālis grīdā, kas kaut kā diezgan spēcīgi kontrastē ar dudināšanu ar pseidodžipu...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Viss, diskusija izbeigta, atradu tavu sapņu auto. Hynday Bayon. Mazs, ar maziņu motorīti, ko pat pilsētas piektdienas pēcpusdienas satiksmē var griezt līdz baudāmiem 6000  apgriezieniem. Ērtība un sajūtas kā kartingā, toč nav garlaicīgi. Iekāpt ērti, izkāpt pat ar baudu - jo iekšā NAV ērti. Speciāli veltīju laiku mēģinājumam pieregulēt sēdekli kaut cik pieņemami. Tā arī neizdevās. Toties lielisku 8.9 litru pateriņu nodrošināja gan. Nīstajam XC60 tādos apstākļos pietiek ar 8. 

Bet nu nosaukt 215Zs un 420Nm motoru par "relatīvi pavārgu" ir jāmāk

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Ar savu hujdaju PN. Tas kā reiz ir tev tuvāks, jo uz i20 bāzēts pseidodžips - ja nu man akurāt vajadzētu ar kaut ko tādu braukt, dodiet man i20 - un, protams, lielāka motora ielikšana būtu tikai laika jautājums.

Par pēdējo - jā, priekš paliela pseidodžipa kas sver tuvu divām tonnām, tas nav daudz. Mana golfa necilais motoriņš, kuram ir bik mazāk zirguspēku, un 2/3 no nosauktajiem ņūtoniem, ja tam pieskrūvēs kārbu ar pareizajiem pārnesuma skaitļiem [esošās TDI kārbas vietā], spēs simtu izveikt ne ilgāk kā sešās sekundēs - cik tur ar to D5, astoņās sekundēs, cerams, būs?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tad jau tev EV vajag, nevis čīkstet, tiem vismazāk sekundes līdz 100. Nez tik kur tu un visi tās sekundes bāžat, jo uz ceļa sanāk būt vienam no ātrākajiem.

Un kāpēc PN par mašīnu, kas nav mana, bet perfekti izpilda tava deklarētā ideālā auto prasības?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Mana deklarētā ideālā auto prasības? Nē, tava - tur ir paņemta i20 platforma, un uzlikta lielāka kulba, lai kompensētu kaut kādu orgānu trūkumus, jeb kā tu teiktu, "nē, tev skauž, ja uzliek lielāku kulbu, tad uzreiz rodas baigā ietilpība!". Es salmenīcas nenēsāju, bet lieks svars nozīmē lieku degvielas patēriņu un sliktāku iešanu - ja uz i20 bāzētu mašīnu, tad lūdzu dodiet pašu i20 - jo tur ir tas pats, tikai bez bezjēdzīgās salmenīcas funkcijas un kādiem kilogramiem mazāk.

Kāds te sakars ar elektriskajām mašīnītēm? Lūk tev uzskatāms piemērs kāda starpība, vai motoram jāvelk mašīna, vai liela kaste - pie noteikuma ka manā golfā būtu adekvāta kārba, XC60 vajadzētu T6 zem haubes lai turētu līdzi. Ja kas, mūsdienās ražo kaut ko samērā līdzīgu, gan iekšēji mazāku, saucas Mini Cooper - tam tāds XC60 T6 līdzi turētu tikai līdz pirmajam līkumam... Bet par to "vienam no ātrākajam" - kā ātrākajam? Ātrākajam ātrumā, vai ātrākajam ieskrieties?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Turētu līdzi... Nu nav man intereses par dragreisu, nav.

Ātrakajam satiksmē - nu tā ka gan ieskrieties, gan braukt ātrāk nekā vairumam. Un nē, ar agresīvu joslu slalomu nenodarbojas - ja nav vietas, tad ripinos ar tiem zemajiem apgriezieniem, kurus tu nespēj iedomāties.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Hm, ieskrieties un braukt ātrāk nekā vairumam un runa ir par Rīgu - nu tas pilnīgi nekādīgi nav apvienojams ar dudināšanu. Pie tā, kas man ir jādara, ja Rīgā gadās apstāties pie sarkanā nepareizajā joslā, lai līdz nākamajam krustam ieņemtu pareizo joslu, braucot ar golfu kas ieskrienas jūtami labāk par to tavas sievas XC60, man nav ilūziju kas ir jādara ar tādu XC60, lai "ieskrietos ātrak kā vairumam" - kārba ieslēgta sportā un pie sarkanā nospiesti abi pedāļi, iedegoties zaļajam bremze tiek palaista vaļā un Kuļene Pieci griežas 3-4k diapazonā. "Braukšana ātrāk kā vairākumam", pie tā ka dižajā pilsētā tur, kur var ieskrieties, liela daļa brauc kā no ķēdes norāvušies lopi, varētu būt kaut kas interesants - un arī pilnīgi noteikti nesavienojams ar dudināšanu...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tev ir TIKAI ilūzijas. Ja nu kļūdas pēc gadīsies kāds, kas ieskriesies ātrāk, nekā XC60 ar 2-2.5K, tad vienkāršī palaidīšu viņu pa priekšu un iekārtošos aiz. Divi tādi? Ārkārtīgs retums. Bet tad palaidīšu abus. Trīs? Nav ne jaumas, ko darīšu, bet kaut ko līdzīgu, kā satiekot īstu Ziemassvētku vecīti vai lieldienu zaķi.

Volx Reģ.: 22.11.2018
0 0 Atbildēt

Tāpēc vajag braukt ar Peugeot/ Citroen/ Opel trīscilindru aparātiem. Tie visu griež un zem 5 l palien

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Par Bayon - nav mans sapņu auto, turklāt šams ir visai neglīts, bet kopumā visai sakarīgs auto. Man nav problēmu tajā ērti iekārtoties, turklāt vietas aizmugurē ir diezgan daudz, salīdzinot ar citiem B segmenta pseidobobikiem. Tas litrīgais motoriņš arī ir diezgan ņiprs, vismaz Latvijas ātrumu apstākļos, īpaši ja ir 120 ZS versijā ar vieglo 48V hibrīdu. Patēriņš uz šosejas ir ap 5.5, pilsētā - nu, starp 7 un 8, atkarībā no satiksmes intensitātes.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 1 Atbildēt

Kam interesē rīt var 

autotraks.lv/dienas-programma/

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

msh rakstīja: Hm, ieskrieties un braukt ātrāk nekā vairumam un runa ir par Rīgu - nu tas pilnīgi nekādīgi nav apvienojams ar dudināšanu. Pie tā, kas man ir jādara, ja Rīgā gadās apstāties pie sarkanā nepareizajā joslā, lai līdz nākamajam krustam ieņemtu pareizo joslu, braucot ar golfu kas ieskrienas jūtami labāk par to tavas sievas XC60, man nav ilūziju kas ir jādara ar tādu XC60, lai "ieskrietos ātrak kā vairumam" - kārba ieslēgta sportā un pie sarkanā nospiesti abi pedāļi, iedegoties zaļajam bremze tiek palaista vaļā un Kuļene Pieci griežas 3-4k diapazonā. "Braukšana ātrāk kā vairākumam", pie tā ka dižajā pilsētā tur, kur var ieskrieties, liela daļa brauc kā no ķēdes norāvušies lopi, varētu būt kaut kas interesants - un arī pilnīgi noteikti nesavienojams ar dudināšanu...

Nezinu, cik bieži esi Rīgā, bet tāds dīvains priekšstats tev par Rīgas satiksmi izveidojies 😁 Nebrauc nemaz visi tik traki, pilns ar čammām un zem atļautā pukšķinātājiem. Vienīgais par to nokļūšanu nepareizajā joslā daļēji piekrītu. Ja pareizā josla iet lēni, bet tu pa nepareizo visiem esi lepni maucis garām, tad speciāli nelaidīs.

P.S. Tikko lasīju vienu liepājnieku rakstu par satiksmes kultūras tēmu, un tur bija secināts, ka Rīgā brauc daudz kulturālāk un pieklājīgāk nekā Liepājā. Es gan pa Liepāju pie stūres esmu vizinājies uz pirkstiem skaitāmas reizes un ne ar ko ekstrēmu neesmu saskāries.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 1 Atbildēt

Interesanti jau paliek, kur šamējam tā iedomu pasaule ir radusies.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Es teicu "tur, kur var ieskrieties". Man standartiņš ir +5 - Liepājā brīvībene ātrāk par 60 nemēdz iet, kamēr Rīgā uz tiltiem virs 80 ir norma; savulaik kādus gadus 8 atpakaļ te vēl prasīju vai esmu palaidis kādu zīmi garām kas ļauj braukt ātrāk par 70. Bet par joslām tu kaut ko pārprati - es esmu no laukiem, man nav rasti šitie dižās pilsētas gājieni - ieslēdz virzienrādītāju un kaut kur lien iekšā - ja es krustojumā rodos nepareizajā joslā, tātad manai mašīnai ir jāspēj nonākt īstajā joslā esošajam priekšā.

Rīgā brauc daudz kulturālāk nekā Liepājā? Da nu bļanah, kas tur vēl kulturālāk... 😂 Rīgā ir pilns ar nervoziem ībļiem.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Pag, vēlreiz... Kur dzīvo nervozais īblis, kam svarīgas ir sekundes līdz simtam un "jāspēj nonākt īstajā joslā esošajam priekšā"?

Man nav problēmu braukt AIZ kāda cita.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Jā, tieši tā - tev kā dižās pilsētas iemītniekam, piedevām džipistam, ir pierasts ieslēgt virzienrādītāju un līst iekšā, gan jau kāds palaidīs - man tāda pieraduma nav, jo nav rasts tā darīt, un tagad es to varu izdarīt pieklājīgi, nevienu netraucējot. Es savulaik 24 gadu vecumā pirmo reizi ar mašīnu aizbraucot uz dižo pilsētu nemaz nebiju lietas kursā ka pastāv tāds gājiens - ielaišana, ielīšana; piecos vakarā lai izbrauktu uz Slokas ielas, kur man vajadzīgajā virzienā bija korķis, aizbraucu pa kreisi dažus kvartālus tālāk un iestājos korķim galā...

Tā kā tu pats laikam sirgsti ar šo slimību un nemani kā tā izpaužas, man laikam tev jāatgādina - tā izpaužas pret citiem. Piemēram, manā galā uz šosejas purnā līšanu var novērot tikai vasarā, kad dižā pilsēta ir izbraukusi ceļojumos un atvaļinājumos - kamēr uz šosejām dižās pilsētas tuvumā nav nekas īpašs ja kāds jaunāks audī vai BMW lien purnā. Vai visādi citādi gājieni - man, piemēram, palicis atmiņā gadījums - piektdienas vakars, iela kas iet no salu tilta centra pusē, tuvojos krustam zem dzelzceļa tilta, priekšā sarkans, man vajag taisni, esmu kreisajā joslā, bet blakus viens nolohojās, arī vajadzēja taisni un šis tur kaut kā palika pusjoslā [es, vairs neatceros kā, manīju ka tur ir kaut kas ne tā, un apstājos puskorpusu no līnijas] - iedegas papildsekcija, tam aiz muguras stāvošais sāk izmisīgi taurēt, jo tak dižajā pilsētā mašīnām ir raķešu piedziņa un tās spēj palidot malā, tāpēc ir vērts taurēt...

Bet par tām sekundēm - pielietojot tavu loģiku, tev skauž...😂

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Vari netaisnoties, pats jau izskaidroji, ka tieši tev ir nepieciešams kādam pielīst priekšā. Un loģikas pielietošana tev arī nesokas, jo neesi pat pamanījis, ka pret tām tavām sekundēm neiebilstu. Jo nav jau ko iebilst, tāpēc ka tās ir tikai interneta komentāros - uz ielas esi viens no daudzajiem, kas peprot tikai vilkties un brīnies, kā nīstie smagie un mazjaudīgie pseidodžipi tevi apsteidz. 

Bet tā taurēšana - ne jau par to, ka palidot malā, bet tikai tu, pats esot līdējs, nesaprati, ka aptaurēts tika nekaunīgs līdējs, kas, tieši tā kā tev vajag, aizlīda joslai priekšā, pie tam tik tizli, ka nobloķēja vēl otru.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Vispār šis varētu būt kādā citātu krājumā ierakstāms: 

"manai mašīnai ir jāspēj nonākt īstajā joslā esošajam priekšā. Da nu bļanah, kas tur vēl kulturālāk..."

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Tu jau mazliet brauc no vienas galējības otrā. Gana bieži Tevis aprakstītajā situācijā var tīri normāli iekļauties blakus joslā, īsti citiem netraucējot.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Jā, ieslēdzot virzienrādītāju un cerot ka kāds palaidīs, tikmēr kavējot joslu aiz sevis - priekš kam tas vajadzīgs ja vajag tikai otrajā robā iepūst un nonāc kur vajag, nevienu netraucējot

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Precīzi, agresīvs līdējs, kam iekļaušanās plūsmā ir nesaprotams jēdziens.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Hm. Rīgā nebraukt kā čammām pamatā iespējams tikai laikā, kad vairums nebrauc. Piemēram ap desmitiem vakarā, un daži cilvēki noteikti nebrauc kā čammas, tikai pēc tam viņu rīcībā visa mūžība un nemaz vairs nav jāsteidzas.

www.tvnet.lv/8023966/video-avarija-rigas-centra-gajis-boja-autovaditajs

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja: Interesanti jau paliek, kur šamējam tā iedomu pasaule ir radusies.

www.facebook.com/reel/306397718817529

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

msh rakstīja: Jā, ieslēdzot virzienrādītāju un cerot ka kāds palaidīs, tikmēr kavējot joslu aiz sevis - priekš kam tas vajadzīgs ja vajag tikai otrajā robā iepūst un nonāc kur vajag, nevienu netraucējot

Es neteicu "kavējot savu plūsmu". Es teicu "normāli iekļauties".  Neticēsi, bet tā gadās un tas patiešām ir iespējams.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

12 gadīga Fisker Karma hibrīda problēmas :

Tā ka reāli pi1rkt kautko kam pie mums nav servisa kas tādos specializējās - būsi ieguvis sev konstruktoru ...

Un lietots BEV, hibrīds vai tamlīdzīgi, ja tas nav japānis vai vācietis ir reti lielas auzas ...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Gadijumā ja izdevies nošķilt Stellantis grupas uz busiņa bāzes veidotu šasiju, iespējams ka šis jums palīdz samazināt izmaksas to labojot, un varbūt arī citiem mērķiem:

www.msn.com/en-xl/news/other/citro%C3%ABn-sells-a-freak-dual-headed-van-and-it-actually-makes-sense/ar-BB1m5q9P?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=a3bc8d48072a45389f02cc2c407d2b93&ei=11

audia4B8 Reģ.: 02.01.2023
0 0 Atbildēt

Man par laimi ar kvēpu filtru viss kārtībā ieneta kļūdu un sročna jaunu nopirku baibucītim

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Kārtējo reizi dzīvnieki uzbrūk videi draudzīgiem auto:

10.maijs.2024.  Lielbritānija. Videi draudzīgās bremžu troses ēd lapsas pēc tam, kad ražotāji no naftas bāzes izgatavotās izolācijas ir pārgājuši uz soju, liekot īpašniekiem savas automašīnas ietīt pārklājos.

Jaunākajās fotogrāfijās redzamas vairākas automašīnas, kuras aizsardzībai ir ietītas zilas plastmasas pārvalkos pēc uzbrukumiem Vortingā, Rietumsaseksā, un vietējie iedzīvotāji apgalvo, ka lapsas uzbrukušas vismaz 20 transportlīdzekļiem. Džeks Kūzens, AA ceļu politikas vadītājs, sacīja, ka dzīvniekus var piesaistīt bremžu trošu izolācija, kuras pamatā ir soja.

Kopš 2000. gada zemesriekstu un sojas bāzes eļļas un vaski, nevis uz naftas bāzes izgatavoti pārklājumi tiek izmantoti automašīnu daļām, tostarp pārnesumkārbas izolācijai un dīzeļdegvielas iesmidzināšanas vadiem.

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Man peles šoziem sagrauza benzīna trimmeri. Degvielas šļaukas, sūknītis - visas gumijas daļas pa tīro. Pisec. Pa daļai pats vainīgs, biju šķūnī zem agroplēvēm noslēpis, bet šīs tur kā reizi migu ierīkojušas.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
0 0 Atbildēt

Mutants - 59, plastmasu ēdājs. Kits Pedlers, Džerijs Deiviss. Sērija: Fantastikas pasaule. Izdeva: Zinātne. Izdots: 1976. Valoda: Latviešu val. Lpp skaits: 288

Studējiet rakstos!

Tās iespējamās problēmas fantastikas žanra autori jau ir aprakstījuši. Pirms gandrīz 50 gadiem!

www.ibook.lv/BD_mutants-59-plastmasu-edajs-kits-pedlers.aspx?BID=6ae93b59-b837-4115-860d-8ca3e692dbf7

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Man peles sagrauza 80. gadu vāģa vadus. Gan jau bez visas sojas. Velns zina, kas tām prātā.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Man šajā ziemā sagrauza bērnu plastmasas bumbiņas. Un izlietnes notekcauruli. Un vispār grauž tieši kaut kādas plastmasas, nevis to, kas varētu likties ēdams.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Domāju, ka grauzējiem plastmasas ir tas pats, kas mums košļājamā gumija ar piparmētru aromātu. Katrs polimērs visu laiku izdala mikro daudzumus monomēra, kas parasti ir diezgan smaržīgs.

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Kā Vācija zaudēja cīņā par tarifu novēršanu Ķīnas automašīnām ( ES )

Kauliņi jau bija mesti, kad Ursula fon der Leiena pagājušajā rudenī paziņoja par ES izmeklēšanu par tirgu kropļojošām subsīdijām attiecībā uz Ķīnas elektriskajiem transportlīdzekļiem.

Neraugoties uz visiem brīdinājumiem par protekcionismu un draudošo tirdzniecības karu, kanclers Olafs Šolcs un augstākās Vācijas amatpersonas ir sapratušas, ka viņi nevar atturēt ES no tarifu noteikšanas Ķīnas elektromobiļiem. Šolca valdība, ko vada bailes no Ķīnas atriebības, ir vairākkārt brīdinājusi neieviest tarifus, kurus kanclers raksturojusi kā “protekcionistiskus”. Šā mēneša sākumā ekonomikas ministrs Roberts Habeks sacīja, ka "īpaši Vācijas automobiļu rūpniecība par to ir ļoti noraizējusies, jo ir sagaidāms, ka Ķīna pēc tam noteiks tarifus Vācijas importam."

www.politico.eu/article/how-germany-lost-battle-tariffs-chinese-cars-eu-subsidies/

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Izrādas ka kāds vēl ražo šādus:

DJ40 Reģ.: 23.11.2016
1 0 Atbildēt

Tu nopērc Scania vai Volvo, ar bik garāku rāmi, tad aizdzen pie šiem un viņi tev pārbūvēs. Ja saproti friču valodu tad pameklē googlī eurotransport.de,  vai Heide logistik hauber,  tikko uzbūvēja sev ar garo degunu , pārbūves ciparus ar minēja, diezgan kosmiski..

audia4B8 Reģ.: 02.01.2023
0 1 Atbildēt

Kaut kur lasiju ka no 2030 gadam aizliegs iekšdedzes dzinējus murgs kaut kāds tik izputināt pasauli no labām mašīnām labdien mācītāj man ir veca mašīna pššš

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 1 Atbildēt

Neviens neko neaizliegs. Tu pats sagriezīsi lūžņos, kad aptversi, ka lietot benzīna kapsētu ir par kārtu dārgāk, kā aktuālo elektro auto. 

Cik ir vēl to, kas transportam izmanto zirgus?

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Tik vien māki, kā zirgus piesaukt. Bet atcerēties, ka tieši elektroauto jau bija pirmais un pierādīja, ka nav konkurents, esi "piemirsis". Un tagadējos EV pārstāj pirkt, nevis tie ir "par kārtu lētāki", tiklīdz atceļ subsīdijas.

audia4B8 Reģ.: 02.01.2023
0 0 Atbildēt

Kaimiņos dzīvo zirgi un tiek izmantoti izjādēm, elektro auto vispār liekas ka iekšā ir veļas mašīnas motors ka nav kur lāga uzlādēt citur vēl naudu prasa par uzlādi

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

"2023.g. 25. martā ES panāca vienošanos ar Vāciju par atkāpšanos no pilnīga iekšdedzes dzinēju transportlīdzekļu aizlieguma, kas stāsies spēkā 2035. gadā. ES piekrita atļaut iekšdedzes dzinēju (ICE) modeļu pārdošanu un reģistrāciju pēc 2035. gada termiņa, ja šie transportlīdzekļi darbojas tikai ar oglekļa emisiju neitrālu degvielu, ko bieži dēvē par "e-degvielām"."

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti