Teikt, ka visi velosipēdisti neievēro CSN, ir tāpat kā teikt, ka visi auto vadītāji tos vienmēr ievēro.
Es ievēroju un pie sarkanā nevienam priekšā nelecu. Pārrunās un diskusijās ar "aklajiem" un vienkārši idiotiem jau sen kā neielaižos, nav jēgas pašam sev garīgo bojāt.
Nesanāks. Pat "ekolģiskais" dabiskas izcelsmes mazgāšanas līdzeklis, būs virsmaktīva viela (savādak neko nevarētu notīrīt), tātad cietīs mikrobi un arī lielākas radībiņas.
Bet ja pa tēmu, tad var mazgāt ar to kas sirdij tuvāks. Galvenais nepārdozēt ar līdzekļa daudzumu.
Eurostar pat 2 mēnešu iepriekš pērkot, tagad ir ap 70 EUR. Ap 50 EUR ir biļetes uz pavisam agrajiem vai vēlajiem reisiem. Bet tāpat tas ir lētāk kā lidot, jo kulties uz lēto aviosabiedrību lidostu Londonā un Parīzē jau arī nav lēti un protams pazaudētais laiks. Nemaz nerunājot par komfortu. Bet nu paši Eurostar vilcieni tādi paplukuši pašlaik, iekšzemes TGV francūžiem ir foršāki.
Ja tos diskus pēc ziemas sezonas nomazgā, tad tur 2-3 gadus pat nekas nerūsē un nav jāpiekrāso. Ziemā izvēlos bleķiniekus un nav žēl uz pavasar bedrēm uzsist.
Paskaties cik tas pats TGV no Parīzes uz Lionu vai Strazbūru maksā. Vai piemēram Eurostar no Londonas uz Parīzi. Tās līnijas celtas jau sen, par daudz zemākām izmaksām un kredīti ir atmaksāti. Nu nebūs biļetes pa 30 EUR.
Izmaksas ir nesamērīgas ar ieguvumiem. Lauku reģioni no šī vispār neko neiegūs, jo vienīga pietura būs Rīga. Un biļete Baltijas robežās arī savus 100 EUR beigās maksās.
Londonā autobusu kompānijām ņem nost bonusus, ja starp autobusiem veido distanci lielāku par 2m. Vispār britu "Highway code" par distanci un intervālu īpaši neiespringts.
Vernonam derētu pavērot kāda dzīve ir Londonas autobusa šoferiem, un tas viņš varētu šeit sūdzēties par situāciju Latvijā.
Tās zīmes un CP patruļas ir pašu iedzīvotāju iniciatīva nevis CP piepelnīšanās. Manuprāt normāli, ka pie mājas auto var novietot tikai ar caurlaidēm. Kāpēc šeit iedzīvotāji izlēma uzlikt 302. zīmi, ir jāprasa viņiem pašiem.
Un arī pret tiem, ka aprbauc sastrēgumus caur pagalmiem ir jācīnās.
Distance, intervāls un pareizi izbraukt krustojumu nogriežoties. Problēmām ar braukšanu nevajadzētu būt. Un apsteidzot velosipēdu, 20 cm intervāls NAV pietiekami.
Par to "lētumu" ir tukša tiršana. Padumjajos laikos uz mežciemu torļļuks bija reizi stundā un tajā iekšā nevarēja tikt. Vēlāk ievies 21. autobusu un 14. un 18. trolejbusu maršrutu. Bet tāpat bija problēmas ar pārpildītu transportu. Mēs ar vecākiem kāpām troļļukā iekšā pie kino "Paladium" virzienā uz centru, lai pēc tam kad tas ir apgriezies, varētu apsēsties un braukt uz Mežčiemu.
Kad ieviesa repšukus, tad arī pie toreizējām algām transports kļuva ļoti dārgs. Kurš vēl atcerās to talonu lērumu, kas bija jākomostrē par vienu braucienu?
Kas nu kas, bet transports Rīgā pēdējo gadu laikā ir uzlabojies un tās pagātnes grabažas nemaz redzēt negribu.
Un ekonomisks auto, tas ir marketologu izdomāmjums. Nav tāda jēdziena mūsdienās, EU izmešu normas ir piespiedušas auto ražotājus piebāzt autiņu pilnu ar dārgiem filtriem un elektorniku. Tur var noplīst jebkas un jebkurā brīdī. Un degvielas patēriņš pie maziem nobraukiem, ir pilnīgi sekundārs.
Auto ir ekstra, kas izmaksā dārgi un tā nekad nebūs ekonomiski pamatota izvēle.
Lietots auti ir laimes spēle. 5 gadīgs un 150k tas ir rumbulas tirgoņu stereotips, es labāk pirktu auto ar 300k uz ODO, bet ar pārbaudāmu vēsturi. Transporlīdzekļa nodevas apjoms ir atkarīgs no auto dzinēja un masas, skaties CSDD. Pērkot mazu lietotu atuo ir lielāka iespēja iegrābties, mazauto jāpērk tikai jauns. Mazmotors ar turbīnu. Latvijā pārdot mazlietotu mazauto ir grūti, jo šeit visiem vajag vismaz 2 l motoru un vēlams vēl bobiku. Tātad ar to mazmotoru tev pašam būs jābrauc līdz šrotam.
OCTA arī ir atkarīga no tavas dzīves vietas un auto klases. Jauniem gurķiem ar BM 6 nav ne jausmas cik tā OCTA tagad maksā, bet noteikti nav vairs lēti. Es rēķinātu kādus 1500 EUR gadā autiņam + degviela.
Ar tādām redzes problēmām nevarēsi braukt lietū, krēslā un tumsā. Tiešām tev to vajag?
Ātrumus rumbās lieto pārsvarā tikai tajās valstīs, kur ar velosipēdu pārvietojas katru dienu, neskatoties ne uz kādiem laika apstākļie (Dānija, Nīderlande, Somija, Zviedrija, Vāciju un arī Norvēģija). Otrkārt cik es dzīvojot NL paspēju novērtēt, tad tur cilvēkiem par sava velosipēda tehnisko stāvokli rūpēties nepatīk. Reizi 3-5 gados tiek iegādāts jauns velosipēds ar ātrumiem rumbā (nu studenti un citi īpatņi pērk Omafiets ar vienu ātrumu) un pilno ķēdes sargu. Šādā izpildījumā ar velosipēdi pilnībā bez nekādām apkopēm var mierīgi 3 gadus noripināt. Lielus attālumus nīderlandietis vulgaris nebrauc, dienā kādus 20 km varbūt. Un tāda Gazelle vai Batavus maksā ap 1300 EUR, kas priekš holandiešiem nav pārāk dārgi.
Šī iemesla dēļ arī informācijas par šādu rumbu apkopēm nav daudz un paši velosipēdi nav populāri citās valstīs.
Strazbūrā pavizinājos ar nomas velosipēdu, kuram transmisija bija ar kardānu. Minimāla apkope un nesmērē drēbes.
Par to cik ērti ir braukt ar ātrumiem rumbā piekrītu, tīrīt velosipēdu arī ir daudz vieglāk. Kaut gan tiešais ķēdes pievads ir energo-efektīvās. Man gan pietiek ar 3 ātrumiem. Brompton, 6 ātrumus iegūst kombinējot 3 ātrumu rumbu kopā ar 2 zobratiem. Tāds dīvains risinājums, bet strādā.
Sheldon Brown lapa ir ļoti laba, bet informācija sāk novecot.
Škoda Fabia, 1.2 ļurbo benzīns, automāts ar ieslēgtu klimatu. Uz 1297 km, vidējais 5,35 l/ 100 km (44 mpg). Un tas ir 50/50 britu highway un bedrainās pilsētas. Plus sastrēgumi 30 km garumā uz šosejas pas vētkiem un sniegs.
Tieši bāgatajās valstīs par auto to īpašnieki nerūpējas. Nopērk 5 gadiem ko braukt un miers. Kā 10 gadīgs auto var būt ideālā stāvoklī? Nu nevajag taču pasakas stāstīt, varbūt vecumam atbilstošs stāvoklis, bet tāpat jārēķinās ar iespēju ieberzties dārgos remontos. Cik tādam xc90 maksā 160k un vēl lielāku nobraukumu apkopes?
Reti kurš indivīds (Velomens ir izņēmums) ar velo nobrauc 30k tā mūžā, es parasti reizi gadā vai divos nopērku jaunu velo (man vienkārši apnīk), un tas sanāk 5-10 k noskrējiens. Nu labi, nesen iegādāto Brompton gan tik drīz nepārdošu. Atsaldeņi, kas ar fiksīšiem braukā, rumbas maina pie 2k. To, ka ceļu locītavas nav maināmas, viņi nesaprot.
Rumbas ar ātrumiem tajās gan tik ilgi neiet. Shimano un Sturmey Archer 3 ātrumu rumbas ir diezgan ilgmūžīgas un vienkāršas uzbūvē. 5,6,7,8 utt tās jau ir regulāri jākopj (eļļa apkopei ap 80 EUR maksā) un bieži tāpat pie 10 k mirst.
Tātad Tu gribi teikt, ka inženieri, kas to auto projektēja ir pinlīgi auni un gaisa filtra materiāla radīto pretestību neņēma vērā? Ja ar dzinēju un degvielas sistēmu viss ir kārtībā, tāda operācija ir bezjēdzīga.
Njā, vēl man ir ķivere, kas tumsā spīd un 120 lumenu gaismiņa priekšā, 80 aizmugurē un visi atstarotāji kā to prasa CSN.