Uh, maniaks...
Bet vispār, ir vairākas auto markas un motorīši, kuriem galvas skrūves nedrīkst atkārtoti lietot, pat ar dinamometrisko atslēgu.
Vēl tikai gribētu piebilst Curmim, ka noteikti vajag iegādāt un ļoti rūpīgi izčekot remonta manuāli (ja tas, protams, nav jau izdarīts) un izstudēt gan pareizu motora galvas noņemšanas, gan uzlikšanas metodi.
Ja motora galvu nav paredzēts pēc noņemšanas utilizēt, tad skrūves tai noteikti jāatrskrūvē pareizā secībā, un, pats par sevi, arī jāpieskrūvē pareizā secībā un pēc pareiza algoritma.
Crash rakstīja:
Nu dinamometrisko atsleegu gan iepeerc , a to buus taa kaa man kad es vienam no saviem motoriem galvu vilku klaat - liidz pirmajam krakshkjim, kas logjiski bija skruuves paarluuzshana ...
curmis rakstīja: Galva un bloks ir apslīpēti. A par tām skrūvēm tiešām ir tik nopietni? Ja turbīna iet, vai viņā ir prātīgi līst iekšā?
Skrūves daudzos gadījumos var gan būt nopietns aspekts - nočeko, kas manuālī ir teikts, pirms ķeries klāt. Lieta tāda, ka dažiem auto skrūves, tās jau pirmo reizi pievelkot, deformējas, un attiecīgi otro reizi nav nebūt iespējams pievilkt kā nākas.
Piemēram, manam ex-BMW 520'88 galvas skrūves laikam bija jāpievelk 2 reizes ar kaut kādu 50 NM spēku, un 3-reizē - vēl pa 90 grādiem (varu kļūdīties ar cipariem, bet galvenais šeit -princips). Un tad nu saproti pats - ja skrūve ir deformējusies, tobiš, palikusi mazliet garāka, tad pievelkot to skrūvi par 90 grādiem, tā vairs nebūs pievilkta tik pat cieši, kā pirmajā reizē.