Kārtot: Augošā secībā
1 2
krix 24.05.2018 0:24

Vernons rakstīja: dbs.lv/autoskola/celu-satiksmes-noteikumi-csn/pielaujamie-transportlidzeklu-gabariti-faktiska-masa/

Jāskaita kopā cik sver piekabe pluss krava ( piekrauts auto) sadalot pa asīm tīri matemātiski var izrēķināt!

44 tonnās jāiekļaujas!

Vai tad specatļaujas uz paaugstinātu pilno masu vairs nedod?

Mežiniekiem tak bija atļaujas arī līdz 56t, ja nekļūdos.

krix 24.05.2018 0:10

Par remontiem.

Jālabo kā visi auto, atbilstoši nobraukumam un jāšanas pakāpei.

Izmaksas ir augstākas.

Hilux motoreļļa uz maiņu 7.5L, atkarībā no braukšanas apstākļiem kārbas un tilti. Automātam mainu eļļu ik pēc 50k km.

Piekare ir nedaudz liftēta, kas padara auto komfortablāku un arī kravā pakaļa nesēž pārāk zemu.

Kopumā piekare ir ļoti izturīga, ja neeksperimentē ar riepām un diskiem. ET -20 ir kaitnieciska ietekme uz stūres pirkstiem un stieņiem.

Patēriņš uz garajiem gabaliem zem 9L, pilsētā ap 11, vidējais no 9.7 līdz 10.2. Ziemā piesildot ar webasto vidējais ap 10.8.

Pērkot lietotu, visi ir darba zirgi vai hobija, kas bieži ir medības, auto. Ļoti reti asfalta vipendronu auto. Kad meklēju pirmo pikapu, tad biju apskatījis gandrīz visus piedāvājumus Lietuvā un Latvijā. Labs un kopts ir jāmeklē ļoti, koptie auto parasti aiziet savējiem. Neapmīcītu nav.

Pie mums pikapi parādījās daudz, jo kā komerctransportam bija atlaides ceļu nodevai un atskaitei VID. Plus izskatās pēc džipa, iet kā džips un lētāks par džipu. Un arī krietni nopakotāki palika.

Ja nevajag kravas kasti, tad meklē LandCruiser. Iet kā tanks, vilkšanai labs, komforts liels, salons garāks un vairāk kā vieglais. Tiesa maksā.

krix 23.05.2018 23:25

Ir bijuši lietošanā vairāki pikapi: nissan navara(d22) 2003, Mitsubishi L200 2014, tagad Toyota hilux 3.0 2013, nedaudz arī pabraucu ar Mitsubishi L200 2006, kurš bija liftēts uz 33 ripuļiem. Ir laba pieredze no paziņām par Navara D40. Visi double cab

Katrs auto bija pilnīgi atšķirīgs no otra.

Mīnusi, kopīgie.

-Maz vietas 2.rindā, īpaši d22. Tur var teikt vietas nav. Gana labi ir d40 un hilux.

-pakaļa viegla, jo ir lāgas un nav stabilizatora stieņa. "Kozļiks". It kā vismazāk to jūt uz Hilux. Taču pabraucot pa Somijas ceļiem, "kozļika" efekts nebija nevienam no pirmajiem trim

- ja nav slēgta kravas kaste, tad vērtīgākas mantas tur neatstāsi, arī lietū samirkst.

- pozitīva tendence apmesties uz jumta, ja slīdot dabū sitienu pa riepām no sāniem

- japāņi, ir tieksme padoties rūsēšanai. Gribi ilgi braukt, jākopj rāmis un auto apakša

Plusi kopīgie.

+ pilnīgi vienalga kāds ir ceļa stāvoklis. Visu nosaka riepas.

+ Darba auto, kas ir arī nedaudz solīds

+ Var aizbraukt uz pilsētu, un pie viena pārvest nelielu kravu, nepiecūkojot salonu un mīkstos apšuvumus

+ Ērti braukt pilsēta, labi redz, ja skatās, apkārt un mierīgi var apbraukt pa trotuāru, ja apstākļi to diktē

Ērtākais no visiem pilsētā bija L200 2014. Tam gan vienīgajam nebija slēgtā kravas kaste vai mantu box. Mazs apgriešanās rādiuss, labi pārredzams aiz sevis. Ļoti labi skrēja. Tiesa man bija top versija, un vienīgais modelis, kam bija nolaižams aizmures logs, kas ļāva vest līstes, trubiņas un aizkaru stangas. Nepatika sajūgs un bija vistizlākais vilcējs no visiem. Biju ļoti priecīgs, kad radās iespēja atbrīvoties.

Pēc L200 meklēju tieši Hilux, jo vajag auto, kurš labi velk piekabi, arī smagu. 3.0L un vairāk bija tikai Navara D40, Ford Ranger un Hilux. Ranger bija tikai jauni un cena nebija pa kabatai. Līdzīgi arī Navara. Plus par Hilux bija tikai pozitīvas atsauksmes gan no braucējiem, gan apkopju veicēja.

Konkrētais auto no iepriekšējā īpašnieka tika saņemts ar opcijas aprīkojumu - kravas kastes pārsegs (kunga). Īsti to negribēju, bet tagad esmu par. Nav kreņkis, ja iznāk pilsētā apmeklēt vairākas adreses un reizē jānopērk arī šis tas. Aizslēdz un mierīgi tipini. Pie tam slēdzas no pults. Iespējams, ka var pielikt arī signalizāciju, bet pārāk ļodzīgs ir tas vāks.

Esmu nobraucis bišku virs 100k. Šobrīd nedomāju mainīt, jo alternatīvas nav. Visi paliek nemotori. Un arī vinjeti man nevajag, jo hilux palien zem 3t. Pārējie, izņemot Mitsubishi laikam, ir virs un tiem vajag vinjeti.

Amarok iegade netika apsvērta, jo bija bez motora un ar dīvainu piedziņu. Taču salons ir plašs un ērts. Tagad esot arī dzinējs, bet cena nedraudzīga. Tad labāk Tundra

krix 10.05.2018 7:59

msh rakstīja:

krix rakstīja: Ar belarusu nebraucu, bet tas traktors tas ir gan. Bet par šrotu gan nesauktu.

Un pēc TA regulēju tikai tāpēc, ka apskatē rauj to kloķi nejēgā, bet man patīk tieši īsais stāvbremzes gājiens jeb kā Tu teici 2 vai 3 klikšķi. Un ar to pilnībā pietiek ne tikai ikdienas slīpumiem, bet arī RIB laivas nolaišanai/izcelšanai. Un slips pie manis nav nekāds lēzenais

Pa lielam izklausās ka problēma ir vai nu pārāk vārgā rocenes mehānismā, ka tu to vēlies no apskates rūķīša glābt, vai arī īberīgā mehānismā kurš pieļauj uzlikt pārāk lielu jūtību [cik esmu novērojis, tas mēdz rezultēties smagā kloķī], un tev tas ir iepaticies, un apvienojumā ar iepriekšējo punktu, jāsargā mehānisms no apskates rūķīša...

Kurš teica ka jāsargā?

Stāvbremzi ir jālieto tai paredzētam mērķim, lai auto patvaļīgi neizkustētos stāvēšanas laikā. Nevis auto apstādināšanai.

Ir arī sports un blēņošanās, bet TA nedod slēdzienu vai auto atbilst šādām aktivitātēm. TA pēc definīcijas dod apliecinājumu, ka auto ir drošs ikdienas lietošnai kopējā satiksmē.

Vecie autoskolas pasniedzēji mūs mācīja, ka stāvbremzi novelk tikai tad, kad auto nekustas un vienlaicīgi ir nospiests bremžu pedālis. Jā, tas bija PSRS laikos, un pa lielam tika pamatots ka tā mazāk staipīs rocenes troses un bremzes kalpos ilgāk. Bet, ievērojot viņu dotos padomus, manaiem transportlīdzekļiem bremzes kalpo ilgi un gana efektīvi. Rekords bija C2, kurš ar oriģinālajām bremzēm noripoja 3,5 gadus un 143k km. Pickup tik ilgi nenovelk, tiem jāmaina ap 100k km, bet tiem slodze ir citādāka

Un, tā kā tas darbojas, kāpēc ir man būtu jāpriecājas par to manu auto pārbauda to laužot. Pie tam es, to daru viegli pievelkot rokturi, bet TA rauj ar spēku.

Rezultāts tāds, ka pēc tādas parbaudes tas kloķis nekustas tā kā man patīk. Tāpēc tracina pārbaudes veids, tāpēc katru reizi regulēju.

Nezinu cik Tu novizinies gadā, bet pie maniem 50k+ km gadā man patīk, lai auto ir tāds kā man patīk un ērti.

PS kāpēc piekabes bremzes nepārbauda uz ruļļiem?

krix 08.05.2018 23:41

Kurš teica, ka auto ir nekopts?

Tieši pretēji, auto ir kopts un kārtībā. Tikai sajūta ir tāda, ka nepilnvērtīgajam ir dota vara izpildīties un pacensties kaut ko salauzt vai izdarīt visu iespējamo, lai iekabinātu 2 un 3

krix 07.05.2018 23:09

Man laikam ir veicies. Tādu gadījumi nav bijuši, lai man būtu jāsūtīta cietušo dēt. Man palīdzēja, kad divdesmitnieka dullumā paliku uz ceļa. Un tā arī es pie iespējas palīdzu.

Man pikapā visu laiku ir līdz 2 tauvas (26mm x 10m un 6m), 3 šeikeļi, aķene ar garajām muciņām(21,19,17), trekteris un cenšos turēt arī kanniņu 5L ar dīzeli. Ir arī gumijas zābaki un darba cimdi. Un neesmu ne lauksaimnieks, ne mežinieks.

krix 07.05.2018 22:45

Tā nesaki. Nissan xtrail 2,2d, ir dzirdēti gadījumi, kad auto bez stābremzes esot paripojis un pārlekusi ķēde, jo eļļas spiediena spriegotājiem nav.

Un, jo gudrāki dzinēji, jo vairāk stulbas kļūdas, kas prasa dzinēja kapitālo remontu.

krix 07.05.2018 22:38

vieplis rakstīja: Vai jūs gadījumā neizbaudat arī momentus, kad citi (kas nav jūsu čomi) iestieg sniegā, nevar piešķilt, pārkarsē dzinējus, zaudē citus auto šķidrumus, pārsit riepas?

Protams ka izbaudu. Tikai nevis konkrētā cilvēka nelaimi, bet to, ka esmu kādu izvilcis, aizvilcis, palīdzējis nomainīt cauro riepu, pieliet izbraukto degvielu utt Tas ir kaifs, kad redzi kā cilvēkam, kurš tiko ir bijis bezcerīgā stāvoklī, ir atgriezies dzīves prieks un viņš pasaka paldies. Tikai žēl, ka visiem šķiet kā pienākums dot naudu. Reāli pietiek ar paldies un rokas spiedienu.

Bet tos mudakus, kuri, veicot savus darba pieākumus, ir tik augstu, ka nevar auto īpašniekam pavaicāt par niansēm konkrētam auto, vajag apņirgt un nolikt. Ja reiz visu zin un māki, tad stum manu auto. Ja spečukam šķiet, ka vienādi jārauj roķene kā asfalta riepai tā arī MT(atļautas uz koplietošanas ceļa) riepai, tad nāksies klanīties un atvainoties par to ka auto ir "lēkājis" pa ruļļiem un plēsis riepas.

krix 07.05.2018 22:25

Ar belarusu nebraucu, bet tas traktors tas ir gan. Bet par šrotu gan nesauktu.

Un pēc TA regulēju tikai tāpēc, ka apskatē rauj to kloķi nejēgā, bet man patīk tieši īsais stāvbremzes gājiens jeb kā Tu teici 2 vai 3 klikšķi. Un ar to pilnībā pietiek ne tikai ikdienas slīpumiem, bet arī RIB laivas nolaišanai/izcelšanai. Un slips pie manis nav nekāds lēzenais

krix 05.05.2018 12:20

Domāju, ka par to neviens nav pat iedomājies. Tāpat kā nav iedomājušies ko darīt, ja stāvbremze notur kardānu.

krix 05.05.2018 9:55

Tieši tāpēc nemetīšu. Labāk pieciest to idiotismu un pēc TA pārregulēt roceni, kā piemaksāt par tehnisko jefiņu izrādīšanos.

Un izbaudīt momentus, kad tie "experti" iebrauc auzās. Ir prieks skatīties kā četratā stumj nost auto no ruļļiem, jo pirms testa nav atslēguši esp.

krix 05.05.2018 9:55

Tieši tāpēc nemetīšu. Labāk pieciest to idiotismu un pēc TA pārregulēt roceni, kā piemaksāt par tehnisko jefiņu izrādīšanos.

Un izbaudīt momentus, kad tie "experti" iebrauc auzās. Ir prieks skatīties kā četratā stumj nost auto no ruļļiem, jo pirms testa nav atslēguši esp.

krix 05.05.2018 7:55

Novilkt stāvbremzi ir tā pat kā aizslēgt auto durvis. Pie tam automātam tādā secībā kā uzskaitīja msh

Uzskatu, ka kārtība un noteikumi kādā TA pārbauda stāvbremzi ir stulbums. Stāvbremzei pamatfunkcija ir nodrošinat auto neizkustēšaos no miera stāvokļa, nevis apstādināt auto, esot tam kustībā.

Novilkt stāvbremzi un pacelt auto slīpumā. Tas būtu vienkārš un normāls stāvbremzes pārbaudes veids.

krix 19.04.2018 11:30

Kemperis busiņš ir ne tikai pensionāru dzīves stils. Tā ir liela priekšrocība, ja ceļo ar sīkajiem.

Jebkurš atrakciju parka apmeklējums, jebkuras atkāpes no ieplāno ieplānotā grafika, jebkuri satiksmes sastrēgumi ļauj paveikt visu mierīgi bez lieka stresa.

PS tur kur jālido nav jābrauc ar kemperi un otrādi

krix 15.03.2018 12:07

Lietots vāks ar stiklu maksā tik pat cik jauns, jo visiem tas sarūsē ļoti ātri. Un ir, vai vismaz nesen bija, pieprasīta prece.

Ja vāks nav sarūsējis, tad var mainīt stiklu.

Ja sarūsējis, tad pērc vien jaunu

krix 11.11.2017 7:08

Tur kur netaupa uz kafijas pupiņām, ūdeni un aparāta apkopēm

Ir dzerta pretīga kafija gan Viršos, gan Lukoil, gan Statoil, gan no name.

krix 17.01.2017 16:38

Toyota Hilux 3.0D,

1.reģistrācija 2013.gads, noripojis pietiekami, vismaz 3 eļļas maiņas gadā

ja tīrs, tad melns

var braukt visur

pilna masa zem 3000kg... :-)

krix 03.01.2017 3:22

Ja tikai ar B kategoriju, tad vislabāk iegadāties piekabi ar pilnu masu līdz 750kg.

1 vai 2 asis. Plusi ir abām, tāpat kā mīnusi.

Man labāk patīk 2 asis:

1.pareizi izvietojot kravu, var samazināt līdz minimumam spiedienu uz sakabi

2.stabilāk ripo

3.labi tur virzienu atpakaļgaitā

Ar bremzēm vai bez.

Ar bremzēm parasti aprīko piekabes ar pilno masu virs 750kg. Un visbiežāk tam jau vajadzēs BE kategoriju. Nav maznozīmīgi kādu auto izmantosi vilkšanai. Salīdzini vilcēja un piekabes masas, kā arī iespējamos vilkšanas maršrutus. Ja paredzi ka bieži vilksi smagu piekabi un pa pilsētu, labāk ņemt ar bremzēm. Arī raidera iekraušana/iebraukšana būs vieglāka, ja piekabe būs ar bremzēm un atbalsta kājām.

Lāgas vai torsioni. Man patīk lāgas, kaut arī tukša piekabe būs "lēkājošāka" kā torsionu.

Lētāku vai dārgāku. Skaties, kas ir ražotājs tiltam un bremzēm. Izplatītākie ir ALKO vai Knott. Abiem nav ne vainas, bet dodu priekšroku Knott(subjektīvs viedoklis). Dārgākas piekabes būs arī ar mazāku pašmasu, attiecīgi vairāk krava līdz pilnas masas sasniegšanai vai mazāka masa jāvalkā līdz.

Tiki piekabju piedāvājumā ir 2 asu piekabe ar pilnu masu 750kg, taču reāli katrs tilts ir paredzēts 750kg. Sanāk 750+750-piekabes pašmasa=aptuveni 1100kg kravai, nepārslogojot lāgas un amortizatorus. Piekabe bez bremzēm. Pašam tāda ir. Nav lēta.

Arī izmēri tai piekabei ir tuvu vēlamajiem izmēriem. 3m garums, platumu neatceros, bet šķiet ka ir tie 1.5m. Dziļa, bortu augstums 400mm. Ja vēlies, tad var apkabināt ar tentiem(tos iesaku izgatavot atsevišķi, atbilstoši savām vajadzībām) un papildus bortiem, vai pat uzmontēt vāku.

PS varu pārdot savu

krix 16.09.2015 19:06

izskatās, ka vakar rakstītais ir pazudis tīmeklī

laiki norezervēti, varu piedalīties

mani šobrīd var notvert tikai zvanot(darbojas pāradresācija, telefons samirka) vai arī rakstot uz epastu

kristapshm (sobaka) gmail (punkts) com

krix 14.09.2015 22:58

Debica, iespējams ka arī Frigo2, man bija uz B4 Quattro.

Patika labāk par Bridgestone, ko uzliku pēc nobrauktām Debica

krix 13.09.2015 9:24

Interesenti ir.

Iespēja arī ir.

krix 12.09.2015 10:44

Dunlop Grandtrek SJ6

bija viens komplekts uz Nissan 3gadus

tagad uz Mitsubishi būs jau 2. ziemu

iespējams, ka vajadzētu kādu jaunāku modeli pamēģināt, bet kaut kā nemana

krix 06.09.2015 20:48

iebrauc bodē, kur iegādājes rezerves daļas, un pajautā pārdevējam, lai parāda bildi kā komplektējas priekšējā statne.

Ja kaut kas iztrūks, varēsi uzreiz piepirkt klāt

krix 21.08.2015 22:21

Esmu pret velobraucējiem, kuri kvartāla robežās mētājas no brauktuves uz ietvi un atpakaļ.

Vēl trakāk, ja tas notiek uz vienzirziena ielas un velobraucējs minas pretēji braukšanas virzienam...

krix 19.08.2015 18:23

Tiesas lēmums vienmēr ir jāuzskata par objektīvu lēmumu, bet diežēl pamatojumu tiesas lēmumam sagatvo veikli puikas, kuri honorāra dēļ nekautrējas vājāko, bieži vien nepamatoti, pagrūst zem sitiena.

Vernon, tu esi vājš nīkulis, kurš var vankšķēt noslēpies aiz biezā saimnieka naudas. Bez tās tu esi tukša vieta vai drīzāk tā šaurā , brūnā svītriņa apenēs, kas spēj tikai smirdēt.

Un arī tai ir vairāk argumentu, lai smirdētu...

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti