Manam Multivan kāreiz ir 204 ZS. 199 km/h neesmu mēģinājis, bet 180 km/h gan. VArēja just, ka rezerve vēl ir. Bet vispār šādā režīmā mans Multivan ir braucis ļoti maz - tikai vienā braucienā uz Itāliju. Un arī ne ilgstoši. Pa Vāciju pārsvarā 140-160 km/h braucu atkarībā no satiksmes.
Kad tuvāks brauciens pa Eiropu, tad līdz 140 km.h, ne vairāk. Pēdējais brauciens bija tikko uz Varšavu. Vidējais patēriņš pēc bākas metodes (Pro Diesel) bija 8,8 l/100km. Manuprāt, nav slikti. Tālākos braucienos, cik esmu braucis, vienmēr sanāca 9,1 l/100 km, kas arī nav slikti, manuprāt.
Ja jau sāku rakstīt par savu Multivan, kurš gan jau sen vairs nav jauns auto (2016.gads), tad varu tikai minēt to, ka aprīlī būs jau 5 gadi, kopš iegādājos šo Multivan. Jau pašā sākumā rakstīju par EGR vārsta problēmu, kā arī rakstīju par atrisinājumu - garantijas ietvaros tika nomainīts gan EGR vārsts, gan motora galva. Vairs nekādu problēmu nav bijis (tpu, ptu, ptu). Jāsaka gan, ja nobraucis jau arī neesmu daudz. Šis auto vairāk stāv pagalamā nekā brauc. Kopš iegādes brīža esmu nobraucis 5 gados apmēram 60 000 km. Šobrīd odometra rādījums ir pie 128 000 km, kas 7 gadīgam Multivan galīgi nav nekas. Kad gribēšu pārdot (droši vien drīz), potenciālajam pircējam droši vien būs grūti noticēt, ka nobraukums ir patiess un pierādāms. Rudenī veicu salona ķīmisko tīrīšanu. Arī salons izskatās tikpat kā jaunam auto
Kas interesanti, - pēc pieciem gadiem Multivan tirgus vērtība ir ļoti tuva tai, par kādu to iegādājos. Protams, te savu lomu spēlē ģeopolitiskās situācijas sekas. Plus arī tas, ka mana Multivan kompolektācija ir diezgan reti sastopama - Long versija, sānu durvis ir abās pusēs, pie tam nav ar pilnu elektropiedziņu, bet daļēji (pievelk pašās beigās), bagāznieks ar pilnu elektropiedziņu, arī visiem sarkanajiem TDI, kas praksē nozīmē jaudīgāko (204 ZS) motoru, bet nav 4Motion (4x4). Parasti 204 ZS ir tieši 4Motion versijai.
Un jā, praktisks padoms - ja ir iespēja izvēlēties versiju bez sānu durvju elektropiedziņas, tad jāņem tieši šāds (kā man), jo jau iepriekš biju dzirdējis, ka ziemā varētu būt problēmas. Praksē ir pierādījies, ka salā mēdz iesalt bīdāmo sānu durvju vadīklas un durvis nevar atvērt. Ar nelielu fizsku spēku (protams, uzmanīgi) durvis var izkustināt un atvērt pavisam. Elektropiedziņas gadījumā tas nebūtu iespējams. Tad tās varētu atvērt vienīgi, kad kārtīgi uzsilis salons.
Dēlam drīz būs 18, attiecīgi arī autovadītāja apliecība, tāpēc jau pamazām sāku ģenerēt domu, ka Multivan vairs nav nepieciešams, jo ar 3 bērniem ir pietiekams komforts arī citā auto. No otras puses, ja šis auto lielas izmaksas vairs neprasa, tad kāpēc ņemt citu, maksāt līzingu, u.c.? Tas tāpat sanāks dārgāk.
Ja tas bija jautājums man, tad par šiem 60 000 km starp apkopēm eļļa tika pielieta 3 reizes, kopā droši vien kādi 4 litri varētu būt