Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5 6
nomiks 03.01.2023 10:24

Ja tas bija jautājums man, tad par šiem 60 000 km starp apkopēm eļļa tika pielieta 3 reizes, kopā droši vien kādi 4 litri varētu būt

nomiks 03.01.2023 9:05

Manam Multivan kāreiz ir 204 ZS. 199 km/h neesmu mēģinājis, bet 180 km/h gan. VArēja just, ka rezerve vēl ir. Bet vispār šādā režīmā mans Multivan ir braucis ļoti maz - tikai vienā braucienā uz Itāliju. Un arī ne ilgstoši. Pa Vāciju pārsvarā 140-160 km/h braucu atkarībā no satiksmes.

Kad tuvāks brauciens pa Eiropu, tad līdz 140 km.h, ne vairāk. Pēdējais brauciens bija tikko uz Varšavu. Vidējais patēriņš pēc bākas metodes (Pro Diesel) bija 8,8 l/100km. Manuprāt, nav slikti. Tālākos braucienos, cik esmu braucis, vienmēr sanāca 9,1 l/100 km, kas arī nav slikti, manuprāt.

Ja jau sāku rakstīt par savu Multivan, kurš gan jau sen vairs nav jauns auto (2016.gads), tad varu tikai minēt to, ka aprīlī būs jau 5 gadi, kopš iegādājos šo Multivan. Jau pašā sākumā rakstīju par EGR vārsta problēmu, kā arī rakstīju par atrisinājumu - garantijas ietvaros tika nomainīts gan EGR vārsts, gan motora galva. Vairs nekādu problēmu nav bijis (tpu, ptu, ptu). Jāsaka gan, ja nobraucis jau arī neesmu daudz. Šis auto vairāk stāv pagalamā nekā brauc. Kopš iegādes brīža esmu nobraucis 5 gados apmēram 60 000 km. Šobrīd odometra rādījums ir pie 128 000 km, kas 7 gadīgam Multivan galīgi nav nekas. Kad gribēšu pārdot (droši vien drīz), potenciālajam pircējam droši vien būs grūti noticēt, ka nobraukums ir patiess un pierādāms. Rudenī veicu salona ķīmisko tīrīšanu. Arī salons izskatās tikpat kā jaunam auto

Kas interesanti, - pēc pieciem gadiem Multivan tirgus vērtība ir ļoti tuva tai, par kādu to iegādājos. Protams, te savu lomu spēlē ģeopolitiskās situācijas sekas. Plus arī tas, ka mana Multivan kompolektācija ir diezgan reti sastopama - Long versija, sānu durvis ir abās pusēs, pie tam nav ar pilnu elektropiedziņu, bet daļēji (pievelk pašās beigās), bagāznieks ar pilnu elektropiedziņu, arī visiem sarkanajiem TDI, kas praksē nozīmē jaudīgāko (204 ZS) motoru, bet nav 4Motion (4x4). Parasti 204 ZS ir tieši 4Motion versijai.

Un jā, praktisks padoms - ja ir iespēja izvēlēties versiju bez sānu durvju elektropiedziņas, tad jāņem tieši šāds (kā man), jo jau iepriekš biju dzirdējis, ka ziemā varētu būt problēmas. Praksē ir pierādījies, ka salā mēdz iesalt bīdāmo sānu durvju vadīklas un durvis nevar atvērt. Ar nelielu fizsku spēku (protams, uzmanīgi) durvis var izkustināt un atvērt pavisam. Elektropiedziņas gadījumā tas nebūtu iespējams. Tad tās varētu atvērt vienīgi, kad kārtīgi uzsilis salons.

Dēlam drīz būs 18, attiecīgi arī autovadītāja apliecība, tāpēc jau pamazām sāku ģenerēt domu, ka Multivan vairs nav nepieciešams, jo ar 3 bērniem ir pietiekams komforts arī citā auto. No otras puses, ja šis auto lielas izmaksas vairs neprasa, tad kāpēc ņemt citu, maksāt līzingu, u.c.? Tas tāpat sanāks dārgāk.

nomiks 01.01.2023 16:22

Kad braucu ar savu Multivan uz Itāliju, arī pēc apmēram 2000 km nācās pieliet vairāk kā litru motoreļļas. Apstākļi līdzīgi - 6 cilvēki, bagāža un ilgstošs bānis ar ātrumu 170-180 km/h.

Tikko biju aizskrējis līdz Varšavuu un atpakaļ, bet eļļas papildināšana nav nepieciešama. Visdrīzāk tāpēc, ka nebija lielais bāņa ātrums. Ātrāk par 140 km/h nebraucu.

nomiks 21.12.2022 16:26

Ar benzīnba Mokku jebkurā gadījumā braukt ir lētāk, jo tā jau pati par sevi ir divreiz lētāka. Vēl lētāk ir braukt ar velo

nomiks 21.12.2022 13:45

Un kā mans nesamaksātais akcīzes un ekapluatācijas nodoklis ietekmē pārējos? Jums tāpēc ir lielāks nodoklis? Muļķības!

Skaidrs, ka pieaugot EV skaitam, mazināsies esošie bonusi. Norvēğijas piemērs to labi parāda. Kad būs, tad arī domāsim

nomiks 21.12.2022 13:42

50 centi x 25 kWh = 12,5 EUR, kas ir ekvivalents 8 litriem degvielas. Tas ir ziemā. Vasarā tie būtu 6 EUR.

Pie tam 50 centi nav. Ir mazāk. Pagaidām.

nomiks 21.12.2022 10:38

Kā tieši es dzīvoju uz Tava rēķina?

Ja Tu ar to domā valsts līdzfinansējumu, tad varu Tevi nomierināt - tā nauda, kuru tērē šai un citām klimata pārmaiņu aktivitātēm, nav ne Tava, ne citu LV iedzīvotāju nauda. Tā ir nauda, kura iegūta no brīvo emisiju pārdošanas vai piešķirta no ES un kuru nedrīkst tērēt nekādiem citiem mērķiem, kā tikai klimata pārmaiņu finansēšanai (ēku siltināšana, elektroauto iegāde, apkures maiņa, saules paneļu uzstādīšana, vides projekti u.tml.). Tobiš šo naudu nevar izmaksāt pabalstos, pensijās, algās.

nomiks 21.12.2022 9:56

Kas liedz arī Tev šīs "īpašās privilēģijas" izmantot? Pērc un izbaudi.

Kādu info par "kaut ko labu" Tu sagaidi? Visādi citādi tas ir tāds pats auto kā ar iekšdedzes dzinēju aprīkota Mokka, kas, starp citu, tika atzīta par Latvijas Gada auto 2022

nomiks 21.12.2022 9:52

Līdz 2023. gada augustam ir vēl pa lēto - 8,3 centi par 1 kW/h. Vasarā sanāk 2 EUR/100 km, ziemā - 4 EUR/100 km.

Ja lādējas publiskajās maksas uzlādes vietās, tad, protams, izmaksa tuvojas iekšdzedzes auto izmaksām

nomiks 21.12.2022 8:44

Papildinot rakstīto, bezmaksas RS stāvvietas Rīgā, tostarp Vecrīgā, ir tiešām liels pluss. Sievai birojs ir centrā, var noparkoties pretī birojam un pilnīgi par velti. Tāpat, kad pilsētā ir kādi svētki vai nedēļas nogalēs, kad stāvvietu atrast centrā ir gandrīz nereāli, tad vienmēr glābj Vecrīga

Tāoat ar elektroauto centrs ir ātrāk izbraucams. Kad plānoju maršrutu, pēc iespējas cenšos izmantot sabiedriskā transporta joslas. Laika ieguvums ir diezgan nozīmīgs.

nomiks 20.12.2022 22:57

Ziemā viss tas pats, bet ar vienu būtisku izmaiņu - patēriņš. Ja vasarā ap 15 kWh/100km, tad ziemā 24 -25 kWh/100 km. Pat vairāk dažreiz. Range ir apmēram 160 km jeb apmēram 2x mazāks. Tā kā man ir mājā piejama uzlāde, tad to kā lielu mīnusu nevērtēju.

Šobrīd nobraukti 7100 km, "degvielas" izmaksas ir nepilni 75 EUR. Labprāt izmantoju pieejamās bezmaksas uzlādes vietas.

nomiks 12.12.2022 11:36

Paturpinot tēmu, pirms divām nedēļām jau atkal Nordeka buss pie Olaines dzelzceļa pārbrauktuves ieplēsa aizmugurē auto, kas stāvēja (aizliegtais signāls bija pārstājis degt, bet kustību paspēja uzsākt tikai priekšējie auto). Attiecīgi vagoniņā tika sastumti četri priekšā stāvošie auto. Divi (viens, šķiet, Volvo, otrs - mana tēta RAV-4) ir neatjaunojami, divas Škodas tika cauri ar salīdiznoši viegliem bojājumiem.

nomiks 05.12.2022 10:04

Vispārīgi:

CR-V = cirvis

MB G klase = geļiks

Audi 80 B3 un B4 = burbulis

ŽIgulis = žiceris

Hyundai = hujdaj

Lada Kaļina = Lada Fekaļina

Savējos auto esam dēvējuši šādi:

Toyota Corolla - Duksīitis (jo numura burti bija DU)

Citroen C3 - ezītis (vizuāla līdzība)

CR-V - cirvis vai bobiks

Multivan - muļtjiks

Pārējiem auto nekādas īpašas iesaukas nav bijušas

nomiks 11.11.2022 12:10

Nortel ir taisnība. Droši vien ne visi, bet daļa ražotāju par šo "uzlīmīti" prasa papildu samaksu.

nomiks 11.11.2022 9:21

BTW, ne vienmēr var viegli atpazīt plug-in auto, jo tiem nav speiciālu numura zīmju. Pie IKEA regulāri lādējas VW un Škodas, kas izskatās kā parasti iekšdzedzes dzinēju auto, taču tiem ir arī elektro uzlāde. Precīzi nezinu, bet, cik sapratu, nobraukt var ap 60 km ar elektrību vien. Rīgai faktiski ir pietiekami. Vienīgā bēda, ka šie auto ļooooooti lēni lādējas

nomiks 10.11.2022 12:11

Izvēloties Multivan, ir jārēķinās ar lielāku degvielas patēriņu (vismaz līdz 6.1 paaudzei) un lielākiem apkopes/uzturēšanas izdevumiem (jo skaitās komerctransports).

Manam Multivan (2.0 TDI (vis trīs sarkanie burti un lielākā jauda)) degvielas patēriņš ārpus pilsētas ir ļoti pat OK. Ja brauc uz Pērnavu (spiests ievērot ātrumu), tad vidējais patēriņš 6,5 l/100 km. Ja tikai pa pilsētu, tad ar 11-12 litriem jārēķinās.

Braucot uz Eiropu, visās reizēs vidējais patēriņš pēc bākas metodas bija praktiski vienāds - 9,1 l/100 km, bet tur gan kalni, gan bānis.

Gan jau, ka T7 ir ekonomiskāks

nomiks 10.11.2022 10:37

Vai esi braucis ar klaisku Multivan? Nezinu, kā ir iepriekšējām paaudzēm, bet T6 vadās kā vieglais auto pilnīgi noteikti. Arī lielā ātrumā līkumos ir ļoti stabils. Noteikti nav sajūtas, ka brauc ar busu (kā tas ir, piemēram, ar Renault Trafic). Vienīgais, kas nodod, ka tas nav vieglais auto, ir augstā sēdpozīcija, lielie spoguļi un milzīgais salons, skatoties atpakaļskata spogulī.

nomiks 10.11.2022 9:08

Nu varētu arī par to salona spoguli pastrīdēties. Un jā, Multivan sānu spoguļi laikam ir labākie spoguļi, ar kādiem man ir nācies sastapties. Pat MB V-klasse nav tik lieliski spoguļi.

nomiks 10.11.2022 9:05

Par T6.1 taisnība, bet tas ir pieejams tika 4Motion un īsajā versijā. Long nav pieejams. Savukārt, T7 Long versijā ir apmēram T6.1. (īsā versija) izmēros.

nomiks 09.11.2022 21:40

Neērts? Ļoti pat ērts. Lietus laikā ideāla nojume. Var stāvēt apakšā pilnà augumā. Ne Porziņğis gan. Manam ir elektropievads, atveras/aizveras bez spēka.

nomiks 09.11.2022 15:44

Es kā Multivan T6 lietotājs jau gandrīz 5 gadus varu nešaubīgi teikt, ka jaunais Multivan nav Multivan, bet drīzāk Sharan +.

Bet nebūs melots, ka arī vecais, labais Multivan parastajā (lasīt - īsajā) versijā arī nav nekāds ietilpības etalons. Runa ir par bagāžas nodalījumu. Jā, salonā vietas ir daudz, taču bagažnieks ir ļoti pat neliels. Manējais ir Long versijā un tāds gan ir superietilpīgs un ceļošanai ļoti piemērots. Šobrīd ikdienā vairs nav nepieciešamība pēc tik liela un ietilpīga auto, bet žēl pārdot (šobrīd tirgus cena šim ir tāda pati, par kādu to nopirku pirms 4,5 gadiem), jo garos gabalus ar neko citu nemaz negribas braukt. Uzturēt gan arī baigi racionāli nav, jo tas vairāk stāv nekā pārvietojas.

nomiks 23.09.2022 10:25

MAn gan šķiet, ka tieši otrādi. Impulsa pirkumi visbiežāk tiek veikti, kad ir kāda īpaša akcija vai noliktavas atlikumi. Ja plāno, tad sanāk gaidīt ilgi un parasti bez īpašām akcijām.

nomiks 22.09.2022 12:20

Pārbaudīju. Tev bija taisnība Patiešām strādā arī manuāli, kad darbojas tuvās gaismas.

nomiks 21.09.2022 18:06

To, kā ir parasti, es zinu, jo šis ir mans trešais Opelis,

Tikko pārbaudīju vēlreiz. Var tikai uzmidžināt, bet nofiksēt nevar. Pamēğināšu naktī vēlreiz arī manuālajā režīmā, auto režīmā arī naktī nebija.

nomiks 24.08.2022 8:40

Pirmie iespaidi par manu jauno auto (Opel Mokka e).

Ir nobraukti pirmie 1750 km. Naudas ziņā ir iztērēti tikai 19,11 EUR (izmaksas par uzlādi, kas veikta mājā). 4 reizes esmu izmantojis bezmaksas uzlādes iespējas pie tirdzniecības centriem. 4 reizes esmu izmantojis bez maksas iebraukt Jūrmalā (8 EUR), kā arī jau vairākkārt esmu novietojis stāvēšanai RS uzturētajās stāvvietās (arī Vecrīgā) (vēl apmēram 15 EUR). Tātad jau šobrīd ir acīmredzams finansiālais ieguvums.

Par braukšanas sajūtām nekā īpaši stāstāma nav - dinamika ir ļoti, ļoti laba, bet, izmantojot Sport režīmu. To gan ikdienā neizmantoju. Pārsvarā braucu Eco režīmā, izmantojot rekūperācijas funkciju, kas nodrošina pietiekamu dinamiku, lai iekļautos ikdienas satiksmē gan pilsētā, gan ārpus tās. Patēriņš: vidējo patēriņu rāda ap 14,5 kWh/100 km (ja uzlādēju mājās, sanāk 1,89 EUR/100 km). Pilsētā patēriņš ir ap 14 kWh/100 km, bet ārpus - 18 kWh/100 km. Pēc 100% uzlādes rāda range 350 km, kas ir reāli izpildāmi, ja brauc tikai pa pilsētu. Tā kā man sanāk braukt arī ārpus, tad reālais range (vismaz vasarā) ir 320 km. Bet tas pie nosacījuma, ja brauc, ievērojot CSN. Pagaidām +/- tas vēl izdodas

Mājas apstākļos uzlādes process ir diezgan ātrs - 64 km/h jeb apmēram 8 kW. Pagaidām wallbox pieslēgts pie 3fāzu 16 A automāta. Domāju, ka jaudīgāks nemaz nav nepieciešams, jo 3-4 h ir absolūti pieņemami. No 1fāzu rozetes gan lādēšana ir lēna - tikai 6 km/h, taču kā alternatīva gandrīz bezizejas situācijā tā noteikti ir.

Manai Mokai ir vidēji lielais (10'') displejs. Reizēm kaitina lēnā reakcija uz pieskārienu. Braucot, navigācijā ievadīt adresi ir tikpat kā neiespējami. Pie katra sīkākā nelīdzenuma atmet sākotnējā solī. Tā kā vai nu jāievada pirms brauciena uzsākšanas vai labāk lietot waze (mana izvēle) vai google. Audio ir vidējā līmenī. Ja uzliek izteiktākus basus, tad sānu skandas (durvīs) liek par to manīt. Augstie toņi gan ir OK. Ceļa seguma skaņas braukšanas laikā īpaši nevar dzirdēt, bet varbūt tāpēc, ka gandrīz vienmēr ir ieslēgts vismaz radio. Vismaz pagaidām braukšanas gaita ir mīksta, par šo sūdzību nav.

Gaismas (LED) ir ļoti labas. Interesanti, ka nemaz nav iespējas pastāvīgi aktivizēt tālās gaismas. Vai nu īslaicīgi uzmirkšķināt, vai arī gaidīt, kad sistēma pati izlems ieslēgt (izslēgt). Līdzšinējie novērumi liecina, ka automātikso gaismu algoritms ir ļoti labs. Tāpēc šo nevarētu uzskatīt par trūkumu.

Sānu spoguļos ir aklās zonas sistēma. Iedegas dzeltena lampiņa, kas ir fine, bet iepriekšējā pieredze liecina, ka būtu noderīgi, ja būtu arī kāds skaņas indikators, ja pie dzeltenās lampiņas ieslēdz pagrieziena rādītāju. Pašam šis nav aktuāli, bet dažiem gan varētu būt

Iesākumam pietiks.

1 2 3 4 5 6

Lasītākie raksti

Jaunie raksti