2 jautājumi:
Automāts vai manuālā?
Cik lielu summu var atļauties?
2 jautājumi:
Automāts vai manuālā?
Cik lielu summu var atļauties?
Ja jau benzīns vs dīzelis,
tad LPG izpogā šos abus.
Ņemam nenojātu atmo benzīnieku bez tiešās iešprices (piem. Subaru līdz 2019g.), uzliekam sakarīgu LPG iekārtu (pēdējās paaudzes BRC) pie jēdzīga meistara un braucam laimīgi pa lēto (pat salīdzinot ar tā paša gada/modeļa dīzeli). Atkrīt visas sprauslu/turbīnu/kvēpu filtru problēmas, kuru risināšana nav lēta.
Tu ko, par kādām modulārām baterijām un kitiem Tu sapņo? Ja ražotāji nevar vienoties par vienādiem riteņu diskiem (atšķirīgs ET, cauruma D un skrūvju izvietojums). Kāda suņa pēc FIAT skrūvju attālums 98 mm, VAG 100 mm? Varētu padomāt, ka tie 2 mm būtiski ietekmē auto uzbūvi. Un pat viens ražotājs maina skrūvju attālumu diskā (lai nākošajam auto jāpērk jauns ziemas riteņu komplekts. Piemērs: Voyager bija 5x100 mm, tad izmainīja uz 5x113.4 mm un tagad ir 5x120 mm. Loooti ekoloooģiski risinājumi. Ja ES varēja piebiedēt mobilo tel ražotājus, lai vienādo lādētāju štepseļus (citādi 3 Nokijām bija visām 5V lādētāji, bet ar dažādiem štepseļiem), tad līdz autoHaizivīm roķeles nesniedzas. Pietiktu ar 3 dažādiem riteņu diskiem visiem auto no Polo līdz Voyager/džipam. Tā būtu reāla ekoloģija.
Vispārzināms, ka riktīgi centa-pisēji pārvietojas ar LPG, nevis dīzeli, jo tā ir lētāk. Pārbaudīts gan ar identiskiem Voyager gan SubaruOutback (cik nu identiski var būt auto ar dažādu degvielu darbināmi).
Ja par elektroauto, tad ne esmu manījis dižu izvēli e-auto, kuri spētu aizvietot abus augšminētos auto (pirmajam ietilpība un transformēšanas iespējas starp pasažieru 7-vietīgu un kravas variantu, otrajam pilnpiedziņa un klīrenss virs 200 mm), par cenu pat nemaz nerunājot. Dodiet piemērus, ja nu es kaut ko ne esmu pamanījis.
Un kāda problēma pirkt no DE vai kādas citas valsts, ja vien ir vēlme (un iespēja) izlikt tos 60 k EUR.
Līdz šim domāju, ka treileri ieteicamāk vilkt ar smagāku pilnpiedziņas auto, piem. DodgeDurango. Bet ja jau eksperti iesaka Octavia/Golf, tad varbūt Fabia/Polo arī der?
Ja bānim neder, tad kur lai brauc ar 20" plānajām mizām? Rīgā nevar, pa Latvijas ceļiem nevar, uz ārzemēm nevar. Pat uz mežu sēnēs neaizbrauksi.
Diez vai R20 ir pilsētas (Rīgas) auto piemērota (un pamatota) izvēle. Vācijas bānim - cita runa. Kāds ir mazākais izmērs, ko var uzlikt (suporti)? R17?
2 gadus vecs Xiaomi Mi A1.
Vajadzētu modernāku, bet šitais maita strādā.
Piemetīšu savu pagalīti diskusijai.
Ar auto braucu jau 45 gadus. Īpašumā ir bijuši kādi 10 auto - pakaļpiedziņas, priekšpiedziņas, pilnpiedziņas, miniveni, SUVi. Diapazons no zapiņa līdz Voyager. Pēdējie 2 tā kā būtu pieskaitāmi SUV (Subaru Forester un Outback).
Riepas SUV nav dārgākas kā citiem auto. Forester R16, Outback R17 (no rūpnīcas - oriģinālais izmērs). Tādus ripuļus un lielākus liek pat mazauto, tātad par dārdzību nav ko uztraukties.
Ritošā nav neizturīgāka un remonti nemaksā vairāk par " parasto" auto. Var apskatīties biežāk maināmo detaļu cenas (lodbalsti, stabilizatora atsaites, stūres šarnīri...).
Degvielas patēriņš nav kosmisks. Outback "ēd" 5 EUR/100 km, baroju ar LPG.
p.s. Sharan par 7-vietīgu var saukt tikai sadists. 3-ajā rindā pat sievasmāti negribētu sēdināt. Tur tikai mazizmēra kaķi var ievietot.
Arī ielu nosaukumi un māju Nr. ir lieki, jo ir taču navigācija
Līdz šim esmu izticis bez zieģeļiem servisa grāmatiņās. Apkopes veicu pats.
Man nepatiktu, ja mans auto izmaksātu tik daudz EUR uz km. Gadā nobraucot 15 000 km iztērēju ~ 1500 EUR - tas ir degviela (LPG), eļļas un filtru maiņa, remonti, gada nodoklis un OCTA. Lai sasniegtu "uzvarētāja" izmaksas, mana auto vērtībai gadā jākrītas par 5000 EUR. Līdz šim dfomāju, ka mans Subaru Outback '15 gadā zaudē tomēr mazliet mazāk.
Nenojāti lēti dīzeļi nemēdz būt.
Ja gadā paredzēts tik liels nobraukums, tad benzīnnieks ar LPG būs krietni ekobnomiskāks. Ir pārbaudīts uz vairākiem identisku auto pāriem (Voyager, SubaruOutback u.c.). Var pirkt gan pliku benzīnnieku, gan jau gāzētu. Benzīnnieks tādā cenu kategorijā noteikti ir drošāks pirkums par dīzeli.
Nu veikalu stāvvietas ir reāli par mazu. Pat nerunājot par tām vietām, kuras blakus ratiņu novietnēm. Nezinu, kurš ir noteicis to stāvvietu izmērus.
Mani visvairāk besī " pumpētāji", kuri taisnajās vietās brauc uz 100, bet vislēzenākajos līkumos (kurus droši varētu izņemt uz 120) nomet uz 70. Pret kalnu tāpat (degvielu taupa?). Pamēģini tādu apdzīt. Vēl klasiska vieta ir Amatas tilts uz Vidzemes šosejas virzienā no Rīgas. Daži (pārsvarā dažas) momentā pēc tilta iekārtojas 2. joslā un velkas uz 70. Midžini pakaļā tālos vai taurē, "0" emocijas. Kad kādi 2-3 apsteidz pa 1. joslu, rāda vidējo pirkstu.
Kaut kā neticas, ka braucot uz benzīna tērē 1,2 vai 2,5 l/100 km pie tam vēl spēj tajā pat laikā vēl pielādēt bateriju.
Ne esmu Volvo specs, bet pēc šā laikam arī nekļūšu.
Laikam tak bagažnieka amīši no zelta ar platīna inkrustācijām. Pusass? Parasti jau jāmaina miroņgalva vai tripods. Vēl arī putekļsargi. Pati pusass ir mūžīga. Ja to saloka, tad parasti arī pats auto prasās uz tolmetu.
Ja jau tik ļoti grib ekonomēt, var pirkt vēlamo auto ar benzīna motoru un ielikt LPG. Būs ~ 2x ekonomija naudas izteiksmē. Subaru Outback ar LPG tērē 11 l/100 km. Domāju, ka XC60 būs ~ tas pats.
Eļļas gredzenu nomaiņa nav kosmosa tehnoloģijas. Amatieris to var mierīgi izveikt garāžā/pagalmā dienas laikā bez speciāliem rīkiem un speciālām iemaņām (ja vien abas rokas nav kreisās, līkas un neaug no d****s). Ja man būtu vēlme braukt ar tik vecu auto, tad tā darītu.
Augsts HC parasti norāda uz nesadegušu degvielu vai izdilušiem cilindriem/gredzeniem. ja viss pārējais kārtībā, tad būs izdilis. Varbūt pietiek ar eļļas gredzenu maiņu. Kāds nobraukums (patiesais)? Cik bieži jāpielej motoreļļa? Cik l "apēd" starp eļļas maiņām?
Cik vecs akumulators?
Ja švaki griež ilgi nelietojot, bet bieži lietojot viss OK, tad visticamāk akumulatoram pašizlāde - jāmaina akumulators. Var arī būt kāds patērētājs, kurš sēdina akumulatoru (lampiņa bagažniekā, cimdu nodalījumā vai signalizācija/imobilaizeris/radio. To pārbauda ar multimetru (testeri) un nekāds elektriķis nav vajadzīgs, vien pašam nepieciešamas pamatskolas fizikas zināšanas.
Imantā, Kurzemes prosp. un Slokas ielas krusts. "LPG" ar labu cenu un apkalpošanu dienas laikā (laikam 8:00 - 20:00).
No Amerikas nākušajiem netā pēc VIN var bildes redzēt. Ja defekti "patīk", tad var ņemt gan netaisītu, gan sataisītu. Man pēdējie 3 auto leišu amerikāņi un ne par vienu braļukām nav pārmetumu.