"Izmantošana" ir jebkādas darbības. Priekšstatu var gūt minētā likuma 15. pantā.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
"Izmantošana" ir jebkādas darbības. Priekšstatu var gūt minētā likuma 15. pantā.
"autortiesību subjekts" ir persona, kurai ir tiesības (daļēji vai pilnīgi) uz autortiesībām. jo, kā zināms tās var licencēt, pārdot, dāvināt utt.
Grūti noorientēties.
Bet man šķiet, ka problēma ir ar firmas X izsniegtajām licencēm – kāda ir to darbības teritorija? Pieņemsim, ka firmai Y ir tiesības darīt to ES teritorijā, bet firmai Z - ne. Tad firmai S vajadzētu iepirkt šo pašu produkciju pie firmas Y, nevis Z.
Mana doma joprojām ir saistīta ar teritoriju. Jo:
45.pants. Teritorija, kurā ir spēkā licences līgums vai licence
(1) Licences līgumā vai licencē norādāma teritorija, kurā līgums vai licence ir spēkā.
(2) Ja licences līgumā vai licencē nav norādīta teritorija, kurā tie ir spēkā, tie attiecas uz valsti, kurā noslēgts licences līgums vai izsniegta licence.
Šīs nianses vajadzētu noskaidrot. No otras puses, autortiesībām nav nekāda sakara ar "ražoto produkciju". Autortiesību objekts pastāv neatkarīgi no tā, kurš to ir reproducējis.
Labākais jau tas, ka sūta tādi kantori, kuros savu mūžu neko neesmu apdrošinājis. Ja vēl OCTA beigu termiņu iespējams sadabūt, tad kur gan dabū mob. tel. un e-pasta nr?
Skaidrs, ka sensitīva personiskā info tiek tirgota pa labi un pa kriesi.
Mondeo cenas cēlušās? drusku vairāk kā pirms gada pārdevu 2002. gada universāli par 6000 eirām. tas gan bij ar 1.8 benzīna dzinēju.
Padomā, kā pierādīsi, ka šis bojājums nebija jau pirms tam???
pats braucu ar S60 (2007. gada) – vietas aizmugurē līdz ar nagiem, bet pietiekami. S80, protams, ērtāks, bet, ja salīdzina S60 un S80 ar vienādiem dzinējiem, tad S60, protams, krietni labāks gan uzrāviena, gan ekonomijas ziņā
Andrik rakstīja:
Kaapeec rakstīja: pats braucu ar S60 (2007. gada) – vietas aizmugurē līdz ar nagiem, bet pietiekami. S80, protams, ērtāks, bet, ja salīdzina S60 un S80 ar vienādiem dzinējiem, tad S60, protams, krietni labāks gan uzrāviena, gan ekonomijas ziņā
nu nezinu nezinu vismaz ar d5 s60/s80 uzrāviens vienāds
varbūt abi ar automātiskajām kārbām?
patiesībā, man drusku žēl, ka neiepirku S80. jau 2. gadu braucu ar S60. aizmugurē platuma ziņā normāli, bet kājām aiz vadītāja varētu būt mazāk vietas. mana konkrētā izvēle bija tāpēc, ka S80 pagājušajā gadā bija pilnīgi jauns modelis, S60 - tikai faceliftēts. S80 sanāca dārgāk par kādu 1000 līdzīgā komplektācijā. varēja gan ņemt ar D5 dzinēju, bet negribējās dīzeli. jā, un vēl reālajā dzīvē S60 ir sportiskāks, ja gribas strauji ieskrieties un tā. S80 tāds kā solīds kuģis pret ātrlaivu...
Ko nozīmē "ĢMO" var uzzināt. Tie ir organismi, kuriem viens vai vairāki gēni nobloķēti vai arī darbojas viens vai vairāki gēni no citiem organismiem. Tā rezultātā, netiek sintezēts viens vai vairāki proteīni, vai, gluži otrādi, sintezējas viens vai vairāki sveši proteīni. Piemēram, ir tomāti, kuri nesintezē etilēna biosintēzes proteīnu, un tāpēc nenogatavojas bez etilēna pievadīšanas no ārpuses. Rapsim sintezējas nepiesātinātās taukskābes, bet neveidojas cilvēkam kaitīgā arahidonskābe. utt utjpr.
"Ģenētiski modificēta pārtika" vispār ir pilnīgs kalambūrs.
apaljais_buss rakstīja: ĢMO paši par sevi varbūt arī nebūt ļaunums.
Jautājums ir kas un kāpēc šos ĢMO veido. Neviens neveido ĢMO, lai risinātu pasaules bada problēmas (starp citu badu veido nevis lauksaimniecības zemju trūkums, bet politika un kari).
ĢMO veido lielas ķīmijas korporācijas peļņas gūšanai.
ĢMO tiek veidoti, lai veicinātu rūpnīcas tipa pārtikas ražošanu un izplatīšanu - lai varētu masveidā, lielās platībās, mehanizēti audzēt un tālu pārvadāt.
Vai zināt, ka ĢMO tiek licencēti? Un bez licences lauksaimnieks nedrīkst paturēt sēklu nākamajam gadam?
ĢMO veicinās palielinātu pesticīdu lietošanu - viens no ĢMO veidošanas veidiem ir pret pesticīdiem izturīgu augu izveidošana, lai varētu laukus laistīt ar pesticīdiem, nebaidoties iznīdēt kultūraugu.
Arguments, ka dabīgā selekcija/potēšana utml. arī ir ģenētiski modificētu organismu radīšana neiztur kritiku - dabīgā ceļā nav iespējams sakrustot tomātu ar zivi.
Nekaitība nav pierādīta - pārāk īss laiks, kopš ĢMO parādīšanās. Pēc WW2 DDT tika uzskatīts par pilnīgi nekaitīgu un kaisīts bērniem uz galvas. Kamēr ĢMO ir ieinteresētas lielas korporācijas diez vai var sagaidīt pilnīgus un neatkarīgus pētījumus.
Ir pētījumi, kuri apgalvo, ka ĢMO ir kaitīgi - šie gan parasti tiek ātri norakti, nevis pastiprināti pētīti tālāk.
Par ietekmi uz vidi - arī viss ir tālu no skaidrības. Monokultūru auzdzēšana un pilnīga nezāļu iznīcināšana var slikti ietekmēt pārējo dzīvo dabu.
Diez vai mums gribētos Latvijas ainavā redzēt kilometriem vienveidīgus laukus.
aha, tomātu ar zivi... kur Tu tādas gudrības salasījies? populistu gvelšana, saku to kā biologs - augu speciālists. ĢMO nevar pēc definīcijas būt "kaitīgi" vai "nekaitīgi". svarīgi ir, kādas ir tās konkrētās modifikācijas. par herbicīdu rezistenci Tev, protams, taisnība, bet tikai daļēji. runa vienkārši ir nevis par palielinātu to lietošanu, bet gan par nespecifisku herbicīdu lietošanu. lai divdīgļlapju lauksaimniecības kultūrām varētu lietot herbicīdus, kas vispārēji iznīdē tieši divdīgļlapjus utt.
Re, kur mans kolēģis Nils ļoti saprotami uzrakstījis par šo lietu:
Yetti rakstīja:
Kaapeec rakstīja: Re, kur mans kolēģis Nils ļoti saprotami uzrakstījis par šo lietu:
www.politika.lv/...
jā... tik man, ģerevņai, nepielec, ko darīt ar to Nila garadarbu...
lauki par tālu no izglītības vai otrādi?
jā, tā ir problēma ar mūsdienu masu mēdijiem - pat pakaļu atslaucīt ar tiem nevar
vēlaties sacīt, ka nedrīkstu pastūrēt piedzēruša ārvalsts čoma vāģi ar ārvalsts numuriem LV teritorijā??? pat ja viņš blakus sēž?
Nezini, vai iAuto tas jau ir apspriests, vai ne, bet gribu brīdināt tos, kuri brauc Salaspilī gar dzelzceļa pārbrauktuvi Rīgas ielā, vai nu no Miera ielas puses un griežas uz Rīgas ielu, vai arī no Rīgas ielas puses un griežas uz Miera ielu, NEŠĶĒRSOJOT dzelzceļa pārbrauktuvi. Pēdējās nedēļās tur rosās CP, ķerot tos, kuri pie šādiem manevriem "apbrauc kolonnu", pat tad ja šī kolonna ir tikai 1-2 mašīnas. Slēpjas viņi 100 m iekšā Miera ielā vai Rīgas ielā, un piesien visu buķeti pārkāpumu, ieskaitot agresīvu braukšanu.
Man vēl stāv priekšā skaidrošanās Gaujas ielā, bet iebildu pret protokolu, jo uzskatīju, ka viņi 100 m tālāk nevar redzēt, vai es aiz stūra apbraucu kolonnu, vai ne.
Ir tāds joks... Ja pirms ciet taisīšanas tur bagāžas durvju slēdzenes apakšā nospiež tādu verķīti, tad pēc aiztaisīšanas viņš bloķē. Gadās, ja kaut kādi hlami neļauj aizvērt vāku. Pašam tā gadījās, bet tagad neatceros, kā varēja vaļā dabūt. Principā, ar to pogu no priekšas varēja atbloķēt, laikam, tikai ar ieslēgtu aizdedzi.
Raamais rakstīja: Vakar atgriezos no iepirkšanās tūres Polijā Bialystokā. Esmu ļoti apmierināts. Nākošo mēnesi ēdīšu kvalitatīvāku un garšigāku pārtiku. Pusi mašinas aizņēma stādi- čerešņas, krūmmmellenes, košumkrūmi- 3x lētāk! Ģimenei vasaras apģērbs sapirkts. Iesaku noteikti pārnakšņot Polijā.
Polijā iepirkti tur audzēti koku stādi varētu arī neaugt Latvijā, it īpaši, saldie ķirši. Ziemā pārāk mainīgi laikapstākļi. Saku to kā biologs un speciāļists.
Sorry, neko nesapratu. Attēlu studijā!
OK, paldies, tagad sapratu!
Estētiskie apsvērumi pirmkārt: nesmuks sedans vienmēr būs smukāks par nesmuku hečbeku.
No stacionārajiem pavasarī nāca 2 mēnešus, paspēju 2 no viena un tā paša sataisīt, kamēr uzzināju, ka tur tiešām bijis radars.
Bet vispār... Nevajag satraukties, ja pienāks rēķins, tad samaksāt... Vai arī līdz ar apskati. No big deal.
Tēmas autoram varētu piekrist, ja ne vien tā dīvainā rupjā skaudība. Rezultātā izklausās pēc kārtējā iekšējo problēmu nomāktā indivīda, kuram pasaule būtu ideāla, ja vien to nepiecūkotu citu pilsoņu klātbūtne
Svaigi šīs priekšpusdienas novērojumi liek vērsties pie "kreisās joslas braucējiem" ar LIELU lūgumu: lūdzu padalieties ar savu domu gājienu – KĀPĒC?
Nupat braucu no Ogres, un Volvo V70 braucējs posmā līdz Salaspilij NE REIZI neiebrauca labajā joslā, lai gan satiksmes intensitāte tuvu nullei – viņš pabrauca garām max. 10 mašīnām. Nu tiešām, kas tas ir pa smadzeņu iestādījumu, kas liek šādi rīkoties? Skaidrojums par "labāku segumu" labajā joslā te atkrīt. Arī ātrums bija pieklājīgs – ap 105 - 110 km/h. Neliles slapjš sniegs, bet viss normas robežās.
Tiešām ceru, ka kāds no šiem ļaudīm pakomentēs šāda pasākuma ieguvumus.
Par pavairošanu parasti slēdz licences līgumu, kur atrunā visus "jā" un "nē". Jebkurā gadījumā, ja autors vai autortiesību īpašnieks ir cita persona, atļauja jebkādai darbībai ir jāsaņem, neatkarīgi no izmantošanas vieda.