Visi komentāri - Gandrīz puse dzērājšoferu izraisīto avāriju ir sadursmes ar citiem auto un gājējiem

Gandrīz puse dzērājšoferu izraisīto avāriju ir sadursmes ar citiem auto un gājējiem 2

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 20.jūnijs 2014 10:00

Tipiska reibumā izraisīta autoavārija notiek vasarā, uz valsts nozīmes autoceļa ārpus apdzīvotām vietām. Dzērājšoferis ir gados jauns vīrietis, un viņa vadītais auto saduras ar kādu objektu, nobrauc no ceļa vai apgāžas, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) un Valsts policijas statistika.

Gandrīz tikpat bieži dzērājšoferi apdraud pārējos satiksmes dalībniekus – 42% no visām reibumā izraisītajām avārijāmir sadursmes ar citiem auto, velosipēdiem vai gājējiem.

"Diemžēl nereti līdz ar dzērājšoferi vienā auto atrodas arī līdzbraucēji. Pat, ja avārijā nav iesaistīts cits transportlīdzeklis, cietušo un bojāgājušo saraksts mēdz būt garš - ne vien vainīgais šoferis, bet arī vieglprātīgie, bieži vien tikpat iereibušie pasažieri," stāsta CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

Vislielākais risks uz ceļa sastapt iereibušu autovadītāju ir sestdienas pēcpusdienā, it īpaši Vidzemē, kur pērn notikusi trešdaļa no visiem reibumā izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem. Otrajā vietā ierindojas Latgale ar 24%, trešajā vietā - Rīga ar 22%. Visretāk dzērājšoferi avarējuši Zemgalē - vien desmitā daļa negadījumu.

Kopumā dzērājšoferu izraisītās avārijās šogad prasījušas jau 13 dzīvības, un tas ir vairāk nekā pērn visa gada laikā. Arī cietušo skaitam reibumā izraisītajās avārijās ir tendence pieaugt - šogad tādās cietuši jau 108 cilvēki, kas ir par piektdaļu vairāk nekā pagājušā gada sākumā.

Reibumā cietušo un bojā gājušo statistiku jo īpaši draudīgu dara fakts, ka vislielākais dzērumā izraisīto negadījumu īpatsvars parasti ir no jūlija līdz septembrim, kad ik gadu notiek aptuveni trešdaļa no visām dzērājšoferu izraisītajāmavārijām.

"Traģēdiju skaitītājs ir ieslēdzies, un vasarās tas sāk griezties ātrāk. Mēs ļoti aicinām sabiedrību iesaistīties, sargāt savus paziņas, draugus un jebkuru līdzcilvēku, neļaujot viņiem sēsties pie stūres reibumā. Reibumā pat ierastais maršruts no tuvējā kaimiņa līdz mājām var izvērsties negaidītā traģēdijā, tāpēc neļaujiet nevienam pret to izturēties vieglprātīgi," uzsver Lukstiņš.

Kampaņu "Dusmīgs, toties dzīvs!", aicinot ikvienu aktīvi iesaistīties un atturēt cilvēkus no sēšanās pie stūres reibumā, organizē CSDD, Satiksmes ministrija un Valsts policija, atbalsta - SIA "Statoil Fuel & Retail Latvia", apdrošināšanas sabiedrība "Ergo" un dzērienu ražotājs "Aldaris". Kampaņa tiek finansēta no OCTA līdzekļiem.

 
Visi komentāri
 
LMT 20.jūnijs 2014 10:56
4 0 Atbildēt

Neviena, konkrēta cipara tikai procenti - meli!

rudens68 21.jūnijs 2014 16:11
5 0 Atbildēt

Jāpiekr't vien LMT .

Ja runā par reibuma avārijām tad ļoti izvairās sniegt pilnu info . Jo atklātos ,ka pamat nāves cēlonis ir cits un tiek paveikts skaidrā .

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti