Vakar Rīgā uz gājēju pārejas apvidus automašīna notrieca kādu 53 gadus vecu sievieti.
Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļā aģentūru LETA informēja, ka Lielirbes ielā 1985.gadā dzimusi sieviete, vadot apvidus automašīnu "Jeep Grand Cherokee", uz neregulējamas gājēju pārejas notrieca 1962.gadā dzimušu sievieti, kura ar traumām nogādāta slimnīcā.
Ogrē, Rīgas ielā, 1965.gadā dzimis vīrietis, vadot automašīnu "Renault", nobrauca no ceļa un apgāzās. Avārijā cieta transportlīdzekļa vadītājs, kurš ar traumām nogādāts slimnīcā.
LETA jau ziņoja, ka Valmierā, Rīgas un Andreja Upīša ielas krustojumā, 1954.gadā dzimis vīrietis, vadot autobusu, notrieca gājēju, 1958.gadā dzimušu vīrieti, kurš no gūtajām traumām notikuma vietā nomira. Slimnīcā ar traumām nogādāta autobusa pasažiere, 1948.gadā dzimusi sieviete, kura negadījuma brīdī nokrita.
Kopumā pagājušajā diennaktī Latvijā reģistrēti 50 ceļu satiksmes negadījumi, kuros cietuši septiņi cilvēki un viens cilvēks gājis bojā. Rīgas reģionā reģistrētas 24 avārijas, kurās cietuši trīs cilvēki.
Ceļu policijas darbinieki pagājušajā diennaktī Latvijā aizturējuši deviņus autovadītājus, kuru organismā alkohola koncentrācija pārsniegusi atļauto normu. Rīgas reģionā aizturēti pieci iereibuši autovadītāji.
Šis no TVNET.LV izcili atbilst sodienas situacijai! Visu cieņu autoram!
replika virsrakstam
2015. g. 16. janvārī 19:37
Ievadam. Kam bērni gājuši vai iet bērnu dārzā labi zina, ka pirmo svešo lamu vārdu atnes tieši no turienes. Tātad sliktais pielīp ātrāk, nekā tas labais ko mācam. Atcerēsimies šo lietu, noderēs.
Tagad par realitāti. Šī gadsimta sākumā aktivizējās "sociālā kampaņa", kuras mērķis bija akcentēt gājēju tiesības. Tiesa gan, par pienākumiem līdzsvaram neviens nerunāja. Paskatoties "mātē googlē" var atrast kā autorus un iniciatorus, tā idejas pārtvērējus un līdzskrējējus. Turpat noteikti var atrast tās mērķus (vismaz oficiālos). Būtība: akcentēt gājēju tiesības, kas izpaudās kā iedrošināšana kāpt uz gājēju pārejas jebkurā brīdi, neskatoties pa labi vai kreisi, mašīnai noteikti jānobremzē, vainīgs uzbraukumā gājējam būs šoferis, tev būs taisnība ja uzbrauks, viņš ir lielāks un viņam jāsargā mazākais, vājākais, ............ u.t.t. un tādā garā. Vienīgi piemirsa pateikt, kur gājējam likt savu "taisnību", ja nonāks kapos. Par pienākumiem jau teicu. Kas notika? Daļa cilvēku to saprata burtiski, un sāka "lekt" uz gājēju pārejas jebkurā situācijā. Šeit domāju tos, kas iet uz gājēju pārejas un neskatās ne pa labi, ne pa kreisi(atceramies sākumu par bērnu dārzu). Tā rezultātā "gribēja kā lābāk, sanāca kā vienmēr". Daļai tautas tika izjaukts dabīgais pašsaglabāšanās instinkts, kad mazākais uzmanās no lielākā un par savu veselību pirmām kārtām rūpējās pats, nevis novirza atbildību citam. Par "sociālās kampaņas " autoriem, idejiskajiem tēviem tagad neviens nerunā, kur nu vēl sauc pie kaut kādas atbildības. Vismaz morālās. Taču deformēta vesela sabiedrības daļa, vesela paaudze.
Sabiedrības daļa gāja tālāk un attīstīja "atbildības uzvelšanu" par sekām jau daudz plašākā izpratnē.Iešana pār brauktuvi jebkurā vietā (Medemciems), iešana bez atstarotājiem gar brauktuvi, stāvēšana tuvu brauktuvei, ........ ( atkal atceramies bērnudārzu). Kur "sociālās"kampaņas" atbildība? Viņas nav. Tās autori klusē un cer ka neviens neko neatcerēsies par viņiem.Tā vietā meklē tradicionāli "vainīgos" : valsts, ceļu policija, pašvaldība, ceļu uzturētāji, vietēj'ā policija, pašvaldība, .......... .
Aicinu gājējus atcerēties: padomājiet par pašsaglabāšanās instinktu. Sāciet ar sevi. Tieši jūs esat vājākie, mazāk aizsargātie, ievainojamākie. Cietīsiet tieši jūs. Kur liksiet pēc tam "taisnību", to nezinu. Par to uzjautājiet tiem , kas šo taisnību saņēmuši, spēj runāt un noteikti par to dariet zināmu citiem.
Lai Jums izdodas palikt dzīviem un vesaliem!!!!!