Nepamana remontvietas luksoforu - vakar uz Vidzemes šosejas cietis cilvēks 42

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 23.septembris 2020 10:58

Vakar uz Vidzemes šosejas distances neievērošanas dēļ kravas automašīnā ietriecies mikroautobuss, kura vadītājs nogādāts slimnīcā, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Zane Vaskāne.

Otrdien neilgi pēc plkst.15 Vidzemes šosejas 126.kilometrā, kur patlaban notiek ceļa remontdarbi, luksoforā iedegoties aizliedzošajam signālam, kravas automašīnā ietriecies mikroautobuss. Negadījumā cietis mikroautobusa vadītājs, kurš nogādāts slimnīcā. Mikroautobusā negadījuma brīdī bijis tikai tā vadītājs, stāstīja Vaskāne.

Viņa informēja, ka satiksme šajā vietā ir daļēji bloķēta. Savukārt VAS "Latvijas valsts ceļi" aicina autovadītājus negadījuma vietu apbraukt pa blakus esošo rotācijas apli.

LETA jau ziņoja, ka pašlaik plašākie ceļu remontdarbi notiek uz Vidzemes šosejas, kur no Raunas līdz Smiltenei ir septiņi pagaidu luksofori un jārēķinās vismaz ar papildu stundu ceļā.

 
Visi komentāri
 
TML 23.septembris 2020 11:24
1 1 Atbildēt

Kas ar tiem cilvēkiem notiek? - vakar pazīstams cilvēks brauca pa šo šoseju un redzēja abas avārijas plus pats piedzīvoja, par laimi, nelielu sadursmi pie tiem pašiem nelaimīgajiem remont luksoforiem. Viņš esot apstājies pie viena tāda luksofora, bet aizmugurē braucošais uzsitis pa bamperi un apgalvojis, ka priekšā esošais (mans paziņa) atpakaļgaitā viņam uzripojis virsū

Vernons 23.septembris 2020 12:08
9 10 Atbildēt

Kravas auto vadītājs strauji nobremzēja! Kā rezultātā avārija uz līdzenas vietas!

Kravas auto vadītājam par to nāksies atbildēt un policija lai izpilda likuma "Par policiju" 4. pantu!

TML 23.septembris 2020 12:36
1 8 Atbildēt

1.Izlasi komentāru par gadījumu ar manu paziņu. 2.Stipri apšaubu tavu versiju par straujo bremzēšanu - viens cits mans paziņa (lai vieglas smiltis) savulaik apgalvoja, ka KRAZ (tev vajadzētu zināt) uzsāk no vietas straujāk nekā žigulis, jo viņam ir 2 velkošie tilti ar 8 riepām, bet žigulim tikai 1 ar 2 riepām - drīz pēc tam viņu aizveda uz Tvaika ielu...

Vernons 23.septembris 2020 12:51
13 9 Atbildēt

Kraz ir pilnīgs bruņurupucis! Jautājums, vai Krazam bremzes bija kārtībā! "Distance" ir tik nodrāzts jēdziens, kas ir ekvivalents "Nepieskaitāms"!

Uz "Distances" pamata nenotiek nekādas pārbaudes! Bremzes, telefons, bremžu ugunis, tahogrāfs u.t.t. netiek pieminēti un pārbaudīti!

Pļurkt 23.septembris 2020 15:13
4 7 Atbildēt

Nu un ko tam kraveniekam bija darīt?? Vajadzēja maukt pa sarkano, izstumdīt otrā galā automašīnas, kas jau uzsāka braukšanu pie VIŅU GALĀ zaļā???

Ja iemēzi pakaļā, tātad nejēdz braukt = maksā!!

Vernons 23.septembris 2020 15:59
7 6 Atbildēt

Paskatīties spogulī un pabraukt tālāk!

Pļurkt 23.septembris 2020 16:56
4 14 Atbildēt

Pirms te izvemt kaut kādas glupības, izlasi manu rakstīto!!

Lasīt tu vēl joprojām nejēdz!

Vernons 23.septembris 2020 17:07
8 8 Atbildēt

Ir sagatavota Govs āda! To Tev uzvilksim virsū un aizvedīsim Tevi uz Šampēteri pie Buļļa, lai Tevi "pārtaisa"! Jo tādu jampampiņu, kā Tevi grūti būs sameklēt!

Pļurkt 23.septembris 2020 17:44
7 22 Atbildēt

Cik reizes tev var teikt, ka iebāz sev dirsā visus savus stulbos spriedelējumus, stulbeni!!

Kas ir - lasīt nemāki???

----

iebāz sev dirsā visus savus stulbos spriedelējumus, stulbeni!!

absoluta dzērējs 23.septembris 2020 17:58
2 6 Atbildēt

V.-visiem priekšā braucošais,jo zemeslode ir apaļa.

imzz 23.septembris 2020 14:40
0 0 Atbildēt

Nu, distanci spēj ievērot pat 1. pakāpes autopilots :-/

650 23.septembris 2020 14:42
9 13 Atbildēt

Pirms tālumā saskatāma luksofora ir laikus jāsamazina ātrums un jāskatās spoguļos.Vismaz līdz tam brīdim, kad top skaidrs ko "dara" tuvākais aizmugurēbraucējs.

Stāvot kā beidzamajam rindā pie tāda luksofora- kad kļūst saskatāms nākošais piebraucējs, nospiest bremzes un vērot spoguli.Ja ir aizdomas- var ieslēgt avārijas gaismas.Ja esi beidzamais- stāvēt vajadzētu tādā attālumā no priekšāesošā, lai pie vajadzības var paraut tam garām.Jebkurā gadījumā, tas NAV īstais brīdis, kad laika īsināšanai nodarboties ar blakuslietām.

divpedāļnieks 23.septembris 2020 17:57
2 10 Atbildēt

Nelaimīgs kretīns busiņa braucējs un idioti rakstītāji.Nepamanīja pie luksofora apstājušos kravinieku!

Vernons 23.septembris 2020 19:21
7 0 Atbildēt

", luksoforā iedegoties aizliedzošajam signālam, kravas automašīnā ietriecies mikroautobuss."

Vai tas luksofors aiz smagā ir ieraugāms?

Vai iedegoties dzeltenam signālam jāliek pa mēmiem?

Nu aizbraucis būtu garām veselu korpusu, bremzējot un skatoties spogulī, bet sadursme nenotiktu!

Izkāp ārā, aizej palūdz to vai tos padot atpakaļ! Pats pabrauc atpakaļ! Kur tad ir problēma? Pārāk daudz uz ceļiem ir Šampētera Buļļa kandidātu!

Tas viss izriet no CSL 19. panta 3. punktā rakstītā!

s 23.septembris 2020 22:15
1 17 Atbildēt

Vernon, tev nav taisnība. Ceļu satiksmes noteikumus pārkāpt nedrīkst. Tavi komentāri ar aicinājumiem tos rupji pārkāpt ir amorāli. Savukārt tavi spriedelējumi ir stulbi un apnicīgi, kā muša virtuvē.

Vernons 24.septembris 2020 8:28
3 0 Atbildēt

1. Tu nezini Noteikumus!

2. Tu nekad neesi piedalījie satiksmē ar smago!

3. Tev nav neviena argumenta, ko nolikt pretī!

s 24.septembris 2020 8:55
0 3 Atbildēt

Es zinu noteikumu un esmu piedalījies satiksmē ar smago. Vernon, tev nav taisnība.

Vernons 24.septembris 2020 9:18
0 0 Atbildēt

Pieņemsim! Kāda ir Tava versija un kā Tu to noformēsi?

Uz Altāri ir kustības drošība!

s 24.septembris 2020 9:24
1 3 Atbildēt

Jāievēro tāda distance, lai varētu droši nobremzēt, ja priekšā braucošajam strauji nākas bremzēt dēļ negaidīta šķēršļa (piemēram, stirnas). Ceļu remonta luksofors nav negaidīts šķērslis, par to brīdina ceļa zīmes labu gabalu iepriekš. Nevajag snaust pie stūres un braukt cieši pakaļā priekšējam, tad neietesīsies tajā. Viss ir tik vienkārši. Tava spriedelēšana, Vernon, ir divkosīga liekulība. Turklāt apnicīga, kā ods guļamistabā.

WALA 24.septembris 2020 10:31
6 0 Atbildēt

Vot bļin, nu ka nevar jūs iemācīt, ja redzi ka aizmugurē kāds "pielipis pie bufera", tev attiecībā pret priekšā braucošo vai škersli vai tamlīdzīgi ir JĀPALIELINA distance, lai nebūtu pēkšņas bremzēšanas. Bet kur nu saprast tādas pārdabiskas lietas, kā palīdzēt citiem labot viņu kļūdas ...

solaris 24.septembris 2020 13:19
0 3 Atbildēt

Un ka tas, kurš taranē citu auto vai nobrauc cilvēku, tai skaitā uz neregulējamas gājēju pārejas, nekad nevienā situācijā nav vainīgs. Tieši to viņš sludina.

Atkārtošos, lai labāk uztver pat klišejiski domājošie - ka NEKAD nevienā situācijā nav vainīgs tas, kurš kādu taranē vai nobrauc.

Iepriekš likās, ka tu, WALA, es gudrāks...

WALA 24.septembris 2020 17:04
0 0 Atbildēt

Nākamreiz kad ej pār gājēju pāreju kādā sarežģītākā vietā - vai teiksim braucot pa ceļu ar 2 joslām katrā virzienā - padomā, pavēro cik laba ir redzamība aiz busa, vai kravinieka utml. Cerams dŗizā vairš nebūs mums tādu pāreju pār 4 joslām, bet kamēr ir - zināma loģika Vernona teiktajā tomēr ir !

P.S. pats emsu redzējis gājēju tajā paša 25 autobusa maršrutā - meiču, kuru notrieca tas pats buss, paveicās ka jamā atkrita uz trotuāra nevis zem ratiem, paspēju tk pateik bļ... - braucot tieši pretī ar savu Fordu, pat notaurēt nepaspēju, kaut nez vai līdzētu, meiča kapucē un ar austiņām.... nepaskatoties kāpa uz pārejas ( kaut reāli līdz tai nedagāja apmēram metrus 2-4).

Un formāli ziņās būs rakstīts - notrieca uz gājēju pārejas ...

solaris 24.septembris 2020 13:14
0 3 Atbildēt

Izrādās, tu, WALA, arī esi saslimis ar "aklumu ar vienu aci". Par to, ko darīt priekšā esošam, tu labprāt pamāci, bet par to, ko darīt aizmugurē esošam pielipušajam auto, tu gan noslēpumaini klusē...

Skaties, pienāks tev Vernona vecums un arī ietiepīgi sludināsi, ka vienmēr un visos gadījumos vainīgs (uzsveru šo vārdu, jo tā viņš sludina) ir priekšā esošais. Nevis, ka viņš varēja labot aizmugurējā kļūdu, bet gan ne vairāk, ne mazāk - vainīgs.

Ja tu, WALA, neslomotu ar "aklumu ar vienu aci", tad būtu spējīgs kritiski padomāt, ko tieši Vernons sludina.

Visu labu!

WALA 24.septembris 2020 15:55
0 0 Atbildēt

Sarunāsim ka tu nosauc kādu labu piemēru no savas autovadīšanas pieredze, kad situācijā "ar aklo punktu"esi pats no kaut kā izvairījies, vai kādam palīdzējis novērst ziepes.

Piem. Tēriņu ielā 25 autobusa pieturā Ārlavas iela - tur ir gājēju pāreja kas ir praktiski busam "pakaļā" un nepārredzama utml.

Stāvēju aiz busa, pretī cits buss naski startē no pieturas, bet pār pāreju divi vecīši "steberē" pāri - es ar tālajiem "nomirkšķināju" busu ( bez taures, lai vecīšus nebiedētu) un šams laideni apstājās. Arī busa vadītājs visu pareizi saprata un šo to pretī parādija ...

solaris 24.septembris 2020 16:19
1 0 Atbildēt

WALA, tu novirzies uz citu tematu...

Un neizliecies, ka pats to nesaproti. Te kārtējā diršanās sākās pēc Vernona komentāra (650, pievērs uzmanību - Vernons bija tas, kurš iesāka diršanos). Proti: "Kravas auto vadītājs strauji nobremzēja! Kā rezultātā avārija uz līdzenas vietas!"

Temats ir par to, ka "aklie ar vienu aci" negrib vispār neko sliktu teikt par vadītāju, kurš neievēro distanci un, tuvojoties ceļu remonta luksoforam, negatavojas bremzēt. To, ka varbūt aizmugurē braucošā rīcības rezultātā notika avārija, kautrīgi noklusē. Nē, redz, priekšā esošā bremzēšanas dēļ esot bijusi šī avārija. Kurš bremzēja pie aizliedzoša luksofora signāla. (To, vai viņš strauji bremzēja, ir Vernona fantāzijas.)

Uz sitienu nenosaukšu situāciju no aklā punkta, bet vēl pirms pāris dienām uz Brīvības un Tallinas ielu krustojuma četras automašīnas pirms manis labajā joslā redzēju nedroši braucošu mācību auto. Saprotot, ka tūlīt no tās joslas aizmugurējie līdīs man priekšā, laikus palielināju distanci. Ar to knapi knapi izvairījos no ieskriešanas pakaļā. Ja nebūtu palielinājis distanci, būtu avārija. Uztaurēju. Taču trīs auto aiz manis šā vai tā sekundi vēlāk bija būkšķis, kad kreisā joslā braucošais ietesās priekšā esošajā, kurš izlīda no labās joslas.

Tajā situācijā Vernons, protams, kā vainīgo nosauktu mācībnieku, jo tas bija priekšā visiem un pēdējā brīdī pārdomāja, ka negriezīs pa labi, bet lēnām turpināja braukt taisni. Taču avārijas varēja novērst tie, kuri atradās aiz viņa. Vairāki auto aizbrauca tālāk bez problēmām. Viens, kurš snauduļoja vai nez ko darīja pie stūres, ietesās priekšā esošajā.

Situācijas, kad atbildība par drošu satiksim primāri gulst uz aizmugurē esošo, ir daudz biežāk, nekā kad tā primāri gulst uz priekšā esošo. Kritiski domājoši cilvēki to saprot. Ietiepīgi "aklie ar vienu aci" visu laiku tikai sludina priekšā esošā atbildību, VIENMĒR kautrīgi klusējot par aizmugurē esošā rīcību...

Visu labu!

WALA 24.septembris 2020 16:44
0 0 Atbildēt

Vecīt, temats ir satiksmes drošība, ja tu (nedomāju tieši tevi Solaris, bet iedomatu personāžu pie ruļļiem" : kaut ko varēji pamanīt, pamanīji bet neko saprātīgu ar to nedarīji, tātad vai biji nodarbināts ar kādu citu "huiņu", kas neļāva pilnvērtīgi veikt pienākumus, vai arī prasti sakot esi kaitniex, kas priecājas par citu kļūdām utml.

Es kļūdos, mēs visi pa reizei vai vairākām kļūdamies, bet nekas slikts nenotiek, ja visi dara to kas būtu jādara ... pilnvērtīgi vada auto , nevis paļaujas uz "Dievu to kungu" !

WALA 24.septembris 2020 16:47
0 0 Atbildēt

P.S. un to ka aizmugurē braucošais bija lohs un avarēja - tas tāpat jebkuram skaidrs, tikai tas ka viņš tiešām varēja būt ari situācijas ķīlnieks, kurš mazliet kļūdijās ... bet kravinieks izdarija to ko izdarīja, un sanāca bēdīgs rezultāts ...

650 24.septembris 2020 14:03
0 1 Atbildēt

Tev ir konkrēti "par šo tēmu" kāds vērāņemams viedoklis? Jeb tu te kopā ar to pārējo regulāro šakāļu baru regulāri ierodies tikai uz personību apspriešanu? Vecumu,veselības stāvokli un/vai konkrētā "sarunbiedra" tuupļa diametru apspriest jums vajadzētu doties uz kādām piemērotākām vietnēm.

Jums joprojām ne par procentu nav pielecis tas, ka iespēja palikt dzīvam ir vairāk atkarīga no paša konkrētā braucēja uzvedības paradumiem,nekā no tā, ko viņš spēs izdrirst par tēmu "kas Bija jādara visiem citiem".

Dalbaēbi ir gatavi Taisnīguma vārdā paši nosprāgt uz līdzenas vietas un nosist savus pasažierus, lai tikai būtu iespēja noteikt vainīgo un pamērīt krānus sodamēru piespriešanā. Pilnīg ka siekalas tek un mēle mežģās.

solaris 24.septembris 2020 14:15
0 1 Atbildēt

Vienīgais "dalbaēbs" te esi tu, 650, kurš ar tekošām siekalām un mežģītu mēli sludina, ka labāk nogalināt citus cilvēkus, taranējot priekšā esošo auto vai nobraucot cilvēku, nekā parūpēties par pietiekamu distanci un gatavību droši sabremzēties, kad vajadzīgs.

650 24.septembris 2020 14:48
0 0 Atbildēt

Tu melo. Es to nekad nekur neesmu nedz sludinājis, nedz pat licis noprast.Tev acīmredzot nav nedz sajēgas par braukšanu, nedz par pasaules uzbūvi kā tādu.Prasts pretīgs demagogs,- vienkārši šakālis, kurš kopā ar dažiem saviem "domubiedriem" UN AR DAŽĀDIEM LIETOTĀJVĀRDIEM klejo pa šo forumu un meklē kādu upuri,kuram varētu iekost pakaļā.Tev pat nav starpības,vai kost pašā astē, vai attiecīgā brīdī slepus pielavīties un vienkārši nokost gabalu suuda, kurš kādam ir tobrīd ir daļēji izspraucies no cauruma zem astes.

Es vispār redakcijas vietā par jebkuru kokrētā komentētāja personības aizskārumu vai pat par tādu mēģinājumu piespriestu banu kopā ar lietotājvārda likvidāciju principā.

Vernons 24.septembris 2020 9:41
2 0 Atbildēt

Smagajam, ar savu rīcību, Drošība nav jāgarantē? Pie dzeltenā kustība nav jāturpina? Spogulī nav jāpaskatās? Cik savlaicīgam brīdinājuma signālam jābūt?

Pļurkt 24.septembris 2020 8:26
0 4 Atbildēt

Vernons

--------------

Vai tas luksofors aiz smagā ir ieraugāms?

-------------

Pirms luksofora remontdarbu zonā VIENMĒR ir ceļa zīme, ka priekšā ir luksofors. Ceļa zīmi arī neredzēja??

Vernons 24.septembris 2020 8:32
2 0 Atbildēt

Un pie dzeltenā, degungalā, jāspiež bremžu pedālis Tā, lai Pļurkt ieliek pakaļā!

CSN 57. punkts! Ar to sākas un beidzas kustība! Kur palika savlaicība? Nevajag kultivēt klaju necieņu!

Pļurkt 24.septembris 2020 12:56
0 1 Atbildēt

Tu pats to pantu esi lasījis!! Tā ir sadaļa 7. Braukšanas sākšana un braukšanas virziena maiņa.

Iesaku KAUT REIZI PAR 30 GADIEM IZLASĪT tos CSN, lai nav JĀDIRŠ!!

Vernons 24.septembris 2020 16:18
0 0 Atbildēt

CSN 60. Bremzēšanas signālam atbilst augšup pacelta kreisā vai labā roka. Velosipēda vadītājam atļauts nerādīt bremzēšanas signālu.

Šedevrs! STOP signāls 33 gadu garumā nav brīdinājuma Signāls! Es ceru, ka Tu to iegaumēsi!

Pļurkt 24.septembris 2020 18:04
0 1 Atbildēt

Cik reizes tev var teikt, ka iebāz sev dirsā visus savus stulbos spriedelējumus, stulbeni!!

Kas ir - lasīt nemāki???

----

iebāz sev dirsā visus savus stulbos spriedelējumus, stulbeni!!

vēl labāk 24.septembris 2020 18:56
1 0 Atbildēt

nemaz nebūtu braucis.Brauc tikai Vernons un visus vīzdegunīgi pamāca.

s 24.septembris 2020 9:09
0 3 Atbildēt

Kad gājējs pietuvojas neregulējamai gājēju pārejai, tad - pēc taviem ieskatiem - uz autovadītāju nekāda rīcības (sagatavošanās bremzēšanai) savlaicība neattiecas...

Kad gājējs tiek notriekts uz neregulējamas gājēju pārejas, tad - pēc taviem ieskatiem - nekāda cieņa nav svarīga, mierīgi var nosaukt to par "nobraukšanu kā spaini"...

Vernon, tava attiekmse ir pretīga, tu esi divkosīgs liekulis, kretīns.

Vernons 24.septembris 2020 9:36
7 0 Atbildēt

Izlasi un apgāz to, kas rakstīts Ceļu satiksmes Likuma 19. pantā "Pienākumi un tiesības" 1., 3. un 4. punktos! CSN 15. punktā!

Es esmu gājējs! Savu dzīvību vērtēju ļoti augstu un man ir nospļauties par Tavu domu "pabāzt" mani vai kādu citu zem auto, kurš nestājas un nestāsies!

Jāsoda arī gājēji, kuri uzkāpj uz brauktuves, "Zebras", neieturot pauzi, nepārliecinoties par vispārēju drošību, un izraisa divu vai vairāku auto sadursmi!

Statistika liecina, ka manis teiktais vairāk atbilst veselam saprātam! Viesturs Silenieks ir atceļams no Valsts sekretāra pienākumu pildīšanas un sodāms, par "likuma" izbīdīšanu velosipēdistiem atļaut braukt pāri brauktuvei pa gājēju pāreju!

157 avārijas dienā!!! Ar kaudzi cietušiem! Ko dara CSDD un Ceļu policija? Guļ! Un tu to veicini.

x 24.septembris 2020 10:13
0 13 Atbildēt

Vernon, tu domā un raksti kā histēriska tirgus bāba. Nav brīnums, ka tevi noņēma no smagā un tagad tu stum tačku ar melnzemi. Tas ir pareizi.

Vernons 24.septembris 2020 12:23
1 0 Atbildēt

Sveiciens no Šampētera Buļļa! Ietērpies govs ādā un nāc ciemos!

Pļurkt 24.septembris 2020 12:50
0 6 Atbildēt

Cik reizes tev var teikt, ka iebāz sev dirsā visus savus stulbos spriedelējumus, stulbeni!!

Kas ir - lasīt nemāki???

----

iebāz sev dirsā visus savus stulbos spriedelējumus, stulbeni!!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

“Latvijas Gada auto 2021” titulu izcīna “Škoda Octavia”, bet “Latvijas Elektro auto 2021” ir “Renault Zoe” 3

Konkursa “Latvijas Gada auto 2021” galveno titulu sīvā konkurencē ieguvusi jaunā “Škoda Octavia” (64 balles), par sešām ballēm pārspējot otrās vietas ieguvēju jauno “Peugeot 2008” (58), paziņots ceturtdienas vakarā, 3. decembrī, notikušajā konkursa noslēguma TV un interneta video tiešraidē. Lasīt vairāk

 

Skaties šeit 3.decembrī 19:00 konkursa "Latvija Gada auto 2021" rezultātu paziņošanas tiešraidi (+ TIEŠRAIDE)

Lielais fināla TOP 7 jau ir noskaidrots. Arī "Latvijas Gada auto 2021 Tautas simpātija" nominācijā ir izvirzījušies pārliecinoši pretendenti. 3. decembrī (ceturtdien) plkst. 19:00 mēs uzzināsim prestiža „Latvijas Gada auto 2021” titula ieguvēju. Lasīt vairāk

 

Kia prezentējusi jaunu modeļu platformu speciāli elektromobiļiem un īpaši ātru uzlādes sistēmu 2

Kia Motors prezentējusi jaunu, speciāli elektromobiļiem paredzētu platformu Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Tai veltītā atklāšanas pasākumā “E-GMP Digital Discovery” Kia paziņoja, ka jaunā platforma būs visu autoražotāja nākamās paaudzes elektromobiļu pamatā. Lasīt vairāk

 

Nogrimušo kuģi autovedēju sazāģē kopā ar mašīnām (+ VIDEO) 9

Pērn pie ASV krastiem nogrimušo Golden Ray kravas kuģi sazāģēs kopā ar visām 4000 automašīnām. Kuģa izcelšanas operācija jau sākusies. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti