LVC: lielākais izaicinājums mobilitātei – lielais grants autoceļu īpatsvars 7

Foto: iAuto.lv

Latvijas Valsts Ceļi | 13.aprīlis 2018 14:55

Lielākais izaicinājums mobilitātei Latvijā ir lielais grants autoceļu īpatsvars, to ikgadējā ceļu nozares konferencē uzsvēra VAS Latvijas Valsts ceļi valdes priekšsēdētājs Jānis Lange. Vairāk nekā puse valsts autoceļu – 11 000 kilometru jeb 55 procenti ir ar grants segumu. Gandrīz visi šie ceļi ir vietējās nozīmes, ar mazu satiksmes intensitāti un lielu finansējuma deficītu.

Pēdējo 25 gadu laikā ieguldījumi valsts autoceļos ar grants segumu praktiski netika veikti, tajos arī nedrīkst ieguldīt arī Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumu. Tāpēc ir izveidojusies situācija, ka mums valsts autoceļu tīklā ir ļoti labi, komfortabli autoceļi vai posmi, uz kuriem ir iespējams ieviest arī jaunās tehnoloģijas, kā tas, piemēram, šogad notiks uz Via Baltica, un vienlaicīgi vairāk nekā puse autoceļu dažus mēnešus gadā ir grūti izbraucami un nenodrošina iedzīvotājiem labas mobilitātes iespējas un iespēju attīstīt reģionus.

Šogad grants seguma ceļu remontiem ir atvēlēts rekordliels finansējums, kas ir gandrīz četras reizes lielāks, nekā bija pērn, un tie ir 35 miljoni eiro. Par šiem līdzekļiem tiks sakārtoti 98 grants ceļu posmi visos reģionos - kopumā 400 kilometri. Salīdzinājumam 2014. gadā grants ceļos tika ieguldīti 2,8 miljoni eiro, 2015. gadā – 3,7 miljoni eiro, 2016. gadā 8,9 miljoni eiro un 2017. gadā – 9,1 miljons eiro, kas ir neliela daļa autoceļiem atvēlēta valsts budžeta.

Kā zināms, šodien Rīgā notiek ikgadējā ceļinieku konference Valsts ceļu tīkla nākotne: iespējas un izaicinājumi. Konferencē piedalās 300 dalībnieku: ceļu nozares speciālisti, pašvaldību vadītāji, ceļu būvniecības uzņēmumu vadītāji, valsts pārvaldes un nevalstisko organizāciju pārstāvji un citi speciālisti.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
valsts 16.aprīlis 2018 8:55
1 0 Atbildēt

Pirmkār, tas nav valsts autoceļš. Otrkārt, apkārtējo zemju un mežu īpašnieki gadiem ilgi nav tīrījuši savus īpašumus, degradējot grāvju un meliorācijas sistēmas. Padomju laikā šis ceļš bija labā stāvoklī, kā "saimnieki" atguva zemes, tā viss iet pakaļā.

valsts 16.aprīlis 2018 18:50
1 0 Atbildēt

Nu bet es jau rakstīju, tas nav VALSTS autoceļš un valstij to nav jāremontē.

Lai vietējie sametās un uzbūvē jaunu, nav nemaz tik grūti:

Apnikuši šitie gaudotāji. Mūsdienās ne dzīvesvieta, ne darbavieta netiek noteikta obligātajā sadalē. Dzīve laukos ir dzīve kūrortā, par ko ir jāpiķo atsevišķi. Nu tad arī piķo...

p.s. ko dod ceļmalas grāvja kopšana, ja tam nav noteces caur nekoptajiem privātajiem grāvjiem?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Puisēnu glābj mugursoma (+ VIDEO) 7

Puisēns piedzīvo šausminošu sadursmi ar vieglo automobili, taču šķiet, ka viņu būs paglābusi skolnieku mugursoma. Lasīt vairāk

 

Jonass savu debijas sezonu MXGP klasē noslēdz kopvērtējuma sestajā vietā

Latvijas vadošais motokrosa braucējs Pauls Jonass no "Rockstar Energy Husqvarna" komandas svētdien izcīnīja sesto vietu sezonas pēdējā posma - Ķīnas "Grand Prix" - sacensībās prestižākajā MXGP klasē, šādu pašu pozīciju gūstot arī kopvērtējumā. Lasīt vairāk

 

Ķīnieši nodemonstrē hiperauto, kas ātrāks par Bugatti Chiron (+ FOTO) 7

Ķīnas kompānija Hongqi Frankfurtes autoizstādē prezentē konceptauto S9, kas 100 km/h spēj sasniegt 1,9 sekundēs – ātrāk nekā Bugatti Chiron. Lasīt vairāk

 

Velosipēdists atriebjas gājējam, kurš viņu iztraucējis (+ VIDEO) 16

Londonas policija meklē velosipēdistu, kurš uzbrūkot gājējam, nodarījis viņam miesas bojājumus. Noskaidrots, ka velosipēdists braucis pie sarkanās gaismas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti