LVC: valsts pārziņā esošajiem tiltiem katru gadu tiek veiktas inspekcijas, reizi piecos gados – padziļināta pārbaude 18

 

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com

Nozare.lv | 16.augusts 2018 13:47

Valsts pārziņā ir 969 tilti*, to skaitā arī satiksmes pārvadi un caurtekas, tiltu uzraudzībai tiek pievērsta pastiprināta uzmanība. Patlaban neviens no valsts pārziņā esošajiem tiltiem nav slēgts satiksmei, to nestspēja ir pietiekoša. 51 tiltam ir ieviesti satiksmes ierobežojumi, pārsvarā tie ir gabarītu ierobežojumi – masas, platuma, u.c.

Katru gadu VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) būvinženieri veic ikgadējās tiltu inspekcijas, to laikā tiek pārbaudīts katrs tilts. Inženieri novērtē tiltu galvenās konstrukcijas, apzina bojājumus un defektus, kas ietekmē būves nestspēju un satiksmes drošību, kā arī defektus, kas attīstoties var palielināt uzturēšanas izdevumus un ietekmēt tilta izskatu.

Reizi piecos gados valsts pārziņā esošajiem tiltiem tiek veiktas galvenās inspekcijas, tās veic piesaistītie eksperti, kuri detalizēti izvērtē tiltu tehnisko stāvokli, nosaka bojājumus, to veidus un apjomus, kā arī aprēķina potenciālo darbu izmaksas.

Ja kādā no inspekcijām tiltam tiek konstatēti būtiski defekti, tiek veikta speciālā inspekcija, kuras laikā eksperti papildu pārbauda tilta nestspēju, satiksmes drošību, veic analītiskus aprēķinus un sniedz atzinumu par nepieciešamajiem ierobežojumiem. Tāpat prognozē atlikušo tilta kalpošanas laiku un nepieciešamos uzturēšanas pasākumus. Vajadzības gadījumā tiltu pārbauda ar slodzes testu.

Savukārt tiltu pieņemšanas inspekcijas notiek uzreiz pēc tiltu būvdarbu pabeigšanas, tajās tiek piefiksēti tiltu tehniskie parametri.

Šogad valsts ceļu tīklā būvdarbi plānoti uz 33 tiltiem, daļa no tiem ir pārejoši objekti – remontdarbi ir uzsākti pērn, bet pabeigti tiks šogad. No šiem 33 tiltiem septiņi tiek pārbūvēti, savukārt pārējie tiek atjaunoti, trīs gadījumos tilta vietā tiek likta dzelzsbetona caurteka. Lielākie tiltu būvniecības objekti valsts autoceļu tīklā šogad:

-          tilts pār Daugavu uz Daugavpils apvedceļa (Kalkūnos);

-          tilts pār Aivieksti uz Daugavpils šosejas (Pļaviņas);

-          Kaķupītes caurteka uz Vidzemes šosejas (Vaive);

-          tilts pār Abavu Rendā (autoceļš P120).

 

Pērn veikto tiltu inspekciju dati liecina, ka 34,9 % tiltu tehniskais stāvoklis ir vērtējams kā slikts, bet 12,1 % tiltu – kā ļoti slikts.  Dati liecina, ka sliktākā stāvoklī ir tilti uz valsts vietējiem un reģionālajiem autoceļiem, labākā – uz valsts galvenajiem autoceļiem.

Ņemot vērā to, ka pēdējo vairāk nekā 20 gadu laikā valsts autoceļu tīkls tiek uzturēts nepietiekama finansējuma ietvaros, nav iespējams veikt visus uzturēšanas un būvniecības darbus, kuri ir nepieciešami uz visiem valsts pārziņā esošajiem tiltiem, kā rezultātā ir uzkrājies darbu deficīts 170 miljonu eiro apmērā. Ja visi nepieciešamie darbi uz tiltiem būtu veikti un šāds deficīts nebūtu uzkrājies, gadā visu valsts pārziņā esošo tiltu uzturēšanai un remontdarbiem būtu nepieciešami 15 miljoni eiro. Ņemot vērā esošo būvdarbu deficītu, ik gadu nepieciešamais finansējums ir vēl lielāks.

2018. gadā no valsts budžeta tiltu remontdarbiem ir novirzīti gandrīz astoņi miljoni eiro, tāpat tilti tiek remontēti arī ES fondu finansēto autoceļu pārbūves projektu ietvaros. Kopējais finansējums valsts autoceļu tīklam, ieskaitot vasaras un ziemas uzturēšanu, 2018. gadā ir 307 miljoni eiro, no tiem 124 miljoni ir ES fondu finansējums.

 

*Dati uz 2018.gada 1.janvāri

 
Visi komentāri
 
Vernons 16.augusts 2018 14:11
1 0 Atbildēt

Vernons 16.augusts 2018 15:55
0 0 Atbildēt

Pļurkt 16.augusts 2018 16:12
4 0 Atbildēt

Kādas vēl tur regulārās pārbaudes??

Ļoti labi stāv atmiņā kā divi pagasti ārdījās pa visām instancēm, lai kāds uzsāktu katastrofālā stāvoklī esošu tiltu kaut kādu remontu!

Gala rezultātā tikai pēc tā kā grasījās noteiktā datumā uzlikt aizlieguma zīmes tiltu abās pusēs, tikai tad "kāds" ar milzīgu pompu sarīkoja DEMONSTRATĪVU tiltu pārbaudi.

Ah vai un izrādījās ka divi tilti teju vai sabruks, ja uz tā atradīsies divas piekrautas fūres!

---------------------

iauto.ru jau patīk publicēt visādus slavinošus raksteļus un protams CSN no varen plašās mātuškas.

usaexperc 16.augusts 2018 18:00
0 0 Atbildēt

Būtu ņēmuši un saremontējuši. Kā dzerstiņu pagastā uzrīkot, tā nauda atrodās...

Pļurkt 16.augusts 2018 17:03
0 0 Atbildēt

Es pat savu pipeli tik bieži nepārbaudu, kaut kūtī strādāju.

Pļurkt 16.augusts 2018 21:15
0 0 Atbildēt

Kas par ko bet SexperC par vai nu par savu daiktu, vai par savu ānusu. Tā aizrāvās, ka pat savu niku piemirsa.

650 16.augusts 2018 18:57
1 0 Atbildēt

Nu, ja kāds pretīgi piekasīgs privātpersonas iemiesojums vēlas "priekš sevis" kko uzzināt, tad laikam šis attēls ar šo iemūžināto zīmīgo procesu ir (iespējams) ja gluži ne vienīgais, tad vismaz viens/no retajiem...Ne tā, ka gluži "vakar" vai "aispagāšgad", bet darīts ir ticis...

usaexperc 16.augusts 2018 19:40
0 0 Atbildēt

Tas ir Nila stils, būvēt savai pilsētai un sev par prieku!

Pļurkt 16.augusts 2018 21:19
1 0 Atbildēt

Jēziņ kāds duraciņš!

Kāds Nils, kāds sev par prieku???

Vosa laiki, Vosa ģitāra (saksispantāra).

650 16.augusts 2018 23:14
0 0 Atbildēt

Nils vēl nebij piedzimis, kad notika šī te attēlā redzamā zīmīgā Darbība.Pat reti kurš vairs tagad zin, kas tas pa suuudu tur tajā upē labajā pusē viņam (tiltam;) blakus peld.

Bet,(c) ...Ja kādā no inspekcijām tiltam tiek konstatēti būtiski defekti, tiek veikta speciālā inspekcija, kuras laikā eksperti papildu pārbauda tilta nestspēju.......

Tomēr,ja nav konstatēti, ta tak nuinahfig to jādara,vai ne?Bojājumi nav tiltam, tie ir trepēm, nu kā tu tur ko noslogosi? Kamazu un tanku vietā ja nu vienīgi treknākus riteņbraucējus kādus 60-70gab.Jo tālāk Mežā, jo resnāki partizāni ;P

ezis71 17.augusts 2018 7:25
0 0 Atbildēt

Esmu gājis pa pontontiltu, kopā ar vecākiem,pēc 1.maija darbaļaužu gājienā.

Pļurkt 17.augusts 2018 7:28
0 0 Atbildēt

Esmu braukājis pa pontonnieku, gan uz daču, gan uz institūtu.

usaexperc 17.augusts 2018 8:27
0 0 Atbildēt

Lasīt māki??? Nila STILS, nevis Nils būvēja. Truliķis, ble...

Plurkt 17.augusts 2018 20:37
0 0 Atbildēt

Eu, tupiķi!!!

Pats iemācies lasīt!

Parādi kurā vietā es rakstīju ka Nils BŪVĒJA???

Kad beidzot pāriesi kādā no vecākām palīgskolas klasēm, tad IESPĒJAMS tev ieborēs, ka Ausainis tajos laikos, kad pārbaudīja Vosa saksipntāru vēl karājās sava tēva kājām, un nekādi Nila STILI nebija nemaz iespējami!

Vot kur stulbs - visiem stulbeņiem stulbenis.

Maris 17.augusts 2018 9:55
0 0 Atbildēt

Paldies par šo foto!

Vernons 17.augusts 2018 15:11
0 0 Atbildēt

Problēmas ar lediem un paliem Daugavā allaž bijušas un būs. Reiz padomju gados, kad bijis tikai Ķeguma HES, bet Rīgā vēl darbojies Pontonu tilts, pēkšņi uz kūstošā ledus sasnidzis tik liels sniega daudzums, ka saķepis masā un aizķellējis starpas starp pontoniem tā, ka tilts pārvērties gluži par buru ūdens ceļā un norauts no ķēdēm. Pat cilvēki neesot paspējuši nokāpt un kuģītis skrējis pakaļ, lai laidumus noķertu.

usaexperc 17.augusts 2018 16:46
0 0 Atbildēt

Pat nevajag padoju laikus un Daugavu. Tepat ar pompu atklātais Ogres pontonu tilts pat gadu neizturēja.

ezis71 17.augusts 2018 8:06
0 0 Atbildēt

Netieku skaidrībā kāpēc mazos tiltus nebūvē no metāla,tas tak ir ātrāk un izmaksās lētāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 5

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 27

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti