Premjers: Nav indikāciju, ka Latvija varētu netikt pie jauniem vilcieniem 2

Šādus vilcienus izmanto Igaunijā, līnijā Tallina-Tartu Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 3.oktobris 2018 10:13

Nav indikāciju, ka Latvija varētu netikt pie jauniem vilcieniem, intervijā LNT raidījumā "900 sekundes" teica premjers Māris Kučinskis (ZZS).

Pēc viņa paustā, visi zina, ka otra iespējamā izgāšanās, kā tas notika kādreizējā satiksmes ministra Anrija Matīsa laikā, nedrīkst notikt.

"Nav nekādu indikāciju, ka mēs varētu turpināt braukt ar padomju vagoniem," piepilda Kučinskis.

LETA jau ziņoja, ka VAS "Pasažieru vilciens" rīkotajā jauno elektrovilcienu iepirkumā pieteikušies četri pretendenti - Spānijas uzņēmums "Patentes Talgo S.L.U." ("Talgo"), Šveices kompānijas "Stadler" Polijas meitasuzņēmums "Stadler Polska Sp.z.o.o" ("Stadler"), Spānijas kompānija "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A." (CAF) un Čehijas uzņēmums "Škoda vagonka a.s.".

"Stadler" iesniedza sūdzību par "Talgo" piedāvājuma atbilstību iepirkuma nolikumam, tomēr Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) nesaskatīja pārkāpumus vilcienu iepirkuma konkursā un atstāja to bez izskatīšanas.

Visi četri pretendenti iesnieguši finanšu piedāvājumus, kas ir iepirkuma procedūras pēdējais etaps, un pēc to izvērtēšanas tiks noskaidrots jauno elektrovilcienu piegādātājs. Tiesības piegādāt vilcienus būs pretendentam, kurš piedāvās ekonomiski izdevīgāko vilcienu cenu visā to paredzētajā ekspluatācijas laikā jeb 35 gados. "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis iepriekš norādīja, ka tiks ņemtas vērā ne tikai pašu vilcienu ražošanas un piegādes izmaksas, bet arī to ikdienas uzturēšanas, tehniskās apkopes, rezerves daļu, enerģijas patēriņa un citas izmaksas ilgtermiņā uz viena pasažiera sēdvietas vienību.

Piedāvājumu izvērtēšanai formāls termiņš nav noteikts, taču "Pasažieru vilciens" plāno iepirkuma procesu pabeigt šī gada 3.ceturksnī.

Iepirkumā paredzēts iegādāties 32 elektrovilcienus ar 450 pasažieru vietām katrā.

Šis ir trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Palaidniex 3.oktobris 2018 10:36
2 0 Atbildēt

Vai tad pirmajos divos konkursos, kas beidzās ar pilnīgu uzgāšanos, bija? Kādas bija tās indikācijas? Neriktīgajām personām vai nepietiekamā apjomā bija paredzēti "maksājumi par konsultācijām"?

Tak tāpat naudu milzīgu notērēja, bet vilcienu nav. Kur tolaik nauda palika, vai vienkārši tas bija iemesls norakstīt jau "sen pazudušo" naudu?

Osis 5.oktobris 2018 9:44
2 0 Atbildēt

Es gan teiktu- nav Indikāciju, ka vilcieni tiešām būs.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Elektriskais BMW kā moto sacensību drošības auto

BMW nodemonstrējis jauno drošības automobili, kas paredzēts MotoE elektrisko sacīkšu motociklu seriālam. Lasīt vairāk

 

Ķīnas Aiways atsauc 265 krosoverus Eiropā

Ķīnas autoražotājs Aiways Eiropā atsauks 265 elektriskos krosoverus U5, lai novērstu problēmas ar piekari, kas varētu neizturēt slodzi. Lasīt vairāk

 

MAZ kravinieki pāries uz ķīniešu dzinējiem 11

Līdz šim baltkrievu MAZ komplektēja ar MAN, Cummins, Mercedes-Benz, ZF un Allison agregātiem. Lasīt vairāk

 

Tehnika dzelzceļa līniju malu kopšanai (+ VIDEO)

Tāpat kā apkopj ceļu nomales, līdzīgi darbi jāveic arī tiem, kas uztur kārtību dzelzceļa līnijās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti