Sešu Rīgas maģistrālo ielu brauktuves pārstās apstrādāt ar pretslīdes materiāliem 6

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 31.janvāris 2019 11:51

No šodienas eksperimentālā kārtā sešās Rīgas maģistrālajās ielās netiks veikta brauktuvju apstrāde ar pretslīdes materiāliem, bet tās tikai attīrīs no sniega, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Eksperiments tiks veikts Grostonas ielā no Skanstes virsotnēm līdz Mālpils ielai, Krāsotāju ielā, Aizsaules ielā, Kuldīgas ielā no Vīlipa ielas līdz Slokas ielai, Bukaišu ielā, Ropažu ielā no Brīvības līdz Džutas ielai.

Lai pievērstu transporta līdzekļu vadītāju uzmanību, minētajās ielās ir uzstādīti informatīvi plakāti ar norādi, ka brauktuves netiek apstrādātas ar pretslīdes materiāliem.

Eksperiments tiks veikts, lai izvērtētu, vai ir nepieciešams veikt izmaiņas Rīgas transportbūvju uzturēšanas nosacījumos, skaidroja departamentā.

Pēc domes pārstāvju paustā, jau līdz šim Rīgā ar pretslīdes materiāliem tika apstrādātas tikai maģistrālās pilsētas ielas ar augstu satiksmes intensitāti un sabiedriskā transporta kustību, savukārt mazajās, rajonu nozīmes ielās, ikdienā kaisīšana netika veikta, bet caurbraucamība nodrošināta, sniegu šķūrējot.

Vienlaikus departamentā norādīja uz tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra "SKDS" veikto aptauju, kurā atklājies, ka 43% iedzīvotāju vēlas, lai uz ielām tiek kaisīts smilts-sāls maisījums, 18% procenti domā, ka jākaisa tikai sāls, bet 14% ir par alternatīviem ķīmiskiem reaģentiem. Savukārt 12% pauduši, ka ielas nav jākaisa vispār.

Tāpat 45% aptaujāto uzskata, ka visas ielas ātri un pilnīgi jāattīra no sniega, nepieciešamības gadījumā atņemot naudu citu pašvaldības funkciju izpildīšanai, savukārt 43% uzskata, ka ielas jāattīra iespēju robežās, neatņemot naudu citām jomām.

Iepriekš Rīgas mērs Nils Ušakovs (S) pauda, ka šosezon aptuveni desmit ielās, kurās novērojama mazāka ceļu satiksmes intensitāte, plānots veikt eksperimentu, kura laikā uz brauktuves netiks kaisīts sāls. Tā vietā šajās izvēlētajās ielās paredzēts tīrīt un izvest sniegu, kas, pēc Ušakova teiktā, ir krietni dārgāks darbs, taču rada apsaimniekotu ielu ainavu.

Taujāts par šo ielu ietvju uzturēšanu, mērs pauda, ka tās apsaimnieko namīpašnieki, un Rīgas domei nav tiesiska pamata aizliegt viņiem izmantot sāli kā pretslīdes materiālu.

 
Visi komentāri
 
as 31.janvāris 2019 14:10
7 0 Atbildēt

Ceru, ka uz šīm ielām aizbrauks un testiņus paveiks mediju pārstāvji!

Eksperimentu atbalstu!

Dzīvoju Rīgā, kur mani katru dienu pārsteidz kaisītājs traktors, kas mūsu mazo dzīvojamā zonā atrodošos ieliņu sakaisījis tiktāl, ka pat -10C tā ir slapja un sniegs kūst. Nav tas normāli!

Shiirs 31.janvāris 2019 14:25
0 1 Atbildēt

ahūnais eksperiments, kurš auto īpašniekiem un apdrošinātājiem izmaksās kosmosu

ezis71 31.janvāris 2019 16:10
10 0 Atbildēt

Piedodiet,bet sāls nav pretslīdes materiāls, paldies.

murx 31.janvāris 2019 16:42
1 0 Atbildēt

Šķiet, ka ap 90 gadu vidu bija līdzīga diskusija - ko kaisīsim uz ceļiem un ielām. Diezgan augstā līmenī tika uzdots veikt pētījumus par izmaksām un efektu. Tajā laikā uzvarēja tīra sāls. No tā laika parādījās tāds jēdziens kā melnais ledus un diezgan daudz avāriju tajā sakarā. Atceros, nelaiķis Gundars Liberts bija slēdziena autors. Nu, vismaz oficiāli tā tika paziņots.

Par nelaiķiem tikai labu vai neko, tomēr tautā bija cits viedoklis - sāls ir jāpērk, smiltis ir vietējās. Ja jāpērk, tātad otkats.

murx 31.janvāris 2019 16:48
3 0 Atbildēt

Personīgi man reizēm ir bail braukt pa melnu asfaltu. Īpaši, ja tajā ir iebrauktas rievas. Pilnīgi nav skaidrs, kurā brīdī automobili metīs šķērsām.

Pilnīgi cita sajūta ir braukt pa baltu ceļu, uz kura ir uzkaisīts smilts un sāls maisījums. Pilnīgi paredzams ceļš, kas nedaudz slīd, bet ne pārāk. Automobilis pats šķērsām nu nekādi nesametīsies. Šādi ceļi ir vēl reizēm redzami uz vietējiem ceļiem ne pārāk bagātās pašvaldībās, Aloja, piemēram.

robchix 31.janvāris 2019 20:52
4 0 Atbildēt

Incanti, kopsh kura laika Krasotaaju iela ir kljuvusi par magjistraalo? Un paareejaas pa lielam taapat?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ceļa remontu vietas - vai tās tiešām ir labi pamanāmas? (+ FOTO) 2

Aculiecinieks iesūtījis foto attēlus no divām ceļa remontdarbu vietām uz A10 šosejas, ar jautājumu, vai tās vienmēr ir labi atdalītas, pamanāmas un tātad drošas gan pašiem darbu veicējiem, gan autobraucējiem, kam tās gadās ceļā. Lasīt vairāk

 

Seat Arona tagad arī 150 Zs versijā

Kompaktais krosovers no Spānijas tagad būs pieejams arī versijā ar 150 Zs jaudīgu četrcilindru motoru. Lasīt vairāk

 

VinFast President – vjetnamiešu krosovers par 140 000 eiro (+ VIDEO) 5

Vjetnamas uzņēmums VinFast piesaka savu jaunāko modeli – gandrīz 300 km/h ātru luksuss krosoveru par 140 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Gandrīz 190 km/h - ROADPOL Drošības dienu” ietvaros Cēsu pusē fiksēts steidzīgs “BMW” vadītājs 10

Aizvadītajā piektdienā Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes Satiksmes uzraudzības rotas inspektori "ROADPOL Drošības dienu" ietvaros Amatas novadā fiksēja kādu autovadītāju, kurš atļauto 90 km/h vietā braucis ar ātrumu 189 km/h. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti