Valsts kontrole: Rīgā transporta infrastruktūras jomā nelietderīgi izlietoti 5,4 miljoni eiro, bet 9,1 miljona eiro izlietojums nav izsekojams 2

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 6.februāris 2019 12:25

Rīgā transporta infrastruktūras jomā nelietderīgi izlietoti 5,4 miljoni eiro, bet 9,1 miljonu eiro izlietojums nav izsekojams, revīzijā "Vai Rīgas pilsētas transporta infrastruktūras, tajā skaitā autostāvvietu, izbūve, rekonstrukcija un uzturēšana notiek atbilstoši normatīvo aktu prasībām, plānveidīgi, efektīvi un ekonomiski?" secinājusi Valsts kontrole.

Valsts kontrolē atzina, ka Rīgas pilsētas pašvaldība, gādājot par pilsētas ielu, ceļu un laukumu, tajā skaitā autostāvvietu, būvniecību, atjaunošanu un uzturēšanu, nav rīkojusies efektīvi, ekonomiski un atbilstoši normatīvo aktu prasībām.

"Transporta infrastruktūras jomā esošās problēmas Rīgas pilsētā nav mērķtiecīgi risinātas un gadu no gada tikai samilst, savukārt realizēto projektu īstenošana ir notikusi haotiski un necaurskatāmi. Pašvaldība nerisina jau gadiem ilgstošas satiksmes drošības un inženierkomunikāciju problēmas. Lai gan ielu atjaunošanas projekti tiek pasūtīti un apmaksāti, tas nenozīmē, ka tie tiek īstenoti, savukārt īstenotie projekti nedod būtiskus uzlabojumus transporta infrastruktūras problēmu risināšanā," uzsvērts revīzijā.

Valsts kontrole norādījusi uz virkni trūkumu transporta infrastruktūras attīstības plānošanā. Pašvaldības attīstības plānošanas dokumentos transporta infrastruktūras attīstībai ir izvirzīti ambiciozi mērķi, tomēr to sasniegšana netiek īstenota. 2017.gadā, izstrādājot jaunos attīstības plānošanas dokumentus, cita starpā tiek izmantoti 2005.gadā veiktās situācijas izpētes rezultāti, kas neatbilst šodienas faktiskajai situācijai.

Pašvaldības paredzētie uzdevumi un risinājumi nav vērsti uz transporta infrastruktūras lietotājiem aktuālu problēmu risināšanu un neatbilst ilgtspējīgas pilsētvides plānošanas principiem, jo tajos nav apskatīti satiksmes drošības jautājumi, trūkst risinājumu bīstamības novēršanai arī uz gājēju pārejām, piedāvātie transporta plūsmu risinājumi un izmaiņas nav pamatotas ar aktuālu un padziļinātu situācijas izpēti, kā arī nav izvērtēti alternatīvi risinājumi transporta plūsmas organizēšanā, uzskata VK.

Revīzijā arī norādīts, ka laika posmā no 2010. līdz 2017.gadam Rīgas domes Satiksmes departaments ir izstrādājis vairākus tehniskos projektus pilsētas transporta infrastruktūras objektu būvniecībai un atsevišķos gadījumos pat uzsācis būvdarbus, tomēr izstrādātajiem būvdarbu tehniskajiem un izpētes projektiem nav sekojušas tālākas darbības būvdarbu organizēšanā vai arī uzsāktie būvdarbi ir pārtraukti, bet to izmaksas 5,3 miljoni eiro norakstītas zaudējumos.

Atbilstoši pašvaldības noteiktajam ieņēmumi no maksas autostāvvietām ir izlietojami maksas stāvvietu apsaimniekošanai un pārvaldīšanai, kā arī jaunu maksas stāvvietu ierīkošanai un satiksmes infrastruktūras attīstībai. Taču Valsts kontrolē norādīja, ka faktiski šī nauda vismaz 9,113 miljonu eiro apmērā ir ieplūdusi kopējā SIA "Rīgas satiksme" "katlā", līdz ar to nav iespējams noteikt tās izlietojuma mērķi un tā var tikt izmantota jebkuru citu darbību finansēšanai.
 

 
Visi komentāri
 
iJuris 6.februāris 2019 18:38
3 1 Atbildēt

Kādi malači, to ka RS apkalpoto stāvvietu nauda aiziet nezin kur pateiks arī RS info tālrunī, jo atbildēt kur tā nauda aiziet viņi nevar.

Bet Valsts Kontroli arī tagad vajag ziepēs, jo kur tad skatījās visus šos gadu? Tagad visi tādi strādīgi palikuši, jo skaidrs ka tas kurš neēdīs Nilu pats tiks apēsts...

iAuto 7.februāris 2019 8:58
3 0 Atbildēt

Tik nosodāmi, ka iedzīvotāju maksājumi tiek izniekoti un norakstīti.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 19

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 

Alfa Romeo Junior kļūst pieejams pasūtīšanai 2

Alfa Romeo jaunākais modelis, kas tika pieteikts kā Milano, taču tagad pārdēvēts par Junior, kļūst pieejams pasūtīšanai Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 38

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti