Visi komentāri - Februārī dramatiski pieaudzis pieteikto atlīdzību skaits par bedru izraisītiem auto bojājumiem

Februārī dramatiski pieaudzis pieteikto atlīdzību skaits par bedru izraisītiem auto bojājumiem 2

 

Foto: Ekrānšāviņš no Youtube.com

Balta | 13.februāris 2019 11:08

Gada pirmie mēneši līdz ar straujajām temperatūras maiņām tradicionāli saistās ar bedru un bedrīšu parādīšanos uz Latvijas autoceļiem, kas savukārt draud nodarīt dažāda apmēra bojājumus spēkratiem.

Tomēr šis gads autovadītājiem izrādījies īpaši bīstams – kā liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) dati, februāra pirmajās desmit dienās, salīdzinot ar šo pašu laika periodu pērn, pat četras reizes palielinājies to atlīdzību pieteikumu skaits, kas saistīti ar automašīnu bojājumiem nekvalitatīva ceļa seguma un bedru dēļ. Lielākais skaits pieteikumu saņemts Rīgā.

“Lai gan arī vasarā Latvijas autoceļu segums mēdz būt nelīdzens, ziemā tā kvalitāte būtiski pasliktinās – sals, lietus un atkusnis, kā arī straujas temperatūras svārstības veicina arvien jaunu bedru veidošanos. Latvijas autovadītāji jau pieraduši, ka ziema un pavasaris ierasti saistās ar “bedru sezonu”, tomēr šogad, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, situācija ir dramatiski pasliktinājusies. Attiecīgi jūtami pieaudzis kopējais atlīdzību pieteikumu skaits, sevišķi galvaspilsētā. Jau janvārī novērojām par 40% lielāku atlīdzību pieteikumu apjomu nekā pērn, tomēr februāris sācies ar jauniem rekordiem negatīvā nozīmē,” stāsta Ingus Savickis, BALTA Atlīdzību direktors, norādot, ka februāra pirmajās desmit dienās par bedru dēļ automašīnām nodarītiem bojājumiem apdrošinātājs saņēmis četras reizes lielāku atlīdzību pieteikumu skaitu nekā pērn visā mēnesī kopā.

BALTA pieredze liecina – bedru izraisītie automašīnu bojājumi spēkratu īpašniekiem var radīt iespaidīgus finansiālos zaudējumus. Lielākā izmaksātā KASKO atlīdzība šogad bijusi jau ap 2200 eiro, kad, iebraucot bedrē, automašīnai bojāta labās puses priekšējā un aizmugurējā riepa un priekšējais atdurstienis. Turklāt bojājumi ne vienmēr tiek konstatēti notikuma vietā – daudzi autovadītāji pamana defektus, turpinot ceļu vai arī vēlāk vēršoties autoservisā. Galvenokārt, atsitoties bedrēs, cieš riepas un diski.

Autovadītāji Rīgā visvairāk sūdzas par Juglas ielu virzienā uz Biķernieku apli iepretim Bērnu slimnīcai, Satekles ielu, Tvaika ielu virzienā uz Sarkandaugavu, teritoriju ap Akmens tiltu, Brasas tiltu, Salu tiltu, kā arī Skanstes ielu. Šoferi norāda, ka diennakts tumšajā laikā bedres uz ceļa nav pamanāmas, tāpēc izvairīties no sadursmes neizdodas.

“Sabojātas automašīnu detaļas nozīmē nepatīkamu pieredzi ikvienam autovadītājam, kur gan finansiāli pasargātāki ir tie auto īpašnieki, kuri savam automobilim iegādājušies KASKO apdrošināšanu. Tomēr bedraini ceļi var novest pie vēl postošākām sekām. Nereti tiek fiksēti gadījumi, kad mašīnai, iebraucot bedrē, plīst riepa, mašīna strauji apstājas, un ar to saduras vairāki citi spēkrati. Lielākā atlīdzība, kas BALTA pastāvēšanas vēsturē izmaksāta bedraina ceļa dēļ, ir 50 590 eiro – spēkratam, iebraucot bedrē, pārsprāgusi aizmugurējā riepa, kā rezultātā automašīna avarējusi. Diemžēl šādos gadījumos tiek apdraudēta arī autovadītāja un citu satiksmes dalībnieku veselība un dzīvība,” stāsta Ingus Savickis.

Lai izvairītos no bedrainu ceļu izraisītiem bojājumiem un satiksmes negadījumiem, BALTA aicina autovadītājus būt piesardzīgiem un atbildīgiem – regulāri novērtēt transportlīdzekļa tehnisko stāvokli, tā atbilstību sezonai un laikapstākļiem, rūpīgi izvērtēt braukšanas ātrumu atbilstoši ceļa kvalitātei, kā arī ievērot katrā ceļa posmā noteiktos ātruma ierobežojumus, kas palīdzēs savlaicīgāk pamanīt un iespēju robežās apbraukt sevišķi nelīdzenas vietas.

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 13.februāris 2019 11:58
4 0 Atbildēt

Rīga ir viena liela bedre tagad, tas gan Varētu jau apbraukt, taču neko neieraudzīt peļķē...

Janeks90 13.februāris 2019 23:32
0 0 Atbildēt

Apdrošinātāji iesaistās sarunās ar valdību par ceļu uzlabošanu? Tāds jautājums, jo man nav ne jausmas. Man liekās viņiem vajadzētu būt ieinteresētiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti