Vidējā satiksmes intensitāte uz valsts galvenajiem ceļiem turpina pieaugt 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Latvijas Valsts Ceļi | 14.februāris 2019 10:06

Vidējā diennakts satiksmes intensitāte vai plūsma valsts galveno autoceļu tīklā 2018. gadā bija pieaugusi par 4 %, salīdzinot ar 2017. gadu, un bija 6 216 transporta vienības diennaktī uz ceļa kilometru. Kopš 2011. gada satiksmes intensitāte pastāvīgi pieaug, un 2018. gadā tā bija par 34 % lielāka nekā 2011. gadā.

Blīvākā satiksme, rēķinot katru ceļu visā tā garumā, ir uz valsts autoceļiem Pierīgā: uz Rīgas apvedceļa A4 (Baltezers–Saulkalne) – 10752 un uz Rīgas apvedceļa A5 (Salaspils–Babīte) – 12525, kā arī uz Bauskas šosejas (A7) – 12021 un uz Jelgavas šosejas (A8) – 12104 autotransporta vienības vidēji diennaktī uz ceļa kilometru. Viszemākā satiksmes intensitāte ir uz vietējās nozīmes autoceļiem.
 
Ņemot vērā pieaugošo satiksmes intensitāti, arvien aktuālāks kļūst jautājums par valsts autoceļu tīkla attīstību – jaunu ceļu būvniecību un esošo paplašināšanu. No šādiem projektiem vistuvāk realizācijai ir Ķekavas apvedceļa izbūve, kas tiks realizēta publiskās un privātās partnerības projekta veidā. Partnerības iepirkums tika izsludināts pērn decembrī un norit trīs kārtās, paredzot, ka uzvarētājs varētu tikt paziņots šogad decembrī, savukārt projektēšana un būvniecība notiktu 2020.-2023. gadā. Bauskas šosejas (A7) posms no Rīgas līdz Ķekavai ir viens no noslogotākajiem valstī un satiksmes intensitāte konkrētajā Pierīgas posmā sasniedz pat 17 000 transporta vienību diennaktī. Bauskas šoseja turklāt ir vienīgais ceļš, kas ienāk Rīgā ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā.
 
Kā potenciālais nākamais projekts, kuru būtu nepieciešams realizēt, uzlabojot satiksmes plūsmu, ir Rīgas apvedceļa A4 (Baltezers–Saulkalne) pārbūve par divu brauktuvju ceļu.

 
Visi komentāri
 
Freijers 14.februāris 2019 12:21
2 0 Atbildēt

ļoti jauki, bet, kad sāks pielāgot tos pierīgas ceļus atbilstoši "intensitātei"...? Rīgas apvedceļš - gan Baltezers-Saulkalne, gan otra puse ir parodija - ar smagajiem un vilcieniem pārbāzts šaurs ceļš. Braukt cauri Ķekavai, murgs, no kura cenšos izvairīties, ar tik ilgi sludināto apvedceļu varbūt būs pozitīvas izmaiņas...Toties ir super posmi, kā ~20-30 km gluda piķa pie Kolkas, kur nekas īpaši netraucē izskrieties vasarā...

he 14.februāris 2019 14:07
3 0 Atbildēt

Baltezers -Saulkalne ar saviem (4 vai 5?) luksoforiem vispār ir apvedceļa paraugs

Ņemot vērā satiksmes intensitāti, vispār visiem valsts galvenajiem ceļiem 50km rādiusā ap Rīgu būtu jābūt ar 4 joslām + vēl Via Baltica pilnā garumā.

Freijers 15.februāris 2019 9:01
1 0 Atbildēt

Tie luksofori tur tāpēc, ka "droši", "droši" jo tajās vietās /vismaz šoeju škērsošanās vietās - P4/P5 bija 2 līmeņniekiem jābūt, bet tā kā žaģī un naudiņas nav lika dodiet ceļu, kas ņemot vēra, ka tur visur kreisos varēja taisīt, īsti droši diemžēl nav. Bet tā nav lielākā problēma tur...lielākā problēma ir, ka pa to apvedceļu naturāli nevar pabraukt, nebeidzami smago/vieglo vilcieni un ~75km/h vidējais ātrums

he 14.februāris 2019 14:03
4 0 Atbildēt

forši, ka vismaz sāk domāt tai virzienā. Vienīgais tas, ka no "domāšanas" līdz realizācijai noteikti paies vismaz 10 gadi līdz kaut kas reāli notiks, kā arī satiksmes intensitāte noteikti vēl būs dubultojusies.

Drošību ceļi ar vienu joslu katrā virzienā un ļoti intensīvu satiksmi arī neuzlabo.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 11

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti