Vidējā diennakts satiksmes intensitāte vai plūsma valsts galveno autoceļu tīklā 2018. gadā bija pieaugusi par 4 %, salīdzinot ar 2017. gadu, un bija 6 216 transporta vienības diennaktī uz ceļa kilometru. Kopš 2011. gada satiksmes intensitāte pastāvīgi pieaug, un 2018. gadā tā bija par 34 % lielāka nekā 2011. gadā.
Blīvākā satiksme, rēķinot katru ceļu visā tā garumā, ir uz valsts autoceļiem Pierīgā: uz Rīgas apvedceļa A4 (Baltezers–Saulkalne) – 10752 un uz Rīgas apvedceļa A5 (Salaspils–Babīte) – 12525, kā arī uz Bauskas šosejas (A7) – 12021 un uz Jelgavas šosejas (A8) – 12104 autotransporta vienības vidēji diennaktī uz ceļa kilometru. Viszemākā satiksmes intensitāte ir uz vietējās nozīmes autoceļiem.
Ņemot vērā pieaugošo satiksmes intensitāti, arvien aktuālāks kļūst jautājums par valsts autoceļu tīkla attīstību – jaunu ceļu būvniecību un esošo paplašināšanu. No šādiem projektiem vistuvāk realizācijai ir Ķekavas apvedceļa izbūve, kas tiks realizēta publiskās un privātās partnerības projekta veidā. Partnerības iepirkums tika izsludināts pērn decembrī un norit trīs kārtās, paredzot, ka uzvarētājs varētu tikt paziņots šogad decembrī, savukārt projektēšana un būvniecība notiktu 2020.-2023. gadā. Bauskas šosejas (A7) posms no Rīgas līdz Ķekavai ir viens no noslogotākajiem valstī un satiksmes intensitāte konkrētajā Pierīgas posmā sasniedz pat 17 000 transporta vienību diennaktī. Bauskas šoseja turklāt ir vienīgais ceļš, kas ienāk Rīgā ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā.
Kā potenciālais nākamais projekts, kuru būtu nepieciešams realizēt, uzlabojot satiksmes plūsmu, ir Rīgas apvedceļa A4 (Baltezers–Saulkalne) pārbūve par divu brauktuvju ceļu.
ļoti jauki, bet, kad sāks pielāgot tos pierīgas ceļus atbilstoši "intensitātei"...? Rīgas apvedceļš - gan Baltezers-Saulkalne, gan otra puse ir parodija - ar smagajiem un vilcieniem pārbāzts šaurs ceļš. Braukt cauri Ķekavai, murgs, no kura cenšos izvairīties, ar tik ilgi sludināto apvedceļu varbūt būs pozitīvas izmaiņas...Toties ir super posmi, kā ~20-30 km gluda piķa pie Kolkas, kur nekas īpaši netraucē izskrieties vasarā...
Baltezers -Saulkalne ar saviem (4 vai 5?) luksoforiem vispār ir apvedceļa paraugs
Ņemot vērā satiksmes intensitāti, vispār visiem valsts galvenajiem ceļiem 50km rādiusā ap Rīgu būtu jābūt ar 4 joslām + vēl Via Baltica pilnā garumā.
Tie luksofori tur tāpēc, ka "droši", "droši" jo tajās vietās /vismaz šoeju škērsošanās vietās - P4/P5 bija 2 līmeņniekiem jābūt, bet tā kā žaģī un naudiņas nav lika dodiet ceļu, kas ņemot vēra, ka tur visur kreisos varēja taisīt, īsti droši diemžēl nav. Bet tā nav lielākā problēma tur...lielākā problēma ir, ka pa to apvedceļu naturāli nevar pabraukt, nebeidzami smago/vieglo vilcieni un ~75km/h vidējais ātrums