Drīzumā plānots pabeigt izstrādāt būvprojektu plānotajam tiltam pār Daugavu Jēkabpilī

 

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com/maps

Nozare.lv | 10.aprīlis 2019 8:38

Drīzumā plānots pabeigt izstrādāt būvprojektu jaunajam tiltam pār Daugavu Jēkabpilī, tomēr pagaidām nav skaidrs, kad varētu sākties tilta būvniecība, šonedēļ ikgadējā ceļu nozares konferencē sacīja AS "Ceļuprojekts" tiltu būvinženieris Verners Straupe

"Būvprojekta izstrāde tika sākta 2016.gadā un tagad var teikt, ka projekts ir bez piecām minūtēm gatavs. Tiesa, nav skaidrs, vai un kad varētu sākties būvniecība un kas būs tilta pasūtītāji - Jēkabpils dome, "Latvijas valsts ceļi" vai kāds cits," teica Straupe.

Jautāts, kādas varētu būt projektētās tilta būvniecības izmaksas, Straupe norādīja, ka 2018.gada cenās un bez pievienotās vērtības nodokļa tās būtu 37 miljoni eiro visam projektam un 24 miljoni eiro tieši tiltam.

"Esošais tilts Jēkabpilī nav ar pietiekamu nestspēju, bet bez gabarīta ierobežojumiem Daugavu Latvijā var šķērsot tikai Rīgā un Daugavpilī. Ķegumā ir masas ierobežojums, bet Aizkrauklē - augstuma ierobežojums. Jēkabpils esošajam tiltam ierobežojumu pagaidām nav, bet tuvākajā laikā tie var būt nepieciešami, jo tilta balsti būvēti 1936.gadā, bet laidumi - 1963.gadā," stāstīja Straupe.

Viņš arī informēja, ka būvprojekts izstrādāts dzelzsbetona viena laiduma vanšu tiltam ar diviem piloniem katrā upes krastā un divām paralēlām vanšu plaknēm.

"Tilts bez balstiem upē ir projektēts tādēļ, lai neradītu liekus šķēršļus ledus iešanai pavasarī un neradītu papildus riskus jau tā sarežģītajai plūdu situācijai pie Jēkabpils," sacīja Straupe.

Viņš piebilda, ka Daugavas labajā krastā plānots tilta savienojums ar Rīgas-Daugavpils šoseju ar iespēju perspektīvā savienojumu veidot arī ar Rīgas-Rēzeknes šoseju. Savukārt Daugavas kreisajā krastā tilta trase būs savienota ar Brīvības-Neretas ielu apļveida krustojumu.

Kopējais projektētais garums ir 1,35 kilometri, no tiem pats tilts būs 260 metri. Tilta bbrauktuve plānota divās joslās ar kopējo platumu 8,5 metri un gājēju ietvēm abās malās.

Straupe prognozēja, ka centrālo laidumu pāri Daugavai varētu būvēt vairāk nekā gadu, bet kopējais būvdarbu ilgums varētu būt nepilni divi gadi. Tilta būvniecību plānots veikt vienlaikus no abiem krastiem, savienojot laidumu upes vidū.

Satiksmes ministrija 2007.gadā finansēja un AS "Ceļuprojekts" veica jauna Daugavas šķērsojuma iespējamības izpēti, kurā tika rekomendēts izbūvēt jaunu tilta pāreju Jēkabpilī Bebru ielas galā.

Jauno tiltu būvēt Bebru ielas galā Jēkabpils dome nolēma 2008.gadā, kad tika pabeigts vērienīgs izpētes darbs, iekļaujot gan kritēriju novērtējumu, gan arī veicot ietekmes uz vidi novērtējumu visiem šķērsojuma variantiem. Tika saņemts arī Satiksmes ministrijas atbalsts jauna tilta būvniecības iecerei.

Tilts pār Daugavu Bebru ielas galā tika iekļauts pilsētas attīstības plānā, un kopš tā laika arī citu Jēkabpils ielu rekonstrukcija ir veikta, rēķinoties ar nākotnē paredzamo tiltu Bebru rajonā. 2014.gada aprīlī Jēkabpils pilsētas domes sēdē pašvaldības deputāti nolēma konceptuāli atbalstīt jaunā tilta pāri Daugavai Jēkabpilī būvniecību atbilstoši skiču projektam "Daugavas tilts Jēkabpilī".

Bebru ielas varianta galvenā priekšrocība ir novietojums ārpus Jēkabpils vēsturiskā centra, tomēr tas vēl ir pilsētas robežās, tādēļ visai būtiski spēs atslogot satiksmi pa esošo tiltu. Arī ģeoloģiskie apstākļi šajā vietā ir labvēlīgi tilta balstu izbūvei, jo nesošais dolomīta slānis atrodas augstu. Projektējamo Bebru ielas trasi visai viegli iespējams abos krastos saslēgt ar esošo ceļu tīklu.

Jaunā tilta būvniecība Bebru ielas rajonā atļauj bez ierobežojumiem izmantot visus iespējamos tehniskos līdzekļus iedzīvotāju komforta uzlabošanai - gan izbūvēt troksni slāpējošās sienas gar dzīvojamo apbūvi, gan izveidot apstādījumus un citus labiekārtošanas pasākumus, kas šādos gadījumos tiek realizēti modernās pilsētās.

Jēkabpils pilsētas pašvaldība un Satiksmes ministrija 2010.gada 17.septembrī parakstīja nodomu protokolu par sadarbību tranzītsatiksmes nodrošināšanā Jēkabpils pilsētā, kurā ministrija apņemas pasūtīt un finansēt skiču projektu jaunas Daugavas šķērsošanas vietas (tilta) Jēkabpilī izbūvei Bebru ielas galā ar tilta pieeju pieslēgumu Neretas ielai kreisajā krastā un Rīgas ielai un Daugavpils ielai labajā krastā.

2014.gada 27.martā Jēkabpils pilsētas pašvaldība un Satiksmes ministrija parakstīja vienošanos par sadarbību Daugavas tilta Jēkabpilī Bebru ielas galā ar tilta pieeju pieslēgumu Neretas ielai kreisajā krastā un Rīgas ielai un Daugavpils ielai labajā krastā izbūvei.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 3

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti