Kā nenopirkt auto “frankenšteinu”? 9

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Gints Lazdiņš | 16.decembris 2023 9:35

Lai gan daudzās valstīs pastāv bezmaksas publiskās datu bāzes, kur iespējams pārbaudīt lietoto automašīnu vēsturi, tostarp odometra rādītājus, notikušās avārijas u.c., iedzīvotāji tās izmanto samērā kūtri, uzticoties pārdevējiem, kas ne vienmēr ir patiesi informācijas nodošanā.

Lai neiegādātos auto “frankenšteinu”, bet gan kvalitatīvu un uzticamu spēkratu, iesakām ņemt vērā piecus ieteikumus, ko sagatavojis AS “Longo Group” valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps.

1.   Viena no simta

Cilvēki savas automašīnas izvēlas pēc dažādiem kritērijiem, tostarp tehniskajiem parametriem, tādiem kā motora tilpums, ekonomiskajiem aspektiem jeb cik maksā iegāde un cik savukārt ekspluatācija, markas, krāsas utt. Ņemot vērā to, ka pašreiz valda princips “laiks ir nauda”, diez vai, meklējot savu īsto spēkratu, pircējs ir gatavs apskatīt un pārbaudīt vairākus desmitus automašīnu, lai izvēlētos sev vispiemērotāko un tīkamāko, jo īpaši, ja tās atrodas atšķirīgās vietās, kur nu vēl dažādās valstīs. Pretstatā privātpersonām, mēs esam ļoti kritiski pret katru auto, kas nonāk uzņēmuma tirdzniecībā: statistika liecina, ka no simts piedāvātajiem spēkratiem, tikai viens pēc tam tiek piedāvāts klientiem Baltijas valstīs un Polijā.

1.   No kurienes auto?

Bieži vien dažādos sludinājumos par priekšrocību tiek uzskatīts tas, ka auto tikko ievests no kādas Eiropas valsts, un Latvijā būs pirmā reģistrācija. Tas šķiet vilinoši, taču var radīt arī problēmas, ja netiek veikts mājas darbs – padziļināta izpēte. To iespējams ātri un ērti izdarīt, izmantojot publiskās bezmaksas datu bāzēs, kas pieejamas lielākajā daļā kaimiņvalstu. Esam dzirdējuši, ka ir “darboņi”, kas šo piedāvā kā maksas pakalpojumu, taču visbiežāk šo datu bāžu izmantošana ir ļoti ērta, ātra un neprasa papildu resursus. Šādu pieeju iespējams realizēt arī par vietējā tirgū jau esošām automašīnām, ieejot vietnē csdd.lv.

Savukārt, lai mēs saviem klientiem nodrošinātu augstu kvalitāti un apmierinātību, esam vienīgais uzņēmums no Latvijas, kas izveidojis birojus Nīderlandē un Beļģijā, sadarbojoties ar vairākiem simtiem partneru. Tieši tādēļ varam pārbaudīt lielu skaitu automašīnu un atrast vispiemērotāko piedāvājumu katra gaumei.

2.   Izsole vai sadarbības partneris?

Līdzīgi kā Latvijā, arī citās Eiropas valstīs tiek rīkotas auto izsoles, kur tas, kurš sola vairāk, iegūst spēkratu savā īpašumā. Lai gan mēdz būt gadījumi, kad izsolītais auto ir labas kvalitātes, mēs šādu pieeju neizmantojam, jo nav iespējams pirms izsoles to pārbaudīt un veikt nepieciešamo diagnostiku. Gadiem strādājot  nozarē esam pārliecinājušies, ka tieši sadarbības partneri ir tie, kuri var atrast un nodrošināt Baltijas un Polijas tirgu ar labiem un piemērotiem spēkratiem par pieņemamām cenām un atbilstoši visām prasībām.

3.   Iespēja atrādīt speciālistam

Viens no veidiem, kā noskaidrot papildu informāciju par lietotu auto, ir vēršanās pie speciālista, lai pārbaudītu, kāds ir tā tehniskais stāvoklis. Gadījumā, ja pārdevējs nepiekrīt šādam piedāvājumam, tas vien jau rada aizdomas par to, ka varētu būt kādas problēmas. Esmu dzirdējis, ka visbiežāk šādas situācijas ir tad, ka spēkrats tiek pirkts no privātpersonām, bet gadās arī uzņēmumi, kuri nav atsaucīgi, kas nozīmē, ka spēkratam var būt kādi slēptie defekti, kas sākotnēji nav redzami, bet ekspluatācijas laikā noteikti agrāk vai vēlāk parādīsies. Mēs šādai speciālista apskatei nekad neiebilstam, jo pirms auto nonāk tirdzniecībā, tas tiek rūpīgi pārbaudīts – veicam gan diagnostiku, gan arī interjera un eksterjera pārbaudi.  

4.   Garantija

Vēl viens rādītājs tam, ka automašīna ir labā tehniskā stāvoklī ir garantija. Uzņēmums nekad nepiedāvās pārdošanā auto, kuram ir “tīts” odometrs vai arī tādu, kas bijis iesaistīts ceļu satiksmes negadījumos, jo nevēlamies sabojāt savu reputāciju. Klientiem, kuri vēlas piedāvājam garantiju, ko iespējams pagarināt līdz trīs gadiem, kas ir sava veida pierādījums tam, ka pārdotais auto ir pārbaudīts un kvalitatīvs.

Lai gan publiskajā telpā ir daudz sūdzību par lietotajām automašīnām un to pārdevējiem, cilvēkiem jāsaprot, ka iegādāties auto par diviem tūkstošiem eiro un gribēt, lai tas kalpotu mūžīgi, ir utopija. Protams, kādu brīdi tas būs darba kārtībā, bet, apsverot tik nozīmīgu pirkumu kā automašīna, aicinu ikvienu adekvāti izvērtēt piedāvājumu tirgū, lai nenāktos saskarties ar situāciju, ka iztērēta liela nauda, bet patiesībā nopirkts “frankenšteins”. “Longo Group” rūpīgi strādā ar dažādiem datiem, tostarp publiskajām datu bāzēm, kā arī pēta tirgu – kādi auto ir pieprasīti, kādās klasēs, cik ekonomiski, kādā krāsā utt. Tieši gadiem veiktā izpēte ļauj tirgum piedāvāt vislabākos spēkratus, veicinot uzņēmuma reputāciju un klientu apmierinātību.

AS “Longo Group” ir Latvijā izveidots uzņēmums, un 2022.gadā apgrozījums sasniedza 44,7 miljonus eiro (50,4 miljonus eiro, ieskaitot PVN), kas ir par 48% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Kompānijas obligācijas iekļautas Nasdaq Riga Baltijas First North obligāciju sarakstā.

Grupa nodrošina pilna cikla lietoto automašīnu iepirkuma un pārdošanas procesus. Automašīnas tiek iepirktas, galvenokārt izmantojot filiāles Nīderlandē, Beļģijā un Vācijā, savukārt transportlīdzekļu pārbaude, kvalitātes nodrošināšana, klātienes vai tiešsaistes tirdzniecība un pēcpārdošanas garantija notiek Baltijā un Polijā.

 

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
es 17.decembris 2023 12:17
9 0 Atbildēt

Viencexpercs 18.decembris 2023 9:49
3 0 Atbildēt

Protams. Labāk auto ar mainītu motoru, nekā pārkrāsots bamperis, ko saskrāpēja lielveikala stāvvietā.

Īsts latviešu domāšanas stils.

Tādi ir pelnījuši vācu mēslu ar nodzītu odometru.

srt 18.decembris 2023 12:16
2 0 Atbildēt

Dārgākā auto detaļa ir virsbūve. Ja tā ir šķība, sametināta no 3 auto vai rūsējusi, tad nakuj tādu auto. Lietots dzinējs vai kapitālais tā remonts izmaksā stipri mazāk kā tikai auto pārkrāsošana ar pretkorozijas apstrādi, neskaitot virsbūves taisnošanu vai remontu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

35 miljoni dolāru: Henriks Fiskers pārdod savu Holivudas villu

Bankrota priekšā nonākušais elektroautomobiļu ražotājs meklē izeju no smagās situācijas. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 9

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Formentor: flagmaņa veiksmes stāsta jaunā lappuse (+ FOTO) 2

Jaunā CUPRA Formentor atklāšana 29. aprīlī Madridē bija nozīmīgs notikums, kas tika nosvinēts ar grandiozu prezentācijas pasākumu, uzsverot modeļa īpašo lomu zīmola darbībā. CUPRA Formentor ir uzņēmuma bestsellers un vispieprasītākais A-CUV modelis Eiropā – pagājušajā gadā visā pasaulē tika piegādāti vairāk nekā 120 000 vienību. Jaunais CUPRA Formentor ir izstrādāts, lai nostiprinātu un paplašinātu zīmola dominanci tirgū. Lasīt vairāk

 

Saeima palielina sodus par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem 32

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā, ar kuriem tiek palielināti sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, aģentūru LETA informēja Saeimas Preses dienestā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti