Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Atkārtojam CSN: Vai pa ielu drīkst braukt paralēli vairāki velosipēdisti un sarunāties 19

 
iAuto.lv | 27.augusts 2017 8:03

Lai gan oficiālu un objektīvu datu par velosipēdistu īpatsvaru satiksmē nav, ikdienā ar šiem transportlīdzekļiem un to vadītājiem nākas sastapties itin bieži, it īpaši lielākās pilsētās un gada siltākajā laikā. Lai gan Ceļu Satiksmes likums nosaka, ka persona drīkst patstāvīgi pārvietoties ceļu satiksmē no 10 gadu vecuma, ja ir iegūtas velosipēda vai jebkuras citas kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesības (CSL 24. pants), tomēr šķiet, ka velosipēdu vadīt var ikviens - gan tāds, kurš apzinīgi ieguvis velosipēda un pēcāk arī citu kategoriju transportlīdzekļu vadīšanas tiesības, gan tāds, kurš par Ceļu Satiksmes noteikumiem vien dzirdējis sākumskolas klasē.

Tādēļ nav jābrīnās par dažādām velosipēdu vadītāju izdarībām ārpus Ceļu Satiksmes likuma un noteikumiem, tomēr, pieaugot šo transportlīdzekļu īpatsvaram, būtu jāievēro striktāka kārtība, lai pēc iespējas izslēgtu bīstamu situāciju veidošanos, sastopoties ar citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Te gan jāatzīst, ka situācija nav spīdoša arī starp kvalificētiem transportlīdzekļu vadītājiem, kuri itin bieži ceļu satiksmes noteikumus un to pārkāpumus attaisno un interpretē sev par labu.

Atgriežoties pie noteikumiem, rakstā pievienotajā attēlā redzama visai klasiska situācija, kur divi velosipēdisti pārvietojas viens otram blakus.

Pa ielu brauc divi velosipēdisti un sarunājas, Jūrmala 26.08.2017. Foto: iAuto.lv

Vai tā drīkst? Ceļu satiksmes noteikumos gan teikts, ka nē:

200. Velosipēdu vadītājiem jābrauc pa attiecīgā virziena velojoslu, velosipēdu ceļu vai gājēju un velosipēdu ceļu iespējami tuvāk tā labajai malai. Ja to nav vai tie ir attālināti no ceļa, velosipēdu vadītājiem atļauts:

200.1. braukt pa brauktuvi vienā rindā iespējami tuvāk brauktuves (braukšanas joslas) labajai malai.

Tomēr ir arī izņēmumi, kad velosipēda vadītājiem ir atļauts izbraukt tālāk uz brauktuves:

200.1.1. lai apbrauktu, apsteigtu vai apdzītu;

200.1.2. lai turpinātu braukt izvēlētajā virzienā apdzīvotās vietās, kur braukšanai vienā virzienā ir ne vairāk par divām joslām, ja malējā labā josla ir iekārtota labajam pagriezienam;

200.1.3. pavadot bērnus, kas jaunāki par 12 gadiem;

Par šo un citu noteikumu pārkāpšanu, kuri paredz papildu prasības velosipēdu un mopēdu vadītājiem, izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzakļa vadītājam no septiņiem līdz trīsdesmit euro saskaņā ar Administratīvo pārkāpumu kodeksa 149.21. pantu.

Paldies iAuto.lv aculieciniekam par iesūtīto foto un jautājumu. Ja arī Tev ir interesants foto, tad sūti to mums!

 
Visi komentāri
 
ezis71 27.augusts 2017 8:51
38 6 Atbildēt

Nav ko tur daudz gudrot,vajag likumus kā padomijas laikos velosipēdiem un mopēdiem.Ja gribi braukt pa koplietošanas ceļiem tad ej kursos lai tiktu pie vadītāja apliecības.Ja nemaldos tad velo bija no 14 gadiem bet mopēds 16 gadiem,plus tavs transportlīdzeklis tiek pie reģistrācijas numura,vai tas ir velo vai mopis.

Pļurkt 27.augusts 2017 10:01
1 3 Atbildēt

Velo no 12, mopēds no 14, moto no 16, auto no 18 gadiem.

Švaki ar atmiņu vecīt.

Kārtējās likumdevēju muļķības sekas! Nu savajadzējās izmainīt konkrētos ciparus uz pilnīgu nekonkrētību, tad sūkstās par sekām!!

ezis71 27.augusts 2017 10:47
2 0 Atbildēt

Apmēram 30 gadus atpakaļ tiku pie mopēda tiesībām, trīs dienu kurss ar eksāmenu.Pamēģini pats atcerēties kas un kā bija 30 gadus atpakaļ un tad spried par atmiņu.

Pļurkt 27.augusts 2017 11:40
5 5 Atbildēt

Dzer mazāk, tad varēsi atcerēties!!

Es akurāt 40 gadu atpakaļ liku tiesības uz motociklu 16 gados!

Vēl senāk - 12 gados uz velo. Bet nezi kāpēc skaidri atceros.

ezis71 27.augusts 2017 13:41
0 0 Atbildēt

Kur vēl mazāk,gribētos vairāk bet jāstrādā arī,sievu jāved uz darbu.

lotosa zieds 27.augusts 2017 10:21
41 7 Atbildēt

Tieši šajā variantā,ja ir vairāki braucēji pārsvarā pārvietojas,uz signalizēšanu vispār nereaģē,turklāt kā mauc,tā ne pa labi,ne pa kreisi galvu nepagriež. Un lielākais niķis izbraucis gandrīz ceļa vidū nepārliecinoši gāzelējas uz vienu un otru pusi,radot apdraudējumu sev un citiem. Man nav nekādu vadītāju tiesību,bet tik elementārus ceļu satiksmes noteikumus zinu arī bez tām. Nesen viens pusaudzis pēkšņi,nerādot absolūti nekādu zīmi,ka grasās šķērsot ceļu izmetās priekšā. Vīrs tā nolamājās. Tādu uz celi un pa pakaļu vajadzēja. Vecāki tik sapērk braucamos,bet kad kaut kas notiek tad šoferi vienmēr vainīgi. Tie izlaistie tīņi paliek ar vien nekaunīgāki.

Šumba 27.augusts 2017 16:01
2 0 Atbildēt

Un piedevām,- vēl rokas nav uz velosipēda stūres!

nav 27.augusts 2017 10:40
15 5 Atbildēt

tiem pedāļiem dažreiz vajag uzšaut, lai saprastu, ka nav vienīgie uz ceļa

GW 26.maijs 2020 16:18
0 0 Atbildēt

velo no 12, 14 mopēds līdz 50 kubiem no 16 mocis līdz 125...

Problēma ir tāda, ka skolā pirmajās klasītēs CSN noteikumu vietā ieviesa kristīgo mācību - lūk arī sekas..

vot 27.augusts 2017 10:50
1 2 Atbildēt

velo bija no 12 gadiem. Eksāmens, apliecība un velo numurs maksāja akurat 3 rubļus.

. 27.augusts 2017 11:24
0 0 Atbildēt

Pirmais teikums izsaka visu, pēc kā tu raudi.

Normālā pasaulē ir pieņemts attīstīties un mainīties.

Ja pats nespēj tikt pie tiesībām un nespēj būt adekvāts ceļu satiksmē, tas nenozīmē, ka 14 gadīgais nevar būt.

teleskops 27.augusts 2017 11:27
1 0 Atbildēt

Izrādās te kāds ir pamodies kad skolas brīvlaiks tūlīt beigsies

anonimikis 29.augusts 2017 17:27
0 0 Atbildēt

Varbūt viņš vienkārši apsteidz un pie reizes pasveicina.

Amish 30.jūlijs 2018 18:38
0 0 Atbildēt

Un kā ar sporta velosipēdistiem kuri brauc viens otram blakus un kādas sešas rindas. Kopā 12 velosipēdisti un aiz muguras brauc pavadošā mašīna. Vai te pēkšņi atceļā noteikumi kuri domāti velosipēdu vadītajiem ?

ne1 1.augusts 2018 10:54
1 0 Atbildēt

pats jau uzrakstīji, ka viņiem no pakaļas brauc noslēwdzošā mašīna, lai bezsmadzeņu radījumiem pievērstu uzmanību...

izrādās veltīgi, jo redz ka te viens bezsmadzeņu radījums to visu redz, bet smadzeņu nav... tāpēc arī nesaprot, kāpēc viena mašīna velkās aiz velosipēdistu bara un nebrauc šiem virsū...

John Brawo 30.jūlijs 2018 21:17
1 2 Atbildēt

Šitādus tirlinus, wannaby sportistus, ļoti labi pārmāca - apdzen am un griežam pa labi ????

1212 31.jūlijs 2018 9:07
3 2 Atbildēt

Ja brauc pa ceļu tad velosipēdam jābūt numura zīmei apdrošināšanai un vadītāja apliecībai. un putnkts. Ja tā visa nav, tad pa gājeju ietvi un veloceliņu lai brauc.

SEA 31.jūlijs 2018 9:46
5 2 Atbildēt

Šādi riteņbraucēji (uzsveru riteņbraucēji nevis velobraucēji) brauc, nevis lai sarunātos, bet būtu drošāk, jo:

1) Ja brauc vienā rindā, tad daudzi a/v neapzinās riskus un apdzen vai bieži apsteidz pārāk tuvu (pēc likuma vajadzētu 1,5m), bieži tik dažus centimetrus no stūres!! Šādi braucot ir mazāka iespēja, ka a/v centīsies pasprukt garām, bet veiks apdzīšanas manevru;

2) Ja brauc grupa, tad tādu ir vieglāk un ātrāk apdzīt vai apsteigt nevis garu "desu";

3) Vienā rindā braucošos ir no attāluma grūtāk ieraudzīt.

Šāda prakse ir būtībā visās Eiropas valstīs un kamēr a/v nepiesēdīsies pie velo stūres (arvien vairāk), tikmēr nesapratīs.

RITEŅbraucējs 1.augusts 2018 23:09
1 1 Atbildēt

Pilnīgi piekrītu. Turklāt arī a/v dažkārt ne pārāk aizraujas ar pagriezienu rādītājiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunmārupē uz ielas nogāžas ceļamkrāns, par laimi cietušo nav (+ FOTO) 14

Attēlos tas nav redzams, taču aculiecinieks apgalvo, ka tonnām smagā konstrukcija nogāzusies blakus skolas autobusam. Ja tā, tad esam izvairījušies lielas nelaimes tieši Zolitūdes traģēdijas 11. gadskārtā. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēju spēkrati 4 reizes biežāk nekā elektroauto paliek uz ceļa ar tukšu akumulatoru 14

Elektroauto skaits uz Latvijas ceļiem strauji aug. Un gluži tāpat kā auto ar iekšdedzes dzinējiem, arī elektroauto var nonākt situācijās, kad dažādu iemeslu dēļ tie vairs nevar turpināt ceļu. Apdrošināšanas sabiedrība BALTA (PZU grupa) regulāri sniedz palīdzību uz ceļa elektroauto un apgāž mītus par to, ka biežākais iemesls nespējai turpināt braucienu ir tukša baterija. Lasīt vairāk

 

CSDD atbilde; Vai policisti pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus, kamēr ķer uz ātrumu 2.daļa 29

iAuto publicēja video, kur policijas trafarētais busiņš bez ieslēgtiem bākuguņiem bija novietots pārkāpjot ceļa zīmes norādes par transporta novietošanu stāvvietā. Lasīt vairāk

 

Likumsargi Balvu novadā pieķer autovadītāju, kura reibumā pārvadā trīs mazgadīgus bērnus 2

Vakar, 19. novembrī, Valsts policijas Latgales reģiona pārvaldes Ziemeļlatgales iecirkņa Reaģēšanas nodaļas amatpersonas, pildot dienesta pienākumus, Balvu novadā, Rugāju pagastā fiksēja automašīnu “Volvo V70”, kuru vadīja sieviete 2,43 promiļu reibumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti